Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:31

Ik kom nog maar eens binnenvallen hier. Myrt kijk eens binnen F.riesland C.ampina. Ik weet dat ze daar met enige regelmaat op zoek zijn naar microbiologisch analisten. Op dit moment is er zo'n vacature vacant in het Oosten des lands.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:56

Dimple schreef:
Dat zou mooi zijn Kaatje! En ik vind dat meesturen van foto's toch best vreemd. Ik doe het ook altijd hoor, geeft een beetje beeld van met wie je gaat praten, maar we worden toch aangenomen op onze kwaliteiten en niet op hoe we er uit zien?

Wind waait door het huis, even de warmte eruit, heerlijk!

Foto's meesturen vind ik niet raar, je kunt beter een beeld van iemand vormen met een foto erbij. Soms ben je ook op zoek naar een bepaald type persoon.

Pien1989

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:20

Yeentl, zoals vele hierboven al zeggen: volg je gevoel.
Bij mijn laatste werkgever was de laatste maanden erg veel spanning onderling bij het personeel vanwege de situatie (financieel slecht) en ik had allemaal klachten de laatste maanden omdat ik voelde dat ik waarschijnlijk niet mocht blijven en de spanning gewoon terug keert in je lichaam.
Sinds ik weg ben ben ik veel rustiger geworden en voel ik me echt veel beter. Ik zit nu Wellenswaar zonder werk (wat ook spanning met zich mee brengt) maar het ergens heel erg vervelend vinden werkt niet mee aan een goede gezondheid.
Probeer dus toch uit te leggen dat je dit belangrijker vind. Wel zou ik inderdaad vanuit de positie waarin je nu zit nieuw werk gaan zoeken zodat je in elk geval salaris hebt nu. Hiermee voorkom je andere (financiële) zorgen :)
Succes!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:38

Iedereen die een baan heeft gekregen of gesprekken heeft, gefeliciteerd en succes! +:)+

Ik heb inmiddels mijn eerste reeks afwijzingen binnen. :x
Was wel aangenomen als recruiter bij een bedrijf dat in landbouwgrond investeert met het idee dat het ooit zou kunnen worden omgezet in bouwgrond. En dit smeren ze aan mensen aan met een heel callcenter team.
Kreeg steeds een slechter gevoel bij het bedrijf, dus heb het afgewezen.
Hoop zo snel mogelijk wel een leuke baan te vinden, zodat ik hier geen spijt van ga krijgen.

Kan iemand mij zijn monsterboardprofiel/linkedin profiel pb'en?
Wil graag zien hoe het hoort. :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:40

Is dat hetzelfde bedrijf waar je voor de teamspirit samen luncht en eet? Dan is mijn moeder daar net aangenomen voor het bellen namelijk. Die zat nu ook al noodgedwongen op een call center dus wat dat betreft maakt het ook niet zoveel uit.

Ik ben tot 1/11 onder de pannen, daarna nog geen idee, maar bij gebrek aan geschikte vacatures voor mijn vakgebied/ambities wacht ik het allemaal gewoon maar even af :+

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:43

Ja, hele community daar. := Dus dat zag ik ook totaal niet zitten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:45

Ik kreeg er al de kriebels van toen ik het hoorde ;) Zou aan mij ook niet besteed zijn :=
Maar goed, call center werk lijkt me hoe dan ook een ramp...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:10

Ik kom graag meekletsen!
Ben niet werkloos maar wel druk op zoek naar wat anders!
Werk nu 5 en half jaar aan de telefoon bij een zorgverzekeraar en ben gewoon toe aan wat anders. Meer secretarieel (zoals mijn opleiding), administratief, receptionist. Solliciteer me rot maar van 9 vd 10 sollicitaties hoor je gewoon niks. Zo frustrerend...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:57

Ik kom weer even om het hoekje kijken. Vorige week kreeg ik een mailtje voor een bijeenkomst de volgende dag. Na heen en weer gemaild kreeg ik vandaag een belletje dat de persoon die over Wajong werk in een winkel gaat mij morgen wil ontmoeten om een paar vacatures door te nemen met meer uren.
Ik kan nog steeds niet meer uren werken en daar baal ik van. Ben benieuwd wat hij voor me heeft

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:39

purny schreef:
Ik kom weer even om het hoekje kijken. Vorige week kreeg ik een mailtje voor een bijeenkomst de volgende dag. Na heen en weer gemaild kreeg ik vandaag een belletje dat de persoon die over Wajong werk in een winkel gaat mij morgen wil ontmoeten om een paar vacatures door te nemen met meer uren.
Ik kan nog steeds niet meer uren werken en daar baal ik van. Ben benieuwd wat hij voor me heeft

Heb je wel gelijk gezegd dat je niet meer uren kan werken? Gewoon je poot stijf houden hoor! Je gezondheid is belangrijker!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:40

Ik kan geen meer uren werken vanuit het contract bedoelde ik. Vaak aangeboden dat als er zieken waren ik me beschikbaar stelde. Het bedrijf geeft me geen meer uren.
Ik heb altijd gezegd dat het UWV maar eens mijn kant op moet komen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:51

purny schreef:
Ik kan geen meer uren werken vanuit het contract bedoelde ik. Vaak aangeboden dat als er zieken waren ik me beschikbaar stelde. Het bedrijf geeft me geen meer uren.
Ik heb altijd gezegd dat het UWV maar eens mijn kant op moet komen.

Aah, op die manier.. succes!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:52

Ben vandaag voor de tweede keer gebeld voor werk, vorige week ook al. Heb aangegeven dat ik al aan de slag ben. Mijn collega moest al lachen ;-)

Het bevalt goed, leuke vrolijke en directe collega's over het algemeen, goed mee te schakelen, Blij mee!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:06

Fargo wat fijn dat het je goed bevalt!

Hier mijn linkedin profiel aangepast. Alleen de laatste 3 werkgevers genoteerd en mijn eerste solli via linkedin verzonden. Heb een motivatiebrief met aansluitend cv verzonden als pdf (kon maar 1 bestand uploaden en reacties zonder motivatiebrief werden niet in behandelinggenomen) met wederom mijn foto als watermerk. Hopelijk val ik op :):)

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 06:23

Welkom Suuskipje en purny, gezellig.
Hierboven zag ik al het een en ander over callcenter. Werd toevallig gebeld vandaag of ik interesse had. Ik heb vriendelijk bedankt. Ik heb dit ooit eens eerder gedaan maar dit is me gewoon echt niet goed bevallen. Je moet bepaalde targets halen anders krijg je zoieso de zak en als je warm bent met verkopen komen ze bij je staan meeluisteren en zitten ze te pushen en door te drukken.... Nee niks voor mij.
Heb wel het idee dat er ietsjes meer beweging komt sinds ik m'n profiel heb aangepast en op nvb sta nu. Het is misschien een gevoel maar sindsdien ben ik dus gebeld en gemaild en dat is wel positief. Blijven updaten dus :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:18

Ik werd ook al benaderd voor callcenter werk.....nee dat is ook niets voor mij :n
Ik moet zelf 100% achter mijn werk staan anders begin ik er niet aan ;)

Dimple ben jij al iets verder? Heb je al voor jezelf nagedacht welke vacature het best bij je past? Hopelijk heb je snel weer een nieuwe uitdaging. Ik duim voor je. :Y)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:29

Vandaag had je een aantal gesprekken toch Dimple?! Succes!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:05

Gesprek gehad. Het was een andere jobcoach die ik nu heb. Hij had wel meer uren voor me in een andere winkel maar dan zou ik dus weer opnieuw beginnen met een proefplaatsing. Dus daar schiet ik niks mee op. Mijn huidige jobcoach was alles behalve positief over dit voorval.
Wat ik vooral irritant vind is dat het UWV nu ineens met deze larie komt. In december is de arbeidsdeskundige geweest en die wist dat ik 12 uur per week kon werken. Waarom is zij er dan mee akkoord gegaan.....

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:12

Ik ga vandaag beginnen in de thuiszorg (schoonmaak). 2,5 uur om te wennen, af te tasten en een nieuwe oudje te leren kennen....

Heb er zin in! :j :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:16

Thuiszorg is leuk. En soms niet eens zwaar. Sommige oudjes willen vaak een luisterend oor

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:24

Veel succes/plezier vandaag BB!

Dimple, heel veel succes vandaag!!!

Zo, ik mag donderdag tekenen. Morgen vertel ik het mijn huidige werkgever...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:29

Kwam er net achter dat het in het gebouw is waar ik twee dagen heb meegekeken. Misschien herken ik mijn client wel van die dagen. Super veel zin in!!! :j

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:37

Feestje! :D

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:07

Succes vandaag Dimple!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 13:30

Thx meiden!
Ik lees morgen even bij.

1e gesprek gehad. Schiphol, internationaal bedrijf, 24/7 open qua productie, vroeg beginnen; 7.00 tot 15.30 uur.
Eerste maanden fulltime daarna 4 dagen.
Mag maar 2 weken vrij in de zomer (waardeloos natuurlijk omdat je dan nooit echt lekker weg kan in de zomer als de kids vrij zijn)
Wel een bedrijf wat qua sfeer, mensen, organisatie en cultuur bij me past.
Vind alleen dat ze erg veel vragen qua taken ( alles zelf opzetten en projectmatig werken) voor zó weinig salaris. Lever bruto 1000 euro in .......

15.00 uur de volgende. Zit nu bij de Mac langs de landingsbaan :-)))