Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:55

Ir1ne schreef:
Kriel schreef:
Wolvega

Vanwaar die vraag?

Interesse?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:56

vuurneon schreef:
Weet ik :j
Baas is heeeeeel zuinig op mij, maar ook andersom. Alleen was baas even wat vergeten haha en ik heerlijk bijdehand :Y)
(Baas zat nog in de 'slecht nieuws modus' vandaar dat ik opeens dat te horen kreeg. Er zijn wat contracten niet verlengd en mensen vroegen om vaste uren en kregen dat absoluut niet. Dus vandaar het opbeurende praatje met mij :') maar was wel vreemd, kwam opeens uit de lucht vallen want werd in de wandelgang meegedeeld)

Dat ken ik als je baas zuunig op je is. Geeft echter geen garanties helaas.. gold ook voor mij.
Je mag wel blijven? of niet? dat maak ik nu ff niet op :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:59

Ir1ne schreef:
vuurneon schreef:
Weet ik :j
Baas is heeeeeel zuinig op mij, maar ook andersom. Alleen was baas even wat vergeten haha en ik heerlijk bijdehand :Y)
(Baas zat nog in de 'slecht nieuws modus' vandaar dat ik opeens dat te horen kreeg. Er zijn wat contracten niet verlengd en mensen vroegen om vaste uren en kregen dat absoluut niet. Dus vandaar het opbeurende praatje met mij :') maar was wel vreemd, kwam opeens uit de lucht vallen want werd in de wandelgang meegedeeld)

Dat ken ik als je baas zuunig op je is. Geeft echter geen garanties helaas.. gold ook voor mij.
Je mag wel blijven? of niet? dat maak ik nu ff niet op :)

Ja, zolang er werk is mag ik blijven :) ben invaller, heb een 0 uren contract (onbepaald goddank, want jaarcontracten worden niet verlengd en ook niet voor 0 uren). Kan nog wel een langere tijd duren voordat mijn collega terug komt dus ik kan nog gewoon lekker aan de bak!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:59

vuurneon schreef:
Mijn baas had opeens de mededeling; jouw toekomst ligt hier niet, je moet écht verder kijken en je opties open houden.

Ehhhhh echt niet? Na al die jaren studie was het toch mijn droom om voor eeuwig in te vallen in de huishouding :')
Ik solliciteer ook puur voor de sier natuurlijk :j want diep van binnen wil ik dit werk tot aan mijn pensioen uitvoeren :j

Whaha, geweldig! :D

Iedereen verder gefeliciteerd!

Ik mag maandag weer op gesprek. Niet echt een sollicitatie, maar we gaan eens kijken of we in de toekomst wat met elkaar kunnen :P.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:06

Kriel schreef:
Interesse?

Hahaha. Nou ik strooi liever geen bedrijfsnamen rond. :) Het is een bedrijf waar ik erg over te spreken ben, over hun gang van zaken en de manager. Ik vond t een superleuk bedrijf en had het, mocht het dichterbij gweest zijn, ook zeker gedaan. Echter had ik veel moeite met de reisafstand ( en dat ook al gzegd voor ik voor het eerst op gesprek ging , dus was bekend ) en dat icm mijn vriend die behoorlijk veel van huis is ( vrachtwagenchauffeur ) en het feit dat ik het vermoeden had dat hij er niet de beloning voor wilde geven die ik voor ogen had mocht het me over de streep trekken, heb ik gewoon netjes uitgelegd hoe en waarom. Het laatste heb ik overigens achterwege gehouden omdat dat niet de hoofdreden was.

Als de reisafstand korter was geweest had ik minder kosten gemaakt ( want reiskosten, sja je schiet er altijd bij in ) en had ik meer tijd gehad.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:19

heeft iemand hier wel eens bij La Place gewerkt? Is dat een leuke club om voor te werken?

NN44

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:40

Ik heb bij de panini (van la place) gewerkt als bijbaantje. Het werk was wel leuk. Het salaris was wel slecht (minimum). En bij ons werd je er na 3 jaar uitgegooid want ze gaven geen vaste contracten. Ook was je op je 20e al te duur. Verder ligt het er denk ik heel erg aan welke vestiging je kiest en wat je ambities zijn. Wil je gewoon als medewerker aan de slag of als leidinggevende?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:14

ik zag toevallig een vacature voorbij komen van een La Place cafe, volgens mij is het gewoon manusje van alles, dus zal het minimumloon wel zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:17

Kinke schreef:
ik zag toevallig een vacature voorbij komen van een La Place cafe, volgens mij is het gewoon manusje van alles, dus zal het minimumloon wel zijn.

Ik vrees dat je minstens 20 jaar te oud bent :o
Tenminste, dat is mijn ervaring wel bij la place... Mijn vriendin werd er iig met 20 jaar uitgekieperd, want een 18 jarige kon er ook prima staan :Y) en ze was niet de enige die het overkwam :=

Maar goed, gewoon ervoor gaan als je dat wilt natuurlijk :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:23

_O- _O- _O-

...probeert rimpels glad te trekken....

-O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:26

Ik heb wel wat van die goede ouderwetse houten knijpers liggen }>

Gewoon af en toe Yolo roepen en demonstratie twerken geven en je kan zo door voor de jeugd :D
(En ja, ook heb ik die termen op moeten zoeken :') )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:28

je brengt me op een idee, ik heb van die hele grote kunststof knijpers, van die stormproof dingen :D :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:33

Kinke schreef:
je brengt me op een idee, ik heb van die hele grote kunststof knijpers, van die stormproof dingen :D :D

Gewoon mode noemen :j
Heb slechtere dingen voorbij zien komen qua trends

Als ze je maar niet betalen als een 16 jarige natuurlijk haha

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:43

Wtf is twerken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:44

Even google gebruiken en je vergeet het nooit meer :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:32

Oh. Dat. Dat kan ik ook wel *\%/* :') :')

Weet ik tcoh veel dat dat twerken heet :P

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:59

Ik meld me hier ook weer.

Ik kom vanaf woensdag weer thuis te zitten, ik hoop dat ik snel maar weer wat gevonden heb.

Ben weer aan de slag om m'n oude brieven na te lopen en evt te wijzigen en nieuwe open sollicitatiebrieven te maken, die had ik helaas niet meer, blijft altijd weer lastig pfff.

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:03

Lastig is het toch, dan ben je te oud of te jong.
Ik al paar keer uitgenodigd voor 2de gesprek, allemaal heel positief.
Krijg ik als afwijzing horen, we zijn toch bang dat je je te snel gaat vervelen op deze functie. En we denken dat je heel snel weer zult vertrekken. Nu denk ik niet dat ze in deze tijd daar heel erg bang voor hoeven te zijn!

Tja was ook een MBO functie en ben HBO geschoold. Maar wil graag weer aan het werk..

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:08

klopt, denk je nog jong te zijn en ben je alsnog te oud.
Ik wil ook graag aan het werk, heb liever een beter inkomen dan de uitkering, en had maar een baan voor 24 uur dus daar gaat nog best af en hou ik niet veel over.
Valt allemaal niet mee.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:40

Yvette12 schreef:
Lastig is het toch, dan ben je te oud of te jong.
Ik al paar keer uitgenodigd voor 2de gesprek, allemaal heel positief.
Krijg ik als afwijzing horen, we zijn toch bang dat je je te snel gaat vervelen op deze functie. En we denken dat je heel snel weer zult vertrekken. Nu denk ik niet dat ze in deze tijd daar heel erg bang voor hoeven te zijn!

Tja was ook een MBO functie en ben HBO geschoold. Maar wil graag weer aan het werk..

Sja die krijg ik helaas ook :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:06

Ik meld me! , ben na 4 jaar bij een zorgboerderij weggeschopt en wil graag werk. Heb dan wel een wajong maar dat is ook geen vetpot , heb alleen een diploma in dierverorging niveau 1 want 2 zagen ze niet zitten.

Ben alle winkels al afgegaan maar er is leegloop in dit dorp en er is niks , ook heb ik nergens ervaring. Heb wel gesolliciteerd voor een bijbaan om mijn goede wil wat te tonen en om wat te doen. Dit is 45 minuten fietsen elke zaterdag en door mijn autisme ben ik erg geschikt voor dat soort werk zeiden ze :P (bij PostNl sorteercentrum alle post op straat en nummer leggen , 2,5 uur elke zaterdag) , hopelijk kan ik in de winter doorfietsen of carpoolen kan ik dat aangeven als ze me weer bellen morgen of op mijn eerste werkdag regelen?

Ik ben 21 en bij de jumbo een dorp verderop zoeken ze iemand op de versafdeling maar helaas ik heb de ervaring niet in de detailhandel die ze graag hebben. Verder is er niks voor ongeschoolde mensen.
Laatst bijgewerkt door Neej op 23-10-13 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: puntjes verwijderd

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:35

Oeh. Ik zie weer allemaal leuke vacatures. Ik sla maar weer aan het tikken :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:51

Whaha. Ik had 16 september gesolliciteerd, zou ik in week 41 bericht krijgen. Vorige week maar zelf een mail gestuurd, krijg ik vandaag reactie dat ik het niet geworden ben.. sja ik had al zon vermoeden :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:59

takkie_muis schreef:
Ik meld me! , ben na 4 jaar bij een z.orgboerderij weggeschopt en wil graag werk. Heb dan wel een wajong maar dat is ook geen vetpot , heb alleen een diploma in dierverorging niveau 1 want 2 zagen ze niet zitten.

Ben alle winkels al afgegaan maar er is leegloop in dit dorp en er is niks , ook heb ik nergens ervaring. Heb wel gesolliciteerd voor een bijbaan om mijn goede wil wat te tonen en om wat te doen. Dit is 45 minuten fietsen elke zaterdag en door mijn autisme ben ik erg geschikt voor dat soort werk zeiden ze :P (bij PostNl sorteercentrum alle post op straat en nummer leggen , 2,5 uur elke zaterdag) , hopelijk kan ik in de winter doorfietsen of carpoolen kan ik dat aangeven als ze me weer bellen morgen of op mijn eerste werkdag regelen?

Ik ben 21 en bij de jumbo een dorp verderop zoeken ze iemand op de versafdeling maar helaas ik heb de ervaring niet in de detailhandel die ze graag hebben. Verder is er niks voor ongeschoolde mensen.

Dat carpoolen kun je het beste regelen als je er eenmaal zit lijkt me.
Ik heb trouwens ook altijd 45 min fietsen naar mijn bijbaan gehad. Ook in de late avond. Mijn strategie bij kou weer was gewoon heel hard fietsen, krijg je het vanzelf warm van. En dan was ik ineens in een half uur thuis ;)

Ik ben nog steeds aan het wachten op uitslag van een gesprek, of uitnodigingen daarvoor (hopelijk :+ ) en er staat nog een gesprek gepland (in november pas). Het kan soms zo lang duren voor er een beslissing is gemaakt -O-
Maargoed, er zijn in ieder geval gesprekken. We moeten het positief zien *\o/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:17

Idd. Ik wacht ook alweer enkele weken op uitslag.

Maar goed, het is ook logisch als je 500 brieven krijgt, dat je er ff mee bezig bent. Bij mij slaat de twijfel zo toe momenteel. Wil eigenlijk wel dichtbij mijn opleiding blijven, maar dat is lastig. En ik wil er wel op vooruit gaan :)