Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:16

Veel succes!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:26

succes!

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:59

Jaa succes! ik lever morgen mijn scriptie in en dan hoor ik dinsdag of dat ik geslaagd ben en dan kan ik ook eindelijk mijn lerarenopleiding gaan doen!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:05

Ik heb vandaag mijn stage uitgezocht voor volgend jaar.
Zit nu op een vmbo/havo/vwo school, ga volgend jaar naar een praktijkschool. Erg veel zin in!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:32

Kwam ik jou even tegen Natas :D

hebben jullie het allemaal ook zo ontiegelijk druk? ben amp[er op bokt, moet ontzettend veel doen :( stage nog afronden en weer veel na te kijken, heerlijk dat docentschap :P haha.
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk op het clusius in Alkmaar stagelopen, bij paardenhouderij :D zou echt tof zijn, maar moet het allemaal nog even afwachten, en anders even een jaartje gen stage :) even een jaartje rust

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:33

ja, ik heb het ook erg druk. Heb het afstuderen maar over de zomer heen getild.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:46

Pff voor mij is het ergste geweest. Deze week nog 7 workshops geven (elk 3 uur), en wat rapportvergaderingen. Maar thuis dus lekker vrij :)

Heb vrijdag trouwens ook te horen gekregen dat ze een vaste aanstelling voor me gaan aanvragen. Iemand enig idee hoe zeker dat is...?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 01:58

Sorry, daar heb ik geen idee van, maar het klinkt alvast positief!

Ik weet waar ik volgend jaar mijn LIO-stage ga doen. :D Als ik tenminste mijn laatste tentamen gehaald heb en mijn scriptie nog 'even' afmaak. := Daar heb ik weinig zin meer in, maar het moet maar, want ik heb namelijk wel zin om weer voor de klas te staan. :D

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:50

Ik ga volgend jaar mijn LIO lopen op het Cita Verde College in Horst. (Helaas onbetaald, maar wil er heel graag naartoe.) Dit is dus een groenschool. Ben er afgelopen jaar na een stage bij het Helicon te Eindhoven (ook een groenschool) achter gekomen dat een groenschool het helemaal is voor mij.
Heb er al superveel zin in! :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:53

Pff stage zoeken is een drama hier, zo'n beetje elke school heeft een contract met de school waar ik juist net niet mijn opleiding volg..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:35

Wat lastig Frouk. :(:) Heeft jouw school dan geen contracten met scholen?

Gistermiddag ben ik op de school geweest waar ik komend schooljaar mijn LIO-stage ga doen. Jammer genoeg ben ik nu iets minder enthousiast dan ik gedacht had te zijn. Mijn begeleidster en collega's zijn erg leuk, maar de school zelf staat er slecht voor. Ook is het nog niet zeker of het een betaalde stageplaats is, terwijl me dat eerder wel is beloofd. Ik ben nu 26 en verlang al jaren naar wat lucht op financieel gebied. :o Eigenlijk weet ik ook niet goed wat ik er van moet denken, aangezien er in Groningen maar 5 studenten voor maatschappijleer waren (eerstegraads heb ik het over). Twee daarvan waren al onder de pannen, 1 in Overijssel en 1 in Friesland. Als het al zo moeilijk is om voor slechts 3 (!) LIO's een betaalde stageplaats te vinden, hoe ga ik dan in hemelsnaam volgend jaar een baan vinden? := Bij deze school kan ik het waarschijnlijk wel vergeten, want die krimpt alleen maar. De rare spelletjes die er worden gespeeld (bijvoorbeeld docenten met weinig uren ontslaan en het een onbetaalde LIO laten opknappen) beginnen me ook al tegen te staan. Nu komt het nog 'goed' uit, maar straks ben ik misschien de andere kant van het verhaal. En dan vinden ze het gek dat 25% van de jonge docenten het onderwijs binnen 5 jaar weer verlaten heeft... :x

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:45

goeroe schreef:
Wat lastig Frouk. :(:) Heeft jouw school dan geen contracten met scholen?

Gistermiddag ben ik op de school geweest waar ik komend schooljaar mijn LIO-stage ga doen. Jammer genoeg ben ik nu iets minder enthousiast dan ik gedacht had te zijn. Mijn begeleidster en collega's zijn erg leuk, maar de school zelf staat er slecht voor. Ook is het nog niet zeker of het een betaalde stageplaats is, terwijl me dat eerder wel is beloofd. Ik ben nu 26 en verlang al jaren naar wat lucht op financieel gebied. :o Eigenlijk weet ik ook niet goed wat ik er van moet denken, aangezien er in Groningen maar 5 studenten voor maatschappijleer waren (eerstegraads heb ik het over). Twee daarvan waren al onder de pannen, 1 in Overijssel en 1 in Friesland. Als het al zo moeilijk is om voor slechts 3 (!) LIO's een betaalde stageplaats te vinden, hoe ga ik dan in hemelsnaam volgend jaar een baan vinden? := Bij deze school kan ik het waarschijnlijk wel vergeten, want die krimpt alleen maar. De rare spelletjes die er worden gespeeld (bijvoorbeeld docenten met weinig uren ontslaan en het een onbetaalde LIO laten opknappen) beginnen me ook al tegen te staan. Nu komt het nog 'goed' uit, maar straks ben ik misschien de andere kant van het verhaal. En dan vinden ze het gek dat 25% van de jonge docenten het onderwijs binnen 5 jaar weer verlaten heeft... :x

Geen idee, maar dat is ook allemaal in Zwolle en omstreken en dat is voor mij niet te doen, wordt veel te duur (heb geen OV) daarbij ben ik afstandsleren docent en zoekt het stagebureau op school eerst plekken voor studenten die de opleiding voltijd gewoon op school volgen..

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:07

even tussendoor: ik heb mn diploma voor HBO Diermanagement gehaald! :d de 9de heb ik diploma uitreiking en dan ga ik in september dus beginnen met lerarenopleiding op het Stoas! ik heb er echt zin in! ben zoo benieuwd hoe het is om leraar te zijn haha

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:33

Gefeliciteerd!

Ik heb het eerste jaar Master SEN afgerond (als m'n laatste module ook voldoende is, hoor ik in of na de vakantie)! Nog een jaar te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:42

Ik ga komend jaar als het goed is starten met de docentenopleiding Engels aan de HvA. Ik doe hem in ieder geval het eerste jaar in deeltijd. In principe is het voor mij een tijdelijke studie en wil ik volgend jaar iets anders gaan doen, maar wie weet...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:44

pfff ik ben inmiddels ruim 6 scholen verder en overal nee geen plaats, nee we hebben al een lio-er nee dit nee dat man..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:54

Wat irritant zeg, ik denk inderdaad dat de meeste scholen hun stageplekken al geregeld hebben. Wat nu als je geen plek kunt vinden?

*zwaait nog even naar Rock die ze wel eens in het bloopertopic ziet* :wave:
Laatst bijgewerkt door goeroe op 02-07-09 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:55

geen idee, ga school zo nog maar eens bellen. Ik kon namelijk niet eerder een plek vinden als ik niet eerder mn cijfer van mn eerste stage had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:58

Hey goeroe! :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:01

|o Bureaucratie. Ik ken het. :( Ik lees net dat ik pas eind augustus mijn definitieve toelating tot de masteropleiding kan regelen, omdat de studieadviseur het blijkbaar handig vindt om alvast op vakantie te gaan. Hopelijk begrijpt de IBG dan heel snel dat ik nog recht heb op een jaar extra stufi, want anders kom ik daar mee in de knoop. Bovendien mag ik pas met mijn stage beginnen als alles goed in de computers staat.

Ik hoop dat je school een oplossing heeft Frouk! Welk vak doe je eigenlijk?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:21

geschiedenis, afstandsleren in Zwolle
Net stagebureau maar gebelt en ik moest me niet druk maken, vandaag de laatste 2 scholen die ik in de wacht heb nog bellen en dan pas in augustus weer verder zoeken. Mocht het dan nog niet lukken dan zouden ze een plek voor me vinden want het was nog nooit gebeurt dat studenten geen plek hadden :) das wel een geruststelling. Daarnaast zeiden zij ook dat ze momenteel moeite hadden met stages vinden

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:32

Ok, dat is dus een hele opluchting. Bij ons schijnt het bij geschiedenis ook niet gemakkelijk te zijn. Er zijn ongeveer 25 studenten en ik heb gehoord dat er nog een stuk of zes zonder stageplaats zitten. Daarnaast zijn niet alle stageplaatsen betaalde plaatsen, maar daar heb ik verder geen cijfers van. Ik duim voor je dat je vandaag nog slaagt, want dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:38

goeroe schreef:
Ok, dat is dus een hele opluchting. Bij ons schijnt het bij geschiedenis ook niet gemakkelijk te zijn. Er zijn ongeveer 25 studenten en ik heb gehoord dat er nog een stuk of zes zonder stageplaats zitten. Daarnaast zijn niet alle stageplaatsen betaalde plaatsen, maar daar heb ik verder geen cijfers van. Ik duim voor je dat je vandaag nog slaagt, want dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!

tis een 2e jaar stage dus ik ga er vanuit dat dat gewoon onbetaald is. Van betaalde stages in het onderwijs heb ik sowieso alleen maar slechter ervaringen haha.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:25

Kreeg net mail van een man van een school in Oosterwolde, hij zou mijn mail doorsturen aan de geschiedenis voorzitter om een afspraak met mij te maken :D klinkt al stukken positiever als we hebben al iemand etc :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:38

Even korte binnenvaller, ik heb op het laatste moment gewoon een stage gevonden!!