Werken in de Horeca

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:42

Bij ons vanavond juist super druk! Gister maar 7 tafels, echt verschrikkelijk rustig. 3,5 uur gewerkt.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:47

LauraMc schreef:
Pff, stad was uitgestorven en onze zaak ook.. Sta je dan met je goeie gedrag! Pakjesavond is geen goede avond.. Bij jullie wel?

We hadden trouwens een nieuwe jongen deze week. Komt van Schier, 20 jaar en 6 jaar in een hotel gewerkt. Nou, wat een topper! Eerste dag en gelijk met de handy alles gedaan, was vrij druk ook nog maar ging perfect. Hadden hem ingedeeld in een klein wijkje van 4 tafels, voor de eerste keer. Nou, ik heb op een gegeven moment vrij genomen omdat hij alles deed :D Snapte alles, heeft aan een half woord genoeg. Alleen dingetjes uit moeten leggen wat specifiek bij ons bedrijf hoorde (dingen over de kaart of waar spullen liggen). Fantastisch! Als jullie ook iemand van Schier of een ander eiland aan kunnen nemen moeten jullie dat doen, dat zijn echt Horeca toppers!

Hihi dankjewel, ik werk ook op Schier :) .
Wie hebben jullie aan het werk dan? Ben wel benieuwd of ik hem ook ken...

PoelieWoelie

Re: Werken in de Horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:02

Pb. :)

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:17

LauraMc schreef:
Pff, stad was uitgestorven en onze zaak ook.. Sta je dan met je goeie gedrag! Pakjesavond is geen goede avond.. Bij jullie wel?

We hadden trouwens een nieuwe jongen deze week. Komt van Schier, 20 jaar en 6 jaar in een hotel gewerkt. Nou, wat een topper! Eerste dag en gelijk met de handy alles gedaan, was vrij druk ook nog maar ging perfect. Hadden hem ingedeeld in een klein wijkje van 4 tafels, voor de eerste keer. Nou, ik heb op een gegeven moment vrij genomen omdat hij alles deed :D Snapte alles, heeft aan een half woord genoeg. Alleen dingetjes uit moeten leggen wat specifiek bij ons bedrijf hoorde (dingen over de kaart of waar spullen liggen). Fantastisch! Als jullie ook iemand van Schier of een ander eiland aan kunnen nemen moeten jullie dat doen, dat zijn echt Horeca toppers!

Nice! Waar vind je ze? ;) Wij zijn ook weer op zoek naar goed personeel, mag ook wat meer ervaring bij.
Heb zelf 3 jaar lang op een eiland gewerkt en heb het idee dat het qua horeca-cv een mooie aanvulling is, je leert er sowieso een hoop van, vooral hard werken, haha.

Bij ons vanavond was ook echt bijna niks te doen, half 9 leeg en mooi op tijd thuis.

Met kerst zijn wij gesloten, dus voor het eerst vrij met kerst! We zijn normaal alle dagen van het jaar open en gaan daarom de kerstdagen maar gebruiken voor onderhoud! We hebben al een mooie 'all I want for Christmas'-lijst, haha:D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:48

Ik heb nu een half jaar als oproepkracht voor mf horeca gewerkt. Ik merk inderdaad dat het werken op een waddeneiland een heel ander soort drukte met zich mee brengt, waardoor je dus inderdaad hard leert werken. Ik ben tot nu toe ook nog niet 1 bedrijf tegen gekomen waarbij ik het 'echt' druk vond, puur omdat ik anders gewend ben.
Voor mij heel fijn, want op die manier draaide ik heel makkelijk in allemaal verschillende bedrijven mee!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:00

Ik dacht dat het leuk zou zijn om op 5 december te werken, misschien hangt er dan toch iets van een sinterklaas sfeer bij de mensen. maar helaas, we moesten onszelf letterlijk bezig houden, weinig klanten gehad gisteren...

Ik werk kerstavond en 1e kerstdag (tweede kerstdag heb ik vrij voor familie). Bij ons was het eerst zo dat je minimaal 1 kerstdag moest komen werken (dat werd vermeld bij de sollicitatie), maar nu hebben ze zo'n personeelstekort gehad dat ze maar iedereen hebben aangenomen die ook maar een klein beetje per week wil komen werken etc. dus nu met kerst hebben ze een probleem want deze mensen hebben geen zin om met kerst te komen werken. tot nu toe hebben ze 4 werknemers gevonden op beide kerstdagen terwijl we eigenlijk richting de 8 moeten...

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:11

Maar hoe kan het dan dat het op een eiland harder werken is? Gewoon puur uit interesse hoor, ik had er nog nooit van gehoord/over nagedacht.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:30

Free2 schreef:
Maar hoe kan het dan dat het op een eiland harder werken is? Gewoon puur uit interesse hoor, ik had er nog nooit van gehoord/over nagedacht.

Geen idee, maar ik denk door de piekdrukte van de dagjesmensen. En ik heb het gevoel dat de mentaliteit anders is..

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:19

Pfff vanavond was echt niks te doen, ik kreeg 's middags al een appje dat ik in plaats van om 15 om 17.30 moest beginnen, en voor het diner uiteindelijk 5 man gehad waarvan 4 alleen een hoofdgerecht :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 01:38

Ik heb ook nog nooit gehad dat de eilanden anders zijn, maar ik zit dan ook niet echt in de buurt :D

Hier was het juist erg druk vanavond. Heb de hele avond lopen rennen. Restaurant, buffetzaal, receptie en overige zaken in het hotel... ik was zo'n beetje overal tegelijk nodig. Ben nu wel toe aan nachtrust haha!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:52

Nou, wij hebben zojuist erg slecht nieuws gekregen. De eigenaar heeft na 8 maanden besloten de zaak te verkopen.

Acht maanden keihard gewerkt en geïnvesteerd om dit bedrijf van de grond te krijgen. Geen verwijten naar de eigenaar hoor, hij heeft logisch gehandeld, maar het is wel een behoorlijke domper :(

Dus nu? Werk zoeken in Groningen in de Horeca. Als iemand iets hoort hoor ik het graag!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:00

Zo, het was een tijdje stil hier.. Wat balen LauraMc! Heb je ook een vermoeden waarom de zaak niet van de grond kwam?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:34

Ik kan helaas niet alles op internet zetten :) Ja echt heel jammer hoor!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:45

Oké, snap ik :) Succes met ander werk zoeken. Ik woon helaas totaal niet in de buurt dus ik weet ook niks voor je..

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 02:13

Wat jammer Laura! Ik weet misschien nog wel wat ;) ik pb je even!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 02:19

hee wat leuk! ik werk sinds 3 mnd in de horeca, voor nu doe ik de afwas :+ maar zou na een jaar de bediening in mogen. denk niet dat ik dat wil want het is niks voor mij, word veel te zenuwachtig en bang dat ik wat laat vallen.. zodra ik zenuwen krijg laat ik het ook echt vallen.

soms sta ik in de keuken bij de voor of nagerechten, maar dat is ook geen succes voor mij :+ dat is werken op snelheid en netheid.. krijg ik ook stress van en dan blokkeren mijn hersens haha! ook niks voor mij dus. laat mij maar lekker afwassen :')

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:18

its_daantjee schreef:
hee wat leuk! ik werk sinds 3 mnd in de horeca, voor nu doe ik de afwas :+ maar zou na een jaar de bediening in mogen. denk niet dat ik dat wil want het is niks voor mij, word veel te zenuwachtig en bang dat ik wat laat vallen.. zodra ik zenuwen krijg laat ik het ook echt vallen.

soms sta ik in de keuken bij de voor of nagerechten, maar dat is ook geen succes voor mij :+ dat is werken op snelheid en netheid.. krijg ik ook stress van en dan blokkeren mijn hersens haha! ook niks voor mij dus. laat mij maar lekker afwassen :')

Hoi! Wat leuk! Wacht maar tot je het een keer gedaan hebt. Ik vond het in het begin ook doodeng maar dat verandert snel :) Leren lopen met borden en een dienblad kun je thuis ook oefenen, dat leer je snel genoeg!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:58

haha ik probeer dat thuisbook veel te doen, maar heb de handigheid nog niet gevonden :+

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:51

He verdorie Laura, was het ook zo rustig in de zaak dat het niet van de grond kwam?
Snel op zoek naar iets nieuws.

Hier is het nu rustig, kerst overleeft! viel erg mee, alleen 5 gangen gehad maar iedereen was redelijk op tijd naar huis toe :j

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:42

Laten we het erop houden dat er iemand was die het pand héél graag wilde hebben en die, naast zijn huidige goedlopende bedrijf, graag een locatie in de stad zelf wil hebben. Gaat wel mooi worden denk ik!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:47

En in de "nieuwe " zaak na de verbouwing werken?
Nieuw bedrijf zal ook nieuwe mensen nodig hebben?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:20

Zo, vanavond weer een keer gewerkt (keuken+afwas) sinds een paar weken. Ik moest er echt weer even in komen, in het begin was ik weer lekker klunzig :P Maar daarna kwam de routine weer :) Al voel ik me alsnog altijd super klunzig en sloom tov de kok :=

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 02:00

Free2 schreef:
Zo, vanavond weer een keer gewerkt (keuken+afwas) sinds een paar weken. Ik moest er echt weer even in komen, in het begin was ik weer lekker klunzig :P Maar daarna kwam de routine weer :) Al voel ik me alsnog altijd super klunzig en sloom tov de kok :=

dat herken ik heel goed! niets van aantrekken en gewoon lekker je werk gaan doen. ik ben altijd ontxettend bang dat ze boos worden, en dat gebeurd soms ook wel (door kleine foutjes van mij, en door stress van de kok) maar over het algemeen trek ik me er vrij weinig van aan. als ze het zelf beter kunnen, waarom doen se het zelf dan niet? jij bent aangenomen voor die functie, dat komt vast helemaal goed joh!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 02:14

Achja, ik hou mezelf ook maar altijd voor dat de kok ervoor geleerd heeft en de hele week niets anders doet dus dat het volkomen logisch is dat hij het beter kan dan ik :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 02:15

precies! ik werk nu 3mnd in de afwas, en de kok werkt daar al 20 jaar.. tja, wat wil je dan :+