Examenstress Belgische bokkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biepje

Re: Examenstress Belgische bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:29

Ja. Ze noemen het ook wel KafkUA onder de studenten :+ en dat is niet voor niks ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:42

Jee wat stom (welke richting doe jij ook alweer?). En zou een ombudsman helpen?

Hier gaan (nuja in Antwerpen, in Gent lijken ze mij eerlijker) ook de verhalen rond dat die en die prof zus en zo doet maar je gelooft zo'n dingen idd niet tot je het zelf meemaakt.
Ik had zo ook een keer een examen: alle vragen juist en op de vragen die hij stelt kan ik ook goed antwoorden. Geeft hij een 10 omdat 'hij het gevoel had dat als hij verder zou doorvragen ik niet zou kunnen antwoorden'. Daarna kom ik iemand tegen van mijn groep en ik vraag hoe het bij haar was en zij had 1 vraag niet zo goed en op de bijvragen kon ze ook niet zo goed antwoorden maar ze had een 12 |o .
Nu was het bij mij en die prof gewoon persoonlijk, hij was zo iemand die het nodig vond om altijd over alles opmerkingen te geven en nog een steek na. Ik kon toen mijn mond nog niet houden en gaf dus soms lik op stuk (zeeeeeeeeer slecht plan op een examen).
We hadden meerdere examens van hem (over meerdere jaren) en bij dat laatste waar hij dus geen fout kon vinden, haalde hij een examen van 2 jaar ervoor erbij en vroeg die vragen opnieuw. Zelfs die vragen kon ik nog redelijk beantwoorden. *kan me nog steeds druk maken over die 10*.

Iig met een andere prof had zo ongeveer iedereen problemen (niet persé met hem maar wel met z'n vak en manier van quoteren) en daar is ook geregeld ombudsman bijgekomen, zelfs de decaan hebben we erbij gesleept. Prof in kwestie was echter voorzitter van examen-en onderwijscommissie en nogal 'untouchable'. Uiteindelijk hebben wij er ook advocaten bijgesleept en ineens waren ze wel heel inschikkelijk. Proffen/unief zijn niet zo gelukkig als de buitenwereld zich komt moeien :+ .
Als het echt moeilijk is en intern niet op te lossen dan ga je ermee naar buiten en haal je er advocaten bij.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 10:49

Maar advocaten kosten ook geld :=
Gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt, zou bij mij ook niet lukken :n Hoe is het afgelopen met die prof dan? En je examen?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:59

Jeetje Biepje, dat is echt wel balen

Wat is er allemaal gebeurd in LouisLouise? Ik dacht dat het nu wel ongeveer gedaan zou zijn. Jammer dat ik geen TV heb hier, dus nu is het d3 weken zonder tv :)
De CuDi is de cursusdienst. Op de unief heeft elke richting zijn eigen dienst, de proffen sturen hun cursussen door en die kun je daar dan voor een euro of 3 ophalen (prijs is afhankelijk van het aantal pagina's en welke drukker ze gebruiken) maar ik print ze liever zelf af omdat ik het nogal onnuttig vind om de bus te nemen en een eind te wandelen voor 5 min.

Mijn examen ging wel goed. Jammer dat ik een vraag kreeg over bayesiaanse iets (ik weet nog altijd niet echt wat het is) maar de prof was tevreden dus ik ook :D

Armaris: wat zou jij doen als een prof bij het examen je buist? Je cursus bovenhalen en aanduiden wat je gezegt hebt? Dan heb je een 1 op 20 omdat je aanwezig bent geweest en ben je dus beter af met die 8 of 9

Wanneer krijgen de uniefstudenten hun punten hier? Ik de mijne op 3 juli, dat wordt dus een hele dag mail checken want de tijd zeggen ze er natuurlijk niet bij :') Ik hoop dat ik dan niet moet werken

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:02

Der is zoveel gebeurt bij louislouise :D
En ik vind Louis of Axel Daeseleire Jammie :o :9
dadelijk Biologie studeren *zucht*

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:02

pfff ik zou eigenlijk moeten beginnen studeren :')
morgen terug Boekhouden

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 11:07

Ik vind Louise ook wel een knap wijffie :o
Reininglover: (ik heb het nog nooit meegemaakt, dat als eerste) maar iig, als er een vermoeden van mijn kant zou komen zou ik op de een of andere manier ervoor zorgen dat dit direct bij de directie komt en het niet laten aanslepen. Helaas gebeurd dat laatste té vaak omdat studenten beginnen twijfelen aan zichzelf

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:16

De heerlijkheid is dat dit de decaan zelve is... We gaan het dus inderdaad hogerop moeten zoeken en dreigen naar de pers en naar de rechtbank te stappen en het ganse verhaal bekend te maken, want ze zijn heel bang voor negatieve reclame. Het is inderdaad in het verleden al gebleken dat het intern niet veel op te lossen met die prof, tja, wie niet horen wil moet maar voelen dan, ik ben niet de enige die dit de afgelopen dagen heeft meegemaakt en we gaan er inderdaad mee verder want dit mag nooit meer voorkomen, het is gewoon grof. Ze moeten maar eens beseffen dat ze spelen met mensen hun toekomst, zeker in een 3e Bach waar ze mensen tegenhouden op de rand van een diploma.

En ik studeer dan nog rechten, net een richting waarin je dan echt wel tegen een muur loopt als zo'n dingen gebeuren want ik kan niet tegen discriminatie.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:23

Ai rechten,
Inderdaad niet de makkelijkste richting
Misschien wat overdreven maar kan de rector niks doen? En aangezien je rechten doet ken je wel wat advocaten? Stap er met een paar medestudenten op af en maybe komt daar wat uit?

Haha Armaris, ik dacht eerst dat je ava die Hilde was van de Hondenfluisteraar maar nader onderzoek heeft aangetoond dat het Bones is :P

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:25

Dat gaan we inderdaad doen ja ;) . We gaan het smerig spelen, maar we hopen toch wel te bereiken dat de man niet meer mag lesgeven.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:52

Citaat:
Maar advocaten kosten ook geld :=
Gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt, zou bij mij ook niet lukken :n Hoe is het afgelopen met die prof dan? En je examen?

Mijn examen en prof? Die 10 is een 10 gebleven, is op zich ook voldoende om erdoor te zijn en ben er niet meer achter gegaan (omdat dat het laatste examen bij hem was en het er dus door was).
Advocaten kosten geld, maar sommigen hebben ze in de familie zitten :D . Met die andere prof was het een cinema ivm examenregeling. Hoewel wij in ons recht stonden, wilde hij er niet van weten. Ombudspersoon kon hem ook niet overtuigen en ook decaan kwam er liever niet tussen. Het was geen officïele gezamelijke actie maar 1 student heeft dan situatie aan pappie (of oom, iig, advocaat in de familie) uitgelegd en examenreglement getoond (wij wisten dat ze dat ging doen en waren er zeker niet op tegen). Briefje geschreven (zo'n typische eerste brief: volgens die en dat artikel blabla, moet het zus en zo en anders zien wij ons genoodzaakt verdere stappen te zetten blabla) en ineens kon het allemaal geregeld worden :D .
Met die prof hebben we het ook gedaan gekregen dat hij een bepaald vak niet meer mocht geven, dat kon wel via interne procedures

Het gaat er gewoon om dat je als student verondersteld wordt ja en amen te zeggen tegen proffen. In eerste instantie doe je dat ook gewoon, kwestie van ze goed gezind te houden. Maar áls er dan problemen zijn die je echt niet kan laten passeren kun je beter extern gaan dan de interne procedures volgen. Uiteraard hebben zij liever dat je het intern probeert, ze zijn als de dood voor negatieve reclame en schadeclaims ed.
Ik ken mensen die intern hun resultaten hebben liggen aanvechten op alle mogelijke manieren en gewoon van de kant in de gracht sukkelden (waarbij het dus overduidelijk was dat proffen hen gewoon vertikten erdoor te laten, kloegen ze hun proffen aan en ook al kregen ze gelijk van een of andere commissie, hun punten kregen ze niet en hun diploma ook niet, uiteindelijk maar van richting veranderd). Ga je extern, blazen ze gelijk al veel minder hoog van hun toren.
Al moet ik wel zeggen dat je absoluut zeker van je zaak moet zijn, als ze een manier vinden om terug te procederen haal je het ook niet.

Onze punten krijgen we 4juli denk ik, ergens in de namiddag.
Laatst bijgewerkt door Thioro op 17-06-09 12:16, in het totaal 2 keer bewerkt

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:53

zou goed zijn biepje, waarom kunnen mensen toch nooit eerlijk zijn... :(

en zot zijn om louis louise niet te bekijken, tja, ik begin veel te laat en rond 20u besef ik meestal dat ik een probleem heb, dus haast ik me :o
zeker omdat vriend deze 2 weken al om 18u gedaan heeft met werken en mij dan in het oog komt houden :+

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:39

*sleept zichzelf weg van bokt naar de boeken*

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:04

Veel succes tessyke,

Ik ben alletwee tegelijk aan het doen. De prof heeft alle mogelijke examenvragen online gezet (zo een 109) en die ben ik nu allemaal aan het uittypen. Sommige zijn 2 regels, andere bijna een volledig blad

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:21

ok nu ga ik echt studeren!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:23

Mijn examen daarstrax weet ik niet goed wat ervan te denken, had niet heel veel gedaan maar denk op zich wel dat k erdoor ben. Maar t is een opvoedkundig vak met alleen toepassingen, dus eigenlijk heeft het ook wel te maken met of de docent je antwoord goed / voldoende vind ...

Morgen ICT dus chill ... mss seffens nog eens hotpotatoes bekijken ... excel, word en powerpoint ken ik wel voldoende om erdoor te zijn :D

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:38

hotpotatoes? :+

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:23

Idd, wat is dat? :')
2,5 hoogdstukken geleerd, andere samevattingen al af.
nu nog echt leren :j

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:47

ik ben nog niet begonnen aan wiskunde :+ maar tis maar 1 hoofdstukje van amper 30 pagina's :+ geen idee eigenlijk of ik het wel kan, ik weet nog maar amper over wat het gaat. We hebben de laatste 2 maanden maar 4 uur wiskunde gehad omdat de leerkracht geopereerd moest worden en er was geen vervanging.
Laatst bijgewerkt door Zinn op 17-06-09 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:47

hotpotatoes klinkt wel lekker :9

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:50

nu heb ik honger :\

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:52

jeetje, wat een verhalen hier seg!
Ik kan alleen maar zeggen, toen ze onze examens kwijt waren, wouden ze geen toegevingen doen, tot er journalisten stonden, dan kregen we ineens de kans om te stemmen oid...
Dusss, haal die pers er maar bij ;)

mijn examen viel erg goed mee... Ze heeft wel vreemde vragen gesteld, en ik denk dat k er net door ga zijn, een 10 ofzo

Nog 2 te gaan en ik heb er geeen zin in.
De 2 moeilijkste moeten nog komen denk ik...
Al was statistiek ook een sloeber :P

Wanneer is het eigenlijk de laatste aflevering? Gaan ze ook zo 3 afleveringen in 1 doen, zoals Sara?
T zal wel niet zo'n mooi einde zijn zeker? ;)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:55

Fysica ging wel goed vandaag .
Ik heb ALLES BIJGELEZEN , maar jullie gaan hard !

dus ik heb besloten om niet te reageren op jullie problemen met de professoren :) en advocaten :)
T zou me te veel tijd nemen.

Ik heb High school musical 3 gezien voor ik aan Engels begon. En die valt tegen ... Geen aanrader.

Vanavond kijk ik gewoon wél louis louise ze :)

xx

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:57

ik heb geen problemen :Y)
enkel dat ik nog niets heb gedaan vandaag :')

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:04

haha, hier ook! Eerst een uurtje geslapen in de zon, facebook gecontroleerd, beetje gelezen op bokt...
Gelukkig heb ik maar overmorgen examen!