Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

stage nog afronden en weer veel na te kijken, heerlijk dat docentschap
haha.
zou echt tof zijn, maar moet het allemaal nog even afwachten, en anders even een jaartje gen stage
even een jaartje rust 
Als ik tenminste mijn laatste tentamen gehaald heb en mijn scriptie nog 'even' afmaak.
Daar heb ik weinig zin meer in, maar het moet maar, want ik heb namelijk wel zin om weer voor de klas te staan.
Heeft jouw school dan geen contracten met scholen?
Eigenlijk weet ik ook niet goed wat ik er van moet denken, aangezien er in Groningen maar 5 studenten voor maatschappijleer waren (eerstegraads heb ik het over). Twee daarvan waren al onder de pannen, 1 in Overijssel en 1 in Friesland. Als het al zo moeilijk is om voor slechts 3 (!) LIO's een betaalde stageplaats te vinden, hoe ga ik dan in hemelsnaam volgend jaar een baan vinden?
Bij deze school kan ik het waarschijnlijk wel vergeten, want die krimpt alleen maar. De rare spelletjes die er worden gespeeld (bijvoorbeeld docenten met weinig uren ontslaan en het een onbetaalde LIO laten opknappen) beginnen me ook al tegen te staan. Nu komt het nog 'goed' uit, maar straks ben ik misschien de andere kant van het verhaal. En dan vinden ze het gek dat 25% van de jonge docenten het onderwijs binnen 5 jaar weer verlaten heeft...
goeroe schreef:Wat lastig Frouk.Heeft jouw school dan geen contracten met scholen?
Gistermiddag ben ik op de school geweest waar ik komend schooljaar mijn LIO-stage ga doen. Jammer genoeg ben ik nu iets minder enthousiast dan ik gedacht had te zijn. Mijn begeleidster en collega's zijn erg leuk, maar de school zelf staat er slecht voor. Ook is het nog niet zeker of het een betaalde stageplaats is, terwijl me dat eerder wel is beloofd. Ik ben nu 26 en verlang al jaren naar wat lucht op financieel gebied.Eigenlijk weet ik ook niet goed wat ik er van moet denken, aangezien er in Groningen maar 5 studenten voor maatschappijleer waren (eerstegraads heb ik het over). Twee daarvan waren al onder de pannen, 1 in Overijssel en 1 in Friesland. Als het al zo moeilijk is om voor slechts 3 (!) LIO's een betaalde stageplaats te vinden, hoe ga ik dan in hemelsnaam volgend jaar een baan vinden?
Bij deze school kan ik het waarschijnlijk wel vergeten, want die krimpt alleen maar. De rare spelletjes die er worden gespeeld (bijvoorbeeld docenten met weinig uren ontslaan en het een onbetaalde LIO laten opknappen) beginnen me ook al tegen te staan. Nu komt het nog 'goed' uit, maar straks ben ik misschien de andere kant van het verhaal. En dan vinden ze het gek dat 25% van de jonge docenten het onderwijs binnen 5 jaar weer verlaten heeft...
Bureaucratie. Ik ken het.
Ik lees net dat ik pas eind augustus mijn definitieve toelating tot de masteropleiding kan regelen, omdat de studieadviseur het blijkbaar handig vindt om alvast op vakantie te gaan. Hopelijk begrijpt de IBG dan heel snel dat ik nog recht heb op een jaar extra stufi, want anders kom ik daar mee in de knoop. Bovendien mag ik pas met mijn stage beginnen als alles goed in de computers staat.
das wel een geruststelling. Daarnaast zeiden zij ook dat ze momenteel moeite hadden met stages vinden goeroe schreef:Ok, dat is dus een hele opluchting. Bij ons schijnt het bij geschiedenis ook niet gemakkelijk te zijn. Er zijn ongeveer 25 studenten en ik heb gehoord dat er nog een stuk of zes zonder stageplaats zitten. Daarnaast zijn niet alle stageplaatsen betaalde plaatsen, maar daar heb ik verder geen cijfers van. Ik duim voor je dat je vandaag nog slaagt, want dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!