Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:58

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

margreet4

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:25

Leuk dat het leuk was :D En dat ze tevreden waren natuurlijk :D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:41

merel_gomez; heb je al meer gehoord?
Super dat het zo goed beviel!!

Ik ben nu bezig met insuline spuiten, en medicatie. Erg leuk :j
En op school zijn we bezig met subcutaan spuiten.
Ga over 2 weekjes naar een nieuwe afdeling (PG). Ben afgelopen week gaan kijken, en is het toch echt wel heeeel anders weer.
Maar ben opzich wel positief, kan er alleen maar heel veel leren :)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:46

Veel succes en veel plezier dan op je nieuwe afdeling!! Lijkt mij ook erg anders...

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:22

Spannend hoor, bij jullie, nieuwe baan(heb je al wat meer gehoord merel gomez) nieuwe afdeling... Wel heel leuk en leerzaam natuurlijk! Ik hoor het ook veel van klasgenoten die overgeplaatst worden naar een andere afdeling, maar ik werk in de thuiszorg, dus daar is dat niet aan de orde... Weten jullie of dit wel verplich is? Of doen instellingen dat om leerlingen zoveel mogelijk te laten leren?
Kom net weer van school vandaan, vind het op het moment wel even allemaal erg pittig, denk dat ik toch maar wat minder moet gaan werken, kan t allemaal niet meer rond krijgen zo. Helaas betekent dat natuurlijk ook minder verdienen en met een eigen huis en nog n paard erbij is dat ook niet handig.
Ben bang dat ik toch keuzes moet gaan maken....Niet leuk allemaal... Hebben jullie dat ook dat je het wel heel veel vind allemaal, of wil ik gewoon teveel?
Alvast bedankt voor t meedenken....

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:30

Oh nee hoor ik denk ook wel eens oliebol!!! Maar nu heb ik geen eigen huis (wel een eigen paard) en ik ben met mijn weekend baantje nu met de stage ook minder uren gaan maken... dus ja ik vind het ook veel en pittig!!! Maar jij doet BBL?? Dat lijkt me namelijk nog pittiger dan BOL, wat ik doe :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:01

Spannend :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:40

Ik woon in belgië en heb vroeger ook verzorging gestudeerd en wij mogen geen injectie's geven, alleen wel insuline (met zo'n soort pen), uit jullie jullie posts kan ik afleiden dat jullie dat wel mogen? klopt dit

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:44

Dank voor je reactie Margreet, ik doe idd bbl en pas in het eerste jaar bezig, dat belooft dus nog niet veel goeds, haha.
Wel 'blij'om te horen dat k dus niet de enige bent die t best pittig vind!
Wat spannend merel gomez, hoop dat je nu snel wat gaat horen, dat wachten is ook maar niks.
Chanel1985, in het derde(?) jaar krijgen we idd het spuiten in de spier en onder de huid. Ben wel benieuwd hoe dat bij een mens voelt.
Heb wel honden en paarden gespoten, maar zou een mens net zo 'taai' aanvoelen?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:36

Ik ben 2e jaars, (vanaf september) en wij leren nu subcutaan en intramusculair (in de spier) spuiten..
Maar dit zijn wel IG handelingen, en niet gewoon van een verzorgende. Vroeger zat dit er idd ook niet bij. Veel collega's gaan nu naar school om de IG erbij te halen.

Balen Merel! Heb je inmiddels al iets gehoord??

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:49

Hoera!!! Gfeliciteerd, leuk joh...
Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!
Echt leuk, geniet er lekker van..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:51

Supernieuws!!! Gefeliciteerd!

Ik moet nog 3x werken op m'n huidige werk.. zie er echt enorm tegenop dat ik weg moet ;(
Valt me zwaarder dan ik gedacht had :o .. maarja, 5 maandjes.. dat is vol te houden toch..

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:15

Ja, dat lijkt me ook wel heel naar om dan weer afscheid te nemen, vooral als je t wel naar je zin hebt. Maar t wordt vast heel leerzaam om weer op een andere afdeling te werken!
Heel veel sterkte de laatste dagen met afscheid nemen en alvast heel veel plezier op je nieuwe plekje!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:22

Tegenwoordig is de opleiding van Verzorgende zelfs verplicht om IG erbij te doen...Ik zit nu in mijn eindfase van stage....Druk bezig met onderzoeksopdracht. Maar ow wat moeilijk! Binnenkort een interne bijscholing op stage over het inbrengen van een vleugelnaald, en morfine toedienen via een vleugelnaald...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:33

kimberley12 schreef:
Tegenwoordig is de opleiding van Verzorgende zelfs verplicht om IG erbij te doen...Ik zit nu in mijn eindfase van stage....Druk bezig met onderzoeksopdracht. Maar ow wat moeilijk! Binnenkort een interne bijscholing op stage over het inbrengen van een vleugelnaald, en morfine toedienen via een vleugelnaald...

lijkt me heel moeilijk. Succes!
Maar als je de IG niet behaald, ben je toch gewoon verzorgende? Of kan dat niet en heb je dan enkel je helpende diploma?

knockout1; dank je wel!! :)
Lukt het met je opdrachten een beetje? Hier is het ook echt heel veel..
en omdat we op school achterlopen met de theorie moet ik op de nieuwe afdeling echt enorm veel opdrachten gaan doen :\ ben benieuwd of dat lukt...

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:17

Kimberley, klinkt heel lastig, moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit gehoord heb van een vleugelnaald! Heb nog een hoop te leren!

Kytha, Met de opdrachten loopt het nu redelijk, maar volgende week maandag weer een toets en daar moet k nog wel heel veel voor doen!

Succes allemaal!!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:11

Kytha schreef:
kimberley12 schreef:

lijkt me heel moeilijk. Succes!
Maar als je de IG niet behaald, ben je toch gewoon verzorgende? Of kan dat niet en heb je dan enkel je helpende diploma?

Ja, dat klopt. ;) Maar tegenwoordig eisen de meeste instellingen dat je Verzorgende IG bent....Snap ook wel waarom,
dat scheelt hun weer verpleegkundigen inhuren.....Al die bezuinigingen... :(

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:27

kimberley12 schreef:
Ja, dat klopt. ;) Maar tegenwoordig eisen de meeste instellingen dat je Verzorgende IG bent....Snap ook wel waarom,
dat scheelt hun weer verpleegkundigen inhuren.....Al die bezuinigingen... :(

ja dat is ook weer zo. Voorkeur gaat altijd uit naar IG :j
Hoop de IG dan ook netjes erbij te halen ;)

knockout; succes met je toets!!!

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:32

Wat is het hier rustig....Is iedereen druk?
Kytha, dank je wel, zal het nodig hebben, haha!
Vandaag beoordelingsgesprek gehad met werkbegeleidster, was zeer positief, dus dat is erg fijn. Kreeg nog wel n aandachtspuntje mee, niet de lat te hoog leggen.... Was niet heel erg verassend, maar wel blij dat ze het oog zag, kan ik het voor mezelf ook verantwoorden om iets relaxter te doen!
Succes allemaal!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:46

Ja iedereen druk denk ik :P

Fijn dat je beoordelingsgesprek goed was :D Altijd leuk om te horen toch? :)

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:02

Hoihoi.
Altijd fijn dat soort gesprekken Knockout!
Ik ben vanochtend gezakt voor mn IG toets.. :\
Maandag ga ik weer op stage, de laatste als het goed is. en dan kan ik over 5 weken weer de toets doen.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:26

Dat is flink balen!!! -:(-
Bezig met je laatste jaar?
Wat houd die toets in?
Succes op stage en met je toets (over 5 weken)

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:29

ja zit in het laatste jaar, moet nu nog 10 weken stage en dan heb ik 10 weken voor mijn scriptie en doe ik een doorstroom programma naar niv. 4.
Met de toets moesten we een casus trekken met 3 handelingen, en ze moesten dus allemaal voldoende zijn, ik had een aantal kleine foutjes, en dat waren er net te veel om hem te halen.. nu mag ik mijn handelingen op stage ook pas af laten tekenen als ik de toets heb gehaald.. dus dat wordt knap druk de laatste 5 weken op stage als ik hem dan wel heb gehaald.