Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:10

Belsje schreef:
Of gewoon BITe? :)
Denk dat dat mss nog passender is omdat ik op zich in theorie dingen kan doen die niet IT related zijn .... mooooeilijk!

bite.nl is in ieder geval niet vrij ;) Weet niet hoe belangrijk dat voor je is?
Ik ben wel een voorstander van bite-it.. Ook daar kun je door de dubbele manier van uitspreken niet IT gerelateerde dingen onder hangen natuurlijk

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:10

Ik lees nog altijd mee hoor meiden! Ben niet zo'n actieve bokker. Solliciteren heeft tot nu toe nog steeds niets opgeleverd en ook ik zit voor de zomermaanden in de ouderenzorg als huishoudelijke hulp (hallo lotgenoten!).

Alleen nu kwam ik net een vacature tegen, eindelijk 1 waarvan ik denk: ik voldoe aan (alle?!) eisen en ik wil die baan! :') Dus ik wil niet alleen mijn CV en motivatie sturen. Maar nu wil ik opvallen, tussen alle tig andere mensen die erop gaan reageren *\o/* Nu zag ik op de site van de organisatie dat je eventueel ook mocht bellen bij eventuele vragen. Is dat een manier om mezelf er tussen de wringen denken jullie? Maar eigenlijk heb ik geen vragen, dus waar moet ik het over hebben? HELP?! :+

Dimple, jij belt nog wel met regelmaat? Volgens mij heeft het wel effect :))

Ik wil die baan! Het is dichtbij mijn woonplaats, ik voldoe volgens mij aan alle eisen, redelijk salaris en genoeg uren :+ :D :):) *\%/*
Haha, hoe ga ik mezelf op laten vallen? ~~}>

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:17

Droomster, bellen is altijd goed. Je kunt altijd vragen hoe de functie is ontstaan (vraag ik regelmatig, en vaak vinden ze dit een goede vraag) Als je de vacature stuurt wil ik best mee denken over vragen, als je wilt.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:59

Na 4 afwijzingen 2 weken geleden dacht ik vorige week met het lekkere weer, DON'T WORRY, geniet van de zon {:} en heb ik de boel de boel maar even gelaten!

Vandaag een bijeenkomst voor nieuwe ww-ers bijgewoond bij het UWV, paar tips gekregen na nog even persoonlijk met die vrouw gepraat te hebben en ik ga nog naar een training solliciteren, kan nooit kwaad! :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:09

Volgende week heb ik een gesprek met mijn supermarktmanager om meer uren te krijgen. Ook probeer ik daarna een afspraak te krijgen met mijn werkcoach zodat we concreet voor meer uren kunnen kijken. UWV gaat nu moeilijk doen

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:14

Ik hoor wel weer wat goede dingen her en der. ga zo door dames!(en heren?) . zelf vandaag ook weer twee sollicitaties de deur uit gedaan. vorige week kon ik niks vinden en ik weet ook nog niet welke keuze ik wil maken om aan werkervaring te komen.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:19

Zo toch maar even achter de laptop gekropen. Rot typen zo'n telefoon.

Ik twijfel of ik voor twee dagen een rot baantje ga zoeken waarmee ik zo'n 400 euro (minimaal) wil verdienen en dan een soort "stage" ga lopen gedurende een jaar op een basisschool. Zeg maar dat ik naar een directeur ga en zeg: "zet me maar ergens neer voor een dag per week" (dan is er vast wel een juf of meester die daar graag gebruik van wil maken)

Of dat ik toch ga kiezen voor invalwerk met behulp van een flexibele gastouder. Daarbij zou ik dan maximaal twee dagen per week willen werken, behalve als ik een ziekmelding heb, dan maak ik die week voor de school af, mits ik dat met de opvang rond krijg.

Heeft iemand een idee wat een basisschool directeur meer op prijs zou stellen als werkervaring? (Ben bang de invalpool... Maar dat is veel heftiger voor ons gezin)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 18:40

Even geen tijd om bij te lezen, maar ik zit morgen de hele dag in het ziekenhuis en reageer ik op iedereen!

Hier update solli 2:
Leuk bedrijf, platte organisatie, meer taken dan recruitment alleen (veel telemarkteers en sales functies) Zit groei in de functie. Leuk modern bedrijf, betalen beter, mag 32 uur werken. Dichter bij huis en ook goed te doen met de trein.
Ik hoor vrijdag meer. Er volgt nog een 2e gesprek dus het blijft wachten.

Nu op naar nummer 3.......... %) :)F :)F

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:23

Jeetje dimple. Je hebt het er maar druk mee.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:41

Spannend dimple!
Die tweede klinkt echt stukken beter. Hopen dat die je willen, in ieder geval al top dat je door bent naar het tweede gesprek!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:34

Hele dag ziekenhuis is niet fijn maar die tweede functie klinkt echt als iets wat jij leuk vind.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 21:19

Update 3: dikke vette misverstand..............
Ik was in Kip Alkmaar, maar dat is gewoon een fastfood tent. Ik was daar en dacht.........hier klopt iets niet.
Wat blijkt nou, ze hebben mijn vraag over de vacature (met CV) doorgestuurd naar de restaurantmanager. Alsof ik kipjes ga bakken!! :')
Dus die dame die vraagt aan mij wat ik kom doen...........
Ten eerste heeft kip toko op 3 (!!) van mijn mails niet gereageerd, dan word ik gebeld en denken ze dat ik kip ga bakken.
Die dame van kip Alkmaar had toch ook aan mijn CV kunnen zien dat ik geen kip kom bakken? Dan had ze me toch ook eerder kunnen bellen?? Sta ik daar netjes opgedirkt op mijn hakjes in de tussen de kip _O- _O- _O-

Dus......net even een pissig mailtje gestuurd dat ik meer professionaliteit had verwacht van een bedrijf als Kip. Met het verzoek mij alsnog uit te nodigen voor de positie en mij te zien als een serieuze kandidaat. Kiss my ass!!! ~~}> ~~}>

Dus........ik ga aan de wijn :))

Morgen minder ego updates hoor! :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:22

Haha handig zeg!

Ach aan de andere kant, genoeg hoog opgeleiden die op dat werk solliciteren natuurlijk (ik heb ook wel op bv receptie werk gesolliciteerd) :) dus in die zin is het al mooi dat zij je wel wouden hebben. Keer wat anders dan gelijk worden afgedaan als overgekwalificeerd :)

Wel prachtig hoe overdressed je was :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 21:44

Overgekwalificeerd maakt me niet uit. Dat boeit me niet. Geen werk is te dol voor me. Vind alleen hoe het is verlopen erg onprof.

Maar ik kon er wel om lachen. Beetje zonde van mijn tijd maar ach..... :9

Weer een ervaring rijker :Y) met de witte Van Bommels tussen de kip :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:48

Wat is er mis met kip bakken? Lijkt mij erg leuk! :D

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:23

Geen 0 uren contract in de zorg, voor zover ik begreep. 15-20 uur om te beginnen :).

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:34

HAHAHAHAHAHA DIMPLE!!!! :') geweldig hoe je t omschrijft!!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:56

Hahah Dimple! Dat klinkt ook wel grappig maar inderdaad erg onprofessioneel van hun uit zeg.
Ik hoop dat de tweede van vandaag echt iets voor je wordt! Spannend :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:23

_O- Dimple!
Het is natuurlijk erg onprofessioneel maar wel heel grappig. Vooral hoe je het omschrijft!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:36

:op Dimple wat een blamage van kip :x

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:00

Sorry hoor, maar ik ben stukken minder hoog opgeleid dan Dimple, en zelfs ik sta niet in de rij om kip te mogen bakken.....

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:09

Oh nee Dimple, hebben ze je ook kunnen uitleggen hoe die verwarring onstaan is .... wel benieuwd of ze je nog gaan inviteren voor die andere job daar :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:10

Ik heb ooit als mbo'er gesolliciteerd als medewerker bij de Mac. Ik vond het een mooie tussenbaan en zo liet ik zien dat ik bereid was om alles aan te nemen. Ik ben het uiteindelijk niet geworden

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 08:46

Even ter verduidelijking: ik voel me absoluut niet te goed om kip te bakken hoor!
Maar in mijn cv staat ook aangegeven waarom ik studeer. En bij mij zouden alle belletjes afgaan op het moment dat iemand met zo'n studie en cv solliciteert om achter frituur te staan.

Maar echt hoor, wie weet als deze banen niks worden dat ik daar alsnog ga staan. ;)

Pak zo ff de laptop en reageer ff op de rest!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:48

Lieve bokkers.

lees met enige regelmaat mee voor tips etc etc.

maar nu heb ik zelf eeb vraag....

mijn contract bij de grote H loopt bijna af. Dus druk aan het solliciteren op vanalles en nog wat. Ik ben bijna 2 jaar in dienst met een 24 uurs contract....

nu ben ik ergens aangenomen.... grote gele M... en dan zou ik een contract van 4 uur krijgen..... weet iemand hoe dit zit met vakantie dagen, vakantie geld, ziek zijn etc.

uwv zegt dat ze dan aanvullen.... maar ik twijfel behoorlijk. Ja ik ben wel gewoon aan het verder solliciteren :)