Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:49

Winged schreef:
Ik heb even gevraagd hoeveel uur ik nog heb staan als vakantieuren... Bijna 70. :=

ik 90 . Whahahaha.

Belde er 1 van het wervingsbureau. Een van de mensen waar ik op gesprek ben geweest heeft iedereen afgewezen... en ik had sterk de voorkeur. .. hum :) what to do..

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:42

Kinke schreef:
Mijn niet zo positief beeld van uitzendburo's is even weer bevestigd. Ik had me online ingeschreven dit weekend en werd gisteren gebeld. Was te laat om m'n telefoon op te nemen dus snel teruggebeld. Kwam even niet goed uit voor die persoon en hij zou mij weer bellen. Niks gehoord dus vandaag nog maar eens gebeld. Vroeg hij wat mijn vraag was/waarom ik belde...ehmm...omdat jullie mij gebeld hebben????

Oh, dat komt mij bekend voor. Ik sta bij een uitzendbureau ingeschreven, bij de vestiging in Utrecht. Nu was ik weer beschikbaar voor invalwerk, want weer tijd na opleiding. Op de site is alleen het nummer van vestiging Amsterdam te vinden, dus ik daarheen gebeld. Inmiddels al zowel via Utrecht als Amsterdam invalwerk gedaan, begint ineens Utrecht te piepen dat ik maar via 1 vestiging ingezet mag worden (want ik stond al ingepland via Amsterdam terwijl zij me wilden inplannen). Ja, sorry hoor, maar op de site is het nummer van Amsterdam beter te vinden dan die van jullie, plus dat Utrecht tijden geen werk voor me had, en Amsterdam wel.

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:46

Ik herken het ook; krijg ik bericht terug te bellen, prima. Bel ik, heeft diegene geen idee waar het over gaat en zijn mijn gegevens onvindbaar... Ehhh je hebt toch echt zelf mijn voicemail ingesproken nog een uur geleden :?

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:03

Heel frustrerend ja. Of ze bellen je omdat ze ineens bedenken dat ze nog geen kopie van je nieuwe ID hebben terwijl paspoort is verlopen. Meld je dat je dat op het moment niet kunt regelen, omdat je net je tent op staat te zetten voor een festival (was op een maandag), en je de volgende week op maandag in de loop van de dag pas weer naar huis gaat, bellen ze die maandag ochtend, rond 9 uur. Ja, alsof ik dan al vanuit Lisse thuis kan zijn. Ah well, ik doe gewoon wat voor mij het beste werkt, iets aan werk is beter dan niets.

Heb momenteel nog een paar sollicitaties lopen, waarvan ik bij een over een paar weken pas weer wat hoor, dat weet ik. Een andere heeft meer dan een maand geleden al de gegevens van een referentie gekregen (via de mail want telefonisch alleen maar voicemail), maar heb ik niets op teruggehoord. Telefonisch nog steeds alleen maar voicemail als ik bel, en nooooit meer wat van gehoord. Reden van referentie was dat ze mij toch wat introvert vond, en wilde weten of ik echt zo ben. Daarbij vertelde ze ook dat het ging om vestigingen die ze net overgenomen hadden, en dat ze de mensen daar ook moest leren kennen, zodat het niet teveel zou botsen met het karakter van nieuwe werknemers. Smoesjes als je het mij vraagt, aangezien ik via uitzendbureau ergens inviel, en er daar iemand mee liep die naar aanleiding van voorgenoemde sollicitatie al bij locatiemanager was geweest.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:27

vuurneon schreef:
Ik herken het ook; krijg ik bericht terug te bellen, prima. Bel ik, heeft diegene geen idee waar het over gaat en zijn mijn gegevens onvindbaar... Ehhh je hebt toch echt zelf mijn voicemail ingesproken nog een uur geleden :?

:=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:32

Haha. iemand zou mij inschrijven weer opnieuw, belt er 1, dat ik me opnieuw heb ingeschreven...

Eh nee? En er zou dan iemand voor me bezig.. ja er is al iemand bezig dacht ik. Niet dus. Behh.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:09

Ja dat bellen, ik ben naar een info-avond geweest om uitzendconsulente te worden.
Nou, een van hun targets was 100 calls/ dag waarvan 80 outbound. Onder het mom 'prospectie'.

Heb maar gauw gezegd dat 't toch niets voor mij ging zijn.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:20

Bedankt RiannaB en NoeskaMoos voor het begrip! Ik ben al blij te lezen dat ik niet de enige ben die deze problemen ervaart. Heel blij dat ik dit topic ben tegen gekomen. Het geeft me moed om te zien dat jullie hier ook proberen door te worstelen! Ik heb alvast jullie advies opgevolgd. Heb gezocht naar een vacature waarvan de aanwervingsdatum januari is. Zo heb ik even de tijd om te kijken wat mijn sollicitatiemails opleven en wat het interim zal vinden. Ik blijf elke dag alle websites afspeuren naar vacatures. Helaas krijg ik dezelfde indruk als de rest hierboven. Er is iemand inderdaad bezig voor mij, maar toch vind ik het lang duren...Zeker omdat ik niet moeilijk doe qua eisen voor een tijdelijke job. 20 uren, zolang het maar geen kasse is...maar door jullie krijg ik weer wat moed om verder te zoeken. Hopelijk loont mijn geduld :) en ik hoop dat jullie allemaal een toffe job vinden!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:44

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:53

wat een gave vacature...Aap is geweldig! Helaas echt te ver voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:43

OH wat gaaf! , maar te ver weg en naast Nl en nederlands spreek ik niks. En heb telefoonangst

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:36

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:38

Goed dat je het ziet Michele! Ze hebben regelmatig vacatures, meestal op dezelfde site, maar dan bij de betaalde functies :). Had ik zo 123 niet gezien (al blijft het een leuk aanbod natuurlijk ;) )

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:39

takkie_muis schreef:
OH wat gaaf! , maar te ver weg en naast Nl en nederlands spreek ik niks. En heb telefoonangst

Telefoonangst daar kom je vanzelf overheen als je verplicht moet bellen. :j

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:47

Ik vroeg mij af hoe jullie omgaan met de stress,frustraties enz? Gisteren iets naars meegemaakt vandaar de vraag..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:50

Op het werk of door het solliciteren?

Probeer het van me af te laten glijden, lukt dan niet, dan ga ik zwaar gefrustreerd een eind hardlopen en dan ben ik het ergste wel kwijt. En erover praten kan ook wel handig zijn, afhankelijk van wie/wat/hoe :).

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:08

Sting schreef:

Probeer het van me af te laten glijden, lukt dan niet, dan ga ik zwaar gefrustreerd een eind hardlopen en dan ben ik het ergste wel kwijt. En erover praten kan ook wel handig zijn, afhankelijk van wie/wat/hoe :).

Solliciteren vooral. Ik ben echt wanhopig op zoek naar een uitlaadklep. Vooral 's avonds zoals nu krijg ik er echt last van. Mijn grootouders en mijn vriend willen dat ik naar de dokter ga. Nochtans ben ik een zeer rustig persoon, maar ben er blijkbaar onbewust zeer mee bezig...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:20

SmartBH schreef:
Sting schreef:

Solliciteren vooral. Ik ben echt wanhopig op zoek naar een uitlaadklep. Vooral 's avonds zoals nu krijg ik er echt last van. Mijn grootouders en mijn vriend willen dat ik naar de dokter ga. Nochtans ben ik een zeer rustig persoon, maar ben er blijkbaar onbewust zeer mee bezig...

Ik herken dat wel. Ga eens lekker sporten, een stuk fietsen oid. En een psych is ook geen schande hoor. Mij valt t ook heel zwaar, voornamelijk omdat ik weg moet terwijl ik niks verkeerds gedaan heb, ik bij heel wat sollicitaties te horen krijg dat ik volledig voldoe maar continu net even achter het net vis. -O- frustraties ten top.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:23

Ik zag net jullie titeltopic, en ik werd gevraagd dit door te sturen : Accountmanager Groothandel & Detailhandel, regio Midden-Nederland

Iemand intresse, pb dan even je mail adres en ik stuur de vacature door

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:35

Sting schreef:

Solliciteren vooral. Ik ben echt wanhopig op zoek naar een uitlaadklep. Vooral 's avonds zoals nu krijg ik er echt last van. Mijn grootouders en mijn vriend willen dat ik naar de dokter ga. Nochtans ben ik een zeer rustig persoon, maar ben er blijkbaar onbewust zeer mee bezig...[/quote]

Ik herken dat wel. Ga eens lekker sporten, een stuk fietsen oid. En een psych is ook geen schande hoor. Mij valt t ook heel zwaar, voornamelijk omdat ik weg moet terwijl ik niks verkeerds gedaan heb, ik bij heel wat sollicitaties te horen krijg dat ik volledig voldoe maar continu net even achter het net vis. -O- frustraties ten top.[/quote]

Leuk om te horen dat er nog zijn die het hier lastig mee hebben. Ga inderdaad zoiets eens moeten doen. Eens brainstormen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 00:28

SplashIsLief schreef:
takkie_muis schreef:

Telefoonangst daar kom je vanzelf overheen als je verplicht moet bellen. :j

Ja ik moet ook nog verplicht bellen :') , ben al een heel eind maar het is nog spannend soms. Vooral de onzekerheid van geslacht en stem , ik verknal vaak nog telefoontjes uit schrik van de stem :o .

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:50

SmartBH, dat is onbewust hoor. Ik heb in principe dr bij bewustzijn niet zoveel moeite mee omdat ik het ook wel leuk vind om iets anders te doen, maar dan moet je wel iets anders kunnen doen. Ik voldoe eigenlijk aan vanalles ( Bachelor of Commerce, zo handig want ze vragen het bij heeeel veel) maar dat maakt je ook weer erg breed inzetbaar en soms werkt dat in je nadeel, zeker als je jong bent en geen ervaring hebt. Ga lekker paardrijden, fietsen, wandelen, hardlopen, fitnessen. Iets waar je je frustratie in kwijt kunt. Het is logisch dat je onbewust wat gefrustreerd raakt met solliciteren. We zijn allemaal mens.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:16

Ja dat merk ik hier ook, ik loop de muren op want wil gauw iets vinden, maar ik wil niet zomaar iets aannemen om aan te nemen. Als ik achter de kassa wil staan, kan ik half december starten op m'n vakantiejob. Dus wil wel een upgrade zeg maar.
Beetje dubbel gevoel ook.
Dus ik ga elke dag lekker naar paard en elke donderdag yoga. Al blijf ook ik er wel onbewust mee bezig want ik slaap al tijdje slecht.

Gisteren een vacature polyvalent medewerker hippotherapie gevonden, een 4/5.
Was zo enthousiast om te solliciteren, dat mijn cv niet bij mijn mail zat. Dan direct opnieuw gemaild maar toch, klassieke blunder.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:14

Ships ships ships.....!!!! Verstuur ik net een sollicitatie naar een hele hele hele hele toffe vacature!
Heb ik bij de postcode BA getypt. Het was VA. De V zit naast de B. Bwohhhhh BAAL BAAL !!! -O- |o |o |o |o |o

Slecht slapen, hier ook check... :(

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:21

Hier schiet het ook niet op, reageer op bijna elke DA-vacature maar tot nu toe alleen afwijzingen. Verder ook bij V&D, Blokker, schoenenzaken ed maar ook allemaal afgewezen. Ondertussen zit ik ook maar thuis en verveel me ontzettend.. Slaap gelukkig wel goed, maar omdat ik niks hoef lig ik rustig tot 12 in mijn bed. Merk ook dat ik me soms afreageer op mijn vriend, niet leuk -O-