Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:37

Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee omdat ik al tijd het idee heb om voor mezelf te beginnen. Nu ik wat concreter bezig ga wil ik me toch even voorstellen. Evelijn, 33 jaar.. invaljuf, socioloog en gek op creatief gepruts... en daar ligt ook mijn productidee.
Ben nu bezig om ondernemingsplan te schrijven... ik doe dat trouwens m.n. aan de hand van het lijstje van de KvK. Daardoor kwam ik vooral erachter dat ik wel mijn idee leuk kan beschrijven maar echt concreet dingen over mijn beoogde klanten, administratie en financiën nauwelijks... dus komende tijd ga ik vooral besteden om daar veel over te leren.
Heb nu vragenlijst gemaakt om beetje meer inzicht in mijn doelgroep te krijgen.

@Mallootje... hoe is de Paardenmarkt geweest?
@Paan... lastig hé schrijven van ondernemingsplan.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:22

Welkom Evelijn en succes aan allen die bezig zijn met hun ondernemings plan

Hopelijk deze week eindelijk bekend te kunnen maken wat ons (mijn vriendin en ik) bedrijf gaat inhouden met her en der uitbreidings mogelijkheden wanneer de kogel door de kerk is.

Nu voor mezelf een lijstje gemaakt wat ik gereed wil hebben en wanneer.
Website opzet geef ik mezelf 1 maand voor (Deze Week naam registreren en hosting uitzoeken)
Ondernemings plan en financieel plan ingevuld met hoop open vragen ook 1 maand ik die van
vragen uitzoeken en beantwoorden 2 maanden. (download van Qredits)

Ookal duurt het nog een jaar voordat wij naar nederland terug keren en daadwerkelijk beginnen houd ik liever druk op de ketel voor mezelf anders blijf ik het maar uitstellen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:01

De markt stelde helaas niet veel voor. Het was droog maar koud, en de opkomst was niet zo groot. Bovendien werd er amper gekocht, ook niet bij andere kraampjes. Dus al bij al een beetje 'zonde' van de tijd, maar we hebben wel wat flyertjes uitgedeeld dus ik hoop dat dt nog tot wat zal leiden :(

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:42

Jammer Mallootje, misschien komt er inderdaad nog wat uit je flyer actie. Volgende keer beter.

Wlkom nieuwe mensen in dit topic. Hopelijk kunnen we elkaar helpen.

We hebben in het verleden een heel summier plan opgesteld toen we starten. Dit was meer een financieel overzicht met wat aanvullingen. Voor ons toen voldoende. Nu zijn we 5 jaar verder en willen we voor ons zelf weer e.e.a. overzichtelijk krijgen. En we zijn aan het kijken of we toch niet een stenen winkel willen opstarten. Dit ook omdat mijn man nog steeds werkloos is en er voor hem weinig uitzicht is op (leuk) werk. Ik wil niet terug grijpen naar het oude overzicht omdat ik dan niet veel verder kom naar mijn idee.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:50

Jammer Mallootje, soms heb je dat met markten inderdaad. Doe je je best om een mooie kraam te maken, komt er niemand. Doet me denken aan mijn bruidsbeurs van laatst!

Hallo nieuwe ondernemers (in spé)! Spannend wat jullie gaan doen, ik ben heel benieuwd. Belangrijkste wat ik jullie als tip wil meegeven is veranker je 'merk'/brand. Weet wat je wil, wat je doelgroep is en wat je wil uitstralen. Maak een goede visie en zorg dat alles klopt met elkaar: website, facebook, flyers, andere uitingen ect.

Gisteren heb ik weer een bruidspaar ontmoet, goh wat een leuk stel zeg! Ze hebben meteen besloten dat ik hun fotograaf wordt, dus super blij!

Ook ben ik druk druk druk met het trouwtipsmagazine. Volgende week willen we het naar de drukker doen, dus het is nu nog een heel gedoe om alle pagina;s goed op te maken en de laatste deelnemers achter de broek aan te zitten om spullen aan te leveren. Altijd jammer dat er ook mensen op het laatste moment weer afzeggen...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:51

Wij hebben 2 merken voer in de winkel en willen er nog een derde merk bij. Nu ben ik dol enthousiast over Pavo. De vertegenwoordiger is ook al langs geweest. Hij moest even op kantoor overleggen omdat er vlakbij nog een verkooppunt zit. Maar omdat dit een heel klein winkeltje in een schuur is die bijna niks verkoopt, leek het mij geen probleem. Echter hebben we nooit meer wat vernomen van Pavo.

Wij verkopen ontzettend veel voer. Dus grote afname is helemaal geen probleem.
Op dit moment verkopen wij Horsefood en Marstall.

Wat is nou een merk waarvan jullie zeggen: Ja, dat is wat. Dat zou je erbij moeten nemen.
Ik heb zelf een aantal merken in mijn hoofd die eventueel zouden kunnen. Maar wil eerst goed kijken en vergelijken.

Edit: Hartog hebben wij al gehad, maar daar zijn we mee gestopt. Vandaag dat ik weer een derde merk voor erbij zoek.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:00

Ik hoor dat veel mensen moeilijk aan Dodson & Horrell kunnen komen, maar weet niet of dat in Nederland ook zo is.
Ik heb een tijdje EquiFirst verkocht maar heb dat later uitlopen omdat ik er te weinig van verkocht. Heb nu enkel nog supplementen, geen zakvoeders meer.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:16

Pff, ik zit weer met een laste-minute "gevalletje". Ik heb volgende week een evenement en iemand uit mijn netwerk gaat Goodiebags uitdelen. Ze heeft me gevraagd of ik het leuk vind om daar ook wat in te doen en van die gelegenheid wil ik natuurlijk wel gebruik maken :D Alleen moet ik nu dus heel snel iets bedenken om mee te kunnen geven en het moet ook niet te duur zijn, ik moet namelijk 300 stuks zien te regelen! Ik zat te denken aan kortingsbonnen, maar dat is vrij saai. Eigenlijk wil ik weer eens een keer iets origineels doen en het moet ook low budget zijn, want mijn ervaring is dat er heel weinig response komt op goodiebag items. Het is eigenlijk alleen leuk voor de naamsbekendheid, maar levert niet gelijk traffic/verkopen op. Jullie een idee? Ik heb het uitgerekend nu precies super druk met werken (voor 2 werkgevers...) en dat gaat weer heeeerlijk ten koste van mijn creativiteit en productiviteit. :+

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:00

Leuk zakje met paar honden- of kattenkoekjes en natuurlijk je visitekaartje. Misschien met klein kattenbelletje eraan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:40

Hondenkoekjes heb ik al heel vaak gedaan en ik weet dat er al minimaal 4 bedrijven zijn die hondenkoekjes en voer aan hebben geleverd voor de goodiebags. Dus ik moet echt met totaal wat anders komen wil ik opvallen...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:51

Hmm... dat is dan niet handig... maar je wil wel iets dat makkelijk in die hoeveelheid te leveren is en niet teveel kost. Iets van kattenspeeltje? Of toch die waardebon... dan kost het je alleen extra geld als ze ook daadwerkelijk iets bij je kopen. Bij wat voor soort event hoort de goodiebag?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:35

Haha, ik wou net zeggen, het is een super groot (gratis) hondenevenement. Dus er komt sowieso niets voor katten in ;) De goodiebag wordt niet uitgedeeld door de organisatie, maar door een "collega" van mij die een populaire website voor hondenbezitters heeft. Vorig jaar waren de goodiebags echt super snel weg!

Ik zit echt al de hele tijd mijn hoofd te breken over wat ik nou precies ga doen. Die waardebon is sowieso prima, maar dan moet het wel weer op een leuke manier "verpakt" worden. Ik wou dat eerst doen door de bon in cellofaan te verpakken met een paar brokjes erbij, maar toen ik hoorde dat er al zoooo giga veel met voer wordt gedaan, vond ik dat toch weer wat minder.... Vorig jaar heb ik ook eens waardebonnen in gouden doosjes gedaan, maar die doosjes kosten ook nog wel aardig wat geld en het risico is best groot dat ik ze niet op tijd in huis heb.

Edit: Of ik zou een keer zo'n mega berg met kleine hebbedingetjes moeten kopen, met opdruk, die ik ook uit kan gaan delen aan mijn eigen klanten. Alleen wil ik dan wel weer iets leuks/handigs hebben voor mensen met een hond of kat.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:57

Wat dacht je van adres kokertjes voor aan de halsband?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:40

Ten eerste zijn die vrij prijzig, voor een simpel kokertje betaal je al bijna 1 euro. Maar aangezien simpel niet bij mijn shop past (alles is net even anders dan anders) en ik wel wil dat het product ook "Fuzzylicious" uitstraalt, zit je zo op de 2 a 3 euro ex. btw. Maar dan heb je er nog niet eens je logo op staan. Daarbij gebruikt bijna niemand meer een adreskoker, de meeste mensen gebruiken Tags en die moet je laten graveren. Helaas geen optie dus.

Ik heb ook super hippe tekentangen die ik kan laten graveren, maar dat kost minimaal 4 euro per stuk. Ik heb ook al eens gekeken naar hippe houders voor poepzakjes, alleen zit je daar ook gelijk weer met kosten.

Pfff, het is echt zo lastig! Maar in elk geval bedankt voor het meedenken, keep it coming ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:55

Dodson and horrell idd. Ik vind het jammer dat ik het nergens in de buurt kan kopen, dus ik bestel het via internet. Komen er toch wel iedere keer weer verzendkosten bij. Pavo wordt hier juist wel al veel verkocht, helaas, want ik ben niet echt fan van dat voer.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:33

Joyce, ik ken een leverancier die pennen verkoopt in de vorm van een hond. Misschien kun je die laten bedrukken? Heb even gekeken, zijn onbedrukt € 1,15 excl. BTW per stuk. Maar je krijgt wel staffelkorting. Bij 144 of meer betaal je € 1,04 en bij 288 of meer € 0,93. Volgens mij krijg je ze in assorti kleuren, roze, rood, groen en blauw. Heb ze bij meerdere leveranciers voorbij zien komen, wellicht zijn ze ergens anders nog goedkoper of kun je ze bij hetzelfde bedrijf direct laten bedrukken.

Edit: ze hebben ze ook in de vorm van een kat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:55

Oh wat grappig! Heb je een link, eventueel per pb? Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe het eruit ziet!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:47

Joyce, misschien moet je zoeken buiten je eigen spullen, want voor 300 stuks moet het al echt goedkoop zijn inderdaad, anders kost het teveel. Je zou bijv. iets van plastic zakjes kunnen geven (voor poep...) met daaraan een kaartje met een grappige en pakkende tekst al: koop bij Fuzzilicious léuke spullen voor je hond! Of van die papieren poepzakjes maar dan met een sticker/stempel erop.

Of je zou pennen kunnen maken met een sticker erop, lijkt mij goedkoper dan met opdruk.

Wellicht is Cavalor nog een voermerk voor in het assortiment?

Ik had helemaal vrij dit weekend! Clubkampioenschappen gereden en mede dankzij Annash de dressuurbeker mee naar huis mogen nemen + ben weer een jaar clubkampioen!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:48

Thx voor de reactie. Ik heb er een paar op een rijtje gezet en ga ze nu vergelijken :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:50

Mocht je een contact persoon nodig hebben bij Cavalor: is een clubgenoot van me!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:56

Dankjewel. Ik hou het in gedachten. Mocht ik kiezen voor Cavalor, stuur ik je een pb ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:07

@Yucca: Toevallig zat ik net naar poepzakjes te kijken, haha. Ik had eerst bedacht dat als mensen iets bruikbaars zouden krijgen (met opdruk) dat m'n naam dan vaker in het zicht zou komen, waardoor ze me niet vergeten als ze online gaan shoppen. Kaartjes e.d. verdwijnen wel weer snel in de prullenbak. Aan de andere kant, het mag niet teveel kosten, dus dan is het bijna onmogelijk om echt een tof item te sponsoren. Dan kan ik wellicht toch beter met iets met humor komen, in de hoop dat ik dan zo blijf hangen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:30

Ik ga belettering voor me auto kopen. Gewoon een simpele met mijn www adres.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:33

Magneet of echt laten beletteren? Bij mij bleek beletteren bijna net zo duur als grote magneten kopen, dus ik ben voor de belettering gegaan. Ben er nog steeds elke dag super blij mee!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:15

Ik wil graag belettering, iemand die ik ken zijn de magneten van de auto gestolen. Heb je het echt op maat laten maken? Ik keek net op http://www.1001plakletters.nl/ wel heel simpel.