Soda schreef:Zo, ik ben net terug van een sollicitatie. Ben niet echt enthousiast. Wel over mezelf maar niet over de functie en vooral niet over de mensen. Het was allemaal heel oppervlakkig en ik miste echt enthousiasme of een beetje begeisterung. Ze zaten erbij alsof ze veel liever ergens anders waren. Ik vind dat je je als organisatie en werknemer ook best een beetje florisant mag presenteren en ook trots mag zijn op wat je doet (tenzij je dat niet bent, maar met zulke mensen hoef ik dus niet te werken). Hoogst irritant vond ik dat ze erg vaag waren over de verdere procedure, ze hebben er vijf minuten over gepraat met elkaar (dat doe je toch vóór de kandidaat binnenkomt?) en ik krijg nog geen fatsoenlik antwoord.
Ik kon me nooit iets voorstellen bij mensen die een baan afwijzen, maar nu dus wel. Zelfs als ze me willen moet ik er heel hard over nadenken en ik denk dat het op een 'nee' uit gaat draaien. Terwijl ik het geld (en de uitdaging en het bezig zijn en en en) echt hard nodig heb!
Dat zul je altijd zien he, twijfel je over een baan, zijn zij enthousiast. Ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek.... Ik merk dat ik eigenlijk deze hele baan al uit m'n hoofd had gezet en ik hoopte echt een beetje dat ze me niet wilden. Ik kan sowieso de voorgestelde datum niet, dus ik wacht nog even op een nieuw voorstel. Maar ik ben nog in dubio of ik moet gaan. Aan de ene kant ben ik wel heel benieuwd hoe een tweede gesprek in zijn werk gaat (moet ook een opdracht inleveren van te voren). Aan de andere kant voel ik me onaardig dat ik hun tijd zit te verdoen voor een baan waar ik niet enthousiast over ben. Eeh... help... tips?

Kun je er geen leuke draai aangeven? Gewoon eerlijk vertellen wat er gebeurd is en er een beetje ad rem op reageren. Je valt in ieder geval wel ontzettend op! 

Amai, wat is dat slopend zeg! Gesprek van anderhalf uur en dan nog even "gezellig kletsen" met de andere medewerkers... Ze leken wel positief over me te zijn en ik moet zeggen dat ik het ook wel zie zitten, dus het zal me benieuwen wat de uitkomst gaat zijn