Ja, hetzelfde als wat Yael zegt.. Maar ik heb nog nooit een hersenschudding gehad, dus dat kan ik niet weten . Ojaa, nog succes allemaal, was helemaal vergeten te zeggen!
esli14
Geplaatst: 11-03-15 19:54
ik zou even langs de dokter gaan als je er last van blijft houden
Als je het morgen nog hebt zou ik naar de huisarts gaan inderdaad.
JONGENS. Ik heb jullie hulp nodig. We hebben met NA een practicum gedaan en moeten er nu een verslag over schrijven. Alleen mijn vriendin en ik snappen er echt niks van... Dit zijn de gegevens van het practicum verwerkt:
Er is dus de ampere en volt gemeten van 3 verschillende geleiders: een witte (groene lijn), een zwarte (blauwe lijn) en een lampje (rode lijn)
De vragen die wij nu moeten beantwoorden zijn:
1. Welk verband is er tussen de stroomsterkte door en de spanning over een weerstand? 2. Welk verband is er tussen de stroomsterkte door en de spanning over het lampje?
Is het niet zo dat als de stroomsterkte groter wordt, en dus de spanning ook, de weerstand van het weerstandje ook groter moet worden? Of zeg ik nu iets raars? De vraag klinkt niet echt moeilijk, maar misschien denk ik te simpel
Er is toch zo'n formule, U = I x R ofzo? Waarbij U dan Volt is, I is Ampère en R is Weerstand? Misschien moet je daar iets mee, maar ik weet t ook niet haha
Ik heb nu dit... Er bestaat een recht evenredig verband tussen de stroomsterkte door en de spanning over een weerstand. Dit is bij het lampje niet het geval. De ampère loopt wel op, maar geeft af en toe bij verschillende voltages dezelfde hoeveelheid ampère.
Verder snap ik dr geen drol van
Myrthe64
Geplaatst: 11-03-15 21:12
Oooh dat po heb ik al gehad.. Staat ook iets over in je boek, maar ik weet niet meer wat we hadden..
Wij hadden ook zoiets als jij. We hadden een 7 dus zal wel ongeveer kloppen!
Guys dat klopt.doordat het lampje warm wordt, wordt de weerstand groter! Dat is een belangrijj puntje. Gloeidraad warmt namelijk op en constantaandraad niet
Nog maar een dag van mijn toetsweek! Grieks ging al niet zo goed, maar Levensbeschouwing... Wij moesten bij elke vraag 10 regels schrijven, bij 10 vragen, in 45 minuten, het was echt veel te veel werk! Vooral omdat ik bij de meeste vragen niet zo veel kon verzinnen, dus heb ik op elke regel 4 woorden Maar ik ben nu echt boos!
Hihi dankje! Ik heb ook dat boek alleen villangues is iets extra's. Gaan met de klas naar Namen en daar moet je je in situaties redden en je krijgt dan een cijfer voor je mondeling. Opzich leuk alleen al die zinnen leren is drama
Over 2 weken toetsweek dus wss volg week bijles geven aan 2 vriendinnen: wis en scheikunde. Heb ze al vaak geholpen. Wrodt betaald met milkarepen hahaha
zijm er mensen die exht bijles geven? En zoja: welk vak en krijg je er iets voor?