Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kippetje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:09

Ik kan me trouwens wel voor mijn hoofd schieten, schrijf ik een super leuke sollicitatie voor een vacature die me echt op het lijf geschreven is, blijkt dat ik een zin niet heb afgemaakt.

Door de opmaak van die site viel dat weg waardoor ik het niet zag, tot ik een bevestiging via de mail kreeg en zag dat de tekst dus niet klopte. Fraai voor een leerkracht :-(

Nou ja, in ieder geval geleerd dat ik dat soort teksten gewoon in word ga schrijven en hem dat in zo'n rottig vakje plaats, hihi.

Succes allemaal!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:17

Van fouten leer je! :j

Ik kopieer ook altijd vanuit word als er van die stomme tekstvakken zijn, nadat 1 keer al mijn tekst pleite was en ik helemaal opnieuw kon beginnen :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 21:32

Belsje......niet 1 ding wat je meer aanspreekt? Dichter bij huis? Leuker bedrijf? Beter salaris? Toekomstperspectief??
Leuke collega's? *D :P

Kippetje, ik vind die vakjes zo vet irritant. Ik ben ook wel eens een zin vergeten.........had ik allemaal puntjes staan zo van 'daar moet ik nog even wat op bedenken' en toen had ik hem al verstuurd. Pis je toch ook in je broek }:0

Thx dames, ben druk aan het voorbereiden, site doorspitten, vacature uitpluizen, vragen noteren etc.

Word ik toch net wéér gevonden!! Verzoek om te reageren op een vacature die ze doorstuurt. Bij interesse morgen even bellen. Hoppa! Bellen maar!! *D

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:33

Ik pb je ff ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:37

Dimple succes!!!!!

Ben effe een paar dagen met schoonfamilie in Disneyland geweest. Schoonouders waren 40 jaar getrouwd.

Wel een domper toen ik terug kwam. Per 31 juli mag ik mijn hand ook ophouden als ik voor die tijd geen nieuwe uitdaging vind :x

Wel een paar afwijzingen gekregen....maar blijf positief :Y)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 00:18

marionnnn schreef:
Dimple schreef:
Vanuit mijn perspectief.........blijf zitten waar je zit.

Ik zit nu in de situatie dat ik een enorm gat in mijn CV heb en een partner die mij moet onderhouden (handje ophouden voelt het voor mij) en ik vind het vreselijk!!!!

Liever die zelfstandigheid houden én je baan totdat je iets passends hebt gevonden. Maar dat vind ik. Kan me ook goed voorstellen dat je zó graag bij je vriend wilt zijn dat dat op dit moment sterker voelt!

Exact dit :j
Maar blij met de inzichten (ervaringen) hier.
Toch maar proberen zo lang mogelijk uit te zingen zo.
Ben altijd zelfstandig geweest, zelf gezorgd voor wat ik heb en doe... Dat zit zo in mijn aard. Ik zou er ook ongelukkig van worden als dat niet zou kunnen. En jullie hebben geen keus gehad, ik heb die wel...
Hoe graag ik ook bij hem wil zijn, moet wel blijven nadenken wat de gevolgen zijn :)

Daarom was die afwijzing zo'n enorme teleurstelling.. Zou allemaal zo mooi in elkaar passen. En een leuke baan, op een prettige afstand van huis, super goed getimed, etc. En ik was zo ver... grrr

Maar nu de moed weer bij elkaar rapen.. En deurgoan :j

Ik begrijp je gevoel helemaal. Op het begin was ik al bezig met wat ik allemaal moest doen (qua verhuizing) bij een uitnodiging voor een eerste gesprek. Je hoeft maar een x een klik te hebben(dacht ik).
Toen ik dit paar eerste gesprekken gehad;wist ik dat ik vaak 1 vd 5 of meer was die uitgenodigd werd op gesprek&kans wat kleiner is met een pool van 200 sollicitanten per vacature; dus wordt de teleurstelling minder groot. Uiteindelijk een heel leuk eerste gesprek en zelfde dag nog gebeld voor tweede gesprek. Maar na heel weekend in stress, stiekem al plannen wanneer ik ging verhuizen ; weer net niet... Was zon bummer. Heb flink potje zitten janken..
Op een gegeven moment leer je er mee 'omgaan', maar het blijft lastig als je elk weekend weer gedag moet zeggen terwijl je het liefst geen gedag zegt voor een paar dagen.

Uiteindelijk heb ik me er bij neergelegd, dat het niet zo vlotjes gaat als ik zou willen. Daar tegen staat dat ik wel onbewust meer stilsta bij het samen zijn & dus meer geniet.
Wij zijn nu aan t kijken naar andere mogelijkheden dan dat ik verhuis (was namelijk in eerste aanzien makkelijker omdat hij al koophuis had). Aangezien ik het toch weer naar m'n zin heb op huidige werkplek & ik ook realiseer dat dat een luxe positie is.

Werk naar werk solliciteert makkelijker. Dus hoe groot de wens is om samen te zijn ook is, even geduld, het gaat goedkomen hoe dan ook..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 06:46

Een gave vacature gevonden! Als leidinggevende bij een steede in Utrecht (Steedes zijn natuur- en milieu-educatiecentra met een kinderboerderij, stadstuin en speeltuin die worden geleid door een locatiecoördinator)
http://www.utrechtnatuurlijk.nl/werken-bij/

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 06:58

Dimple, succes vandaag, blijf rustig, zorg voor wat deo. Wat ik altijd doe als ik eerst een stuk moet rijden in de hitte, is een simpel hempje aan doen en mij pas aankleden op mijn bestemming.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 07:59

Heel erg veel succes Dimple!

Ik heb vanmiddag ook een gesprek. Had ik niet gedacht. De vacature wordt nog lang niet gesloten. Ik had de brief 's ochtends verstuurd en 's middags werd ik gebeld. Daarbij krijgen vacatures in mijn stad, voor mijn vak vaak 200+ aanmeldingen. Nu is mijn geluk misschien dat dit een kleine baan is en dat ik graag werkervaring wil opdoen. Ik hoef niet perse meteen 20 lesuur te werken.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 01-07-15 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:01

Fargo, ik heb net gesolliciteerd en jouw idee met de kopjes gebruikt, heel erg bedankt voor het posten van je brief hier!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:03

Amandavd schreef:
Dimple, succes vandaag, blijf rustig, zorg voor wat deo. Wat ik altijd doe als ik eerst een stuk moet rijden in de hitte, is een simpel hempje aan doen en mij pas aankleden op mijn bestemming.

Dit inderdaad!

Had laatst bij een solli de blouse al in de auto aangedaan. Gevolg......klotsoksels terwijl ik normaal nooit zo erg zweet....had gewoon natte plekken op mijn blouse zitten :')

Neem een extra kledingstuk mee, just in case

You can do it Dimple!!!!!;;

Good luck :):)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:09

kaatje77 schreef:
Amandavd schreef:

Dit inderdaad!

Had laatst bij een solli de blouse al in de auto aangedaan. Gevolg......klotsoksels terwijl ik normaal nooit zo erg zweet....had gewoon natte plekken op mijn blouse zitten :')

Neem een extra kledingstuk mee, just in case

You can do it Dimple!!!!!;;

Good luck :):)

Ja door de spanning en hitte zweet je nog meer haha, dus ik doe zodra het warm wordt een simpel hemdje aan, en dan op plaats van bestemming past een shirt of blousje er over. Scheelt echt veel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 08:48

Thx ladies, jullie zijn lief!!

Ik heb goede deo :+ en ga met hempje in birkies in de auto zitten. Airco is gister gerepareerd (katsjiengggg..........) dus ik zit koel.
Jasje er over heen en pumps ter plekke aan doen. Nu maar hopen dat ik het daar koel is en ik mijn jasje aan kan houden want dan zien ze niet meteen mijn tatoo(tje) want geen idee hoe mensen daar op reageren :o

Alles klaar leggen en gaaaaaaaaaaaaan!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:02

Go go go Dimple *\o/*

En Wieldop, wat fijn om te lezen. In het kader van; gedeelde smart.... of zoiets :+
Maandag was gewoon een rotdag, moed in de schoenen gezakt en was echt een jankie.
Maar de volgende dag komt gewoon de zon meer op, en maak je weer leuke plannen. Dan maar wat langer genieten van m'n vrienden en familie hier :)
Mijn vriend en ik zien elkaar ook niet ieder weekend, hij heeft werk weekenden die ik dan gebruik voor m'n eigen sociale leven (of bijtanken). Dat begint ons beide wel eens op te breken. Maar er zijn altijd mensen die het erger hebben, elkaar minder zien. bladiebla :P

Maar bedankt voor peptalk :) Het helpt wel om de dingen in perspectief te zien en moed te houden!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:59

Dimple schreef:
Thx ladies, jullie zijn lief!!

Ik heb goede deo :+ en ga met hempje in birkies in de auto zitten. Airco is gister gerepareerd (katsjiengggg..........) dus ik zit koel.
Jasje er over heen en pumps ter plekke aan doen. Nu maar hopen dat ik het daar koel is en ik mijn jasje aan kan houden want dan zien ze niet meteen mijn tatoo(tje) want geen idee hoe mensen daar op reageren :o

Alles klaar leggen en gaaaaaaaaaaaaan!

Goodluck!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:00

Dimple, ga ervoor!!! Mijn duimen staan omhoog!!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:02

*\o/* succes!!!!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:58

Goooo Dimple! Ik hoop het zo voor je !

Lenaa'tje wat voor baan is het? Beetje wat je graag wilde?

Ik krijg net een afwijzing van een school die mij juist wilde hebben hahaha. Maar ik heb voor de andere school gekozen :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:07

caroline_max schreef:
Goooo Dimple! Ik hoop het zo voor je !

Lenaa'tje wat voor baan is het? Beetje wat je graag wilde?

Ik krijg net een afwijzing van een school die mij juist wilde hebben hahaha. Maar ik heb voor de andere school gekozen :P

Het is niet helemaal handig. Want hier mee kan ik niet verder afstuderen voor maatschappijleer. Verder wel! Het is een klein aantal uur en ik wil graag bezig blijven met dat wat ik leuk vind. Wil er niet graag uit. Wat zijn vragen die jullie stellen aan het bedrijf/school? Ik loop mezelf echt zenuwachtig te maken.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:37

Go Dimple!

Als iemand trouwens een idee heeft voor een firmanaam ... Shoot :'). Ik besef net dat ik die ook moet hebben als ik voor optie 1 ga ... *zucht*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:41

Help me even, wat voor branche ook alweer?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:45

Wel het zou een overkopelende ding worden waarmee ik o.a. volgende pistes wil open houden:
- werk als psycholoog
- training en coaching persoonlijk maar ook naar bedrijven toe
- hippotherapie
- IT gerelateerde projecten in functie van data, processen, analyse, business intelligence, reporting, KPI, ... maar in die dingen geef ik ook training en opleiding
- verkoop van mijn handgemaakte pelusjen beesten (een uit de hand gelopen hobby die ik onderweg naar het werk doe :'))
- mijn belangrijkste taak tot nu toe: lawaai maken, ik vraag me nog steeds af of ik echt de enige ben die dat als hoofdtaak in zijn job heeft. Ik zaag en zeur over alles en tegen iedereen over wat foutgaat en niemand ziet mij graag komen :D

Ik doe dus sowieso vanalles ... Uit kenissenkring komen vooral dingen als "BitchIT" of "Punkiez" omdat dat nergens op slaat, maar gewoon algemeen wel acceptabel is. Ik doe nl. echt vanalles al is dat IT en data stuk denkelijk wel de hoofdmoot waar ik naartoe ga gaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:48

Nou sorry maar ik zou nooit naar een bedrijf stappen dat BitchIT heet of Punkiez.... Je wilt toch wel serieus en professioneel overkomen? :')

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:54

Hey ik sta open voor alternatieven :P

Maar eerlijk ... Ik ben ook niet serieus en meestal is dat waarom klanten mij wel leuk vinden. Het merendeel van de mensen die deze job doen, zijn toch eerder de grijzen stijve stropdassen en dat wil ik er sowieso wel in hebben dan. Dat een bedrijf weet dat ik wel in een mantelpakje zal komen werken, maar het zal eerder een grasgroen zijn dan een zwart :+ Eigenlijk ben ik gewoon een raar geval ;). Met een bedrijs als Bvba Janssens en Zn zouden mensen mij moeilijk kunnen identificeren denk ik.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:57

Je hoeft ook niet grijs en strak in het pak, je moet lekker jezelf zijn, maar de naam van een bedrijf is i.m.o. de allereerste indruk....