Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:51

Ik heb gelukkig 5 dagen in de week de bijbaan, dus frustraties heb ik daardoor weinig. Is fysiek zwaar werk dus dat is wel fijn qua afreageren :') ben echt lekker moe als ik thuiskom en slaap ook prima :D
Maar ja... Het gebrek aan uitdaging maakt dat ik wel blij ben dat er weer een werkdag voorbij is :o

Ben afgewezen voor een leerling functie helaas... 'Zucht'

Mioux

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:52

Hier mag ik morgen weer een dagje! Hopelijk kunnen ze mij ook een contract aanbieden voor minimaal 3 dagen in de week en dan kijken hoe het allemaal uitkomt met financien! Maar kwa tijden is het echt helemaal top !

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:33

Ik maak tegenwoordig de wei schoon van een vriendin. Werkt heel goed om van je frustraties af te komen ;)
Daarnaast ook sporten. Paardrijden, ik ben opnieuw begonnen aan squash, laatst een keer zumba geprobeerd.

Ook vind ik het heel erg helpen om mensen te vinden die in hetzelfde schuitje zitten (zoals hier dus).
Een hele hoop van mijn vrienden zitten in hetzelfde schuitje (allemaal relatief recent afgestudeerd en dus zoekende) en we begrijpen elkaar daar in. En bovenal; leg het niet te veel bij jezelf neer als je afgewezen wordt. Zoals je hier kunt lezen, ben je echt niet de enige en ligt het dus echt niet alleen aan jou. :(:)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:35

NoeskaMoos schreef:
Ik maak tegenwoordig de wei schoon van een vriendin. Werkt heel goed om van je frustraties af te komen ;)
Daarnaast ook sporten. Paardrijden, ik ben opnieuw begonnen aan squash, laatst een keer zumba geprobeerd.

Ook vind ik het heel erg helpen om mensen te vinden die in hetzelfde schuitje zitten (zoals hier dus).
Een hele hoop van mijn vrienden zitten in hetzelfde schuitje (allemaal relatief recent afgestudeerd en dus zoekende) en we begrijpen elkaar daar in. En bovenal; leg het niet te veel bij jezelf neer als je afgewezen wordt. Zoals je hier kunt lezen, ben je echt niet de enige en ligt het dus echt niet alleen aan jou. :(:)

Die suggestie heb ik ook al gekregen van de staleigenaar :) en ik denk dat ik het ga doen ook :) een vriendin van mij is een jaar op zoek geweest naar een toffe job. Heeft 7 maanden in totaal gewerkt. Na drie keer solliciteren bij hetzelfde bedrijf lukt het haar de vierde keer ! Nu heeft ze een contract van onbepaalde duur :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:20

Ben op het moment volop aan het klussen op stal. Van de week geul gegraven voor aanleggen elektrisch caravan (2 dagen mee bezig geweest en nog niet klaar) en vandaag buitenzijde schuilstal aan het beitsen geweest van mij pony.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:56

Ik heb dan nog een baan voor 20 uur in de week (met nog een uur of 10 reistijd...) dus nog wel veel weg van huis. Daarnaast doe ik vrijwilligerswerk. Kost ook een berg tijd, maar is wel heel leuk én staat goed op je CV. Misschien kan je tot je werk hebt wel iets vinden waar je vrijwilligerswerk kan doen? Kan je je toch inzetten voor de maatschappij en wat doen in je vakgebied. Tenminste, denk dat overal wel vrijwilligerswerk voor te vinden is :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:58

Werk is best leuk :D

Ik zoek alleen nog werk voor 1 dag in de week erbij, vind dat maar eens :')

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:14

Sting schreef:
Ik heb dan nog een baan voor 20 uur in de week (met nog een uur of 10 reistijd...) dus nog wel veel weg van huis. Daarnaast doe ik vrijwilligerswerk. Kost ook een berg tijd, maar is wel heel leuk én staat goed op je CV. Misschien kan je tot je werk hebt wel iets vinden waar je vrijwilligerswerk kan doen? Kan je je toch inzetten voor de maatschappij en wat doen in je vakgebied. Tenminste, denk dat overal wel vrijwilligerswerk voor te vinden is :).

Heb ik ook al zitten denken. Maar is het dan niet erg als je niet meer komt eenmaal je werkt? Vind het dan zo jammer dat deze mensen misschien wel gebruik willen maken van je engagement..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:29

Vrijwillig is inderdaad niet vrijblijvend, maar daar is vaak wel begrip voor hoor als je betaald werk hebt gevonden en het echt niet erbij kunt doen meet of vaak is het nog gewoon te combineren met betaald werk. Goed communiceren erover :)

Ik doe al bijna 10 jaar vrijwilligerswerk. Leuk voor mijn cv, maar ik zit helaas nog steeds in dit topic. Kan het gewoon erbij doen; werk wel 5 dagen bij de bijbaan, maar kan prima af en toe op een zaterdag mij vrijwillig inzetten voor de maatschappij :) en ja, ik heb er ook wel eens een dag vrij voor genomen wat dat betreft van betaald werk om die ene dag een supertoffe klus te doen vrijwillig :)
Ik vind dat ook echt leuk om te doen :j ik geniet er echt van! (En zo kun je ook nog netwerken opbouwen, dus t is ook goed voor jezelf haha)

Dus ik zou het zeker aanraden :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 05:52

Gut Gut gut.. ik ben onredelijk genoemd door een uitzendbureau meisje gistert. Ze bood me werk aan ( hartstikke mooi natuurlijk ) ook nog zeggende dat ik eigenlijk niet voldeed ( want ze vroegen 3 jaar ervaring, ik heb 2 jaar en 9 maand.. puh.) voor een MBO functie. En sich is dat natuurlijk niet erg maar het was een voetveegfunctie zoals ik dat noem, dat je andermans poedersuiker op kunt knappen en als voetveeg wordt gebruikt... maar goed, dat is ook niet erg, ook was het tijdelijk en zou ik er ruim 300 euro ( netto ) op achteruit gaan. Ze vond dat ik nu bovengemiddeld verdiende ( ehh, voor heen MBO'er ja, niet voor een HBO'er) en dat mijn indicatie behoorlijk onredelijk is ( ik wil iig niet minder gaan verdienen, sja!)
Sorry hoor, t meisje was best heel aardig, en ik vind het leuk dat ze aan me denken, maar uhm ik ben nog niet werkloos, moet ik dan maar genoegen nemen met iets waar ik mijn rekeningen niet eens van kan betalen?? Vink echt heel bijzonder..

Vrijwilligerswerk ga ik ook zeker zeer zeker doen mocht ik in de WW raken. Ik ben absoluut geen thuiszitter...

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:30

hallo iedereen!

een bedrijf wat ik ken is op zoek naar een assistent expediteur(voornamelijk import) voor in zwijndrecht
mocht je meer info willen kan je mij altijd even Pb'en!
vacature stond in t regio krantje

Musique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:30

Ik had mij hier een week geleden gemeld omdat ik op zoek was naar een baan :) Heb ondertussen groen licht gekregen en op 4 november mag ik starten! Heerlijk dat ik eindelijk weer aan de slag kan, zit nu één maand thuis en voel me zo belabberd als iets :\ Het enige nadeel is dat het voor mij wel lang reizen is: één uur op en één uur af, als ik geluk heb met het verkeer. Ga dus sowieso nog andere vacatures in het oog houden, misschien dat ik toch nog iets dichter bij huis vind. Nu heb ik een beetje buiten mijn comfort-zone gezocht omdat ik niet meteen iets vond dat mij aansprak :o Ik mag in ieder geval niet klagen, het is een voltijdse job met kans op vast *\o/*

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:34

Groot gelijk Ir1ne, omlaag kan altijd nog.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:37

Gefeliciteerd Musique! *\o/*

Ik zit vanaf vandaag ook met ongeveer 1 uur reistijd heen en 1 uur terug :Y)
Maar dat heeft te maken met woonplaats-wisseling :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:41

Gefeliciteerd! Je haalt de gemiddelde zoektijd in dit topic een stuk omlaag haha ;)
Hopelijk gaat de reistijd een beetje meewerken. Mijn vriend heeft ook een tijd lang een uur heen en terug moeten reizen. Heeft hij ruim een jaar vol gehouden, daarna kreeg hij een project op een andere plaats. Achteraf vond hij het best vervelend, maar toen hij er zat ging het allemaal best.

Vrijwilligerswerk doe ik ook, ik ben animator voor kinderkampen (voornamelijk ponykampen) in de vakanties. Ook de rest van het jaar zijn er activiteiten te doen (kriebels oftewel dagactiviteiten, ook is er extra werk zo rond begin december ;) ) hiervoor kun je gewoon aangeven of je wel/niet kunt dus ik hoef me niet schuldig te voelen als ik werk vind en niet meer kan. Dan geef ik me gewoon niet meer op. En er zit een kleine vrijwilligersvergoeding aan vast wat ook best welkom is als extra.

1 vacature waar ik op heb gereageerd is vandaag gesloten. Ik heb na mijn aanmelding een nette reactie gehad dat ik zo snel mogelijk iets zou horen. Dat is nu anderhalve week geleden. Zal ik, omdat de vacature nu gesloten is, ze een berichtje sturen dat ik graag mijn CV zou willen komen toelichten?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:23

Ik zou nog een weekje wachten :j
Denk niet dat ze al een selectie maken voor ze alles binnen hebben.

Heb ik ook gedaan, vacature aan de gemeente in m'n thuisstad.
Alle sollicitanten werden op 16/10 voorgelegd aan de raad en dan gingen we iets horen.
Dus gemaild exact 7 dagen na 16/10. Gaan ze er door het groot aantal sollicitanten langer over doen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:30

Kinke schreef:
Groot gelijk Ir1ne, omlaag kan altijd nog.

Sja, dat vond zij niet. Ik heb over mijn salarisindicatie ook overleg gehad met iemand van een wervingsbureau die hbo'ers en wo'ers plaatst en die vond mijn indicatie meer dan redelijk.Tuurlijk wil ik daar wel wat in zakken... maar k ben toch niet voor jandoedel naar school geweest :( -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:38

ze hadden zojuist gesprek over hoe en wat met contract.

En ze weten nog niks. Gaan om half 12 verder. -O- (ondertussen kan ik mijn laptop als he tmoet zo inleveren)

1 voordeel: Als ik hier weg moet kan ik wel terug naar het noorden. Zonder werk, maargoed.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:48

Lijkt mij toch wel heel lastig zo hoor winged

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:49

Ja rotsituatie... In ieder geval is 1 ding zeker: Als ik eruit word gegooid kan ik hier ook a la minute weg. :=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:54

Maar in het Noorden is het werkaanbod toch zeker niet beter.. of zie ik dat verkeerd? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:56

Nee, maar ik zit hier al 1,5jaar ongelukkig te wezen omdat ik terug wil. Zit nu in de Achterhoek waar niks is. In het westen is meer maar ook veel meer mensen. Dus tjah...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:12

Op die fiets. Wat zoek je dan?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:12

lis1 schreef:
hallo iedereen!

een bedrijf wat ik ken is op zoek naar een assistent expediteur(voornamelijk import) voor in zwijndrecht
mocht je meer info willen kan je mij altijd even Pb'en!
vacature stond in t regio krantje

Helaas woon ik niet in de buurt. Anders leek me dat wel wat ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:15

Communicatie, journalistiek, marketing. Die richting op. Werk nu als Content Manager. Het scheelt dat ik geen 'starter-starter' meer ben, maar toch :=