Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:26

Ik vind dat sollicitatiebrieven schrijven zo moeilijk blijft. Ik schuif het ook altijd voor me door, maar dat is uiteraard ook niet de manier.

Ir1ne

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:55

Ik vind t juist leuk! :) ben elke keer weer trots op mezelf. Je moet jezelf onderscheiden en goed naar de vacature kijken, dan komt t wel goed.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:01

Ik heb alweer een hoop sollicitaties eruit, maar zoals altijd, geen reacties....

Erg jammer dat een bedrijf mij aannam en na 2 weken zei dat ik te weinig ervaring had..En allemaal dingen benoemde die ik al bewust niet op mijn cv had staan...
Je kunt mn cv toch lezen??

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:12

Ir1ne schreef:
Whaha. Ik had 16 september gesolliciteerd, zou ik in week 41 bericht krijgen. Vorige week maar zelf een mail gestuurd, krijg ik vandaag reactie dat ik het niet geworden ben.. sja ik had al zon vermoeden :)

Hier hetzelfde, ik ging "zeker iets horen of ik naar de selectie mocht of niet" en dan ging vorige week zijn.
Deze ochtend telefoontje "Het bedrijf heeft al iemand aangenomen"

Ye, dat dacht ik wel al.
Verderzoeken dus.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:26

Ik heb voor de geïnteresseerden nog wel wat leuks, in Zoetermeer outbound callcenterwerk. Alleen Buisness to Buisness (dus geen mensen lastigvallen tijdens hun avondeten). Ze zoeken wel alleen studenten. Meer info via PB :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:35

Optiwolk schreef:
Ir1ne schreef:
Whaha. Ik had 16 september gesolliciteerd, zou ik in week 41 bericht krijgen. Vorige week maar zelf een mail gestuurd, krijg ik vandaag reactie dat ik het niet geworden ben.. sja ik had al zon vermoeden :)

Hier hetzelfde, ik ging "zeker iets horen of ik naar de selectie mocht of niet" en dan ging vorige week zijn.
Deze ochtend telefoontje "Het bedrijf heeft al iemand aangenomen"

Ye, dat dacht ik wel al.
Verderzoeken dus.

Ik kreeg wel een hele nette mail hoor. Iets van we hebben erg veel sollicitaties gehad ( goh ). Ik vraag altijd naar een reden van afwijzing ( als ik het de moeite waard vind en t bedrijf als connectie wil behouden, je moet alle vuurtjes aan de gang houden he )
En kreeg nog weer een nette mail terug, waarbij ze ook echt daadwerkelijk mijn gegevens erbij heeft gepakt, dus dat vindk wel keurig :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:37

Hier was het telefonisch via het Interimkantoor.
Er waren erg veel kandidaten blijkbaar.

Vorige week in de krant: op een jobbeurs in het Brusselse waren 4 à 5000 (!) kandidaten komen solliciteren naar een 400-tal jobs. Het is ... alamerend.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:53

Idd alarmerend. Ook vervelend... Zit er serieus over te denken om maar een cursus Duits te doen ( om de boel maar optimaal te krijgen ) en daar maar te solliciteren

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:53

In Duitsland dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:12

NoeskaMoos schreef:
takkie_muis schreef:
Ik meld me! , ben na 4 jaar bij een z.orgboerderij weggeschopt en wil graag werk. Heb dan wel een wajong maar dat is ook geen vetpot , heb alleen een diploma in dierverorging niveau 1 want 2 zagen ze niet zitten.

Ben alle winkels al afgegaan maar er is leegloop in dit dorp en er is niks , ook heb ik nergens ervaring. Heb wel gesolliciteerd voor een bijbaan om mijn goede wil wat te tonen en om wat te doen. Dit is 45 minuten fietsen elke zaterdag en door mijn autisme ben ik erg geschikt voor dat soort werk zeiden ze :P (bij PostNl sorteercentrum alle post op straat en nummer leggen , 2,5 uur elke zaterdag) , hopelijk kan ik in de winter doorfietsen of carpoolen kan ik dat aangeven als ze me weer bellen morgen of op mijn eerste werkdag regelen?

Ik ben 21 en bij de jumbo een dorp verderop zoeken ze iemand op de versafdeling maar helaas ik heb de ervaring niet in de detailhandel die ze graag hebben. Verder is er niks voor ongeschoolde mensen.

Dat carpoolen kun je het beste regelen als je er eenmaal zit lijkt me.
Ik heb trouwens ook altijd 45 min fietsen naar mijn bijbaan gehad. Ook in de late avond. Mijn strategie bij kou weer was gewoon heel hard fietsen, krijg je het vanzelf warm van. En dan was ik ineens in een half uur thuis ;)

Ik ben nog steeds aan het wachten op uitslag van een gesprek, of uitnodigingen daarvoor (hopelijk :+ ) en er staat nog een gesprek gepland (in november pas). Het kan soms zo lang duren voor er een beslissing is gemaakt -O-
Maargoed, er zijn in ieder geval gesprekken. We moeten het positief zien *\o/*

Dat dacht ik al , mag graag fietsen maar in de winter strooien ze vaak niet om half 7 (dan moet ik echt al op mijn fiets zitten. )

Ben net wakker en heb een gemiste oproep , als het belangrijk is bellen ze wel terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:39

Meld me hier als meelezer ook even; ik ga donderdag naar een netwerkcafe hier in de buurt, 3tal coaches die ondersteuning geven op gebied van sollicitatiebrieven, cv en social media, geen werkgevers aanwezig. Wat is aan te raden qua kleding, mag een spijkerbroek dan of liever ook niet?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:55

takkie_muis schreef:
Ben net wakker en heb een gemiste oproep , als het belangrijk is bellen ze wel terug

Onbekend nummer of nummer zichtbaar? Als het nummer zichtbaar is zou ik gewoon terugbellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:06

Winged schreef:
takkie_muis schreef:

Onbekend nummer of nummer zichtbaar? Als het nummer zichtbaar is zou ik gewoon terugbellen.

Een mobiel nummer , zichtbaar dus. *vindt het zo spannend om terug te bellen :') *

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:29

Met zo'n insteling kom je dr niet takkie_muis.

Ff terugbellen dus ;)

Voor jou 10 anderen zullen zij denken!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:32

Inderdaad. Wat heb je te verliezen? :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:33

haike schreef:
Meld me hier als meelezer ook even; ik ga donderdag naar een netwerkcafe hier in de buurt, 3tal coaches die ondersteuning geven op gebied van sollicitatiebrieven, cv en social media, geen werkgevers aanwezig. Wat is aan te raden qua kleding, mag een spijkerbroek dan of liever ook niet?

Een nette spijkerbroek ( dus niet met slijtplekken enzo ) kan wel, mits je er een nette blouse /jasje/ nette schoenen onder/bij doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:38

Telefoonangst ligt nog op de loer bij mij :o , maar heb gebeld!

Per 2 november begin ik! , het is 2 uurtjes en ik verdien niks ism mijn wajong maar toon mijn goede wil en kan mooi op mijn cv hoe simpel het ook is ! , heb geen dagbesteding niks en dit is voor mij wel te doen. Puur post op straat en nummer in bakken die in een kast staan leggen , is ook maar 2,5 uur per zaterdag dus 1 keer per week. En het soliciteren heb ik ook kunnen oefenen :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:43

Goedzo Takkie! En gefeliciteerd!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:33

Ir1ne schreef:
haike schreef:

Een nette spijkerbroek ( dus niet met slijtplekken enzo ) kan wel, mits je er een nette blouse /jasje/ nette schoenen onder/bij doet.

Ik zou dat dus echt niet zo snel doen.
Je hebt maar 1x de kans om een (goede) eerste indruk te maken

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:36

Zou ook liever te netjes dan te casual komen. Mijn jobcoach heeft mij in elk geval geadviseerd geen spijkerbroek te dragen bij een netwerkbijeenkomst maar een nette broek/blouse, evt. jasje en nette schoenen, liefst met een hakje.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:39

Ik heb altijd een sijkerbroek aan bij sollicitaties.
Maar dan wel een donkerblauwe hele nette (voorste zakken dichtgenaaid).
En dan gewoon een longshirt met een net jasje erop (soort colbert jasje).

Dat ishet netste wat ik heb en tegelijkertijd voor mijn vakgebied ook het beste.
bovendioen is het voor mijn figuur lastig om aan een andere broek te komen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:40

Spijkerbroek vind ik echt not done inderdaad..... :n

Gewoon even netjes, met een spijkerbroek kom je toch net ff anders over. :o

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:45

Het ligt er ook wel an in welk vakgebied.
Ik heb maar 1 niet spijkerbroek en die gaat kwa kleur echt niet bij mijn jasje (zwarte broek en licht grijs jasje). En die broek trekt haren aan. Dan vind ik een nette spijkerbroek er beter uitzien.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:46

Spijkerbroeken worden bij mij op kantoor sowieso niet getolereerd (ik ben er serieus een keer op aangesproken :o ) maar naar een sollicitatie of coachingstraject vind ik het inderdaad 'not done'

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:48

Dat is dus een heel ander vakgebied. Mijn sollicitaties zijn voor bijvoorbeeld in een fabriek (labwerk). Daar kun je makkelijk in spijkerbroek aankomen.
Laatst ook een sollicitatie op een school gehad. En een super uitleg gehad bij mijn afwijzing, alles was super. Ik had alleen te weinig ervaring.