Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:35

Ik hoop het voor je Dimple. Zou fijn zijn als er iets uit komt rollen!!

Gefeliciteerd Sheran! Toppie!

Hier deze week begonnen bij een biermerk. Voor 6 weken in de zomervakantie. Het is iig wat :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:54

Martine schreef:
Ik hoop het voor je Dimple. Zou fijn zijn als er iets uit komt rollen!!

Gefeliciteerd Sheran! Toppie!

Hier deze week begonnen bij een biermerk. Voor 6 weken in de zomervakantie. Het is iig wat :)

Ik zou niet weten welk biermerk bij Je in de buurt zit, plop.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:24

Ik lees een hoop goede berichten!
Ik wou toch nog even inhaken op het punt geen recht hebben op iets als je ziek bent met een flex contract. Dat is niet waar namelijk! Ook als flexwerker heb je recht op ziektegeld als je ziek ben. Je krijgt dan 70% van het gemiddelde wat je in de afgelopen 13 weken gewerkt hebt. Ik heb zelf met een flexibele baan in de ziektewet gezeten (zeker een maand of twee door een bedrijfsongeval) en ik kreeg gewoon mijn ziektegeld! :-)

En ik las nog iemand die voor haar partner een autootje zocht. Ik heb toevallig nog een klein autootje te koop staan. Bij interesse moet je maar even een Pb sturen. :D

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:29

Wat leuk Sheran, lijkt me een pittig van om te geven!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:41

Er komen gewoon echt GEEN nieuwe vacatures bij hier... hopeloos :=

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 09:45

Ze belde me net voor 2e gesprek volgende week. Kan ik nagenoeg de hele week niet omdat mijn vriend er niet is. Daar waren ze niet blij mee (functie met opleiding) En die week heb ik al 3 dingen staan dus due wil ik eerst afwachten.

Nu naar binnen voor gesprek bij bureau. Tot straks!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:49

Bedankt voor de felicitaties allemaal! :D En Caroline, het pittigste aan het vak vind ik vooral dat het eigenlijk 2 vakken zijn, met 2 culturen, en dat leerlingen het nooit om zich heen echt horen, zoals Engels en Frans en dat er niet echt native speakers zijn. Maar het is wel prachtig!

Ik duim voor je Dimple! Kun je niemand regelen voor oppassen ofzo? Want inderdaad, als je de baan krijgt moet je ook gewoon beschikbaar zijn. Als je die baan wil zou ik alle mogelijke moeite doen om gewoon te verschijnen, dat maakt een goede indruk.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:54

2e gesprek voor welke functie Dimple? Kunnen je kids niet even bij oma logeren zodat je toch kan? Zou zonde zijn om je nu al een kans te ontnemen... Tenzij het gesprek voor dat flexwerk is?

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:06

Hoi iedereen,
Mag ik mij hier ook melden? Ben echt hopeloos opzoek naar een baan. Maar word helaas overal op afgewezen doordat ik geen werk ervaring heb. Of passende stage ervaring, terwijl ik wel een gerichte minor heb gevolgd met bijpassende technieken voor de functie. Dus het is allemaal bekend, alleen geen ervaring mee op gedaan :(. Ben echt een beetje hopeloos aan het worden.
Ben opzoek naar een baan op het laboratorium, gericht op moleculaire en microbiologie..

Zoals ik dit topic lees, ben ik echt niet de enige persoon op deze aardbol die werkeloos rond loopt en druk opzoek is..

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:24

Gisteren gesprek met mijn baas gehad .... HET IS GEDAAN! Vanaf 1 september sta ik op eigen benen, dan kan ik nu nog al mijn verlofdagen opnemen want als zelfstandige is dat gedaan natuurlijk om daar veel van te genieten :)

Ik ben ZOOOOOO blij!

Suggesties voor bedrijfsnamen blijven welkom, maar er moet wel een beetje een hoekje afzijn ;). Een beetje ...

Dimple, druk daar joh! Maar daar gaat iets uitkomen! Daar moet iets uitkomen!
Les geven lijkt me ook zo leuk om te doen!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:39

Succes Belsje, ga je dan aan de slag bij een ander bedrijf als zelfstandige? Of echt puur als zelfstandige opdrachten aannemen voor klanten? Veel plezier met brainstormen voor je naam, ik zou het toch een beetje netjes houden met een klein kantje er af, anders trek je volgens mij enkel knettergekke klanten aan, terwijl er ook genoeg serieuze mensen met een gezond gevoel voor humor rondlopen ;-)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:44

De meeste bedrijven waar ik voor gewerkt heb zijn wel knettergek ;). Dat voordeel heb ik wel, mijn huidige werkgever heeft me met een heel net cv op gezadeld qua werkervaring. Daar ga ik nu wel de vruchten van kunnen plukken.

Ik ga puur als zelfstandige aan de slag met eigen klanten, maar ik heb mijn eerste klant al die ik fulltime voor de eerste twee jaar zitten heb. Dus dat geeft wel een rustig gevoel :). Evt zit daar wel een derde partij tussen die de contracten behartigt, maar op zich moet ik ze wel zelf zoeken. Maar het is een klein wereldje. Gesprek met mijn baas was wel raar, hij dacht dat we het nog wel konden uitpraten dus hij viel een beetje van zijn stoel :+

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:54

Daar verwacht ik mij ook aan, een baas die van zijn stoel valt... Zou nochtans niet mogen, hij moet zijn oogkleppen maar eens afdoen. Maar goed, ik zie wel wat het geeft, kijk al enorm hard uit naar mijn vakantie...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:55

Die zitten volgens mij soms gewoon in hun eigen grote zeepbel ....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:58

Jongens, doen we de nieuwe mensen ook verwelkomen? ;)

Myrt3, welkom! Ik denk dat je in de omgeving zoekt van Flevoland? Op wat voor functies in het laboratorium solliciteer je? Dan krijgen we een beetje een beeld van wat je zoekt.

Dimple, is dat de baan zonder vast salaris/uren etc? Dan laat ze maar wachten, hoe banketstaaf dan ook....

Gefeliciteerd Belsje!

Hier weinig vacatures, wel een kapotte stofzuiger haha, kon er ook nog wel bij.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 12:26

Belsje, party time!!! *\%/* *\%/*
Je bent vrij, heerlijk!! Gefeliciteerd.

Amanda, het is idd die functie met opleiding en zonder vast/uren. Die mogen gewoon even wachten. Wellicht kan ik ze einde van de week afbellen en zeggen dat ik een baan heb. Ik wil gewoon geen studieschuld van 35.000 euro achter mijn naam hebben staan. Mede ook doordat je die kilometers gaat maken met eigen auto (door het hele land!!) is dat ook geen optie. Ik heb een fijne auto, maar dat ding is bijna 11 jaar oud...........Ik heb geen geld voor een nieuwe.

Gesprek net goed gegaan, stond met 30 minuten buiten, kort maar krachtig. Aardige meid. Op dit moment geen vacatures open staan, maar ze zet me in het systeem en deelt me met collega's zodat die mij ook kunnen benaderen.
Verder de 'uitslag' van dat Big5 vragenlijst. Ik heb het ideale HR profiel. Goed dat dat wordt bevestigd. Verder een een frappant kloppende profiel, knap systeem! Ook mijn 4 plus en leerpunten kloppen precies!

Nu bikini aan en zwembad in, afkoelen!

Hier een zoon met last van warmte, exceem, droge huid door zwemmen...........drama!! Jeuk jeuk en jeuk. Arm moppie! Dermatoloog weet niet wat hij er mee aan moet.......

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:34

Ik zou dat risico ook niet nemen Dimple, pff 35.000 euro!

Mooie dat je uitslag treffend is, vind zulke tests wel altijd een toegevoegde waarde! Hopelijk komt er nu schot in de zaak.

Echt exczeem heb ik niet maar wel bultjes en jeuk met hitte. Zwemmen probeer ik te vermijden in dit soort periode's. Ik probeer altijd alle holtes, dus knieholtes, bij de ellebogen etc vrij te houden van kledingstukken, en gestrekt te houden zodat er geen huid op huid plakt. Verder regelmatig met wat water er tussenvegen en droogmaken, veel katoen dragen, niet teveel in spannen. Ik weet niet of er een creme is die helpt?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 12:42

Alles doet nu zeer met smeren (heb een heel regiment in de la liggen) maar alleen vette zalf hebt. Maar met dit weer vette zalf......
We houden hem ook komende dagen wat meer binnen, het is gewoon niet anders. Thx voor de tips! :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:47

myrt3 schreef:
Hoi iedereen,
Mag ik mij hier ook melden? Ben echt hopeloos opzoek naar een baan. Maar word helaas overal op afgewezen doordat ik geen werk ervaring heb. Of passende stage ervaring, terwijl ik wel een gerichte minor heb gevolgd met bijpassende technieken voor de functie. Dus het is allemaal bekend, alleen geen ervaring mee op gedaan :(. Ben echt een beetje hopeloos aan het worden.
Ben opzoek naar een baan op het laboratorium, gericht op moleculaire en microbiologie..

Zoals ik dit topic lees, ben ik echt niet de enige persoon op deze aardbol die werkeloos rond loopt en druk opzoek is..

Helaas welkom!

Maar alsnog; welkom :D

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:07

Myrt welkom!
Belsje gefeliciteerd, een nieuwe uitdaging. Erg leuk hoor ben benieuwd!
Dimple: ik snap dat je daar niet voor kiest... Je wil toch verder en niet over een jaar met je handen in het haar zitten met schulden (en een kapotte auto).

Voor de linked in gebruikers;
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gevonden wordt? Het UWV gaf ons bij de bijeenkomst de tip dat we LinkedIn moesten aanmaken en vanuit de groep was ik de enige die dat op dat moment had alleen haal ik er niet alles uit wat erin zit. Hebben jullie tips? Ik krijg soms een melding van: er zijn vacatures beschikbaar voor u en dan kijk ik en dan sluit het echt totaal niet aan op mij.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 14:39

Wat ik doe met LinkedIn (LI) is zorgen dat mijn profiel up to date is. Plaats af en toe een update, pas wat aan in mijn profiel (dan kom je weer hoger te staan)
Plaats een foto bij je werkzaamheden, zorg dat het klopt. Ik zit met mijn profiel op Expert niveau =:)

Je mag me linken als je wilt en er zijn ook mensen die profiel views aanbieden (die hebben dus kennis van zaken) Link me anders maar en dan kan je kijken wat ik bedoel. (betekent niet dat ik het goed doe, maar geeft een voorbeeld :P )

Idem met profiel/CV op MonsterB of VacatureB of waar dan ook. Knal er iedere week een andere CV op (andere foto, een kleine verandering) want dat zorgt dat je weer bovenaan komt te staan. Op intermediair staan ook veel goede CV tips.

Succes! (en overigens..........LinkedIn heeft me nog niks opgeleverd tot nu toe. VB en MB wel!)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:45

Dimple schreef:
Alles doet nu zeer met smeren (heb een heel regiment in de la liggen) maar alleen vette zalf hebt. Maar met dit weer vette zalf......
We houden hem ook komende dagen wat meer binnen, het is gewoon niet anders. Thx voor de tips! :j

Ik heb ook makkelijk last van exceem, overdag probeer ik dan met vet bij te laten komen, in de nacht gebruik ik pepermunt poeder of iets van unicura poeder of ander baby poeder om het rustig en koel en niet zweterig te zijn

Ik werd vandaag nog gebeld voor tijdelijke baan

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 17:02

Pepermunt poeder, die ken ik niet! Daar ga ik eens naar kijken, super tip!
Grappig dat je wordt gebeld, zal je altijd zien als je net een nieuwe baan hebt.
Is het wel wat je had verwacht Fargo? Zit je daar goed op je plek? En bevalt het fietsen naar het werk? Tijd over voor andere dingen :+

Jullie geloven het niet............
Dinsdag 12.00 uur (Schiphol cateraar, eerste periode fulltime, relatief laag salaris, ik ben de enige HR miep daar bij het bedrijf. Veel mensen uit Oosten van Euroop. Functie moet dus echt neergezet worden)

15.00 uur (recruiter, Amsterdam Sloot, parttime, flexibel, mag thuis ook werken, nieuwe uitdaging, beter salaris)

19.30 uur (fastfood kip keten, Alkmaar, meest dichtbij, vacature kan ik nergens meer vinden :oo ) een gesprek...........

En vandaag bij bureau geweest die gaat kijken en de 22e een afspraak bij een ander bureau met interesse, of ik wilde komen praten. (vanwege haar vakantie gaat het niet eerder)
En als je nu vraagt waar mijn voorkeur naar uit gaat.......... lastig!!

Iemand een advies hoe ik dit het slimste ga aanpakken? En dan met name de recruitment functie. Ik heb er weinig ervaring mee maar zij zoekt echt iemand met bepaalde eigenschappen. Hoe zal ik mezelf daar verkopen?

Ik ga nog even proberen de kip vacature te achterhalen......... O:) :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:51

Heb je die eigenschappen of heb je genoeg zelfkennis om je ze snel eigen te maken dan gewoon zelfverzekerd op gesprek gaan. Wat wel lastig is, is het feit dat je misschien bericht krijgt dat op twee, misschien wel drie plekken terecht kunt. En dan gewoon je gevoel volgen waar jij het meeste bij voelt, recruiter!! Lijkt me leuk om iets nieuws neer te zetten en uitdagend ook.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 11:20

Thx! Mocht ik wat te kiezen hebben dan valt Schiphol als eerste af. Met name omdat ik daar als enige HR miep zit. Dat betekent wel op alle vlakken veel uitdaging, maar dus ook dingen slecht (is mijn ervaring) geregeld en wordt er veel van je verwacht. En voor het salaris wat ze bieden............nee sorry.

Ik ga gewoon alle 3 stinkend goed voorbereiden en dan dinsdag knallen!!