Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:37

Sch aded ossierbeh eerder. Heel internationeel, lekker veel talen gebruiken, en een hoop mar itieme regels en recht.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:42

Hahaha Foxy, ik moest even goed lezen, maar nu heb ik hem hoor ;) Leuk trouwens, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:07

Oooh wacht ik zie m nu ook. Snapte wel dat je m in tweeën hakte, maar zag er niks in haha

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:09

Oooh je gebruikte nu een ander woord :+

Wat een weertje he :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:47

Wat een rare kerel SS, getver zeg. Hier is het ook niet altijd pluis in de buurt, maar daar merk ik zelf vrij weinig van, hoor alleen dingen via via. Dat er ergens weer politie aan de deur is geweest of dat een meisje in de straat zo 'verknipt' (sorry weet even geen ander woord) dat ze in de bosjes zit te poepen. -O-

Vandaag druk aan het inpakken geweest. Dozen klaarmaken met trouwtipsboekjes voor onze deelnemende ondernemers. Morgenavond hebben we de presentatie van de tipsboekjes en een netwerkborrel. Leuke deal kunnen maken met de locatie voor de netwerkborrel zodat we lekker koffie, feestelijk drankje, borrels en hapjes hebben. Ook nog een leuke spreker kunnen regelen die wat komt vertellen over communicatie met je klanten. Een leuke agenda vinden we zelf, zo doen we nog wat extra's voor de deelnemers.

Nu persberichten schrijven en badges klaarmaken. En ik moet nog even een verhaaltje voorbereiden voor het daadwerkelijk 'onthullingsmoment' van het boekje, maar ik heb nog geen inspiratie!! :)*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:05

Klinkt leuk Yucca! De inspiratie komt vast vanzelf opborrelen!

Ik haal weer even een oud onderwerp aan. Het terug storten van de retour verzendkosten, wanneer een klant iets terug stuurt. Ik dacht hier te hebben gelezen dat het verplicht is om mensen alle gemaakte kosten terug te storten wanneer ze de gehele bestelling retourneren. Maar nu heb ik iets besteld bij een grote webshop, de producten zijn van slechte kwaliteit, dus ik stuur alles terug. Er staat op de site "de kosten voor het retour sturen krijgt u alleen terug wanneer er iets mis is gegaan met de bestelling" m.a.w. normaal krijg je die kosten dus niet terug. Toen ben ik weer eens gaan googelen en het eerste artikel waar ik bij uit kwam was dit: http://www.micheltel.nl/internet-bestel ... tourkosten Hier staat weer dat de klant op moet draaien voor de kosten van het retour sturen. Hoe zit het nou?!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 19:13

Soms wordt het wat warrig geschreven. De verzendkosten. Daarmee wordt bedoelt dat als de klant ook verzendkosten heeft betaald, dat deze ook terug betaald moeten worden. Dus als iemand een mand bij jou koopt dan betaal je terug : Bedrag + betaalde verzendkosten.
De postzegels die de klant heeft betaald om de mand aan jou terug te sturen vallen daar niet onder. Die hoef je dus niet te betalen. Het is aan jou voor welke redenen je dat wel doet.
Zorg dat je ook in je AV aan geeft dat retour zenden de kosten voor hen zijn en vergeet ook niet in je AV te hebben staan dat retour zenden op hun eigen risico is.
Laatst bijgewerkt door holly op 17-07-13 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:15

Citaat:
Bedenktijd en terugzending

Klanten van webwinkels hebben een bedenktijd van minstens 7 werkdagen. Is uw webwinkel aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (Thuiswinkel.org) dan is de bedenktijd 14 werkdagen. Binnen deze periode mogen zij het product terugsturen zonder dat zij hoeven te betalen. Voor bepaalde producten geldt deze termijn niet, bijvoorbeeld bij etenswaren, reizen en tijdschriften. De verzendkosten van het terugsturen zijn voor de klant.

http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-st ... =webwinkel

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:41

Oh dus toch, dan is het in elk geval duidelijk nu :D

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:51

Gefeliciteerd met je baan Foxy!

Hier is de brief van de HBD ook binnen. Het is maar goed dat ik in het topic zit, anders hadden we de brief zo weggegooid. Mijn vader dacht dat het in eerste instantie een spookfactuur was, hij had nog nooit van de organisatie gehoord en de factuur kwam voor de brief binnen. Organisaties die direct een factuur sturen, zonder dat je er ooit iets van heb gehoord, zijn over het algemeen niet zo betrouwbaar. Later kregen we dan ook de brief.

Gisteren hebben we ook een grote aankoop gedaan. We hebben een heftruck gekocht! Hij komt hopelijk deze week nog en dan kunnen we enkele big bags op het terrein zetten voor af te halen. En ook de pallets voor de voorraad lijm wat beter verplaatsen. Voor de toekomst kunnen we zo ook meer uitbreiden naar wat zwaardere producten. Ben benieuwd, nog nooit op een heftruck gezeten. Dus ik ben nu van Universitair afgestudeerd met een goede baan ‘gepromoveerd?’ naar heftruck chauffeuse met een webwinkel :Y) :P . Maar nog nooit zoveel voldoening uit iets gehaald, als nu. Ach blijkt maar weer dat doen wat je leuk vindt belangrijker is dan het papiertje.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:59

Die laatste zin is helemaal waar Mellis! Ik neem aan dat je je goede hersenpan niet hebt achtergelaten toen je weg ging bij die goede baan of nu je een heftruck instapt. Vaak is het ook juist goed om met een hele frisse blik een bedrijf binnen te stappen.

Ik heb eindelijk een idee voor de presentatie vanavond. Ik ga gewoon enkele cijfers en feiten vertellen over het huwelijk. Hoeveel, gemiddelde leeftijd, ect. En in onze regio wordt samen met Twente het minste gescheiden van Nederland, ook leuk om te weten, haha!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:56

Bedankt maar ik zit hier al van begin juni. Door het vele werk echter niet meer actief geweest hier.
Als je bv zoekt op de mol com fort of Han sa Bran den burg dan zie je hoe dat komt. Zo 'n dingen zorgen voor extra werk.
En het is al zo warm, echt smeltweer {:}

Waw, een vorkheftruck! Moet je daar geen speciaal rijbewijsje voor halen?

Leuk bedacht Yucca? Je verkleden als Cupido lijkt je niks? :')

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:34

foxy80 schreef:
Leuk bedacht Yucca? Je verkleden als Cupido lijkt je niks? :')

Is dat nodig denk je?? -O-

Vandaag stiekem weer een oude hobby van me opgepakt: oude meubels en woonaccessoires. Ik koop me altijd gek bij kringlopen en op rommelmarkten met een beetje in mijn achterhoofd: als ik er geen plek voor heb verkoop ik het! Of met in mijn achterhoofd: dit kan ik echt voor meer geld verkopen op marktplaats, haha. Dus net maar weer even wat op marktplaats gezet....wie weet! Heb eigenlijk nog veel meer wat er wel op zou kunnen, maar aan sommige dingen ben ik toch wel gehecht, haha zoals een super mooie, oude munitiekist en een oud speelgoedwagentje. Misschien voor een topprijs op internet zetten...geld verzacht de pijn misschien :')

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:11

foxy80 schreef:
Waw, een vorkheftruck! Moet je daar geen speciaal rijbewijsje voor halen?

Nee (gelukkig niet). Als je de heftruck gebruikt voor eigen gebruik, of als eigenaar van de zaak is het niet nodig. Mocht er ooit personeel op gaan zitten dan hebben zij wel een rijbewijs nodig.

De regel zegt dit: Voor het besturen van een heftruck op de openbare weg zijn geen wettelijke vaardigheidseisen dan wel een rijbewijs verplicht. Van toepassing blijft art. 7.17c lid 1 van het Arbobesluit, namelijk de werkgever is er verantwoordelijk voor, dat de medewerker die met een heftruck werkt over specifieke deskundigheden beschikt.

Hoe je de deskundigheid vastlegt is aan de werkgever, in de meeste gevallen dus door het rijbewijs te halen. Maar voorlopig staat personeel niet in de planning.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:32

Een heftruck-certificaat halen stelt echt niks voor, dat kan elke pummel :P

Ik heb er jaren geleden ook nog eens 1 gehaald in opdracht van werkgever, was een 2-daagse cursus met wat droog leesvoer en een behendigheids-testje dat je redelijk moest doorstaan. Was ergens in een voorraadhal van iets van Philips ofzo, enorm grote hal met enorme stellingen.... de grootste kneus van de cursus reed verschillende keren tegen zo'n stelling aan en zelfs die is geslaagd, is dus weer zo'n typische wassen neus zo'n papiertje :P

Mijn HBD bezwaar is ook weer onderweg, ik heb op die vorige niet eens fatsoenlijk reactie gekregen , behalve een "uw bezwaar was te laat binnen" - brief. Raar hè dat ik die stomme jaarlijkse factuur zo laat vind, als ze steeds post naar mijn oude adres blijven sturen....waar ik al 4 jaar weg ben en niks van post meer verwacht :roll:

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:09

Ook ik heb bezwaar ingediend tegen HBD. Fijn dat ik een dreiging van het incassobureau ontvang drie weken na m'n ingezonden bezwaar. Niet bepaald klantvriendelijk. Inmiddels is het bezwaar nu zo'n 6 weken geleden ingediend, maar uiteraard nog geen reactie.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:46

Nog mensen aan het werk vanavond?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:51

Nu niet meer.

Dat HBD is echt waanzin zeg als ik datt zo lees. Ik zou er gek van worden geloof ik

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:59

Haha Hilda, net klaar?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:02

Ik heb net m'n voorraad bijgewerkt, het magazijntje opgeruimd en ik moet eigenlijk nog wat nieuwe producten toevoegen (en een nieuwsbrief schrijven, en en en). Maarja, ik heb vandaag een drukke dag op het werk achter de rug, dus ik laat het maar even zo. Ik heb mezelf nu voorgenomen om dit alles uiterlijk maandag af te ronden.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:29

Ik ga morgen en zondag weer aan t werk. Zijn met de boot weg, maar tablet is mee dus kan morgen verder werken aan mn theorie boek.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:14

Ik ga vandaag en morgen ook aan het werk. Nog steeds druk bezig met marktonderzoek, ondernemingsplan etc. En ondertussen de webshop onderhouden, promoten etc. En dan natuurlijk ook nog m'n 40-urige baan bij mijn werkgever. Als het zo typ, vraag ik me zelf af waar ik tijd vandaan moet halen voor m'n paard en andere dingen. Maar toch loopt dat steeds wel weer goed door elkaar heen. Heb er zelf ook niet zo veel problemen mee hoor. Misschien ben ik wel een workaholic :(:)

Gelukkig is het vandaag in ieder geval een dagje geen smeltweer, Foxy. Of bij jullie wel?

Nu eerst maar eens even eten en dan maar weer verder.

Nog even een vraagje voor de mensen die een huurpand hebben: wat voor huurperiode hebben jullie contractueel afgesproken? En is dit tussentijds wel op te zeggen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:19

Nu is het zalig. Kan ik die berg strijk wegwerken. Anders is dat niet te doen, in warme stoom staan bij 30° C

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:01

Haha Paan, workaholic... dat komt bij mij bekend voor. Hier het zelfde :P

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 20:35

Dat is altijd anders Paan. Soms is het 5 jaar, soms 2, maar een half jaar kun je ook tegenkomen. Ik denk dat het daarbij belangrijk is voor je zelf duidelijk te hebben wat je aan durft. Let op hoe het geregelt is wanneer je halverwege de winkel sluit qua contract. Moet je blijven betalen of ...

Weet iemand dit misschien. Als je een domeinnaam kiest voor een dubbele naam waarbij de laatste letter vanhet eerste woord dezelfde is als de eerste letter van jet tweede woord, bijvoorbeeld paard dag, kun je dan ook kiezen voor weeweewee.PaardDag.enel, dus beide woorden met een hoofdletter? Of gaat dat niet, hoofdletters in een domeinnaam?
En als je dan een domeinnaam hebt met hoofdletters en iemand tikt het in met kleine letters, komt hij dan toch bij je uit?