Het is een heftige beslissing, maar wel een goede beslissing. Dat voel ik wel. Ik ben enorm perfectionistisch en ga graag recht op mijn doel af. In dit geval lukt dat overduidelijk niet, dus ik moest even omschakelen en veel harde eisen laten vallen. Waarom? Zodat ik alsnog bij mijn doel uitkom, al is het met een omweg. Als ik al tien jaar een omweg heb gemaakt (voor mijn gevoel), dan maakt dit toch eigenlijk ook niet zo heel veel meer uit?
Ik ben onderhand ook gebeld door iemand van Calibiris, hij gaat over Stagemarkt onder andere en algemene problemen met een BBL plek. Ik heb enkele weken terug een reactie geplaatst met wat de toekomst is van de BBL opleidingen etc. BBL-plekken zijn schaars, de websites van veel instellingen zijn NIET up-to-date (so I've noticed!) en de informatie op Stagemarkt is vrijwel allemaal oud nieuws. Er worden hier geen boetes voor uitgedeeld of wat dan ook. Het is gewoon echt een kwestie van geluk hebben. Echt een oplossing is er niet, aldus de adviseur.
Gisteren was mijn verjaardag en heb het meteen mijn hele familie verteld. Ik vond dit nogal spannend, maar ik zag stuk voor stuk dat ze trots waren en misschien ook wel opgelucht dat ik zo zeker ben van mijn zaak dat dit hetgeen is wat ik graag wil gaan doen. Mijn hele familie weet van de afgelopen tien jaar dat ik maar nergens echt leek te aarden of een bepaalde diepgang ervoer. Dus ik voel mij waanzinnig gesteund waardoor er ook veel van mij afvalt.
Tevens is het een goed ontwikkelingspunt voor mijzelf. Zoals ik al aangaf, ik ben een perfectionist. Dus dit is een belangrijk moment voor mij als persoon as well!

@ Dimple: ik ken het probleem, dat je terug moet betalen aan de belastingdienst. Vaak doordat je iets onterecht heb ontvangen. De Belastingdienst bekijkt dit nooit van te voren of je er recht op hebt, dat doen ze altijd achteraf. Behoorlijk banketstaaf, vooral als je er niet zoveel verstand van hebt. Mijn vriend heeft mij tips gegeven hoe ik dit kon voorkomen in de toekomst. Ten eerste, de dingen meteen uitzoeken als je voor het eerst een toeslag hebt gekregen. Of alle toeslagen weigeren en later alles incasseren als blijkt dat je er inderdaad recht op had gehad.
Hoe is het nu verder afgelopen???