Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Ik krijg de munt dus niet aan de gang hier? Wel jn een pot, omdat ik weet van mijn ouders dat het net onkruid is. Maar blijkbaar vindt het de pot niet leuk, verkeerde grond of plek?
fokfanaat schreef:wat is me altijd afvraag, zijn pesticiden zo gemakkelijk te verwijderen enkel door lichtjes afspoelen
fokfanaat schreef:wat is me altijd afvraag, zijn pesticiden zo gemakkelijk te verwijderen enkel door lichtjes afspoelen
Janine1990 schreef:purny schreef:De bramen groeien in een woonwijk...
Dan nog zou ik het gezien de recente bevindingen niet aanraden om ze wild te plukken en ongewassen te eten. Maar dat is ook meer omdat ik zie wat Parkinson met een mens kan doen, van iets te dicht bij.
Needje schreef:Nou ik vraag me af of die paar bramen her en der die je plukt nou echt zo erg zijn. Ik laat ze er niet om hangen iii als ik er zin in heb.
En in verband gebracht is dus nog niet met zekerheid.
germie schreef:Urbanus schreef:Maar Germie, vind je het niet hypocriet dat anderen niet mogen klagen maar jij vervolgens een dagboek vol schrijft over wat er allemaal mis is in je leven?
Klagen? Je mag zeker wat schrijven over waar je het niet mee eens bent. Of dat je niet rond kunt komen. Maar als je niets hebt, en je krijgt iets, dan mag je daar wel dankbaar voor zijn vind ik. Maar je mag wel klagen wat je is afgenomen.
Dit topic gaat over rondkomen en ja, dat wordt voor mij ook lastiger. Maar ik heb de glutenvrije pasta dankbaar aangenomen wat volgens sommige minima te min was.
Overigens heb ik geen dagboek. En ook nooit gehad.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
elnienjo schreef:Bramen eet ik rechtstreeks van de struik in 't bos (uiteraard alleen de hogere hangende bramen en geen grote hoeveelheden)
Hoe zit het met de aardbeikwaliteit in Duitsland? Ik kocht daar een bakje langs de weg en die waren beduidend zoeter dan de Nederlandse variant.
elnienjo schreef:Hoe komt het eigenlijk dat iemand die samenwoont zo ongeveer het dubbele bedrag aan zorgtoeslag krijgt dan een single? Beetje krom dat iemand die de kosten van levensonderhoud kan delen meer toeslag krijgt dan degenen die er alleen voor staan.
Citaat:Zorgtoeslag en samenwonen in 2021
Hoe meer u gezamenlijk verdient, hoe minder zorgtoeslag u krijgt. Heeft u samen meer dan € 149.819,- aan vermogen in 2021? Dan krijgt u geen zorgtoeslag. En alleen als u samen minder dan € 21.500,- verdient, krijgt u de maximale zorgtoeslag van € 207,- in 2021.
elnienjo schreef:Hoe komt het eigenlijk dat iemand die samenwoont zo ongeveer het dubbele bedrag aan zorgtoeslag krijgt dan een single? Beetje krom dat iemand die de kosten van levensonderhoud kan delen meer toeslag krijgt dan degenen die er alleen voor staan.
Urbanus schreef:elnienjo schreef:Hoe komt het eigenlijk dat iemand die samenwoont zo ongeveer het dubbele bedrag aan zorgtoeslag krijgt dan een single? Beetje krom dat iemand die de kosten van levensonderhoud kan delen meer toeslag krijgt dan degenen die er alleen voor staan.
Is dat zo? Ik krijg juist geen toeslag meer sinds ik samen ben gaan wonen.Citaat:Zorgtoeslag en samenwonen in 2021
Hoe meer u gezamenlijk verdient, hoe minder zorgtoeslag u krijgt. Heeft u samen meer dan € 149.819,- aan vermogen in 2021? Dan krijgt u geen zorgtoeslag. En alleen als u samen minder dan € 21.500,- verdient, krijgt u de maximale zorgtoeslag van € 207,- in 2021.
Urbanus schreef:germie schreef:Klagen? Je mag zeker wat schrijven over waar je het niet mee eens bent. Of dat je niet rond kunt komen. Maar als je niets hebt, en je krijgt iets, dan mag je daar wel dankbaar voor zijn vind ik. Maar je mag wel klagen wat je is afgenomen.
Dit topic gaat over rondkomen en ja, dat wordt voor mij ook lastiger. Maar ik heb de glutenvrije pasta dankbaar aangenomen wat volgens sommige minima te min was.
Overigens heb ik geen dagboek. En ook nooit gehad.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kortom, 0 zelfreflectie maar wel miepen over je huis terwijl er zoveel daklozen zijn.