Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
[***] schreef:Harpoon schreef:Mensen met tehatex:
Wat moeten we precies leren? Welke stromingen?
'Het centraal examen heeft betrekking op de periode van het romaans tot heden, met nadruk
op de periode vanaf 1800. Beeldende kunst, architectuur en (ambachtelijke en industriële)
vormgeving vanaf het neo-classicisme in de 19de eeuw tot heden komen derhalve in het
examen aan de orde.'
Dus ik denk gewoon 1800(romaans)- het eind, en dan de nadruk op 1800(barok).
Ik schrijf de belangrijkste dingetjes, het kost wel veel tijd (dan maar een nachtje doorhalen haha), maar het blijft nu veel beter hangen. Schrijven blijft sowieso beter hangen dan typen haha. Ben alleen een beetje te laat begonnen hiermee, had het al wel groten deels doorgelezen.
De koude oorlog heb ik iets van 4 keer enorm goed geleerd voor de tentamens (werd steeds uitgesteld
) en heb ik twee keer samengevat, het republiek vind ik wel leuk
, alleen het wisselt nogal vaak van geloof, WEES GEWOON CONSEQUENT! En daar heb ik iets van 2 keer samenvattingen voor gemaakt (als het niet vaker is) en Duitsland vind ik wel enorm lastig, geen tentamen van gehad en nog geen samenvattingen (volgens mij 1 paar haha).
) en voor Engels ben ik overgeleverd aan de grillen van het cito. Ik scoor steeds rond de 4,5 tot een 6, en dat is wat ik nodig heb om een 5 te staan uiteindelijk, hopen op een makkelijk examen dus.
NikkiLoves schreef:Ik heb ook M&O, helaas.. Snap er vrij weinig van
De donderdag maar heel de dag leren ervoor, ookal ben ik dan jarig -O-
eclair98 schreef:NikkiLoves schreef:Ik heb ook M&O, helaas.. Snap er vrij weinig van
De donderdag maar heel de dag leren ervoor, ookal ben ik dan jarig -O-
Leuk cado![]()
Het verschil tussen vormgeving en voorstelling? Volgens mij is een voorstelling objectief en zeg je meer wat je ziet en een vormgeving meer over hoe iets gemaakt is, met welke spullen en materialen. Kan dit het niet zijn?

Ik heb ook een flesje gekregen, vind het wel leuk.