lenaa_tje schreef:SdaphneS schreef:Ik geef ook meerdere vakken en inderdaad dat kost meer tijd, want je moet veel schakelen in lesmethodes en didactiek.
Maar heb je veel verschillende klassen/niveaus of ook wel parallel klassen?
Het ligt er denk ik ook wel aan hoeveel ervaring je al hebt.
Ik geef ook meerdere vakken en ook op verschillende niveaus. Nu heb ik dit jaar voor het eerst sinds tijden een vwo 3 klas en dat kost dan echt wel extra tijd hoor.
Terwijl ik voor mavo 4 en vmbo 3 zoveel dingen heb liggen. Heb ik inderdaad is tijd te weinig dan geeft dat veel minder. Ik pak gewoon iets van vorig jaar erbij en draai zo mijn les.
Met toetsen ben je inderdaad ook wel erg lang bezig.
Maar ook een nieuwe school is wel pittig ben blij dat ik toen niet met 0,8 ben begonnen daar.

Niveau maakt veel uit inderdaad. Dit jaar geef ik ook biologie op havo niveau, hele andere insteek dan BBL.
Macs schreef:Wij hebben een splinternieuw gebouw en daar doet alles het super. Dus geen last van slechte temperatuur, maar lijkt me heel vervelend om in te werken als het te koud/te warm is..
Alleen geef ik 4 uur lang les in een klein lokaal met pubers dus na de pauze ruikt het er.. interessant.
Ikzelf ga hartstikke lekker op stage ondanks dat mijn mentorleerlingen wel enige problemen hebben. Ik heb morgen 2 gesprekken met leerlingen samen met de teamondersteuner en ik weet nog niet echt hoe ik dat moet gaan aanpakken.
Enig puntje is dat mij beloofd was dat de lessen klaar zouden staan omdat lesgeven geen onderdeel is van mijn stage. Ik kan er zelf niet bij + de huidige lessen voldoen niet. Dus er gaat veel te veel tijd zitten in het aanpassen.
+ er is geen backup voor mij, als ik ziek ben vallen de lessen uit. De docenten in mijn team geven dan zelf ook les of zijn bij cursussen. En ik heb dus een paar mentorleerlingen.
Ik krijg niet betaald, en dat mag dus eigenlijk niet met deze verantwoordelijkheid. Er komt een collega bij maar waarschijnlijk pas als ik weg ben.
Desondanks red ik het allemaal wel en vind ik steeds meer mijn weg. Ouders bellen enzoerg spannend maar super leuk om te doen. Ben nu ook bezig met stagebezoeken en dat vind ik heel erg leuk alleen moet ik nog wel een beetje inkomen, vooral als de gesprekken een beetje dood vallen (omdat alles bijvoorbeeld goed gaat op stage..)
Ook lastig dat mijn leerlingen graag alleen zelfstandig werken en niets samen willen doen of klassikaal.
Blijkt na een teamdag (van alle stagiaires binnen deze scholen) dat de klas zich er waarschijnlijk niet veilig genoeg bij voelt. Er zijn al wat voorvallen geweest, maar zo ver was ik niet dat ik me bedacht had dat het daar aan kon liggen.
Als jullie tips hebben om de sfeer en veiligheid te bevorderen zonder dat er een heftige lading aan zit (dus geen 'over de streep zegmaar') dan hoor ik ze graag
Ik heb iets meer context nodig. Je bent een stagiaire of wat doe je?