Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Fading schreef:Celine: inparkeren moet je rijinstructeur toch leren haha? Gewoon aan vragen en vraag anders or je een lesje mag oefenen.
Liesjeloef schreef:Céline, welke vorm van inparkeren? File of in een vak? En vooruit of achteruit?
Laura_x_ schreef:Geslaaaagd![]()
Celine_Famke schreef:Liesjeloef schreef:Céline, welke vorm van inparkeren? File of in een vak? En vooruit of achteruit?
Vooruit inparkeren gaat redelijk, moet alleen erop letten dat ik ruim instuur anders sta ik op twee plekken.
Achteruit inparkeren vind ik echt heel lastig. Fileparkeren kom ik vaak nét niet uit, gewoon achteruit in een vak parkeren gaat nu opzich wel redelijk goed.
Polly schreef:Gefeliciteerd!!
Jullie visie op de simulator deel ik niet helemaal.
Wij hebben een simulator met kijkregistratie, het technische gedeelte vind ik discutabel, ik ben net zoveel tijd kwijt met wegrijden uitleggen dan met blanco leerlingen, schakelen kennen ze wel maar dat kost in de praktijk ook geen uren.
Waar wel heel veel voordeel uit gehaald word is dat nagenoeg alle situaties die je tegen kan komen in de praktijk in de simulator uitgebreid aan bod komen. Zo behandeld hij het kijken, naderen en oversteken kruispunten, afslaan bij verkeerslichten waar de overkant groen heeft, afslaan in het algemeen incl kijken, voorsorteren en rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg, invoegen snelweg, inhalen en uitwijken (ook op wegen buiten de bebouwde kom, iets wat we in de praktijk nagenoeg niet kunnen oefenen door alle inhaalverboden), rijden met regen, glad wegdek incl overstuur en onderstuur.
In de praktijk betekend dit dat we vele malen sneller door alle onderwerpen heen zijn en dus ook in minder uren de opleiding kunnen doen. In de sim kan je bijna alles instellen en waar we dus in de praktijklessen nagenoeg nooit te maken hebben met fietsers naast je als je wil afslaan kan het in de sim zomaar tig keer voorkomen.
Ik merk duidelijk verschil tussen leerlingen met en zonder simulator opleiding.