1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:56

LauEef schreef:
Ik zal toegeven dat ik soms ook niet de braafste ben, maar ik merk zelf ook wel dat ik de laatst tijd meer gemotiveerd ben.

Dat heb ik ook. Ja
Ik weet nu gewoon echt wat ik wil gaan doen na m'n school, en dat is zeker niet een makkelijk doel om te bereiken. Maar het gaat me wel lukken, alleen moet ik me echt inzetten.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:58

Ik weet wel wat ik wil gaan doen na mijn school, maar mede doordat ik op een niveau zit wat ik niet nodig heb voor dat vak/die opleiding, ben ik niet echt gemotiveerd...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:58

gekvanfleur schreef:
pharagirlke schreef:
maar school kan helemaal geen rekening houden met jouw moeder haar regel dat je niet even naar je pony kan. Kijjk ik heb ook dagen dat ik niet kan rijden, dat ik enkel kan gaan voeren. So be it! Probeer dan compensaties te brengen, kom met voorstellen als je wat wil bereiken, die 1040 uren zonder tussenuren. (dus aan een stuk door) tijd zat voor je huiswerk en je pony Knipoog met gewoon 'neen ik wil niet' te zeggen ga je er niet komen, dat doet een peuter die geen groenten wil ook. Dat gedrag zou je al voorbij moeten zijn. En dan zit je geen nutteloze uren op school.

fijn dat jij vanaf je computer kan zien hoe ik ben.
vind het een beetje stomme opmerking dat ik dat gedrag allang voorbij moet zijn.
hoe weet jij dat ik dat ben?

eerst zeg je dat school geen rekening met mijn moeder kan houden(wat ook niet de bedoeling was van het verhaal)
en dan moet ik compesaties inbrengen, en dat houd in? gewoon naar de leraar gaan en zeggen dat ik naar huis gaat omdat ik nog voor een paar pony's wil zorgen.en die tussenuren kan ik niks over zeggen, dat regelt de school dus valt er weinig te doen.
en in die uren leren gaat erg goed als jij de enige bent die ook echt gaat leren samen met nog 2 en de overige 80 luid gillend en
kletsend rond rent. dan gaat er echt niets je hoofd in.

nu kom ik waarschijnlijk erg aanvallend over.
maar die opmerking vind ik ronduit misselijk.
en weet niet of je nog op school zit, maar dat ben je snel zat hoor. uren niks doen of klieren kan ik thuis ook.

schei toch uit met zelfmedelijden. Ik oordeel op wat ik lees van jou. Dat van die compensaties was in het algemeen bedoelt. Je kan niet zeggen 'ik wil niet' maar geen tegenvoorstel geven. Dat wérkt niet! Als je kan staken, kan je ook fatsoenlijk zeggen 'ik wil dit wel op voorwaarde dat...' me dunkt dat je daar meer mee gaat bereiken dan al stampvoetend (want at is dit staken en rellen, niet meer en niet minder) 'IK WIL NIET!'

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:59

Idd. Laatst moesten we voor school gaan observeren in een kleuterklas en nu weet ik zeker dat ik iets met kleuters wil gaan doen. Het was zo leuk! En ik zit in de goeie richting, ik moet het nu enkel nog halen. Nu ben ik pas echt gemotiveerd Lachen
(Daarnaast wil ik niet blijven zitten, dan ben ik 2 jaar ouders als die andere kinderen)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 20:59

nu ben ik misschien wel een heel slecht iemand. Haha!
maar ik ben 14 en wil niet alleen op school zitten en bedenken dat ik dit voor later doe.
later is voor mij iets heel anders, dan ben ik 20 ofzo en is het misschien heel anders.
ik vind dat je in die leeftijd ook wat anders moet kunnen doen zoals lekker ontspanning,
juist omdat je later het zo druk gaat hebben.
had vorig jaar nooit gezeur en leerde makkelijk en goed.
mocht zelfs naar vwo.
had ook echt wel genoeg uren. waarom dan dit?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:00

Colorado schreef:
Ik weet wel wat ik wil gaan doen na mijn school, maar mede doordat ik op een niveau zit wat ik niet nodig heb voor dat vak/die opleiding, ben ik niet echt gemotiveerd...

Ga dan naar het niveau dat je er wél voor nodig hebt, dan zul je merken dat het stukken beter gaat :_

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:00

Colorado schreef:

Zit je op een te hoog niveau dan?

Ik wil naar een opleiding waar ik op z'n minst HAVO voor zou moeten hebben, het is ook mogelijk met VMBO (wat ik dus doe), maar dan moet je wel echt goed je best doen op school.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:01

Wij hebben ook echt een rótrooster!
Wij hebben de hele week van kwart voor 9 tot 10 voor vier.
Behalve dinsdag, dan hebben we van kwart over 8 tot kwart voor 1.
Maar ik heb door de weeks behalve dinsdag gewoon geen tijd om naar stal te gaan, echt zwaar kút!!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:02

Ik werk in het onderwijs en ook bij ons gingen de leerlingen staken. Ik merkte dat een heleboel leerlingen niet eens wisten waarom ze gingen staken.
Ik kan me zo boos maken om het gezeur van de 1040 uur. Je wilt niet weten wat ze bij mij op school doen om aan die klote 1040 uur te komen. Elke les die uitvalt, wordt vervangen. Ook ik kan extra uren draaien om de leerlingen van de straat te houden. En ouders maar klagen, dat er zoveel uitvalt. Je kan mij niet wijsmaken dat het sommige ouders ook goed uitkomt als de kinderen langer op school zitten. Scheelt thuis weer opvang! En dan al die projecten die we moeten doen. Moeten we zelf ontwikkelen en krijgen wij geen extra uren voor.
Ik probeer mijn lessen zo leuk en LEERZAAM mogelijk te maken. Gelukkig zijn er een heleboel leerlingen die wel wat willen leren maar helaas zitten er ook een behoorlijk aantal ongemotiveerde kids tussen die je op geen enkele manier iets kan leren. Laat de ouders van die leerlingen daar eens wat aan doen! Ik heb soms echt het idee dat ik sommige kinderen nog moet opvoeden en helaas heb ik daar niet voor geleerd. Ik heb ervoor geleerd om de kinderen iets te leren. Opvoeden zijn de ouders voor!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:03

LauEef schreef:
Colorado schreef:

Ga dan naar het niveau dat je er wél voor nodig hebt, dan zul je merken dat het stukken beter gaat :_

Ja, dat zou kunnen, maar ik ben niet geweldig in vrienden maken en wil mijn vrienden hier niet kwijt. Ik zit nu op GYM en doe hard mijn best om hier te blijven, maar ik heb ook totaal geen discipline, ik ga nu een soort cursus doen waarmee je regelmaat krijgt met huiswerk maken enzo, dus dat zal beter worden en daarma waarschijnlijk mijn cijfers en motivatie ook, we zullen zien Lachen Want ik wil hier echt blijven, maar tóch is de motivatie er niet Scheve mond

Ilzjuh schreef:
Colorado schreef:

Zit je op een te hoog niveau dan?

Ik wil naar een opleiding waar ik op z'n minst HAVO voor zou moeten hebben, het is ook mogelijk met VMBO (wat ik dus doe), maar dan moet je wel echt goed je best doen op school.

Ik zit op GYM en wil een opleiding voor doen waar je minimaal VMBO TL voor nodig hebt Knipoog
Nu heb ik wel genoeg tijd om nog van gedachten te veranderen, daar niet van, maar dat doet me nu niets, ik denk er wel eens over na "Maar wat als ik straks een andere opleiding wil doen waar ik wel gym voor nodig heb?" alleen blijft het ook bij zo nu en dan even over nadenken Clown
Laatst bijgewerkt door Colorado op 23-11-07 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:05

Evaa_ schreef:
Maar ik heb door de weeks behalve dinsdag gewoon geen tijd om naar stal te gaan, echt zwaar kút!

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik ben lerares en ik kan elke dag naar mijn paard. Kwestie van beter plannen denk ik. Heb jij dan echt 4 dagen van kwart over 8 tot 10 voor vier les? Zonder tussenuren? Kan ik me niet voorstellen. Tussenuren kan je namelijk ook mooi besteden aan je huiswerk Knipoog

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 21:06

nu kom ik waarschijnlijk erg aanvallend over.
maar die opmerking vind ik ronduit misselijk.
en weet niet of je nog op school zit, maar dat ben je snel zat hoor. uren niks doen of klieren kan ik thuis ook.[/quote]
schei toch uit met zelfmedelijden. Ik oordeel op wat ik lees van jou. Dat van die compensaties was in het algemeen bedoelt. Je kan niet zeggen 'ik wil niet' maar geen tegenvoorstel geven. Dat wérkt niet! Als je kan staken, kan je ook fatsoenlijk zeggen 'ik wil dit wel op voorwaarde dat...' me dunkt dat je daar meer mee gaat bereiken dan al stampvoetend (want at is dit staken en rellen, niet meer en niet minder) 'IK WIL NIET!'[/quote]

en schei jij eens uit met dat beoordelen van iemand die je niet kent.
ik heb helemaal geen zelfmedelijden.
en wat moet ik voor tegenvoorstel geven?
ik wil die 1040 uur wel op voorwaarde dat ik in die rot uren iemand heb die de klassen aankan en ik normaal huiswerk kan doen,
zodat ik thuis wat anders kan doen.
ik snap niet dat jij niet snapt dat iemand ook graag wat leuks wil doen naast school.
hou jij zo van school?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:09

Emilia schreef:
Ik werk in het onderwijs en ook bij ons gingen de leerlingen staken. Ik merkte dat een heleboel leerlingen niet eens wisten waarom ze gingen staken.
Ik kan me zo boos maken om het gezeur van de 1040 uur. Je wilt niet weten wat ze bij mij op school doen om aan die klote 1040 uur te komen. Elke les die uitvalt, wordt vervangen. Ook ik kan extra uren draaien om de leerlingen van de straat te houden. En ouders maar klagen, dat er zoveel uitvalt. Je kan mij niet wijsmaken dat het sommige ouders ook goed uitkomt als de kinderen langer op school zitten. Scheelt thuis weer opvang! En dan al die projecten die we moeten doen. Moeten we zelf ontwikkelen en krijgen wij geen extra uren voor.
Ik probeer mijn lessen zo leuk en LEERZAAM mogelijk te maken. Gelukkig zijn er een heleboel leerlingen die wel wat willen leren maar helaas zitten er ook een behoorlijk aantal ongemotiveerde kids tussen die je op geen enkele manier iets kan leren. Laat de ouders van die leerlingen daar eens wat aan doen! Ik heb soms echt het idee dat ik sommige kinderen nog moet opvoeden en helaas heb ik daar niet voor geleerd. Ik heb ervoor geleerd om de kinderen iets te leren. Opvoeden zijn de ouders voor!

Daar heb je idd gelijk in hoor. De ouders moeten zelf ook doen, deze vergeten vaak hun deel.
Maar misschien een tip van een leerling; zet de leerlingen die niet op willen letten achteraan, die wel willen volgen vooraan, en geef gewoon les. De leerlingen die niet willen op letten zullen vanzelf bijdraaien, anders blijven ze mooi zitten (Eigen schuld dikke bult toch?) Lachen

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:09

gekvanfleur schreef:
en schei jij eens uit met dat beoordelen van iemand die je niet kent.
ik heb helemaal geen zelfmedelijden.
en wat moet ik voor tegenvoorstel geven?
ik wil die 1040 uur wel op voorwaarde dat ik in die rot uren iemand heb die de klassen aankan en ik normaal huiswerk kan doen,
zodat ik thuis wat anders kan doen.
ik snap niet dat jij niet snapt dat iemand ook graag wat leuks wil doen naast school.
hou jij zo van school?

Je moet je leven naar school plannen, niet school naar je leven Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:10

Emilia schreef:
Evaa_ schreef:
Maar ik heb door de weeks behalve dinsdag gewoon geen tijd om naar stal te gaan, echt zwaar kút!

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik ben lerares en ik kan elke dag naar mijn paard. Kwestie van beter plannen denk ik. Heb jij dan echt 4 dagen van kwart over 8 tot 10 voor vier les? Zonder tussenuren? Kan ik me niet voorstellen. Tussenuren kan je namelijk ook mooi besteden aan je huiswerk Knipoog

snap sowieso niet dat dat niet kan. Kwart voor 9? het is vanaf 7 uur aardig licht, dus kan je dan een half uurtje richting pony. Verder zitten wij tot twintig voor vier (wel van 08:25) op school en hebben we geen tussenuren. Moeten dus alles thuis doen en dat gaat perfect om nog rustig naar de paarden te gaan en op het gemak te rijden enz Lachen Dus ook hier de vraag hoe je dat voor elkaar krijgt.

en gekvanfleur nee ik houd niet zo van school maar ik ben ook niet zo onrealistisch dat ik denk dat het leven enkel uit fun bestaat. Ik zeg niet dat het makkelijk is maar het is wel mogelijk. Het leven hoeft toch niet in je schoot geworpen te worden? maak zelf wat van je leven, plan je eigen leven zelf!
Wat wil je bereiken met staken? Wat wil je bereiken met nu zeggen hoe rot je het wel niet hebt op school?

Die roturen zijn niet nodig. Dat kan ik me voorstellen dat je daar niet happy van word. Maar kom dan met voorstellen naar de minister toe. daar zal hij eerder wat mee doen dan naar een stel rellende kindjes luisteren (want meer zijn jullie op dit moment niet) bovendien hoef je toch niet mee te doen? Ik heb ook een klas die de halve zaal af breekt tijdens studie uren (lessen die uitvallen en waar geen vervaning voor is) maar daar hoef ik toch niet naar te luisteren? Laat maar doen. Kwestie van je een beetje te concentreren. Je kan overigens prima NA school nog wat leuks doen Ja moet je alleen wat dingetjes voor opofferen. De tijden die je normaal op internet zou zitten spendeer je aan je paard. Simple as that. Bovendien is er nog weekend waarin je al een aantal voorbereidingen enz kan maken! Iets wat je door de week al een pak werk bespaart.

Laueef; das eentje om er in te houden! Ja
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-11-07 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:11

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik ben lerares en ik kan elke dag naar mijn paard. Kwestie van beter plannen denk ik. Heb jij dan echt 4 dagen van kwart over 8 tot 10 voor vier les? Zonder tussenuren? Kan ik me niet voorstellen. Tussenuren kan je namelijk ook mooi besteden aan je huiswerk Knipoog[/quote]

Ik heb wel een rooster van elke dag tot 10 voor 4 zonder tussenuren.
Op die dagen ben ik half 5 thuis,heeft voor mij geen zin om naar mijn verzorgpaarden te gaan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:11

Heb niet alle 21 pagina's gelezen maar ik vind het zeer terecht dat scholen staken!

Ik moet elke dag van 8 of 9 tot 4. En mag naar mijn paard als ik maar voor het donker thuis ben. En 5 uur is het donker. Boos!

Daar word je echt niet vrolijk van hoor. En als ik nou om 4 uur vrij was en dan ook echt vrij was.. Maar dan kom je thuis en kan je beginnen aan huiswerk, leren, werkstukken maken. Als dat nou allemaal bij die 1040 uur inzat..

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:12

haha
Ik heb de leerlingen die niet willen al in alle hoeken van mijn lokaal gehad. Denk je dat dat indruk maakt? No way! Wat mij betreft sturen we al die vervelende, niet gemotiveerde, brutale leerlingen met z'n allen naar de minister. Kan hij ze vermaken. Ben geen babysitter!

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:13

Oh ik meld me ook even.
Ik vond het eerst wel meevallen, omdat ik nog een beetje geluk had met mijn rooster. Geen tussenuren en maandag en vrijdag ben ik om twee uur thuis. De rest van de week wel heel laat, half zes thuis is geen uitzondering.
Maar ik begin er nu ook zat van te worden. Wij hebben net toetsweek gehad en alles moest in een week gebeuren. Dat betekende 3 toetsen per dag! Nou sorry hoor, het zal wel aan de resultaten te zien zijn dat dit gewoon niet werkt.
Bij ons in groningen is al een scholierenstaking geweest en de volgende is al gepland.

Ilzjuh

Jildau schreef:
Heb niet alle 21 pagina's gelezen maar ik vind het zeer terecht dat scholen staken!

Het is niet eens zozeer dát de scholen staken, maar meer hóe iedereen staakt. Het is bij een staking gewoon niet de bedoeling dat er van alles door de lucht vliegt en gesloopt wordt en dergelijke.

Macha876

Emilia schreef:
haha
Ik heb de leerlingen die niet willen al in alle hoeken van mijn lokaal gehad. Denk je dat dat indruk maakt? No way! Wat mij betreft sturen we al die vervelende, niet gemotiveerde, brutale leerlingen met z'n allen naar de minister. Kan hij ze vermaken. Ben geen babysitter!

Pff waarom ga je dan in het onderwijs?
Als jij in het onderwijs gaat,hoor je een klas aan te kunnen.
Dan hóef je ook geen babysit te spelen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:15

Justine_Mo schreef:

Onzin. Er zullen áltijd van die kinderen zijn die je tot het uiterste willen drijven. Die van geen ophouden weten en die ten alle tijden zullen kijken hoe ver ze kunnen gaan.
Natuurlijk is het aan de leraar om orde te houden in de klas, maar het is aan de leerling om te zorgen dat het niet nodig is om babysit te spelen, die behoort zich gewoon naar leeftijd en niveau te gedragen, klaar.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:15

haha juist school is van te leren en ouders zijn er om de kinderen op te voeden dus weg met die 1040 uur Vork

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:16

Zoals een leraar bij ons op school had gezegd, álle volwassenen die iets met kinderen te maken hebben, hebben een deel verantwoording opgelegd gekregen voor de opvoeding. En daar heb je zelf voor gekozen door iets met kinderen te gaan doen. Niet aanvallend bedoeld, alleen een citaat van wat een van mijn leraren had gezegd Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:16

Justine_Mo schreef:
Emilia schreef:
haha

om mensen wat te leren?
op voeden is toch geen leerkrachten taak. Die moeten vormen. Niet opvoeden.

colorado; ho maar, das niet waar. Een leerkracht is verantwoordelijk in die zin dat hij moet zorgen dat de kinderen degelijk gevormt worden. Vorming en opvoeding is een heeeel groot verschil. Opvoeden is aan de ouders of eventueel opvoeders.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-11-07 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt