VWO6 16/17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xnaomivdh

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:21

Hoe ging kunst voor degenen die het gemaakt hebben? Ik heb er wel een goed gevoel bij! Vond alleen de thema's niet zo leuk, en ook veel vragen over dans/theater en weinig over muziek of kunststromingen. Maar de meeste vragen waren wel prima te doen.

Nu de hele middag KA's uit mn hoofd leren terwijl het zo mooi weer is :(

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:28

xnaomivdh schreef:
Hoe ging kunst voor degenen die het gemaakt hebben? Ik heb er wel een goed gevoel bij! Vond alleen de thema's niet zo leuk, en ook veel vragen over dans/theater en weinig over muziek of kunststromingen. Maar de meeste vragen waren wel prima te doen.

Nu de hele middag KA's uit mn hoofd leren terwijl het zo mooi weer is :(

Ik vond hem beter dan die uit 2016! Om 14u komen de antwoorden online, ik ben heel benieuwd.
Alleen bij de eerste vraag over de Gouden eeuw dacht ik echt al shiiit dit gaat hem niet worden, maar daarna ging het wel goed gelukkig.

Ik ook vandaag gs leren tot ik erbij neerval... Gelukkig weet ik alle KA's alleen de historische contexten weet ik nog niet 100%.

Hebben jullie een goed gevoel voor Engels?

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:49

Ik ken de historische contexten wel grotendeels, maar ik moet nog wel mn aantekeningen en de verplichte voorbeelden herhalen. En dus de KA's stampen.

Voor Engels heb ik voor 3 oefenexamens tussen de 6,9-8,1 gehaald, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Ben alleen bang dat ik niet meer zoveel energie heb na het gs examen, maar ik ga denk ik tussendoor naar huis om even op te laden

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:17

Ik ben klaar voor engels, 3 geoefend en allemaal rond de 8 dus wel tevreden.
Vanavond nog een bijles natuurkunde en dan goed uitrusten verder en optijd naar bed, was echt zooo moe na NL gister al...

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:43

Ik ben echt niet klaar voor Engels, scoor altijd rond de 5. Maar goed, ik zal wel moeten hè! :Y)

Kunst vond ik best een aardig examen, gemengde gevoelens. Ik heb letterlijk een keer een proefexamen gemaakt over het triadisch ballet 3 jaar geleden, jammer dat ik daar niks meer van wist.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:53

Ik vond kunst ook wel goed gaan, maar het is vooral interpretatie dus je weet het nooit :Y)

Engels maak ik me niet zoveel zorgen om, ik ben daar wel goed in en ik mag een 2 halen :')

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:46

Afbeelding

:')

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:48

Net Kunst nagekeken en ik kom tussen een 5.1 en 5.9 uit :(

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:50

JuliaKamm schreef:
Net Kunst nagekeken en ik kom tussen een 5.1 en 5.9 uit :(

Ik kom ook niet zo heel hoog uit, terwijl ik toch het gevoel had dat het best wel goed ging. Je moet een vraag maar net goed interpreteren.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:52

Zoals ik vlgns mij al eerder heb gezegd, maak je geeen zorgen als je met nakijken laag uitkomt het kan altijd nog heel anders uitpakken, zeker kunst (al heb ik t niet) lijkt me moeilijk goed te beoordelen wat ik ervan hoor. Ik heb dus ooit nagekeken en dacht een 3 te hebben maar had een 6.9 dus no worries +:)+

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:56

Merelll schreef:
Zoals ik vlgns mij al eerder heb gezegd, maak je geeen zorgen als je met nakijken laag uitkomt het kan altijd nog heel anders uitpakken, zeker kunst (al heb ik t niet) lijkt me moeilijk goed te beoordelen wat ik ervan hoor. Ik heb dus ooit nagekeken en dacht een 3 te hebben maar had een 6.9 dus no worries +:)+

Het is wel zo dat de examens door meerdere docenten worden nagekeken en de gewone toetsen alleen door je eigen docent dus misschien kijkt die wat soepeler na :|

Op de andere kunsttoetsen dit jaar heb ik steeds rond de 8 gehaald dus hopelijk valt het hierbij ook wel mee O:)

Nu nog even leren voor geschiedenis en misschien wat woordenschat doen voor Engels.
Hebben jullie nog manieren om voor Engels voor te bereiden?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:01

Merula123 schreef:
Merelll schreef:

Het is wel zo dat de examens door meerdere docenten worden nagekeken en de gewone toetsen alleen door je eigen docent dus misschien kijkt die wat soepeler na :|

Op de andere kunsttoetsen dit jaar heb ik steeds rond de 8 gehaald dus hopelijk valt het hierbij ook wel mee O:)

Nu nog even leren voor geschiedenis en misschien wat woordenschat doen voor Engels.
Hebben jullie nog manieren om voor Engels voor te bereiden?

Dat voorbeeld was ook bij examens, dus is ook door meerdere nagekeken haha gewone toetsen kunnen we bij ons overigens ook niet al zelf nakijken.

Voor engels heb ik ook gwn geoefend, dan raak je bekend met de vragen enzo en weet je ongeveer wat ze van je verwachten

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:05

Merelll schreef:
Dat voorbeeld was ook bij examens, dus is ook door meerdere nagekeken haha gewone toetsen kunnen we bij ons overigens ook niet al zelf nakijken.

Voor engels heb ik ook gwn geoefend, dan raak je bekend met de vragen enzo en weet je ongeveer wat ze van je verwachten
Ah, oké, bedankt voor de motivatie, haha.

Goed idee, zal ik ook nog even gaan doen. :) Ik ben nu vooral bezig met woordenschat, is altijd handig voor leestoetsen :P

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:16

Ik heb ook soms hele andere antwoorden dat het correctievoorschrift, maar ik heb twee docenten voor kunst en zij vechten echt voor elke punt + staan sterker tegenover 1 corrector dus ik hoop dat ik ongeveer rond de 6, 6,5 uitkom... :=
Overigens, soms wordt bij kunst nog wel eens iets goedgerekend als het wel een goed antwoord is maar niet in het antwoordmodel staat

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:27

Afbeelding

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:28

Engels doe ik vandaag niets meer aan, 2 dagen geleden 2016-1 gemaakt en had daar een 6.8 voor en voor andere oefenexamens ook geen onvoldoendes dus ik vind het wel mooi.

Net nog alle KA herhaald en ik weet ze nog steeds allemaal :)
Nu maar binge-watchen op Jort Geschiedenis :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:29

Merula123 schreef:
[ [url=m/iIa9fV.png]Afbeelding[/url] ]

HAHAHA :') _O- _O-

JuliaKamm

Merelll schreef:

Ik ben juist bang dat ik te soepel heb nagekeken voor mezelf en dat er een lager cijfer uitkomt..

JuliaKamm

Merula123 schreef:
[ [url=m/iIa9fV.png]Afbeelding[/url] ]

Hahaha die memes zijn echt goud, enige wat me door deze periode heen krijgt ben ik bang

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:31

Nou ik heb even het fruitassortiment van de jumbo leeggekocht :') ze zeggen altijd gruit geeft energie dus hiieeer met die energie want ik ben nu al moe :+

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:34

JuliaKamm schreef:
Engels doe ik vandaag niets meer aan, 2 dagen geleden 2016-1 gemaakt en had daar een 6.8 voor en voor andere oefenexamens ook geen onvoldoendes dus ik vind het wel mooi.

Net nog alle KA herhaald en ik weet ze nog steeds allemaal :)
Nu maar binge-watchen op Jort Geschiedenis :P

Ik hoop eigenlijk dat ik op Engels minstens een 8 haal, staat mooi voor mijn gemiddelde :')
Maar ik weet niet of dat gaat lukken :Y)

Ik ga de Kenmerkende Aspecten echt nooit uit mijn hoofd kennen. Probeer ik al jaren maar ze blijven niet hangen :') Jort heb ik de afgelopen weken al letterlijk alle filmpjes van gekeken dus dat hoef ik gelukkig niet meer te doen. :Y)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:38

Ik kreeg ze ook nooit in mijn hoofd, maar ik heb ze gewoon zo lang opgeschreven tot ik ze wist. En dan voor elk KA een woordje bedenken zodat je jezelf kan overhoren zegmaar.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:05

Naar mijn weten hoef je ze niet letterlijk te kennen? Of naja, dat zeggen ze hier. Zolang het maar op hetzelfde neer komt. Best veel kun je in wat minder woorden vatten.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:08

Engels doe ik niets voor qua voorbereiding... Wel zet ik morgen een leuke serie op met engelse ondertiteling en dan kijk ik daar een paar afleveringen van. Puur om weer even ervoor te zorgen dat ik in het engels denk.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:55

Die memes, echt geweldig _O-
Het examen Nederlands is trouwens officieel tot horror-examen benoemd :') Als de normering niet hoog wordt...