Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:53

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 07:43

Nee haha dat is niet echt in mijn buurt. Dan ga ik gewoon even zoeken op google :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 07:52

Wij hebben het bij AWL belettering laten doen. Ook niet bij je in de buurt, maar komt wel op locatie.
Was de goedkoopste die we hebben kunnen vinden en het ziet er echt geweldig uit. De hele bus is beletterd. Voorkant, achterkant en beide zijkanten. Ze waren nog vrij snel klaar ook. Ik was geloof ik rond de € 450,- kwijt incl. BTW.

Bij ons liep het wel wat anders.
Wij hebben de bus splinternieuw gekocht. Dus hij is vanuit de fabriek naar de dealer gegaan, direct beletterd en daarna kon ik hem ophalen.

Zal ff een foto zoeken. Dan heb je een beetje een idee hoeveel werk ze eraan gehad hebben.

Edit: Ik had ze al eerder in het topic geplaatst.

Deze foto's had ik gemaakt voor onze sneeuwpop en de "spookmist". Dat de bus erop staat is toeval :P
Afbeelding
Afbeelding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 07:56

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:24

Ik heb mijn auto laten beletteren en de prijs viel me echt heel erg mee. € 250,- excl. BTW
Hiervoor heb ik beide zijkanten zoals hieronder en op de achterkant mijn website.
Ik heb wel zelf alles aangeleverd qua ontwerp en vooraf geen ontwerp gekregen op papier zoals hierboven.

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:11

Ik heb de factuur even opgezocht en ik was €227,29 inclusief BTW kwijt. Dat was inclusief het bestellen en drukken van de QR codes. De linker- en rechterzijde zien er hetzelfde uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit: Ik heb trouwens toch maar besloten om iets met poepzakjes te gaan verzinnen voor in de goodiebag. Ik weet nog niet precies in welke vorm ik het ga gieten, maar dat was de goedkoopste oplossing en het ziet er leuker uit dan alleen een losse kortingsbon. Het mooiste van het verhaal: ik ging bij de Action kijken of ze daar poepzakjes hadden. Een losse verpakking met 30 (geurende) poepzakjes was 99 ct. Prima te doen dus! Kijk ik een stukje verder, liggen er verpakkingen met 30 poepzakjes en een houder in een vorm van een bot, voor 95 ct.! 3x raden welke ik dus mee had genomen ;) Vervolgens ging ik op de website van een van mijn leveranciers kijken, kost nagenoeg zo'n zelfde houder (met de helft aan poepzakjes erbij) gewoon €1,25 ex. btw.! Ik denk dat ik van de week dus nog even een bezoekje aan de Action ga brengen, want die houders zijn ook wel erg leuk als give away, voor klanten die een grote bestelling hebben gedaan. Nu alleen nog even goede kwaliteit stickers vinden, zodat mijn logo er op komt te staan :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:11

Ga je dan in iedere goodiebag z' n houder doen met 30 zakjes? Ik vind het wel een heel leuk idee hoor, poepzakjes. Zeker als je er een grappige tekst/slogan bij doet. Snoepjes schudden ze uit het zakje en voeren ze meteen op: een poepzakje bewaren ze denk ik voor de volgende keer uitlaten, dus dan ben je nog een keer in beeld!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:27

Nee, dat wordt me te duur. Ik doe in elke goodiebag 1 poepzakje met een leuke boodschap erbij. Ik moet nu alleen nog even iets grappigs bedenken dat goed blijft hangen, maar dat komt wel goed. Als ik het geld had gehad, dan had ik overal wel zo'n houder in gedaan, want dat blijft letterlijk hangen ;) Maar de houders bewaar ik nu gewoon voor mijn eigen klanten, die stuur ik dan mee als iemand een leuke bestelling heeft gedaan. Of wellicht gebruik ik ze een keer voor een actie ofzo.

Ruim 2 jaar geleden heb ik 100 ballen beschikbaar gesteld voor in een goodiebag, helemaal ingepakt met cellofaan, leuk kaartje erbij. Dat heeft me aardig wat geld gekost, maar het heeft me niets opgeleverd (althans, niet meetbaar, wellicht wel op de lange termijn). Ik was zelf op dat evenement en overal zag ik iedereen met de bal in de weer, dus de goodie viel goed in de smaak, maar het kaartje (met kortingscode voor in de webshop) zag ik overal op de grond en in de prullenbak liggen. Daar heb ik aardig van geleerd, geen dure goodies meer uitdelen dus :D

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:56

Zo ben ik zelf ook eerlijk gezegd ;) vind goodies leuk maar doe zelden wat met reclame dingen die erbij horen :+

Ik wil een nieuwe bus ( en dan ook laten bestickeren weer ) maar moet nog f doorsparen :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:36

Kunnen jullie mij helpen? We zijn bezig met het opzetten van een marktonderzoek om te kijken wat voor winkel er nog gemist wordt in ons dorp. Nu moeten het niet te veel vragen zijn natuurlijk anders haken mensen af. We willen het online doen en ook het dorp in om mensen zelf vragen te stellen. Ik kan op internet niet echt heel veel goede vragen vinden. Ik heb nu de volgende vragen:
1. Wat vindt u van het winkel aanbod in ons dorp?
2. Wat zijn uw 3 favouriete winkels in het dorp?
3. Waarom springen deze winkels er voor u uit?
4. Wat voor winkel mist u in het dorp?

Hebben jullie nog een goede vraag waar mee ik het onderzoek kan aanvullen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:38

Voor welke spullen rijdt u naar de dorpen/steden die verderop liggen? (of iets in die trant?)
Welke producten koopt u online omdat ze hier niet makkelijk aan te komen zijn?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:58

En nog een stuk waar ze zelf opmerkingen neer kunnen zetten, dat leverde mij destijds veel goede tips op.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:29

Bedankt A11 en Joyce, daar kan ik wel wat mee. Nog meer goede suggesties?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:13

Paan, wellicht kan je iets meer aansturen op het type winkel? Het maakt in mijn ogen wel verschil of het een drogist is of een kledingzaak. Dus misschien categorieën aangeven en dan vragen hoe vaak ze die bezoeken per maand? Dus supermarkt, drogist, kledingwinkel, Hema , bloemist ect.

Misschien kan je ook vragen wat ze van de openingstijden vinden van de huidige winkels? Bij ons in het dorp verschilt het bijv. tussen de winkels hoelaat ze op zaterdag dichtgaan. Mijn voorkeur heeft 17.00.

De vragen van Mariska zijn inderdaad ook erg goed!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:48

Ik heb toen ook aan mensen gevraagd wat ze gemiddeld uitgeven per bezoekje aan de (web)shop. Maar bij mij was de enquête echt gericht op honden- en kattenartikelen. Eerst vulden ze in wat voor producten ze graag kopen en daarna hoe vaak ze het kopen en hoeveel ze er ongeveer aan uitgeven.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:18

Goodies zijn echt geen simpele. Ik zit nu te kauwen op een leuk prijzenpakket voor op een wedstrijd. Snoepjes en elastiekjes zitten er al in, maar is er nou nog iets leuk om te geven als je een springwedstrijd wint?
Is ook erg last minute allemaal, vandaag pas gehoord dat ik aankomend weekend op een jumping mag gaan staan. Daarnet al hele stock ingepakt die mee moet, morgen alles de garage inslepen, vrijdagavond dan inladen en zaterdagochtend vertrekken... Armspieren zijn nu niet meer blij en na dit weekend mijn huid ook niet meer want vrees dat ik mezelf levend ga braden aan de weersvoorspellingen te zien...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:22

Als springer vlecht je meestal niet ;-)

Halster + touw, liksteen, vitaminespuit, shampoo, ik meer van de handige gebruiksartikelen.
Weet niet welk budget je hebt?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:07

Er is niks gezegd over een budget, mag er 2 dagen staan (maar zal waarschijnlijk onbeschut buiten zijn)
Ik heb shampoo, vliegenspul, snoepjes, zweep, hoefolie, zadelzeep, liksteen, laarzenplank, armbandje, lamswol poetshandschoen...
Ik heb gemikt op een verkoopswaarde van 100 euro en vooral geprobeerd kleine dingen te doen, zodat je veel verschillende stuks kan geven. Dat is ook leuker om uit te delen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:47

Waauw super al die belettering ik ben er nu ook mee bezig!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:06

Wel opletten dat je unisex artikelen geeft Foxy, een ruiter zal niet blij zijn met een armbandje of hij moet een leuke vriendin hebben aan wie hij het wil weggeven ;)

Ik probeer ook altijd spullen te geven die in de verpakking blijven zitten (verzorgingsproducten, emmers snoep die langer dan een week meegaan,..), en doe daar dan een sticker van de winkel op. Zo blijven ze je naam steeds terugzien.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 16:13

Mallootje schreef:
Ik probeer ook altijd spullen te geven die in de verpakking blijven zitten (verzorgingsproducten, emmers snoep die langer dan een week meegaan,..), en doe daar dan een sticker van de winkel op. Zo blijven ze je naam steeds terugzien.

:)*

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:20

Inderdaad, duidelijk een sticker van je bedrijf er op. Anders weet men na de prijs uitreiling niet meer wie die leuke prijzen gegeven heeft. Dat zou jammer zijn voor al het werk dat je er aan hebt.

Nu wij weer zo bezig zijn met marktonderzoek en ondernemingsplan e.d. begint het toch wel weer te kriebelen om een echte stenen winkel te starten. Grappig omdat ik er zo'n 15 jaar geleden heel bewust voor heb gekozen om uit de detailhandel te gaan terwijl ik daar ook mijn opleiding voor gedaan had

Vandaag nog even met mijn collega van de afdeling communicatie gebrainstormd over de vragen voor het markt onderzoek en in welke vorm die het beste kunnen. Daar heb ik ook weer veel aan gehad. Nu zelf weer verder. Ik heb de vorige keer thesistools gebrukt maar vind het nu niet meer zo'n fijn programma. Ben al aan het kijken voor een ander. Surveymonkey bijvoorbeeld. Ziet er wel goed uit. Wil meer dan de basis en dat kost € 25,- per maand. Is ook nog prima te doen dacht ik zo. Hebben jullie ervaring met deze ttol? Of met een andere tool?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:22

joyce2 schreef:
Ik heb toen ook aan mensen gevraagd wat ze gemiddeld uitgeven per bezoekje aan de (web)shop. Maar bij mij was de enquête echt gericht op honden- en kattenartikelen. Eerst vulden ze in wat voor producten ze graag kopen en daarna hoe vaak ze het kopen en hoeveel ze er ongeveer aan uitgeven.

Dat zijn inderdaad vragen als je al een duidelijk beeld hebt wat je wilt gaan starten. Dus die zijn voor de volgende fase. ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:28

Oeps, ik begin een luxe probleem te ontwikkelen...
Afgelopen dinsdag had ik een gesprek met een mogelijke klant. Tijdens dit gesprek is er de mogelijkheid genoemd om volgende week zaterdag (13 juli) te gaan fotograferen. Ze zouden alleen nog met een andere fotograaf meer in gesprek gaan en zouden gisteren een beslissing nemen... Nu heb ik nog niets gehoord en ga dat ook niet te veel pushen, maar nu kreeg ik zojuist een telefoontje van een andere mogelijke klant die ik (toevallig ook) dinsdag gesproken heb en een mail gestuurd heb, dat zij akkoord gaan met mijn offerte en graag snel willen gaan fotograferen. En wel volgende week zaterdag 13 juli...
Ik heb dit nu wel door laten gaan, omdat ik nog niets van die eerste klant gehoord heb.
Ik heb het steeds vaker dat ik datum mogelijkheden doorgeef aan een klant en dat er dan ondertussen iets tussenin gepland wordt omdat die klant redelijk lang wacht met een definitieve afspraak maken...

Hoe zouden jullie hier (klantvriendelijk!) mee omgaan?

(en een luxe probleem, omdat ik het dus mega druk heb momenteel!)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:31

Kun je niet gedurende het gesprek geven dat je de datum gedurende x-dagen vrijhoudt? Indien je geen reactie hebt binnen x-dagen, dat je dan vrij bent om andere gedadigden in te plannen? :)