Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:52

Het hakt erin al die afwijzingen. Alsof het niets is voor de werkgever, maar voor ons werknemers?

Ik heb vandaag ook weer een sollicitatie gedaan, een vriendin kwam ermee, haar zus werkt ook in een instelling.
Hopelijk helpt dat kruiwagentje me voort.

Verder geen bijzondere ontwikkelingen. Dom doorgaan. Maandag eindelijk beginnen met dat vakantiebaantje. Heb er enorm veel zin in (en ben maar wat blij dat het niet zo snikheet is volgende week!). Heb een weekendje weg gekregen van mijn vriend, valt uiteraard op een dag dat ik net een klant heb. Deze moet ik even gaan verzetten.

Handje ophouden is hier nog niet het geval geweest, maar ik weet wat je bedoelt Dimple. Zeker in jouw situatie moet dat rot voelen. Je wilt toch een bepaalde eigen verantwoordelijkheid, maar als alles je ontnomen wordt en niemand ziet jouw talent, dan kun je haast niet anders dan jezelf af en toe maar gunnen en dat handje op te houden. Je moet er niet aan onderdoor gaan. :(:)

Ik ben, met name nadat ik de knoop heb doorgehakt, redelijk positief gestemd. Probeer wel door te solliciteren, want ik beaam nog altijd de BBL i.p.v. de BOL, maar het is ook wel lekker om er eventjes niet over na te denken. :j

Volhouden dames!!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:02

Afwijzingen regenen ook hier binnen helaas. Handje ophouden moet ik helaas al, vind het verschrikkelijk want ik wil mijn eigen kleren kopen, mijn eigen spulletjes, als ik iets leuks wil doen voor mijzelf wil ik dat zelf betalen. Helaas kan dat nu niet. Mijn gevoel van eigenwaarde daalt ook daarmee.

Reageren jullie ook op vacatures waar je een specifieke opleiding voor moet hebben maar die niet hebt?

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:08

Dimple schreef:
Vanuit mijn perspectief.........blijf zitten waar je zit.

Ik zit nu in de situatie dat ik een enorm gat in mijn CV heb en een partner die mij moet onderhouden (handje ophouden voelt het voor mij) en ik vind het vreselijk!!!!

Liever die zelfstandigheid houden én je baan totdat je iets passends hebt gevonden. Maar dat vind ik. Kan me ook goed voorstellen dat je zó graag bij je vriend wilt zijn dat dat op dit moment sterker voelt!

Exact dit :j
Maar blij met de inzichten (ervaringen) hier.
Toch maar proberen zo lang mogelijk uit te zingen zo.
Ben altijd zelfstandig geweest, zelf gezorgd voor wat ik heb en doe... Dat zit zo in mijn aard. Ik zou er ook ongelukkig van worden als dat niet zou kunnen. En jullie hebben geen keus gehad, ik heb die wel...
Hoe graag ik ook bij hem wil zijn, moet wel blijven nadenken wat de gevolgen zijn :)

Daarom was die afwijzing zo'n enorme teleurstelling.. Zou allemaal zo mooi in elkaar passen. En een leuke baan, op een prettige afstand van huis, super goed getimed, etc. En ik was zo ver... grrr

Maar nu de moed weer bij elkaar rapen.. En deurgoan :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 14:35

Knap van je meid. Wij weten als geen ander hoe lastig het is om keuzen te maken die je eigenlijk helemaal niet wilt maken. Alle begrip dus!

Ik ga niet springen, maar ik ben net benaderd voor een ontzettend gave functie. Een bureau belde me op, zij zoekt heel gericht kandidaten om op te leiden. Minimaal 8 jaar in het HR vak en na de opleiding ga je zelf bij bedrijven aan de bak. Helemaal mijn ding. Zelfstandig, mijn vak maar toch totaal iets nieuws (meer op ICT gericht)
Ik blijf koel want ik weet ook dat het zo weer anders kan lopen of zij mij niet geschikt vinden, maar op basis van CV hebben ze me gevonden op Nationale Vacaturebank. De eerste stap is al gemaakt.

Nu met een boek van Tess G in de zon, lekker even chillen. {:}

Sure_lee

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:38

Ik ga voor je duimen Dimple! Geniet even van het zonnetje!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:46

Oehh dat klinkt goed!
Ik duim voor je mee!!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 14:48

En morgen al op gesprek! 10.30 uur in Amsterdam.

Vanavond dik voorbereiden, kids moeten verplicht op tijd naar bed :') en duimen maar!!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:51

Oeh dat schiet lekker op! Spannend!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:00

Succes Dimple!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:23

Succes Dimple!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:37

Succes Dimple!

Goed dat je weer gaat studeren Belsje.

MissBonny wat vervelend. Heb je geen oude stageschool waar je terecht kunt?

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:46

Spannend Dimple!
Zal voor je duimen morgenochtend...

Ik heb vanmiddag een sollicitatiebrief langs gebracht bij een bedrijf. Ik dacht dat is goed: ze zien je gezicht en krijgen misschien al een indruk van je.
Enigszins spannend vind ik het wel maargoed ik stapte enthousiast de winkel binnen en zei dat ik graag wilde solliciteren op de openstaande vacature.
Ze nam de brief aan en zei: "dankje, ik zal hem op de stapel bij de andere leggen"... Ik had natuurlijk niet verwacht dat ik de eerste en de enige was maar dit had ik dan ook niet zo kortaf verwacht. :(

Even een vraagje voor degene die nu onderhouden worden door hun vriend...
Ik ben echt heel bang dat ik na mijn uitkering (die ik maar een paar maanden heb) nog geen werk heb. Het voelt nu soms al als handje ophouden dus ik snap echt heel goed hoe het voelt, maar betalen jullie vrienden ook jullie zorgverzekering en telefoonabb etc?

Geniet van het zonnetje {:}

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:58

Succes Dimple!

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:05

Heb een paar maanden geleden hier mee gepraat en lees nu stilletjes mee. Maar Dimple wil je in ieder geval voor morgen heel veel succes wensen! Ik duim voor je :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:41

Pien, mijn man draagt de grootste lasten, ook de zorgverzekering bv. T is niet anders :) nu is het heel zwart wit ook ons geld ivm getrouwd in gemeenschap van goederen. Maar goed, andersom leent hij ook mijn pinpas dus t is geen volledige eenrichtingverkeer. Straks ben ik ook het meeste thuis met de kleine dus dat is voor mijn man ook een fijne gedachte. Maar goed ik heb zelf wel inkomsten dus ben niet 100 procent afhankelijk.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:47

Yonne schreef:
MissBonny schreef:
Dag allemaal,

Geen Toos werkloos, maar toos stageloos.. Misschien past het niet helemaal binnen dit topic, maar wellicht kunnen mensen hier mij nog helpen.

Ik ben voor mijn master Orthopedagogiek (helaas!) nog steeds op zoek naar een stage. Al een paar gesprekken gehad, maar ik word het steeds nét niet! :+ Inmiddels begint de tijd te dringen (september) en als ik geen stage vind, mag ik ook niet met mijn master beginnen.
A fijn, de richting maakt mij inmiddels niet meer uit (ik kan toch geen eisen meer stellen), het liefst in de buurt van Utrecht, maar ik ben inmiddels ook bereid om er voor te reizen.
Zijn er hier misschien mensen die een ingang hebben/tips of ideeën? Alles is welkom!

Hè wat naar :(:) helaas weet ik hoe rot het is als je geen stage kunt vinden. Zelfde studie en een jaar studievertraging gehad omdat ik geen stage kon vinden. Mocht het niet lukken om een stage te vinden mag je dan wel vast je scriptie schrijven en vakken volgen? Dat kon bij mij wel.. heb dat niet gedaan maar was wel een optie en had dat achteraf beter wel kunnen doen (Masterjaar vond ik erg zwaar). Ik zit in een andere regio en waar ik stage heb gelopen is het voor september al vol. Wat je kunt proberen zijn scholen, alle so scholen die te bereiken zijn zou ik aanschrijven. Die krijgen wel minder sollicitaties dan bijvoorbeeld een ggz. Daarnaast de verstandelijke gehandicaptenzorg? Ook die krijgen wat minder brieven.. Mocht het echt niet lukken, ga vrijwilligerswerk doen (of betaald als je er tussen komt) binnen een organisatie en informeer daar op tijd naar de mogelijkheden. Dat heeft bij mij uiteindelijk geholpen. Daarnaast, al bij de stagecoördinator geïnformeerd? Ken je mensen die op een school/ in een instelling werken? Die al benaderd? Dikke knuffel voor jou in ieder geval! :(:)

Ook een knuffel voor marion en dimple en alle andere die het even niet meer zien zitten :(:)

Fargo, wat fijn dat je nieuwe baan goed bevalt tot nu toe!

Bedankt voor je berichtje! Helaas is het sinds dit jaar veranderd en is geen stage, geen master (ook geen scriptie schrijven en vakken volgen). Ook mag je helaas niet meer in februari instromen, waardeloos :+ Bedankt voor de tips! Gehandicaptenzorg heb ik ook al een paar keer aangeschreven, maar meestal krijg ik terug dat er geschiktere kandidaten zijn (ik kom uit het onderwijs). Wel één keer een gesprek gehad en was ik bijna aangenomen, maar toen kwam er een kandidaat met ervaring in de gehandicaptenzorg en weg was ik.... -O-
Veel scholen ook al benaderd en de meeste hebben al een stagiaire of hebben er geen tijd meer voor. Daarnaast is het natuurlijk ook bijna zomervakantie, dus dat schiet ook niet écht op.. Maar we houden moed! :D

Ook de mensen met brieven schrijven en sollicitatiegesprekken, geef de moed niet op!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 18:31

Flits__ schreef:
Heb een paar maanden geleden hier mee gepraat en lees nu stilletjes mee. Maar Dimple wil je in ieder geval voor morgen heel veel succes wensen! Ik duim voor je :D

Thx ;)

En ja........mijn vriend moet nu alles betalen en dus ook mijn paard. Terwijl dat de afspraak was 'jouw paard, jij betaald'.................
Dus morgen moet ik knallen!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:51

Veel succes Dimple, wat een mooie kans. Be yourself, meer kun je niet doen. ik duim voor je!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:08

Whoehoe Dimple! Te gek! Op naar dat gesprek morgen. Doe vooral iets luchtigs aan en neem deo mee of een extra truitje? :') Succes!!! *\o/*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:19

En wees lekker jezelf Dimple!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 19:24

Thx meiden. Ik hoop inderdaad dat ze airco hebben. Met mijn deo nooit problemen maar ik wil ook niet aan de stoel blijven plakken :')

Ga zo kleding klaar leggen zodat ik morgen niet hoef te stressen. Kids in bed en dan dingen op papier gaan zetten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:29

Dan kun je wel zeggen, ik moet meteen blijven en aan de slag want ik kom niet meer los van jullie stoel hahaha

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:37

Heel veel succes morgen Dimple, ik duim voor je!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:34

Succes Dimple!

Ondertussen van bedrijf 2 ook een voorstel ... .Bweh, ik kan niet kiezeeeeuh ... :(

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:07

Ik duim voor je! Go Dimple!