Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:10

Goed bezig Dimple!!! Wow, daar moet toch iets uit gaan komen. Super hoor!

Hier vandaag super drukke dag op mijn nieuwe werk en ook laatste dag van mijn inwerker. Spannend, maar het gaat goed en de mensen waarmee ik contact heb in de organisatie zijn echt leuk en stimulerend dus - heeeeel blij!

kelliiee1993

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:17

Wat goed Dimple! Hier moet wel dè baan voor je bijzitten!

Fijn dat je het naar je zin hebt op je nieuwe werkplek, fargo!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:21

Whiiee ik heb zo'n voorgevoel dat dimple ons binnenkort gaat verlaten! :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:02

Dimple schreef:
Net wat Bigone zegt. Ik zit er max 3 jaar aan vast. En daar voel ik niet zo veel voor. Heeft ook met persoonlijke omstandigheden te maken.

Ik word echt gek!!! Het is echt Nationale bel Jessie dag .......
Net weer gebeld en afspraak. Ik heb 6 (!!!) dingen lopen waarvan 4 gesprekken gepland staan en 2 in afwachting van datum. Djies....... hier moet toch wat uitkomen?

Misschien betaald al dat netwerken zich toch uit, vergeet niet dat de markt weer aantrekt en waarschijnlijk merk jij dat nu. Moet toch al gek lopen wil daar niet iets bijzitten, functie met opleiding zou ik idd niet doen. Zitten te veel haken en ogen aan. Jonge,vrije ongebonden mensen is dit leuk voor.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:02

Goed zo Dimple!!! Ik zou eerst afwachten wat de rest geeft alvorens in te gaan op dat met de studie... Wat betreft vakantiedagen, ik ga er slechts 20 hebben per jaar, zonder opslag... :+ dus 24 vallen in mijn ogen wel mee ;) maar kan begrijpen dat je er meer wilt :) Die HR functie ziet er leuk uit!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:19

Super Dimple! Allemaal lichtpuntjes!!! Had je het nog erg warm tijdens dat gesprek? Ik moest aan je denken, die hitte was niet normaal.

Hier verder weinig nieuws. Alles oke. :j

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:47

De aanhouder wint!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:58

Binnenkort gewoon kiezen Dimple! :)

Dat ding met die gekke uren en opleidingen enz, zou ik als ik jou was niet doen. Met een gezin wil je gewoon een héél duidelijk overzicht op wat je gaat doen en verdienen lijkt me en waar je zal zitten. Met klein mannen, is het niet evident om veel rond te switchen. Dat zie ik bij collega's ook,dat dat vaak een twistpunt in hun gezin wordt en dat zijn dan allemaal mannen .... Daarom werken er bij ons ook quasi geen vrouwen :D

Vanavond naar mijn baas .... Zie er wel tegenop, om vier uur hebben we afgesproken. Hij wil kijken of we de plooien nog kunnen rechtstrijken (hoe haalt ie het in zijn hoofd?) en om zes heb ik dan een afspraak voor een contractvoorstel .... Daarna zal ik pas echt kunnen kiezen.
Gisteren contact gehad bij de derde firma, dat hebben we laten varen. De andere kandidaat had ook een technische achtergrond, als "het nieuwe" product toch niet van de grond kwam, kon hij ook op een andere plek binnen de organisatie tewerkt gesteld worden. Ik niet en gezien het toch een behooorlijk risico was ....

Dadelijk nog eens naar een andere boekhouder bellen!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:34

Jeetje Dimple, hopelijk eindelijk het keerpunt voor jou :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 10:19

Belsje, nog geen keuze gemaakt dus? Wel spannend hoor!

Bedankt voor jullie advies over die baan met opleiding. Ik heb er ook over na gedacht en ik kets het nog niet af in afwachting van de rest, maar ik moet dit niet doen. Die 35.000 euri kan ik gewoon niet aan mijn broek hebben hangen. Daarbij is het op flexbasis en dat houdt in dat als ik ziek word of wat dan ook ik nergens aanspraak op kan maken etc. Ik vind het te wankel.

En voor jongen mensen deze functie...........grappige is dat ik met mijn 42 jaar dus de jongste zou zijn in dat groepje :')
Ze zoeken echt mensen met werk - en levenservaring.

En je gelooft het of niet...............ik werd net wéér gebeld!! (nummer 7 in 3 dagen) Ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen (of de oppas -O- ) om die gesprekken aan te gaan, maar wat er gebeurd, IK GA!
Misschien wil oma een paar dagen komen logeren :+

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:45

Ik werd ook gebeld
Gisteren gereageerd op een vacature die door uitzendbureau werd aangeboden. Net al gebeld, m'n baas heeft zelfs al een referentie gegeven haha :+ gaat om functie van 3 dagen, en in dienst van het bedrijf. uzb fungeert dus als werving&selectiebureau.

Ze gaat me voorstellen aan het betreffende bedrijf, en daarna hoor ik of er een gesprek volgt.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:02

Dimple, je gaat goeed!! *\o/* Hoop dat hier dan echt dé baan tussen zit. Want inderdaad, die opleiding en flexibele uren door het hele land zijn niet echt haalbaar..

Missbonny, ik kwam net iets tegen dat mogelijk interessant voor je is. Omgeving Arnhem, is dat eventueel te doen?

Marionn ook goed nieuws, spannend!

Belsje, bij de naam Punkiez moet ik meteen aan een kapper denken O:) wel fijn dat je nu kan kiezen zeggen :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:21

Klinkt allemaal goed meiden!

Manlief had vorige week gesolliciteerd als begeleider in een beschermde woonvorm. Voldeed niet aan de opleidingseisen (en brengt natuurlijk een nogal complex achtergrondverhaal met zich mee), maar toch zijn pijlen maar gericht... Wordt direct gebeld voor een uitnodiging. Dinsdag op gesprek geweest, en s'avonds om half 8 werd hij al gebeld dat hij de baan heeft. Hij stak met kop en schouders boven de overige 40 sollicitanten uit... Ik kan het nog steeds niet geloven.

Nu dus zsm een auto voor hem aanschaffen, en dan moet alleen ik nog een nieuwe baan vinden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:27

Pinda_Dipje schreef:
Klinkt allemaal goed meiden!

Manlief had vorige week gesolliciteerd als begeleider in een beschermde woonvorm. Voldeed niet aan de opleidingseisen (en brengt natuurlijk een nogal complex achtergrondverhaal met zich mee), maar toch zijn pijlen maar gericht... Wordt direct gebeld voor een uitnodiging. Dinsdag op gesprek geweest, en s'avonds om half 8 werd hij al gebeld dat hij de baan heeft. Hij stak met kop en schouders boven de overige 40 sollicitanten uit... Ik kan het nog steeds niet geloven.

Nu dus zsm een auto voor hem aanschaffen, en dan moet alleen ik nog een nieuwe baan vinden...

Gefeliciteerd!!! Levenservaring kan in deze functies zo'n groot voordeel hebben.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:31

Ja dat blijkt! Bovendien gaven ze ook te kennen dat ze erg gecharmeerd zijn voor een man in deze functie, er reageren hoofdzakelijk vrouwen op en juist een man vinden ze fijn ten tijde van escalaties o.i.d. Hij krijgt een opfriscursus en mag dan 1 augustus starten met een jaarcontract.

Ik ben zelf op dit moment alleen in afwachting van sollicitatie als assistent accountant, eerste response was positief maar toen stond de vacature net een paar uur online. Uiterlijk 12 juli krijg ik te horen of ik op gesprek mag komen. Echter wel fulltime (met het idee dat manlief waarschijnlijk niet zo snel een nieuwe baan zou vinden, ik dan maar als hoofdverdiener m'n best zou moeten doen), maar ik zie nu niet zoveel andere interessante dingen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:01

Wauw Dimple, hopelijk komt er iets uit!

En ik heb een baan! *\o/* *\o/* *\o/*. En ik heb er enorm veel zin in. Vorige week werd ik gebeld of ik op gesprek kon komen. Totaal onverwacht, want de oorspronkelijke functie was al vergeven. Het gesprek was fijn en de school leek erg prettig. Vanmiddag promoveert mijn beste vriend, dus daar kan ik nu mooi ontspannen heen. :P

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:54

Gefeliciteerd! Wat voor werk ga je doen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:55

Docente Grieks en Latijn, op het S.tedelijk G.ymnasium L.eiden :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:00

Sheran schreef:
Docente Grieks en Latijn, op het S.tedelijk G.ymnasium L.eiden :)

Συγχαρητήρια

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 14:32

Wauw Sheran gefeliciteerd! Goed zeg!! *\o/*

Pinda, jij ook gefeliciteerd met de baan van je man. Yeah, vooruitgang!!!

Marion, jij ook al gebeld! Hebben ze ons topic gevonden of zo? :')

Ik moet even achter wat dingen aanbellen en de kids halen, laterrrrrrrrrrrrr :evaw:

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:39

Dan hebben ze mij in ieder geval overgeslagen haha! Gefeliciteerd allemaal! Ik hang achter mijn ventilatortje.....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:46

Dank jullie wel! Laatste loodjes voor de zomervakantie misschien? :)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:49

Proficiat allemaal. Wat een super nieuws!!! *\o/* :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:25

Ik kies er ook bewust voor om niet op vakantie te gaan. Klinkt heel raar maar ik heb gewoon het gevoel dat deze zomer ik gewoon aan de bak kom. Minder mensen die reageren of zo.
Mijn vriend gaat ws een week alleen, oma komt hier logeren en als ik een baan heb en ik hoef niet meteen van start neem ik nog een met de kids weg ga.
Als het moet begin ik per direct, als er een keuze is half augustus als de scholen weer beginnen.

Amanda, jij gaat ook gewoon dik scoren deze vakantie hoor!!

En ik roep niet te hard, feit dat ik zoveel gesprekken heb betekent nog niks, dat hebben we wel gezien :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:27

Wij gaan ook niet op vakantie, dat komt volgend jaar wel weer.

Ik hoop het Dimple, alhoewel ik het met deze temperaturen helemaal niet erg vindt vrij te zijn, dan kan ik mij verstoppen voor de hitte.

Dimple hier moet iets voor je tussen zitten!!!

EDIT: Nou toevallig net gebeld door occeda ( snapje? :+ ) met wat vragen over wat ik precies zoek, hoeveel uren ik beschikbaar ben etc, had mij toevallig gisteren ingeschreven. Duidelijk aangegeven dat ik geen werk zoek onder mijn niveau ( klinkt zo arrogant maar bedoel het niet zo ) ze gingen voor mij zoeken en als ik in de buurt was moest ik maar even binnen lopen.
Laatst bijgewerkt door Amandavd op 02-07-15 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt