Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 21:50

Geweldig. :D Een fijne afdeling en dito baas is zo belangrijk!!
Mijn collega's zijn gefascineerd door m'n Griekse afkomst. :')

capopjekop

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:44

Das wel leuk ja van dat kaartje!

Bij mij zijn de chefs ook heel erg aardig, ik werk ook altijd als ze vast zitten en ik kan. Dus toen ik vakantie wilde hebben en ik een beetje laat was met vragen, was het zo van: Kristel krijgt die vakantie, want die vraagt bijna nooit vrij en valt altijd in. Vond ik ook fijn :)

Het is trouwens best veel, hopelijk zakt mijn fiets zo niet door :oo

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:21

Pff.. wat een weer vandaag!
Ik was eerst zeiknat en daarna was het helemaal blauw.. >;)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:29

Inderdaad, ik had al zo'n vermoeden dat er regen zou gaan vallen dus had mijn leren hoed op gedaan :+ werd uitgelachen of het de nieuwe TNT trend was... maar het begon toch mooit te hozen halverwege mijn eerste week, dus was toch blij dat ik dat ding op had gedaan. :D

Mwoehaha...
En idd, daarna zon :\

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:39

Ik heb mooi de regen thuis afgewacht. Was nu wel later klaar, maar ben niet echt nat geworden, alleen door een aardige mobilist die door een plas reed :\

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:58

Hier hele middag drooggebleven :D
Gelukkig ook met de post bezorgen, heerlijk blauwe lucht 8-)
Vorige week was erger :') toen kwam t echt met bakken uit de hemel en was k drijfnat! Gelukkig kon k wel de post droog bezorgen, had mn schouder tas mee :D Dus bij ieder huis gewoon snel de post uit de tas halen en in de brievenbus doen en weer verder naar volgende huis :P

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:14

ik ben zelf folders bezorger nou dat is geen prettje die honden af ent oe :Y) dat is egt eng :o
nu kan ik ze niet lopen omdat ik me kniebanden heb verekt en dus ging ik het even goed proberen zij iemand ook nog dat ik me aanstelde met me krukken }> nou ik zij toen van wilt u de folders nog of niet?

dat was mijn verhaal.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:20

Ik had vorige week trouwens weer wat leuks :+ kinderen waren met iets aan het voetballen, maar de voetbal lag verderop. Ik maakte me er niet druk om, bracht gewoon m'n post weg, tot ik dichterbij kwam. :+ Waren die kinderen aan het voetballen met een (levende) pad!
Het arme ding :\ dus ben heel droog door de groep kinderen gelopen, pad opgepakt en in de zak van mijn tnt jas gepropt :D één kind had bijna het lef te protesteren, maar die hield z'n mond met één blik van mijn kant af.
Een buurtje verder heb ik de pad in een tuin gezet (was dat die bewoog anders was hij meegegaan naar het filiaal :') )

Is toch knap gestoord? :\ voetballen met een pad?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:21

Hier was het droog ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:31

Roane@ woow das indd niet normaal zeg xD

Vanmiddag was wel grappig.
Ik bracht post bij een huis, dus tuin in, in brievenbus doen ,tuin uit, maar daar stond een klein jongetje van een jaar of 5, ik zei zo 'Hallo' tegen em, en liep verder (had niet heel veel tijd) toen achtervolgde hij me :') Dacht echt van ehh wáár ga jij naar toe }:0 Dus ik zo vragen aan hem of ie niet terug naar zijn mama moest, maar :n hoefde niet xD ik weer verder, loopt ie weer mee met mij, zegt ie zo heel zacht van: krijgt mijn mama geen briefje? :o :\ whahaha te schattig :P ik maar gezegd dat ik dat voor zijn mama al in hun brievenbus had gedaan en dat ie maar eens moest gaan kijken :P En toen was ik gelukkig van em af xD
Toch wel leuk, die kleine kindjes die je tegenkomt tijdens t postbezorgen... Kwam ook heel veel kleine pietjes tegen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:48

dat is idd niet normaal zeg :oo Jij bent wel rustig gebleven, knap.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:09

Had geen zin in een verhitte discussie en ik voel em altijd zo voor banketstaaf staan als ik kinderen aanspreek := kan ik echt niet namelijk... Ik word of te boos... of ik doe te kinderachtig waardoor ze me toch uitlachen.
En zo had ik én de pad, én ze snapten meteen wat ik bedoelde. :D

Ik had vanmorgen; ik deed post naar binen, loop weg, hoor de deur open gaan dus ik denk; ik zal er wat verkeerds in gegooid hebben, zie ik een klein snoetje door het kiertje die heel verlegen 'dankjewel' zegt en de deur weer dicht doet _O-

En een meisje die elastiekjes wilde want ze wilde er een balletje van maken :+ oke, wat jij wilt meid :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:46

haha jaah die jacht op elastiekjes xD
Heb ik soms ook xD loop ik langs 2 jongetjes, zegt 1 van die 2,
HÉ!! Heb jij elastieken??? _O-
Maar had toen niet gegeven, omdat ik zelf al bijna te weinig elastieken had voor mn post :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:51

Ik moet ook zeggen dat ik fijne collega's heb. We liepen wel weer lekker te dollen vandaag nu het nog kon, ja gauw nog ff lopen en je eigen zooi opruimen.
Ik had ook wel weer lekkere actie, twijfelde hoe een collega heette, zat te twijfelen tussen 2, was het er een die ik ooit zelf opgeleid heb, wist hij meer dan ik :o
En ik heb het vandaag heerlijk droog gehad, alleen die wind.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:29

Hahaha, lukt het jullie al een beetje, dat vliegen en fietsen over de daken? :+

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:21

Helemaal mee eens, mijn vader is ook al 31 jaar postbode..

Wordt mijn vader toch zeker door zo'n uitkeringtrekker uitgemaakt voor kneus .. xD

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:26

_Charlotte schreef:

Hahaha, lukt het jullie al een beetje, dat vliegen en fietsen over de daken? :+

Bij jou niet dan? :D

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:38

Ja ik begin het al aardig onder de knie te krijgen!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 16:01

Nouja, zo lief! Had ik afgelopen week een mevrouw. Die pakte de post aan bij de voordeur. Zegt ze: ''Je mag hier bij al die huizen wel voor het raam langs lopen hoor, dat vinden de mensen helemaal niet erg en dat scheelt jou weer een stuk lopen." (zijn 7 huizen naast elkaar met tegels voor het raam). En laatst vroeg een oudere mevrouw die ik nog wel eens spreek, of ik iets wilde drinken.

Ik weet ook niet wat het is, maar ik heb altijd leuke mensen en vriendelijke reacties in mijn wijken. :D

We hadden gisteren vergadering met de postbezorgers. Er zijn metingen gedaan en in ons dorp blijkt TNT heel goed te bezorgen, ik weet niet precies hoe het heet maar het percentage dat goed en snel aankomt is 99, nog wat %!! En bij ons is het ziekteverzuim heel laag.
Dus we werden flink geprezen door de baas. :D

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:54

dat is altijd tof om te horen :j
zo kregen wij een keer met een vergadering te horen dat onze zaterdagploeg het efficienst van blablabla(weet ik niet meer :+ ) was.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:23

De postbezorgers hadden vandaag wel lekker weer. Hopelijk heb ik zaterdag ook weer eens keer goed weer.

Ik kreeg vandaag een blaadje van de TNT binnen, volgens mij van de OR. En wat daar nu weer in staat over de overheid. Die doen ook alleen maar dingen waar ze zelf goed van worden en vergeten de gewone mensen. Even een paar stukje:
De overheid is van plan een deel van haar binnenlandse post te laten verspreiden door een concurrent van TNT. De overheid heeft daarbij tarieven afgesproken die ver onder de kostprijs liggen.
Omdat er werd verwacht dat door de concurrentie de kostprijs en daarmee de arbeidsvoorwaarden van de postmedewerkers onder zouden komen te staan, werden er door vakorganisaties en de regering een aantal voorwaarden aan de liberalisering verbonden die dit moesten voorkomen. De voor de medezeggenschap belangrijkste voorwaarde is dat nieuwkomers op de postmarkt, die hun medewerkers nu nog stuk- of zelfs stoploon betalen, ervoor zouden zorgen dat in 2012 80 procent van hun medewerkers een arbeidsovereenkomst hebben. De regering zou erop toezien dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. De verbazing is dan ook groot dat juist de overheid haar binnenlandse post voor tarieven wil laten bezorgen, die geen enkel bedrijf zal stimuleren met 80 procent van zijn medewerkers een arbeidsovereenkomst af te sluiten. Een dergelijk tarief kan namelijk alleen geboden worden, wanneer de arbeidskosten ver onder het minimumloon worden gehouden

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:35

hee

naja heb zaterdag heel gezelig tnt bowling avondje gehad. Nu hoorde ik dat er ook een TNT nummer bestaat weet iemand wie? of hoe die heet?

ik heb alltijd een met een stukje wijk een eigen hulpkat wahah. Die gaat alltijd op me scooter zitten en mee lopen wahah. Is de kat van een vriendin van me die in die wijk woond. heb paar keer toen zei op vakantie was hem eten gegeven. Echt zo geweldige kat is het wahah.

en kinderen heb ik ook altijd .Van mevrouw heeft u elastiekjes? ik geef ze alltijd bijna al mijn elastieken wahah. Behalve als ze onbeleefd vragen. Dan zeg ik vriendelijk sorry ze zijn op er zijn kinderen voor geweest.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:15

Hahah ik heb nu al meerdere keren gehad dat mijn eigen kat mijn hele straat mee liep met postbezorgen :') ook de tuinen in rennen voor me uit enzo, ff rollen en weer verder xD

Had laatst ook dat kat van iemand mee rende :=
Liep tuin in om post te bezorgen, zat een kat, kwam aanrennen, mauwen, aandacht vragen xD ik gaf aaitje, en ging weer verder :P rent dat beest me achterna xD Dacht die stopt toch wel :P
Maar nee hij liep een heel eind mee :') dacht dalijk loopt ie met mij mee naar huis xD (woon daar om de hoek) Dus maar terug gelopen, kat meegerend, naar hun huis, en aangebeld, hahah kat meteen naar binnen rennen :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:21

Haha ik word ook iedere week vergezelt door een kat. Pas sprong hij in mijn tas :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:31

Ik had een hele andere actie met een kat.
Ik had eerst de post door de brievenbus gestopt. Maar ik had nog een pakketje, dus ik controleer nog ff het adres en stop het door de bus, op het moment dat ik het ding door de bus duw zie ik net om het hoekje een nieuwsgierige kat komen, kreeg het pakketje op zich, arm dier. Ik had hem totaal niet gezien.