Yv_ schreef:Maar als je niet gezamenlijk op dat adres staat ingeschreven, is het dan toch ook heel logisch dat je dan dus ook maar bij 1 persoon de kosten betreft het huis kan indienen?
geen idee.
er staat bij:
Vul alleen het deel van de financieringskosten in voor de lening(en) voor het hoofdverblijf.
De schuld is niet alleen van u. Vul daarom alleen de financieringskosten in die horen bij uw deel van de schuld.
--
aangezien dit 50% is heb ik 50% ingevuld.
En dan verwacht je dat hij dus die andere 50% kan invullen.
Maar die optie krijgt hij helemaal niet.
.
Opluchting dan heb ik het juist ingevoerd. Dat zou betekenen dan alle aangepaste jaren erdoor komen, echt zo stom dat ik nog niet eerder van de regeling gehoord had.
Dan had ik al meer dan 15 jaar recht gehad op die extra aftrek. Maar nu van 5 jaar terug is al fijn.
Bij nagenoeg allemaal was het verzuimd dat aan te passen en veel te hoog inkomen daar neergezet. Ook aangiftes die door hunzelf of door "proffesionals" waren ingevoerd.
En daar zaten best heel forse misgelopen bedragen bij. De meesten hebben nog extra uitbetaling van 500 euro en meer per huishouden tegoed, een aantal zelfs boven de 1000 euro.
en van de meesten is het ook al rechtgetrokken door de belastingdienst.
Maar als het over 2024 gaat is het logisch dat het nog niet recht is getrokken want die toeslagen worden pas definitief berekend als de aanslag definitief is.