Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:00

Dikke knuffel MonteKarlo :(:)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:36

Ik herken MonteKarlo. Op 17 januari had ik een telefonische afspraak met met mijn scriptiebegeleider. Toen wel feedback gehad, maar ik kon/mocht door met de resultaten en an analyse. Dus ik doorgaan met schrijven, het hele stuk afgemaakt. Krijg ik feedback 5 maart, er lijkt niks meer goed te zijn. Afijn eerst op wintersport en donderdag 21 maart weer een belafspraak. Na een uur praten over mijn stuk, ‘ga eerst hoofdstuk 1 tm 4 maar herschrijven (is tot en met onderzoeksontwerp). Oh ja.... Enne je gaat slagen, maar rond de kerst. Wtf dacht ik, weer terug naar af. Niks lijkte meer goed te zijn. Kon ze dat 17 januari niet zeggen. Weer een maand naar de filistijnen. En ik moet nu elke maand extra bijkopen......
Gewoon niet grappig meer, ik heb er ook doorheen gezeten.....best last van gehad.

Zaterdag 30 maart hoofdstuk 1 tm 4 ingeleverd, en nog geen reactie. Ze vertelde, reactietermijn is 7 - 10 dagen .....zucht en zo ben ik alweer twee weken verder en heb niets kunnen doen......

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:15

Ik begrijp dat het heel vervelend is.. maar gaan jullie de discussie niet aan met zulke docenten?
Ik zou toch echt wel aangeven dat ik van zulke praktijken niet gediend ben. Eerst zeggen dat het goed is, en dan in eens moet je het herschrijven? En als je er dan met de betreffende docent niet uitkomt, een stapje hoger gaan (bij ons is dat de teamleider). Ik zal dat écht niet zo maar over mijn kant laten gaan..

Edit: ik ga nog steeds voor de diploma uitreiking in juli :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:59

Morris schreef:
Ik herken MonteKarlo. Op 17 januari had ik een telefonische afspraak met met mijn scriptiebegeleider. Toen wel feedback gehad, maar ik kon/mocht door met de resultaten en an analyse. Dus ik doorgaan met schrijven, het hele stuk afgemaakt. Krijg ik feedback 5 maart, er lijkt niks meer goed te zijn. Afijn eerst op wintersport en donderdag 21 maart weer een belafspraak. Na een uur praten over mijn stuk, ‘ga eerst hoofdstuk 1 tm 4 maar herschrijven (is tot en met onderzoeksontwerp). Oh ja.... Enne je gaat slagen, maar rond de kerst. Wtf dacht ik, weer terug naar af. Niks lijkte meer goed te zijn. Kon ze dat 17 januari niet zeggen. Weer een maand naar de filistijnen. En ik moet nu elke maand extra bijkopen......
Gewoon niet grappig meer, ik heb er ook doorheen gezeten.....best last van gehad.

Zaterdag 30 maart hoofdstuk 1 tm 4 ingeleverd, en nog geen reactie. Ze vertelde, reactietermijn is 7 - 10 dagen .....zucht en zo ben ik alweer twee weken verder en heb niets kunnen doen......

Jeetje dat is echt bizar! Ik zou daar ook zeker wat van zeggen alhoewel het natuurlijk vervelend is om te doen omdat je van diegene afhankelijk bent..
Tot de kerst ook exht? Dat is bijna een heel jaar? In mijn master krijg je officieel überhaupt maar een half jaar voor de thesis (naast nog 2 vakken per periode). Als je full time ermee bezig bent moet zoiets toch eerder kunnen?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:05

Ik ga het zeker wel aanhalen, het tempo. En inderdaad de scriptiebegeleider is ook één van mijn beoordelaren. Daarnaast vind ik het van de NCOI geld klopperij, de opzet en begeleiding laat te wensen over.

Gekke vind ik ook, dat ik alle modules op tijd en goed heb afgerond, en nu zo tegen een muur aan loop. Althans zo voelt het. Ligt de lat te hoog, of is de stok te kort... :') om in de termen van de NCOI te blijven....

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:06

Oh mijn scriptiebegeleider is vanuit de NCOI. Die krijg je toegewezen. Ik heb er al 1 versleten, omdat hij te druk was en geen tijd voor mij had. -O-

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:24

Goedemiddag iedereen,

sorry dat ik zomaar dit topic binnen kom vallen. Ik ben ook bezig met mijn afstudeerportfolio (scriptie). Ik zie zo snel dat jullie wel veel problemen hebben met jullie school en afstudeerbegeleiders. Dat is bij mij héél anders, is echt fijn overnagedacht. Mocht iemand het fijn vinden, dan wil ik de opbouw etc. best delen, maar dat zal helaas geen verschil meer maken voor jullie afstuderen :(

Voordat ik zelf een nieuw topic open dacht ik dat ik misschien eerst beter mijn vraag hier kan stellen. In welk programma werken jullie om je scriptie te schrijven. Ik werk op dit moment in Word, maar ik merk dat de automatisch gemaakte inhoudsopgave niet goed werkt, om straks alles handmatig in te passen, ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Dit idem met mijn bronnenlijst.

Hoe pakken jullie dit aan?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:27

Morris schreef:

Mijn mond valt hier van open! Mijn hemel wat een ellende.
Respect dat je nog steeds aan het doorzetten bent zeg :(:)

_Inga, ik werk ook in Word, maar bij mij werkt de automatische inhoudsopgave prima :)) zou ook niet weten waar ik anders in moet werken.

Jongens ik ben al sinds 9 uur bezig maar hij is bijna af... B I J N A *\%/*

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:31

Ik ook in word. Als je de koppen gebruikt dan werkt de automatische inhoudsopgave prima. Bronnenlijst doe ik gewoon handmatig. Als je het bijhoudt is dat goed te doen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:46

Bronnen doe ik ook handmatig :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:32

Hallo! Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben bezig met mijn scriptie voor HBO verpleegkunde. Vorige week heb ik mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd en ik heb een hele bult aan feedback gekregen (en een no-go). Deze week heb ik mijn eerste interviews en daarnaast de feedback verwerken. Mijn beoordelaar wil het behoorlijk naar eigen hand zetten, dus dat vind ik wel lastig.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:39

Yvankaxx schreef:

Ik ben bezig met mijn scriptie voor HBO verpleegkunde. Vorige week heb ik mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd en ik heb een hele bult aan feedback gekregen (en een no-go). Deze week heb ik mijn eerste interviews en daarnaast de feedback verwerken. Mijn beoordelaar wil het behoorlijk naar eigen hand zetten, dus dat vind ik wel lastig.

Die interviews behoren tot je onderzoek? Is niet handiger om eerst een goedgekeurd onderzoeksvoorstel te hebben? Loop je niet het risico dat je te weinig of ‘verkeerde’ informatie lospeuterd?

Wat mij heeft geholpen, om te vragen of je het interview mag opnemen, geluid. Dan kun je thuis rustig transcriberen, kost veel tijd, maar je haalt er alles uit wat er in zit aan info.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:52

Fireheart Thanx

Wat top van je, hard gewerkt :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:55

Morris schreef:
Yvankaxx schreef:

Die interviews behoren tot je onderzoek? Is niet handiger om eerst een goedgekeurd onderzoeksvoorstel te hebben? Loop je niet het risico dat je te weinig of ‘verkeerde’ informatie lospeuterd?

Wat mij heeft geholpen, om te vragen of je het interview mag opnemen, geluid. Dan kun je thuis rustig transcriberen, kost veel tijd, maar je haalt er alles uit wat er in zit aan info.

Klopt, de interviews zijn de volgende stap :j Vervelende is bij ons alleen dat we maar 1x ons voorstel inleveren, dus we weten pas als we de volledige rapportage inleveren of het goed verbeterd is. Ik heb geen feedback gehad op mijn meetinstrument, dus ik durf het wel aan om door te gaan :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:50

Welkom Yvanka! Zolang je geen feedback hebt gehad op het gedeelte van de interviews, denk ik dat je daar wel goed zit :D.

Ik heb mijn scriptie afgemaakt en opgestuurd voor feedback, spannend *\%/*

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:05

Fireheart schreef:
Welkom Yvanka! Zolang je geen feedback hebt gehad op het gedeelte van de interviews, denk ik dat je daar wel goed zit :D.

Ik heb mijn scriptie afgemaakt en opgestuurd voor feedback, spannend *\%/*

Spannend! Hoelang duurt het, 10 dagen?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:08

Ik krijg net een mailtje terug dat hij het uiterlijk vrijdag na gaat kijken.

Dan kan ik het nog even verbeteren, naar de opdrachtgever sturen en in de week van 22 april officieel inleveren :))

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:49

Welkom allemaal!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:20

Oh ik die het gewoon in Word... :+

Welkom!

En ja ik ben ook wel van het type dat dan die docent aan zou gaan spreken (al kan dat soms intimiderend zijn, met al die professoren doctoren weet ik veel wattes), gewoon vriendelijk beginnen van "dit is voor mij lastig" of iets dergelijks en zien waar het schip strandt...

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:12

Hallo,

Ik wil me ook heel graag melden in dit topic. Ik ben helaas een langstudeerdstudent en mag eindelijk beginnen aan afstuderen. *\o/* Ik studeer Trade management gericht op Azië op HBO niveau. Hiervoor moet ik in samenwerking met een bedrijf een import- of exportplan schrijven. Helaas zitten hier in de praktijk vaak wat haken en ogen wanneer je een bedrijf zoekt. Dit is mijn 5de bedrijf waar ik mee samenwerk om te kunnen afstuderen.
Gisteren te horen gekregen dat dit bedrijf eindelijk wel is goedgekeurd *\o/* *\o/*
Dus ik mag eindelijk verder naar de volgende stap: Onderzoeksvoorstel

Ik hoop dat ik door een beetje mee te kletsen hier de motivatie kan vasthouden om door te gaan.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:30

xU_Blinghx schreef:
Hallo,

Ik wil me ook heel graag melden in dit topic. Ik ben helaas een langstudeerdstudent en mag eindelijk beginnen aan afstuderen. *\o/* Ik studeer Trade management gericht op Azië op HBO niveau. Hiervoor moet ik in samenwerking met een bedrijf een import- of exportplan schrijven. Helaas zitten hier in de praktijk vaak wat haken en ogen wanneer je een bedrijf zoekt. Dit is mijn 5de bedrijf waar ik mee samenwerk om te kunnen afstuderen.
Gisteren te horen gekregen dat dit bedrijf eindelijk wel is goedgekeurd *\o/* *\o/*
Dus ik mag eindelijk verder naar de volgende stap: Onderzoeksvoorstel

Ik hoop dat ik door een beetje mee te kletsen hier de motivatie kan vasthouden om door te gaan.

Wauw eindelijk dan zeg! Wanneer hoop je klaar te zijn met je onderzoek?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:57

Er staat 20 weken voor met een max van 30 weken.
Ik hoop toch alles eerder te kunnen afronden zodat ik nog voor September afstudeer.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:22

Welkom! Ik ben ook een langstudeerder hoor, door irritante omstandigheden duurde m'n master erg lang. _O-

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 15:31

Welkom Blingh :D wat fijn dat het eindelijk is goedgekeurd

Pffff ik heb feedback gekregen... het is allemaal ‘te oppervlakkig’ -O-

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:11

Fireheart schreef:
Welkom Blingh :D wat fijn dat het eindelijk is goedgekeurd

Pffff ik heb feedback gekregen... het is allemaal ‘te oppervlakkig’ -O-

Ooh dat is altijd fijne feedback -O- Weet je wel een beetje hoe je het kan verbeteren?

Vraagje: Hoe zien jullie planningen eruit? hebben jullie hele schema's gemaakt en vinken jullie alles af? of hebben jullie gewoon globaal wat data neergezet wanneer wat af moet zijn?

Iemand hier tips hoe ik websites kan blokkeren (facebook/instagram) Merk dat ik vaak random deze website op ga terwijl ik aan het typen ben :+