Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:31

vuurneon schreef:
Winged schreef:
Nja ik ben tenminste aan het werk. Geloof ik :=

'Zolang mijn baas doet alsof ik veel verdien, doe ik alsof ik hard werk'
:D

In dit geval klopt dat helemaal want mijn baas is een hele grote banketstaaf :Y)

Marcella

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:58

Winged schreef:
1 februari
1 maart
1 april
1 mei
1 juni
1 september
1 oktober
1 november

Inmiddels :=

Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar via een uzb geld ook als het goed is 3x een contract is dienstverband onbepaalde tijd bij uzb zelf. Heb in 2007 voor het laatst bij een uzb gewerkt dus weet niet wat er in de tussentijd verandert is. Tenzij dit op projectbasis is dan gelden er geloof ik andere regels.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:21

Grr dat verdomd interim bureau! Heeft ze eindelijk iets gevonden belt ze niet terug..was voor 18u in een kledingwinkel. Maar heb misschien nog een klein beetje geluk. Er was een interessante vacature van 1maand voltijds die normaal gezien afgesloten was. Heb toch een mail gezonden of de vacature reeds was ingevuld. Ik kreeg een mail met bericht dat ze bezig waren met de selectie maar ik mocht nog mijn gegevens doorgeven.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:56

Phoeh die functie in zwijndrecht... 't is zo net wat te ver voor mij om te zeggen "Ik solliciteer gewoon".

Heh vandaag dikke pech gehad.
Deze middag afgesproken om iets te doen met mijn grootouders. Ik zie die niet superveel, en ik had ze nog niet gezien sinds mijn verjaardag (9 okt)
Bellen me ze om half 1 of ik eventueel die middag/ avond nog kan komen voor gesprek om bij goedkeuring maandag te starten op een tijdelijke functie. "Maar maandag langskomen en dinsdag starten mag ook"
Dus ik zeg dat ik van dat uur tot dat uur vast zit vandaag, daarvoor of daarna nog wel wil langskomen of maandagochtend vroeg zelfs.
Bellen ze me tijdens m'n afspraak met m'n grootouders terug dat er anderen wel kunnen langskomen vandaag en deze dus ook bij een goed gesprek maandag gaan starten.
Nou ... ik snàp het wel van 't bedrijf. Maar fijn is anders. Bedrijf lag nl 3 km verder, en het is een koekjesfabriek :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:44

In mijn dorp zoeken de winkels nog steeds niemand.. Maar heb voor de post mijn contract!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:55

Optiwolk schreef:
Phoeh die functie in zwijndrecht... 't is zo net wat te ver voor mij om te zeggen "Ik solliciteer gewoon".

Deze middag afgesproken om iets te doen met mijn grootouders. Ik zie die niet superveel, en ik had ze nog niet gezien sinds mijn verjaardag (9 okt)
Bellen me ze om half 1 of ik eventueel die middag/ avond nog kan komen voor gesprek om bij goedkeuring maandag te starten op een tijdelijke functie. "Maar maandag langskomen en dinsdag starten mag ook"
Dus ik zeg dat ik van dat uur tot dat uur vast zit vandaag, daarvoor of daarna nog wel wil langskomen of maandagochtend vroeg zelfs.
Bellen ze me tijdens m'n afspraak met m'n grootouders terug dat er anderen wel kunnen langskomen vandaag en deze dus ook bij een goed gesprek maandag gaan starten.
Nou ... ik snàp het wel van 't bedrijf. Maar fijn is anders. Bedrijf lag nl 3 km verder, en het is een koekjesfabriek :=

Ok dat is poedersuiker :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:56

Optiwolk schreef:

Over pech gesproken :=
Maar wel lief dat je voor opa en oma bent gegaan :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:05

Vandaag had ik weer een bijzonder geval aan de telefoon *zucht*
eerst belde er een oudere dame, info opvragen voor een vacature voor haar dochter. 20minuten later belt dochter.
haar moeder had net gebelt en gehoord dat wij mensen zochten. Wanneer ze op gesprek kon komen.
nou, wij hebben een vacature Open staan voor ****. Mocht je interesse hebben dan kun je je motivatie en cv via de mail sturen en wellicht volgt er daarna een uitnodiging voor gesprek.

dat vond ze maar raar.... Wij zochten iemand en zij zocht werk, wanneer ze op gesprek kon komen :+

*zucht*

aan dr stem te horen schatte ik dr een jaar of 25....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:10

Komt wel takkie_muis. :)

Mri: hangt af wat soort werk, voor ongeschoold werk kan ik me heel goed voorstellen dat sommige mensen geen motivatiebrief + cv verwachten, maar goed de tijden zijn een beetje verandert wat dat betreft. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:11

Zelfs voor het poetsen solliciteer je braaf met brief en cv tegenwoordig :D

Ik heb dat niet hoeven doen; ma vroeg daar 'ik heb een dochter die vakantiewerk zoekt, dus wanneer kan ze beginnen hier?' 'Nu' 'oke'
Hadden ze mij niet eens gezien haha, dat waren nog goede tijden :D kon de volgende dag al ingewerkt worden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:12

Ja eigenlijk wel raar dat het zo verandert is. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:16

Tja als ik zie wat ik soms binnen krijg snap ik ook niet wat mensen soms denken... Een open sollicitatie voor een administratieve stage met als motivatie in haar brief: Ik denk dat ik met mijn kwaliteiten een waardevolle toevoeging zal zijn in uw team.

Ehhh ja welke kwaliteiten? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:18

Joolien schreef:
Tja als ik zie wat ik soms binnen krijg snap ik ook niet wat mensen soms denken... Een open sollicitatie voor een administratieve stage met als motivatie in haar brief: Ik denk dat ik met mijn kwaliteiten een waardevolle toevoeging zal zijn in uw team.

Grote borsten? :')
(T is vrijdag haha)

Had ze haar kwaliteiten helemaal niet benoemd? Wat leuk, een soort quiz :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:19

vuurneon schreef:
Joolien schreef:

Grote borsten? :')
(T is vrijdag haha)

Had ze haar kwaliteiten helemaal niet benoemd? Wat leuk, een soort quiz :D

Of nog andere kwaliteiten... :') Ja je weet het niet _O-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:31

Dit ging om een functie voor financieel administratief medewerker met minimaal 5jr ervaring. Hbo denk niveau....
echt dramatisch wat er soms belt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:38

Oh. :') Ja dan kan ik het wel begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:45

Denk dat ze onder HBO denkniveau verstaat Hebbie Bier Ofnie?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:47

Joolien schreef:
Denk dat ze onder HBO denkniveau verstaat Hebbie Bier Ofnie?

_/-\o_ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:49

Maar als je 25 bent solliciteer je toch zelf. :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:51

Anoniem schreef:
Maar als je 25 bent solliciteer je toch zelf. :?

Ja en nee.
Ja; ik schrijf zelf een brief etc. Maar nee als in; ik wil het liefste dat mijn netwerk het eerste contact laat leggen. Dus combi.

Voor de potentiële 'stage' is wil ik ook de leidinggevende vragen om contact op te nemen met haar contacten en te peilen en als ze belang hebben dat zij dan zegt; '...' neemt zelf contact met je op.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:53

Dat is ook mijn idee....
VN gaf al (ws terecht) aan dat deze,dame dit ws als Open sollicitatie zou opgeven bij het uwv.
lang leve sollicitatie plicht(gelukkig nam ik die zelf wat serieuzer...)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:53

Ik ben gepromoveerd tot de VN :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:54

vuurneon schreef:
Ik ben gepromoveerd tot de VN :D

Vinnik Nie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:55