Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:26

Haha ja, dat vond ik ook al :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:29

Eigenlijk is het toch niet zo heel raar dat er vakanties zijn in deze periode? Ik vind jou oplossing prima Joyce!
Zo kan een klant nog beslissen om ergens anders te bestellen, of gewoon het iets langer wachten voor lief te nemen.

Wij hebben net ook vakantie gepland, hèhè, eindelijk! Niet dat we weggaan, maar toch is het even lekker om 'niks' te doen. En prompt kreeg ik net twee telefoontjes om vergaderingen/presentaties in de plannen met de vraag wanneer ik vakantie had!

Ik kan vandaag maar moeilijk op gang komen....heb nog maar één ding van mijn to-do-lijstje gedaan :+

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:35

Ben het eigenlijk wel met Yucca eens. Groot gelijk dat je het niet op je homepagina wilt zetten (zou ik ook niet doen), maar bij het ingaan van het bestellen zou ik het wel laten weten via een Pop-up. En zet er dan ook duidelijk bij wanneer ze de spullen kunnen verwachten. Grote kans dat het geen spoed heeft en ze het niet erg vinden.

Leuke opmerking, Yucca: Ik kreeg trouwens pas wel een rare reactie omdat een klant een datum had geprikt voor een datum dat ik op vakantie ben en dit totaal niet verwacht had. Dat is in juli en augustus toch best logisch dat dat kan gebeuren? Dat ze zelf geen vakantie pakken moeten ze zelf weten!

haha, veel succes met niets doen! Ik kan het niet, 'vakantie' inplannen en helemaal niets doen. Gaat iets makkelijker als mijn ouders ook vakantie hebben, maar ik zit altijd wel wat te werken thuis. Gisteren ook vrij gepland, maar toch weer 4 uur zitten werken haha. Wel fijn dat ze je vragen wanneer je vakantie hebt! Ze kunnen ook zonder het te vragen gaan plannen en dan wel verwachten dat je komt, want "je gaat toch niet weg? Waarom kun je dan niet komen?" ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:41

In dit geval kwam de vraag van een gemeente en die weten heel goed dat er vakanties zijn, haha :+
Net weer twee vragen van hun kant voor een afspraak: zijn ze helemaal verbaasd dat ik zo snel reageer :')

Ik ben goed in niks doen! Heerlijk... al zal ik altijd wel wat doen als ik thuis blijf in mijn vakantie. Al is het maar de boekhouding, een afspraak inplannen, naar een fotomuseum of toch nog die vergadering of afspraak met bruidspaar.

Zo, weer een rekening betaald, nummer twee van mijn to-do-lijst {:} Nu maar eens facturen maken!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:03

Ik heb begin augustus 2 weken vrij, maar dan blijven we thuis (of misschien paar keer een nachtje weg en dat levert geen problemen op). Maar later in laagseizoen gaan we nog een week weg en dan zit ik in Zuid Frankrijk, dus dan gaan de shop werkzaamheden even op Non Actief ;) Gelukkig is het maar een weekje en ik ga er idd duidelijk bij vermelden wanneer de spullen weer verzonden worden.

Even een klein "jeeeej" momentje, ik ben voor het eerst sinds tijden weer benaderd door een tijdschrift, of ze een van mijn producten in hun blad mogen plaatsen. Klein nadeel is dat ze hoge resolutie foto's vragen van het product en die heb ik niet. Dus nu ga ik heel hard duimen dat mijn leverancier die wel heeft, want de deadline is woensdagochtend.... Maar het zou wel weer fijn zijn, zo'n gratis landelijke publicatie!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:16

Ben tijdje niet in dit topic geweest, maar heb een vraag. Ik kreeg ineens een rekening van €110,- en voor mijn bedrijfje is dat behoorlijk veel. Het is een rekening van het HBD, wat is dat? Ben ik verplicht om dit te betalen?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:20

Dat moet je verplicht betalen. Het is het hoofdbedrijfschap detailhandel. Ze doen niet veel (niets) voor webshops, maar houden zich bezig met o.a. veiligheid en betaalmogelijkheden in winkels.
Omdat je wel onder detailhandel valt, ben je verplicht de jaarlijkse bijdrage te betalen.

Je kan bezwaar aantekenen, maar of dat zin heeft...
Wij hebben op ons (vind ik gegronde) bezwaar uberhaupt nog geen reactie, na een paar maanden...

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:43

Je moet dit betalen maar je kunt eerst om vermindering vragen. Dat kun je nalezen op de bijlage in het blauwe vak onderaan.
Het duurt erg !!! lang voordat zij reageren. Toen ik bericht kreeg dat ik vermindering kreeg had ik de volgende rekening net binnen. Gaat maanden over heen.
Voor LisaFaded dus, lezen en nakijken. Mij scheelt het €88 die ik minder kan betalen. Dus zeker de moeite waard je er in te verdiepen. Voor iedereen trouwens die de rekening binnen heeft gekregen.

Succes.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:59

Ik heb weer nieuwe klant erbij voor drie dagen per week :D dar zijn de leuke klanten

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:27

HBD, praat me er niet van. Echt geldklopperij. Maar ja, het is verplicht he. Ik heb op 14 maart een vraag over de heffing gesteld per e-mail. Nu kregen we vrijdag daar een reactie op per post. Als we niet binnen 4 weken reageren, vervalt ons verzoek. Maar wij gaan ook voor de mindering dus gelijk een IB60 verklaring op gevraagd bij de bel. Dienst. Die moeten we opsturen. Ben benieuwd wat de schade daarna wordt. Hopelijk ook € 88,- lager.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:37

Paan schreef:
HBD, praat me er niet van. Echt geldklopperij. Maar ja, het is verplicht he. Ik heb op 14 maart een vraag over de heffing gesteld per e-mail. Nu kregen we vrijdag daar een reactie op per post. Als we niet binnen 4 weken reageren, vervalt ons verzoek. Maar wij gaan ook voor de mindering dus gelijk een IB60 verklaring op gevraagd bij de bel. Dienst. Die moeten we opsturen. Ben benieuwd wat de schade daarna wordt. Hopelijk ook € 88,- lager.

Bijzonder. Zelf heel langzaam reageren, maar wel van de 'klant' vragen om snel in actie te komen.
Hopelijk krijgen jullie een forse vermindering van de heffing :j

Wij hebben het HBD vandaag gebreke gesteld vanwege de lakse houding inzake het beantwoorden van ons bezwaar.
Na ruim 4 maanden wachten op een schriftelijke reactie is het welletjes geweest. Het is een principe kwestie geworden :)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:53

Daar heb ik gelukkig geen last van, dat hbd.

Bah.. heb een hond in pension met allergie en hij draagt dus24/7 zon harde plastic kap. Had nu eigenaar grvraagd of ik wat anders mocht bestellen. Was ok. Heb bij dierenarts nu een opblaasbare kraag naar hij werkt njet.. ding was 35 euro en kan il nu niet doorberekenen aan klant want die heeft er niet pm gevraagd.. da moest m zelf ook bestellen bij groothandel.. dus verwacht eigenlijk dak m niet echt kan terug brengen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:57

Vervelend, Smurf..
Ik ben niet thuis in de hondenwereld, maar kan je die kap alleen voor die hond gebruiken?
Anders is het een investering waar je later nog wat aan kan hebben bij een andere hond.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:08

Is het zo'n BooBooLoon? Die hebben wij voor onze hond gehad naar haar castratie, werkte echt perfect! Maar voor de hond van de buren die aan zijn oog was geholpen werkte het weer helemaal niet, want hij kon alsnog met zijn poot bij zijn kop. Anders verkopen via Marktplaats?

Wat die HBD betreft, hoe komen jullie aan zo'n vermindering op de kosten?! Ik ben 1,5 jaar werkloos geweest en ik kon dus geen korting krijgen...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:11

Aah oke, 110 vind ik zoveel voor een webshop waar 1 persoon werkt.
Ik ga goed nalezen. Wat voor reden kan je opgeven voor mindering?
Zelfde vraag als joyce

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:17

Op de factuur van het HBD staat dat je alleen voor vermindering van de heffing in aanmerking komt als het bedrijf is gestart op of na 1 april, maar voor 1 oktober van het heffingsjaar (je krijgt dan starterskorting van 50%), óf als je bedrijf gestart is op of na 1 oktober (heffing nul?). En nog wat dingen over als je bedrijf opgeheven is, maar dat is hier niet van toepassing.

Er staat wel boven dat de heffing in die gevallen automatisch wordt verminderd, dus zou dat dan al in de aanslag verwerkt zijn? Dat lijkt me namelijk ook niet helemaal het geval...
Misschien staat op de website van het HBD meer.

En je kan volgens de brief een verminderingsverzoek indienen als je een laag verzamelinkomen hebt.
Joyce, zou dit dan voor jou van toepassing zijn (geweest)?
Edit linkje: https://www.hbd.nl/pages/99/Over-HBD/Re ... -2013.html

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:27

Ik weet het al, ons verzamelinkomen is te hoog. Ik kwam namelijk ook niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:13

Ja zon soort boobooloon maar hij is vrij klein. Kan dus nog makkelijk bij zijn staart en achterpoten..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:46

Hbd heb ik ook binnen bijna 200 euro pfff. Maar eens zien of ik er wat tegen kan doen...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:15

Ik had nog geen eens inkomen in 2012 en 2011 was een student.
Mijn bedrijf is opgestart en februari geld het dan ook?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:10

Hier ook hommeles met de belastingen... de provinciebelasting met name
Heb ik net provinciebelasting betaald waar de zaak geregistreerd is, krijg ik letterlijk 2 dagen na betaling provinciebelasting via de gemeente waar ik nu woon. Bij verhuis van een zelfstandige verhuist de zaak mee en registeren ze dat automatisch zo! Moet ik me aanmelden via internet met mijn ID maar ik heb geen kaartlezer daarvoor en via 1 of andere dienst mag ik daarvoor weer lekker voor betalen... RAAAAGGGGHHH!

Ik heb een nieuwe baan en is helemaal mijn ding, maar zijn lange dagen (en ja, als je je niet verveelt, ga je natuurlijk niet stipt om 5 u naar huis hé...)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:06

Wat heb je voor baan ?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:08

Brrr freaky net zeg. Stond buiten de poort mn pup te laten plassen. Fietst er een vent langs met een of ander ratel ding aan of achter zijn fiets die hard fluisterend zegt " vuile stoephoeeeer, ik snij je sam stukken. Vuile prutsmuts " denk dat ie niet helemaal tof id en dat ie t tegen iedereen zegt maar getver, voelde me toch wel f bedreigd. Gelukkig hen ik momenteel zes honden in huis

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:15

Claim shand ler in een mari tiem bedrijf

Klink ook als een leuke buurt! Hier hebben we een anoniemerd die telkens afval aan ons doneert. Oogst deze week waren 2 oude fietsen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:20

Echt ? Das ook wat... Heb verder leuke buurt. Maar achter me woont ook een mafkees.. zet af en toe kneppelhard Andre Rieu aan voor een paar uur...

Zegt me niet zoveel je nieuwe baan ;)