Belastingaangifte 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Belastingaangifte 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:48

December 20, dus voor 2020 is rente nog nagenoeg gelijk. 2021 was nog niet ingediend toen de voorlopige aanslag voor 2022 werd opgelegd. Dus dat zou allemaal best kunnen kloppen.

Je moet het wel even goed checken, maar als je alleen je salaris invult en geen eigen woning/hypotheekrente, zou je op nul moeten komen.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:05

Ik helemaal enthousiast vandaag.
Want er lag een blauwe brief op de mat

Is het voor de wegenbelasting -O-

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:47

Awwee.. Jammer.

Wij hebben inmiddels wel allebei bericht gekregen. Ik heb het geld al op mijn rekening staan. Mijn man nog niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:00

Ik heb inmiddels de voorlopige aanslag 2021 binnen. Veel sneller dan verwacht. -O- Ik heb aangifte gedaan op 29 april. Gelukkig is hij goedgekeurd zoals ingediend wel.

Wat betreft die idiote vooruit betaling, ik heb gelukkig in ieder geval uitstel gekregen. Niet veel maar toch een maand.

Verder nog geen reactie over de rest behalve dat ze mijn bezwaar brief hebben binnengekregen, die kreeg ik per post. Als bestelling en dat mijn bestelde product niet op voorraad was en dat die werd nagezonden. Met daaronder als besteld product binnengekomen bezwaarschrift. :roll: 8)7 _-:( daar klopt dus geen barst van.

Nog steeds zelf geen fijn inzicht in wat er bepaald zou zijn aan bedrag. Gelukkig kon mijn vader vanmiddag wel via zijn vaste computer de digitale aanslag openen. Ik krijg nog steeds document niet gevonden -O- . Maar wat blijkt. Ze hebben het inkomen veel te hoog ingeschat, geen idee waarom maar er zit gewoon 5000 euro verschil in wat ze vinden dat ik moet betalen en wat hetwerkelijk zou moeten zijn. Dat is nogal een meer dan stevig verschil ook. Ruim 400 euro per maand wat ik nu teveel zou moeten betalen aan hun wat ik niet zou hoeven te betalen. :n

Ik heb vandaag dus maar een nieuwe voorlopige aanslag ingevuld met de juiste bedragen en ga morgen vroeg de belastingdienst maar weer bellen. Om eens uit te vissen waar hun veel te hoge bedrag vandaan komt. Ook zou ik dat veel te hoge bedrag niet eens kunnen betalen per maand zonder de rest van mijn vaste lasten ook te kunnen betalen. en hoe ik dat recht kan trekken weer voor de eerst benodigde betaling.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:02

-O- Ik heb nog steeds niks
En op 1 maart al aangifte gedaan :(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:13

Bo_Y schreef:
-O- Ik heb nog steeds niks
En op 1 maart al aangifte gedaan :(

Idem hier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:20

Bizar toch -O- ik had hem veel liever een stuk later gehad. Dan had ik ook veel later hoeven betalen. Vorig jaar rond dezelfde tijd ingediend en toen pas eind juni bericht. En nu gewoon binnen een maand. 8)7

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:40

Ik heb het ook gelijk 1 maart gedaan en helaas ook nog niks

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 04:15

Hier eind april laten invullen en gister brief met dagtekening 28/5.
Zit wel ook een F biljet bij, weet niet of het dab sneller gaat. Wel heel blij mee!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 05:06

Toch jammer dat meerdere van ons het op tijd hebben ingevuld en nog niks gehoord hebben -O-
Hier 2 maart & indd ook nog geen bericht ontvangen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:22

't Is ook nog geen 1 juli he. Snap wel dat wachten lang duurt, maar ze hebben tot 1 juli de tijd om een bericht te sturen, dus het kan nog wel even duren.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:47

Oscar schreef:
't Is ook nog geen 1 juli he. Snap wel dat wachten lang duurt, maar ze hebben tot 1 juli de tijd om een bericht te sturen, dus het kan nog wel even duren.

Snap ik!

Maar ik doe al jaren op 1 maart aangifte en altijd rond 2/3 mei geld en dit jaar voor het eerst nog niets
Mijn man (gezamelijke aangifte) heeft 24/4 al bericht gehad.
Dus wordt lichtelijk ongeduldig..

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:05

Oscar schreef:

Tuurlijk.
Maar ik ben inderdaad ook gewend dat als ik op tijd aangifte doe dat ik ook rond deze periode wel al wat gehoord heb.
Dat is ook de reden dat ik het zelf altijd op tijd invul.
(En ik denk dat dat voor vele de reden kan zijn om het eerder in te vullen)
Dus vind het gewoon een beetje jammer dat het voor het eerst (voor mij) dan nu niet het geval is.

Geld krijgen is altijd leuk, en eerder altijd beter :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:27

Ik heb eind april aangifte gedaan en kreeg gister bericht.

Omdat ik ook ondernemer ben moet ik eerst iets betalen en krijg ik daarna terug. :+
Dagtekening ook 28 mei.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:51

Hier nog geen nieuws ook helaas, jammer want het is een lekker bedrag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:20

Pfff ik probeer nu contact te krijgen omdat die voorlopige aangifte gewoon kwa bedrag veel te hoog is. De uitstel is handig maar nog steeds moet ik honderden euros per maand teveel vooruit betalen.

Meer dan 30 minuten wachttijd 8)7 -:(- ik heb nog steeds niet de beloofde papieren in huis gekregen. :n.gewoon zot.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:24

Als je iemand aan de telefoon krijgt weten ze alsnog niks :+ Die van mij las gewoon op wat er op mijn brief stond. Maar wist ook niet van het hoe en het waarom. Ben in dit topic nog beter geholpen met minder info geven.

Anyway, ik heb mijn maandelijkse teruggave helemaal gestopt en zie volgend jaar wel wat ik terugkrijg. Moet nu eerst wel alles terugbetalen van dit jaar, maar dat is beter dan volgend jaar ellendig veel terug moeten betalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:28

karuna schreef:
Pfff ik probeer nu contact te krijgen omdat die voorlopige aangifte gewoon kwa bedrag veel te hoog is. De uitstel is handig maar nog steeds moet ik honderden euros per maand teveel vooruit betalen.

Meer dan 30 minuten wachttijd 8)7 -:(- ik heb nog steeds niet de beloofde papieren in huis gekregen. :n.gewoon zot.

Waarom dan niet zoals Verootjoo doen?
Geen VA meer maar gewoon jaarlijks aanvragen.
Enne hemelvaart heeft er ook tussen gezeten he, en de post is ook niet zo snel meer tegenwoordig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:29

Tjsa ik moet toch iets. -O- Ik kan nog steeds de honderden euros per maand teveel voorschieten gewoon niet betalen. Volgens hun zou ik 60% van wat ik nu binnenkrijg meteen weer moeten afdragen aan ze terwijl ik op 3000 euro na of zo in het laagste % tarief val.

Purny ik heb niks aangevraagd maar opgelegd gekregen zonder dat ik dat wil. Ik moet vooruit betalen van ze. Alleen kloppen hun gegevens totaal niet kwa inkomen. :n Waardoor ik honderden euros per maand meer moet vooruitbetalen dan zou moeten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:42

Heb je al een afspraak gemaakt met het fysieke belastingkantoor? Misschien schiet je daar meer mee op dan telefonisch.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:44

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:45

Dat is de volgende stap die ik ga doen als ik er zo niet uitkom. Ze zitten alleen niet echt naast de deur -O- de dichtsbijzijnde is bijna 60 km verderop. En afspraak maken kan alleen via de telefoon waar ik al 35 minuten in de wacht hang nu. 8)7

Purny ik heb geen keuze, ik moet van de belasting vooruit gaan betalen aan hun ipv achteraf wat ik steeds gedaan heb
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-05-22 11:48, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:47

karuna schreef:
Dat is de volgende stap die ik ga doen als ik er zo niet uitkom. Ze zitten alleen niet echt naast de deur -O-

Purny ik heb geen keuze, ik moet van de belasting vooruit gaan betalen aan hun ipv achteraf wat ik steeds gedaan heb

Eerlijk gezegd had ik dat na een week klooien al gedaan. Je gaat er normaal gesproken toch ook op uit? Dus ipv even ergens anders heen, hup naar het belastingkantoor

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:47

karuna schreef:
Tjsa ik moet toch iets. -O- Ik kan nog steeds de honderden euros per maand teveel voorschieten gewoon niet betalen. Volgens hun zou ik 60% van wat ik nu binnenkrijg meteen weer moeten afdragen aan ze terwijl ik op 3000 euro na of zo in het laagste % tarief val.

Purny ik heb niks aangevraagd maar opgelegd gekregen zonder dat ik dat wil. Ik moet vooruit betalen van ze. Alleen kloppen hun gegevens totaal niet kwa inkomen. :n Waardoor ik honderden euros per maand meer moet vooruitbetalen dan zou moeten.

Dat kan je als het goed is ook stoppen op de website als je inlogt. Heb ik net ook gedaan. Moet je wel goed zoeken, maar dan kan je ergens een kruisje aanklikken en de voorlopige aanslag stopzetten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:48

Wel als je geld van hun krijgt, niet als je hun moet betalen