Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:53

myrt3 schreef:
Hoi iedereen,
Mag ik mij hier ook melden? Ben echt hopeloos opzoek naar een baan. Maar word helaas overal op afgewezen doordat ik geen werk ervaring heb. Of passende stage ervaring, terwijl ik wel een gerichte minor heb gevolgd met bijpassende technieken voor de functie. Dus het is allemaal bekend, alleen geen ervaring mee op gedaan :(. Ben echt een beetje hopeloos aan het worden.
Ben opzoek naar een baan op het laboratorium, gericht op moleculaire en microbiologie..

Zoals ik dit topic lees, ben ik echt niet de enige persoon op deze aardbol die werkeloos rond loopt en druk opzoek is..

Wil je mij je CV sturen, dan kan ik navraag voor je doen. Waar ik werk wordt nog wel eens een microbiologisch analist gezocht.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 11:54

blingpiggy

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:13

Succes Dimple...! Uit 3 dingen is er toch wel een grote kans dat je raak hebt :) Ik ga voor je duimen...!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:19

Dimple, I told you ;)

Succes!!!!!

Net weer 5 solli's de deur uit gedaan. En afgelopen dagen ook een paar :+
Voor één werd er om een pasfoto gevraagd, heb heel subtiel mijn pasfoto als watermerk in mijn CV gemaakt en vervolgens een sollicitatiebrief ook in PDF formaat met pasfoto rechts bovenin meegestuurd.
Hopelijk wordt dat iets, is echt een dorpje verderop :Y)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 10:50

Dat zou mooi zijn Kaatje! En ik vind dat meesturen van foto's toch best vreemd. Ik doe het ook altijd hoor, geeft een beetje beeld van met wie je gaat praten, maar we worden toch aangenomen op onze kwaliteiten en niet op hoe we er uit zien?

Wind waait door het huis, even de warmte eruit, heerlijk!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:15

Ik houd er ook niet van....maar als het gevraagd wordt dan op een andere manier dan normaal in de hoop dat ik ertussenuit spring :o

Zo. Net alle visite weg. Afwas gedaan en kleine in bad gedaan. Die heeft gister een ongelukje gehad en een snee precies tussen haar benen....arme meid. Plakhechting is los gegaan. Nu 2x per dag spoelen en de nodige maatregelen nemen :(:) ze was gister zo lief op de eerste hulp. Daar wouden ze er wel 10 van hebben. :+:

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 19:43

Oh wat sneu! Gevallen? Knap dat ze zo dapper bleef <3

Lekker chillen nu, doen wij ook. Kids er zo in en dan rust in de tent. Het is lekker koel in huis dus ik hoop ook wat beter slapen. :z

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:15

Ik had vrijdag al gesprek en was weer 1 van de 2 :P beide serieuze kanshebbers :+
Hij had al 5/6 kandidaten op gesprek gehad die niet het hele pakketje konden bieden.
En nu had ie er 2 die allebei precies in het plaatje passen

Dus we wachten het weer af! Verwacht deze week wel meer te horen

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:23

Spannend Marion!!
Ik kreeg gister een mailtje van een bedrijf, ze hebben zoveel sollicitaties binnen gekregen het beantwoorden hiervan kan wel even duren.
Dat was de brief die ik afgeleverd had. Wel erg netjes dat ze dat sturen :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 09:41

Oh Marion, ik hoop het zó ontzettend voor je!!!

Pien, netjes he! Ik ben wel van mening dat als een werkgever of recruiter zoveel brieven krijg, er iets mis is gegaan met het formuleren van de vacature.
Want er zijn gewoon veel mensen die een baan willen en moet je exacter formuleren om alleen díe mensen aan te spreken die bij de functie passen. Niet persoonlijk naar jou hoor, maar in het algemeen ;)

Uiteraard ga ik voor je duimen!!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:50

Succes Dimple deze week met je gesprekken, voor de andere met gesprekken ook succes, en voor de rest inafwachting, ik duim voor julllie!

Heb vorige week twee brieven er uit gedaan en de kopjes gebruikt, eens kijken wat daar voor reacties komen. Verder heb ik nu geen uitkering meer en ga ik wat vrijwilligerswerk doen. Ik heb nog een projectje waar ik nog heeeeeel veeel voor moet doen en dat moet voor 31 juli af zijn, dus maar goed dat ik nu nog even geen werk heb. En tot slot verrassend, hier gaan we toch nog een weekje op vakantie.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:03

Meiden, mag ik jullie even storen met mijn luxeprobleem? Of althans, ik weet niet of ik het zo mag noemen...

In januari praatte ik nog met jullie mee hier omdat ik een baan zocht. 2 februari was mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe werk en vond ik het heel leuk. Inmiddels is de situatie veranderd en vind ik het helemaal niet meer leuk en ga ik met buikpijn naar mn werk, ik zie er zooo tegenop. Alleen heb ik de afgelopen 2 jaar 3 banen gehad (waarvan 1 bedrijf ivm faillissement). Van mijn ouders mag ik dus niet opzoek naar weer ander werk omdat dat slecht zou staan op mijn cv. Maar ik voel me zo rot hier... Moet ik toch mijn hart volgen en gewoon opzoek gaan naar een andere baan waar ik wel volledig tot mn recht kom? Sorry dat ik jullie hier mee lastig val, maar voel me er zo ontzettend k*t over.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:07

Door blijven werken op een plek waar jij je niet lekker voel kan voor gezondheidsklachten zorgen. Dat is ook iets waar je rekening mee moet houden.

Dus zou zeggen volg je gevoel...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:10

Kijk rustig uit of je iets vindt, jobhoppen staat inderdaad niet altijd mooi. Maar het hangt er vanaf wat je net doet van werk en hoe je dat kan kaderen ....

Ik ben zo moeeehoeeee ... Vandaag krijg ik eindelijk mijn lijstje van preferred suppliers, straks weer naar de boekhouder en ondertussen autootjes kijken. :D
Voel me net een kind in een snoepwinkel!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:42

yeentll wat vervelend dat je met zoveel tegenzin naar je werk gaat!
Maar je mag van je ouders niet op zoek gaan? Dat vind ik wel wat raar :) Je bent 23 en ongelukkig zo... Dat kan toch niet :(:)
Ik zou je huidige werk niet opzeggen, maar vanuit deze positie uitkijken naar wat anders. Dat geeft je misschien ook een boost om op het op je huidige werk vol te houden.

En jobhoppen staat niet altijd mooi, maar ikd enk dat veel mensen dat in het begin van hun carrière wel hebben... Dan ben je nog jong en zoekende.. en anders kun je er altijd zo'n verhaal van maken ;)

Succes!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 10:47

Niet blijven zitten waar je zit. Als jij goed kunt verklaren waarom jij van baan bent verwisselt dan accepteert men die verklaring prima hoor!

Ik heb bij mijn 3 laatste werkgevers op CV ook standaard staan waarom het contract is beëindigd. Dat voorkomt onnodige vragen tijdens een gesprek en geeft ook meteen duidelijk als ze mijn CV zien.

Werkgever 5: bezuinigingen
Werkgever 4; faillissement
Werkgever 3: reorganisatie

Tja..........ik ben van nature helemaal geen jobhopper, maar op deze manier gaat het toch hard :')

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:50

bedankt voor jullie reacties, erg lief.
Goeie tip Dimple, om contractbeeindiging op je cv te melden.

Ik voel me dan alleen zo'n zeur, jullie zijn allemaal hard opzoek naar een baan en ik zit in deze situatie. Dan denk ik eigenlijk: 'wat zeur ik nou?' Maar ik heb er gewoon bijna elke dag hoofdpijn van. Ik ga gewoon is rustig om me heen kijken naar vacature die meer bij me past; Vertegenwoordiger, accountmanager etc.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 10:57

Joh echt, ieder heeft zijn eigen ding. Geen baan hebben is net zo verrot als in een baan zit waar je met buikpijn heen gaat.
Voordeel van dit topic, vind ik, dat iedereen elkaar in de waarde laat en blij voor elkaar is. Of je nu 1 maand of 10 maanden aan het solliciteren bent.

Vriendinnetje heeft een baan, solliciteert omdat ze het toch niet leuk vindt en pats.....nieuwe baan. Ja dan ben ik jaloers, maar dat betekent niet dat ik het haar minder gun.

Succes, je bent nog jong. Jij hebt nog tijd genoeg om aan te tonen dat je geen jobhopper bent. Als je zo oud bent als ik dan zet je deze werkervaringen helemaal niet meer op je CV _O-
Geen haan die er meer naar kraait! Heel normaal om de laatste 3 a 4 werkgevers er alleen op te zetten.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:12

Bedankt Dimple, doet me echt goed. Je gaat gewoon zo ontzettend aan jezelf twijfelen. Maar ik kan gewoon niet 45 uur per week op een stal achter een bureau zitten en daar ben ik nu achter. Ik moet er op uit en contact met klanten hebben. Ik kan hier mij ei niet in kwijt.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:13

Maar het is niet zo dat je daar een nare werkgever of collega's hebt?
het is puur de job die je niet past?

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:14

yeentll, niet twijfelen hoor, doen! Het is echt een aanslag op jezelf om elke dag zo ongelukkig naar het werk te gaan... Succes met zoeken!!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:21

marionnnn schreef:
Maar het is niet zo dat je daar een nare werkgever of collega's hebt?
het is puur de job die je niet past?

Het is een combinatie, ik heb niet genoeg uitdaging hier en het 45 uur per week achter een computer zitten. Maar er is 1 van mijn leidinggevende die ontzettend fel uit een hoek kan komen, waardoor ik weer onzeker word en bang ben om fouten te maken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:11

Vervelend yentl! Ik zou ook niet blijven zitten. Met buikpijn gaan is echt niet de bedoeling.

Ik heb echt een actief uwv.... Krijg nu zelfs vacatures waar ik op moet solliciteren. Nognpassend ook haha!

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:19

Amandavd schreef:
Jongens, doen we de nieuwe mensen ook verwelkomen? ;)

Myrt3, welkom! Ik denk dat je in de omgeving zoekt van Flevoland? Op wat voor functies in het laboratorium solliciteer je? Dan krijgen we een beetje een beeld van wat je zoekt.

Oke komt ie..
Ik ben opzoek door heel het land, want ben echt hopeloos door het uitzichtloze bijna. Ik zoek voornamelijk op functies als; kwaliteits medewerker, microbiologisch, virologisch, moleculaire analist.
Vorig jaar afgestudeerd, en nog steeds geen baan. Overal op afgewezen doordat ik geen werkervaring heb..

Firegirl schreef:
Wil je mij je CV sturen, dan kan ik navraag voor je doen. Waar ik werk wordt nog wel eens een microbiologisch analist gezocht.

Ik ga je even een pb sturen, top!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:30

Biohorma zoekt ook regelmatig labmensen volgens mij