Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:46

Zowel bij mail-adressen als bij domeinnamen maakt het geen flaus aus of je hoofd- of kleine letters gebruikt, alleen de letter an sich wordt "gelezen" :)

Zo had ik eens een stalgenoot met een mailadres met iets van hoofdletters erin, die drukte mij op het hart om echt die hoofdletters goed te typen en geloofde het in eerste instantie niet dat dat niks uitmaakt...had 'ie jaren lang voor niks daar zoveel aandacht aan geschonken :')

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:27

holly schreef:
Dat is altijd anders Paan. Soms is het 5 jaar, soms 2, maar een half jaar kun je ook tegenkomen. Ik denk dat het daarbij belangrijk is voor je zelf duidelijk te hebben wat je aan durft. Let op hoe het geregelt is wanneer je halverwege de winkel sluit qua contract. Moet je blijven betalen of ...

Dit horen wij dus inderdaad ook. Ook horene we dat 5 jaar heel normaal is maar omdat er zoveel leeg staat er nu ook contracten voor 2 jaar worden af gesloten.

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:34

5 jaar is (of was) idd vrij standaard.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:39

Mijn schoonzus huurt idd voor vijf jaar.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:40

Kaaaren schreef:
Haha Paan, workaholic... dat komt bij mij bekend voor. Hier het zelfde :P

Idem. Ben al hele avond aan t werk en nog lang niet klaar... Komt geen end an !

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:37

5 jaar is inderdaad standaard. 3 jaar komt ook regelmatig voor. Maar nu, met de crisis, zie je het ook voor korter.
Een vriendin van me heeft net in Rotterdam een jaar contract afgesloten. Eigenlijk alleen maar omdat de verhuurder het pand niet verhuurd kreeg.

Wij huren steeds voor 5 jaar. Maar ik weet zeker, als er ooit wat is, dat wij en de verhuurder er wel uit komen. Het scheelt denk ik dat ik de verhuurder en zijn vrouw ook persoonlijk ken.

Heb je een contract voor 5 jaar en het mocht misgaan, dat je MOET stoppen, kan je meerderen dingen doen.
Zodra je zelf een nieuwe huurder vindt, kan die jouw contract overnemen. Rond de tafel gaan en het contract verbreken is ook een optie. Dan zit je vaak aan een afkoopsom vast.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:16

Mellis86 schreef:
Gefeliciteerd met je baan Foxy!

Hier is de brief van de HBD ook binnen. Het is maar goed dat ik in het topic zit, anders hadden we de brief zo weggegooid. Mijn vader dacht dat het in eerste instantie een spookfactuur was, hij had nog nooit van de organisatie gehoord en de factuur kwam voor de brief binnen. Organisaties die direct een factuur sturen, zonder dat je er ooit iets van heb gehoord, zijn over het algemeen niet zo betrouwbaar. Later kregen we dan ook de brief.

Gisteren hebben we ook een grote aankoop gedaan. We hebben een heftruck gekocht! Hij komt hopelijk deze week nog en dan kunnen we enkele big bags op het terrein zetten voor af te halen. En ook de pallets voor de voorraad lijm wat beter verplaatsen. Voor de toekomst kunnen we zo ook meer uitbreiden naar wat zwaardere producten. Ben benieuwd, nog nooit op een heftruck gezeten. Dus ik ben nu van Universitair afgestudeerd met een goede baan ‘gepromoveerd?’ naar heftruck chauffeuse met een webwinkel :Y) :P . Maar nog nooit zoveel voldoening uit iets gehaald, als nu. Ach blijkt maar weer dat doen wat je leuk vindt belangrijker is dan het papiertje.

Wij hadden hem ook bijna weggegooid!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:07

Bij ons is een handelshuur standaard 9 jaar, elke 3 jaar opzegbaar. Ik ben in elk geval niet van plan om 9 jaar te huren, wil liever kopen :)

Vandaag een extra domein geregistreerd, www.onlineruitershop.be . Het Ruyterhuys wordt nog wel eens verkeerd geschreven en de webshop wordt toch steeds beter qua verkoop, dus wil ik me daar weer even extra op toeleggen. Ben ook aan het kijken om de site naar het Frans te vertalen voor onze Waalse landgenoten en voor de Franse markt.

Hier ook druk bezig dus :D

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:47

knap gedacht. als je een fysieke winkel hebt en merkt dat het online ook goed begint te draaien, moet je dat zeker doen, want dat is op de duur hetzelfde als een 2e filiaal open doen; enkel met veel minder kosten aan verbonden :D

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:34

Klinkt goed Mallootje. Hoe makkelijker je domeinnaam hoe beter vaak he. Dat je bedrijf vervolgens anders heet maakt niet zoveel uit, zeker als je beide domeinnamen hebt. Wij hebben zelf over de 20 gerelateerde domeinnamen.

Nou de heftruck is opgewarmd :p. Mijn vriend is er helemaal blij mee, rijdt heel de dag het liefst rondjes met dat ding.. Boys will be boys.. Hij past ook mooi bij de kleuren van het bedrijf: http://pinterest.com/pin/506092076846491218/ (ik ben pinterest nog aan het ontdekken, maar tot nu toe vind ik het wel leuk, nog meer mensen hiermee aan de gang?)

Overigens voor de website / webwinkel eigenaren. Afgelopen week heb ik het boek 'verleiden op internet' gelezen. Echt een aanrader, staan heel veel goede en praktische tips in en leest makkelijk weg.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:46

ik volg jullie bord nu haha.. ik ben pintrest ook nog aan het uitvogelen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:17

Ik vind Pinterest moeilijk! Moet er een keer voor gaan zitten :)

Verleiden op het internet heb ik ook gelezen! Ben nu bezig met 'Verleid de klant' en daarna ligt nog een boek over onderhandelen klaar :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:22

Ik heb pinterest en vind het heel leuk, maar ik besteed er op dit moment te weinig tijd aan...

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:24

Leuk, is het boek 'verleid de klant' ook toepasbaar voor webwinkels? Of meer voor 'stenenwinkels'? Ik krijg altijd zoveel inspiratie van goede boeken. Ik heb nu nog 'maak van je webwinkel een succes' (nog mee bezig, minder goed dan verleiden op internet) en dan staat nog klaar 'uw website in de top 10 van google'. Ik schrijf alle tips gelijk op tijdens het lezen en zet ze op mijn todo list. Later probeer ik dan zoveel mogelijk te verwerken. Leuk ook voor mezelf om te zien dat ik steeds meer momenten heb van ohja, weet ik al, of zijn we mee bezig.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:37

Verleid de klant gaat meer over stenen winkels, al zijn er ook wel stukjes voor webwinkels (zoals verleidelijke zinnen schrijven of de juiste kleuren gebruiken op je site).

Moet dringend aan de slag met m'n wintercollecties, alles moet nog in het systeem, maar kom er even niet aan toe.. Te druk is ook wat :D :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:10

Dat klinken als leuke boeken, zou het ook toepasbaar zijn op fotografie/verkoop van herinnering?

Ik lig al twee dagen plat dankzij een buikgriep....vreselijk!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:12

Hier nog eentje die plat ligt! Beterschap!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:19

Jij ook beterschap dan!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:41

Haha grappig, aangezien mijn bedrijf in den heel andere branche zit lees ik jullie berichten snel als "klant". Als jullie t dan hebben over " verleid de klant " dan denk ik direct aan die verkopers die al vragen of ze je kunnen helpen voordat je goed en wel binnen staat :')
Ik lees veel boeken over hond en gedrag momenteel :)

Beterschap voor de zieken onder ons !

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:47

haha, ik kan me dat helemaal voorstellen bij de titel van zo'n boek. Ik moet eerlijk zeggen dat de titel me in het begin ook een beetje tegen hield. Maar de recensies waren heel goed en dat blijkt ook wel uit de inhoud. Het gaat totaal niet over slimme verkooppraatjes voor een website. Maar meer over klantvriendelijkheid, hoe psychologie onder mensen is bij koopgedrag, hoe webpagina's worden gelezen en hoe je deze het beste kunt inrichten, welke schrijftaal je kunt aanhouden etc etc. Erg interessant dus, misschien wat minder voor de fotografen, tenzij je een hele goede geoptimaliseerde website wilt. Ik weet niet waar jullie belangrijkste marketing kanaal ligt.

Beterschap dames!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:54

Het boek stond al op mijn verlanglijstje, maar denk dat ik hem binnenkort toch maar ga bestellen!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:40

Oooh ja dar is zeker heel interessant ! Ik ga m onthouden :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:12

Ik kreeg net een mailtje van een vriend, met een heel leuk idee wat echt perfect aansluit bij de webshop. Volgende week begint mijn vakantie, dus dan is het tijd om aan het werk te gaan (met de webshop) :D Ik ben zoooo benieuwd of het daadwerkelijk wat zou kunnen zijn, lijkt me echt te leuk om dit te gaan combineren met de shop. Ik weet dat het nu nog wat vaag klinkt, maar ik kan helaas ff niet meer erover zeggen. Het zou nl niet de eerste keer zijn dat er iets voor mijn neus weg wordt gekaapt, doordat ik op internet al teveel heb losgelaten, haha. Ik hou jullie op de hoogte!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:36

Buikgriep of gezwommen in een plas met blauwalg? Dat is hier nu echt schering en inslag.

Wij hebben officieel deze week nog vakantie maar heb vandaag de Trash your Dress die ik in de vakantie heb gemaakt maar online gezet. Kunnen buiten niet zijn nu. Je wordt gewoon aangevallen door een kudde wilde agressieve dazen.

In de vakantie allemaal leuke plannen gemaakt/bedacht en die wil ik in de rest van de vakantie wat gaan uitwerken. Heb nog 3 weken en dan gaat mijn kleine meis weer naar school. Wil die laatste weken met haar alleen proberen toch steeds wat leuks met haar te doen.

Oh enne ik ben gebeld door de lokale radio/tv of ik wilde komen voor een interview. Zo leuk.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:52

Zo ik ga nu even bij lezen na twee jaar ziek zijn weet ik eindelijk wat ik heb: lactose intolerantie.