Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:28

Ja maar wat daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan ... Ik vind dat niet evident om te verzinnen :D

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:12

Lena; ik vraag welke klassen/niveau, welke methode en hoeveel sectiegenoten er zijn. En ik vraag meestal ook even of er gedifferentieerde klassen zijn en hoeveel niveau verschillen dat dan zijn.Soms kun je ook nog vagen naar de aanwezigheid van een PTA/PTO en natuurlijk naar de verdere procedure. Als dat niet aangeboden is kun je ook vragen om een rondleiding.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 13:22

Shoot! (me)

Uncommon

Is dat iets Belsje? :+

Leuk gesprek gehad vanmorgen, informeel, leuke locatie, aardige normale mensen. Ik was overdressed, maar liever dat dan underdressed :D

Functie klinkt heel erg uitdagend en passend. Nadeel is alleen dat je alleen de uren betaald krijgt die je werkt. Geen vast maandsalaris. Studie uren (70 dagen per jaar) worden ook niet betaald. Je krijgt een studie overeenkomst van 2 tot 3 jaar en dan zit je dus vast. Je wordt landelijk ingezet afhankelijk van de vraag. Kan een dag niet, week niet en dan weer maanden wel.
Dat maakt me niet zo uit. Maar stel dat ik net een project krijg van 6 maanden in Drenthe..........daar worden we niet blij van in dit gezin.

Maar ik ben meteen goedgekeurd en ze waren erg enthousiast en zien het helemaal zitten. Er volgt nog een 2e gesprek met de eigenaresse van het bedrijf en dan krijg je meteen dat zelfde gesprek een GO of NO GO.

Ik ga het ea voor mezelf op een rijtje zetten. Als ik er voor ga..........dan voor 100% en niet minder.

Verder heb ik dus vrijdag nog een afspraak bij dat kritische bureau en werd ik net gebeld voor de functie van recruiter. Ze wil me toch graag spreken omdat ze meer op zoek is naar iemand met bepaalde karaktereigenschappen dan kennis van het vak. Kijk dat klinkt mij als muziek in de oren. Salaris is minder, maar wel parttime goed te doen en je mag ook thuis wat dingen doen. Daar voor ga ik dinsdag op gesprek. *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 13:28

Oh ja ze zochten ook nog meer kandidaten, dus mocht mensen echt key user ervaring met bepaalde systemen hebben. (dus ook echt gebruikerservaring) BP me dan even. Dan stuur ik de vacature even naar je door. ;)
Het bedrijf zit in Amsterdam maar je wordt dus landelijk uitgezet dus het maakt niet uit waar je woont. Handig met pc, weten wat de klant wil etc...........PB maar!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:49

Begint er weer op te lijken Dimple, super!!!
Nu hopen dat er ook echt wat naar je wens uit komt rollen.. :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 13:52

Nog een nieuwtje. Ik had gister gemaild naar Jagt (familie van StadRan) voor een functie. Super leuke functie, goed salaris en 32 uur. Top!
Vanwege het gat in mijn CV en wetende dat ze altijd heel kritisch zijn heb ik eerst gemaild.
Ze belde vandaag terug en ze wil toch graag dat ik een motivatie stuur en CV zodat ze het toch kan gaan voorleggen. Ze hebben als eis dat je het laatste jaar werkzaam dient te zijn geweest in soortgelijke functie, maar deze dame gaat haar best voor me doen.

Kijk! En zo kan het dus ook! Ook al zegt ze het alleen maar om mij niet meteen af te wijzen of wat dan ook...........ik krijg in ieder geval een kans.

Weer een hoop positieve dingen wat me gelukkig weer beetje uit mijn dipje trekt. Nu zou het heel fijn zijn als er wat uit voort komt..........

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:01

Dat klinkt positief allemaal Dimple!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:03

Nou, en nu moet er iets uit voortkomen!!!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:48

Aaah, ik hoop het echt heel erg Dimple!!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:55

Ik hoop echt voor je dat je binnenkort lekker aan de slag kunt Dimple. Er moet toch wat tussen zitten nu zou je denken!

Ik ben zelf ook weer druk aan het zoeken. De dingen die ik had lopen zijn helaas niks geworden. Even een dipje gehad en daardoor veel bezig geweest met mijn paardjes. Nu weer vol goede moed aan de slag. Inmiddels weer vier sollicitaties de deur uit gedaan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 15:00

Ben wéér gebeld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _O- _O-

Het is vandaag nationale bel Jessie-dag. Een HR functie op Schiphol, nieuw op te zetten. :))
Salaris niet om over naar huis te schrijven, maar dat komt later wel weer goed.

Graag jullie advies over de functie die ik boven beschreef.........die functie met de studie overeenkomst en op basis van uren werken (door het hele land) Wat zouden jullie doen in mijn geval? Eerlijk zeggen, jullie kennen mijn situatie een beetje. Ben benieuwd!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:12

Hoe lang mag je daar over nadenken?
Ik zou eens kijken wat er voor visjes aan de andere lijnen zitten... Mocht daar niets uitrollen, kun je de keus altijd maken. Maar ik zou zo bang zijn dat je wordt blij gemaakt met een dood vogeltje.. Maar heb niet bij het gesprek gezeten, gevoel zegt natuurlijk ook veel :)

HR functie op Schiphol... dat klinkt als iets wat fantastisch gaat staan op je CV ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:14

Heel eerlijk? Ik zou het niet doen omdat je geen vastigheid hebt wat betreft salaris, en juist dat is voor jou belangrijk i.v.m paard en handje ophouden wat je zelf benoemt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 15:22

Ja dat was mijn gedachte ook. Ik was en ben nog steeds heel enthousiast over de functie. En aangezien ze zoveel in mij investeren ga ik er vanuit dat ze ook werk garanderen. Maar én het is landelijk (dan moet je gewoon een verstokte vrijgezel zijn om dat ook daadwerkelijk zo te kunnen uitvoeren :') ) en het feit dat je per uur betaald wordt.

Dan liever iets lager salaris, maar wel vastigheid. Gaat pas pensioen opbouwen na 26 weken, vakantie 24 dagen per jaar. Dat is vet weinig..........(vind ik)

Ik ga idd kijken wat voor een visjes ik nog meer aan mijn lijntje heb. Thx dames!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:23

Ik kom even uit mijn meeleesstand om mijn visie te delen Dimple!

Ik vraag me ook af hoe lang je na mag denken en hoe lang je verwacht van je andere lopende zaken wat te horen?
Ondanks dat het geen vastigheid bied, zou ik er toch voor gaan, zolang je niet weet of de andere dingen wat gaan worden. Dan heb je in ieder geval iets. Mocht je dan een maand minder zitten en bij je vriend aan moeten kloppen, zal hij dit vast minder erg vinden dan dat je nu zonder werk zit en dat structureel moet doen. Of het op de lange termijn een ideale baan is? Nee, dat denk ik niet! Als het zou kunnen, zou ik dan ook naar een andere baan gaan in jouw situatie. Maar geld in het laadje heeft nu denk ik prioriteit.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 15:26

Geld in het laadje wel, maar zodra ik contract teken zit daar ook een studie overeenkomst bij van bijna 35.000 euro............
En dus ga ik niet zeggen na een maand :evaw:
Dan zit ik gewoon 3 jaar vast.

En geld in het laadje vind ik het belangrijkste, absoluut, dat is mijn prio. Ze gaan me voorleggen en ik krijg een uitnodiging voor een 2e gesprek. Dat wil ik eigenlijk doorzetten naar half juli zodat ik volgende week de tijd heb om andere gesprekken te doen en na te denken.
Woensdag word ik een dag opgenomen in het ziekenhuis dus die valt al weg. Hopen dat ze daar akkoord mee kunnen gaan. Starten zou per augustus zijn.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:28

Dimple schreef:
Geld in het laadje wel, maar zodra ik contract teken zit daar ook een studie overeenkomst bij van bijna 35.000 euro............
En dus ga ik niet zeggen na een maand :evaw:
Dan zit ik gewoon 3 jaar vast.

En geld in het laadje vind ik het belangrijkste, absoluut, dat is mijn prio. Ze gaan me voorleggen en ik krijg een uitnodiging voor een 2e gesprek. Dat wil ik eigenlijk doorzetten naar half juli zodat ik volgende week de tijd heb om andere gesprekken te doen en na te denken.
Woensdag word ik een dag opgenomen in het ziekenhuis dus die valt al weg. Hopen dat ze daar akkoord mee kunnen gaan. Starten zou per augustus zijn.

Aah, ja, dan snap ik het!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:59

Jaaa!!! Dit klinkt super positief dimple!
Straks kun je nog kiezen.... ;-)
Eerlijk gezegd zou mijn voorkeur ook uitgaan naar jets minder verdienen en vastigheid. Uiteraard speelt daarin wel mee welke functie je het leukst vind en ook echt gemotiveerd voor blijft

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:01

Dimple, kun je die studie wel betalen van het werk dat je doet dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:17

Als zij die studie voor je betalen(ga ik van uit) dan zit het er dik in dat je een lange minimale periode aan het bedrijf vastzit. Dan zal je zeer waarschijnlijk een contract moeten tekenen waarbij je de studie naar rato terug moet betalen als je een andere baan vind. Heel eerlijk, hoe graag je ook wilt werken ik denk dat het te onzeker is A hoeveel je kunt werken en B of je het zo flexibel kunt regelen mbt kids en thuisfront.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:05

@dimple wat een positieve verandering zeg! met een gezin lijkt mij de onzekerheid niet fijn. Zeker niet de onzekerheid van de plek. Ik duim voor je andere gesprekken! wel fijn dat de zon letterlijk nu meer schijnt.

caroline_max schreef:
Lena; ik vraag welke klassen/niveau, welke methode en hoeveel sectiegenoten er zijn. En ik vraag meestal ook even of er gedifferentieerde klassen zijn en hoeveel niveau verschillen dat dan zijn.Soms kun je ook nog vagen naar de aanwezigheid van een PTA/PTO en natuurlijk naar de verdere procedure. Als dat niet aangeboden is kun je ook vragen om een rondleiding.

Bedankt! Hier was het gesprek leuk, zij gaven al het een leuk en enthousiast gesprek te vinden. Zij stelde voor een rondleiding te doen en heb al wat materialen bekeken. Morgen komt er nog iemand en daarna hoor ik het. Heeft die gene nou veel meer ervaring op de hogere niveaus (atheneum voornamelijk) heb ik pech denk ik. Heb mijn lio gedaan op de mavo en de vmbo kb/bb.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:25

Mooi! Spannend, bij welke school?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:37

Heeft er hier trouwens iemand interesse in een functie voor het bellen voor afspraken voor vertegenwoordigers? Het kan vanuit huis. Ze nemen alleen niemand in loondienst dus het is freelance. Je krijgt 10% van de gesloten order. Order ligt gemiddeld rond de 3000 euro. Meer info via Pb.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 19:08

Net wat Bigone zegt. Ik zit er max 3 jaar aan vast. En daar voel ik niet zo veel voor. Heeft ook met persoonlijke omstandigheden te maken.

Ik word echt gek!!! Het is echt Nationale bel Jessie dag .......
Net weer gebeld en afspraak. Ik heb 6 (!!!) dingen lopen waarvan 4 gesprekken gepland staan en 2 in afwachting van datum. Djies....... hier moet toch wat uitkomen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:08

Nou Dimple dat kan echt niet anders dan dat hier DE baan bijzit!!!