Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:00

Reistijd kijk ik nu ook niet echt naar. Zag nu een leuke vacature, maar dat is met de trein ruim 2 1/2 reizen vanaf mijn ouders in NL. En dan sta ik nog niet bij het bedrijf zelf. Nu is dat opzich geen ramp, want ik wil graag voor een baan verhuizen. Ik zit alleen aan mijn kot vast tot augustus. Dus ik laat die vacature toch maar waaien. Als het nu voor 2-3 dagen was, kan ik enkel die dagen naar m'n ouders en verder op kot in België blijven. Maar het gaat om een fulltime baan.

Solleke_Noah

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:11

Kan je voor je kot niemand vinden om over te nemen? Buitenlandse studenten zoeken vaak maar voor enkele maanden. Proberen kan altijd he :)

Mijn reistijd nu is 1 uur enkele reis, maar geen kinderen en staat ook niet op de planning. Wel drie paarden en een berg huisdieren en zeker in de winter een beetje schipperen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:31

Wij hebben 1 paard in training, scheelt dat mijn man en ik dat samen doen. Mijn man heeft een drukke baan waardoor ik niet ook nog eens een drukke baan wil, die ver weg van huis is. Voor de rust aan het thuisfront is het gewoon praktischer als ik dichter bij huis werk, en geen full time baan heb. Paard heeft er geen hinder van als hij mij een dag helemaal niet ziet (vol pension), mijn dochtertje heeft daar (begrijpelijk) veel meer moeite mee. Scheelt dat de meeste vacatures in de zorg (als ze er zijn) part-time zijn.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:54

Yvonne en Susan, dat is inderdaad een rotsector om in te solliciteren momenteel. Vallen veel ontslagen ook. Al eens bij Dimence gekeken? Weet niet wat jullie voor opleiding hebben gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:54

@Solleke, mijn kot is niet zo gewild. Ligt op 10km van de campus op een paardenmelkerij (ok voor bokt mensen klinkt dat al veel idealer). Maar ga misschien gewoon wel reageren. Als ze dan wat laten weten en stel heel misschien wordt het wat. Dan zie ik dan wel verder. Het is fulltime, dus in principe kan ik de kosten van mn kot dan prima betalen tot augustus. En m'n paard kan ik altijd al eerder verhuizen. En dan gewoon als een gek ook m'n rijbewijs eens halen. Met auto altijd al sneller als met de trein.

Toch fijn ouders die heel nuchter denken over de afstanden :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:00

Jij hebt diergeneeskunde gedaan he? Denk dat ik een oud-kotgenootje van jou ken, dat op de paardenmelkerij ook haar kot had!

Onder diergeneeskunde studenten vast wel een populair kot!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:02

Ineke2 schreef:
Ik gebruikte deze regelmatig:

Vandaag viel uw vacature mij op en daarom wil ik u graag kenbaar maken dat ik via deze openstaande vacature de mogelijkheid wil benutten een volgende stap te zetten in mijn carrière.

Of:
Naar aanleiding van de vacature **** op de **** website, maak ik graag mijn interesse voor deze functie kenbaar door middel van deze brief. Met mijn achtergrond en *** vaardigheden denk ik dat ik een sterke kandidaat ben voor deze positie.
....
*

De eerste zou ik vertalen in: vandaag viel u mij op, morgen valt een ander mij op...
de tweede vind ik persoonlijk niet echt een verbetering.

Oh ik ben echt een muts op dat vlak. :')

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:10

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:02

maai_ke schreef:
Yonne en Susan, dat is inderdaad een rotsector om in te solliciteren momenteel. Vallen veel ontslagen ook. Al eens bij Dimence gekeken? Weet niet wat jullie voor opleiding hebben gedaan?

Ik heb orthopedagogiek gestudeerd maar wil ook als begeleider aan de slag als ik daar iets in kan vinden.. Heb net even op de site van Dimence gekeken maar worden vooral GZ en klinisch psychologen gevraagd. En dat ben ik helaas niet.. Zou ook heel graag de opleiding tot gz-psycholoog gaan doen over een tijd als ik wat ervaring heb opgedaan.

SusanH, ik weet natuurlijk niet waar je nu werkt en welke regio je zoekt. Maar midden nederland heb ik vandaag wel een aantal vacatures gezien (omgeving utrecht) waar een aantal jaren ervaring gevraagd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:10

@Solleke, ja klopt! Dan heb ik denk haar kamer overgenomen afgelopen zomer :)

Deze vacature is dus op 2 1/2 uur reizen met de trein. Ik kan mij voorstellen als ze op mijn CV zien waar ik nu woon (najah m'n ouders, laat ik mijn adres in Gent maar niet gebruiken :+) ze mijn brief al bijna direct naar de nee stapel verschuiven. Het is alleen wel echt iets waar ik graag voor verhuis. Ik zou dit dus graag aan willen geven in mijn brief. Iemand tips hoe dit het beste neer te zetten?

Sowieso is het niet bepaald mijn toekomstbeeld hier in de omgeving te gaan wonen later. Dit valt onder mijn lijstje provincies waar ik liever niet wil wonen haha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:30

Yonne: dat is wel de regio waar ik zoek, had ook vacatures gezien op utrechtzorg.nl maar vind het net te ver rijden allemaal. Voor een paar jaar terug was dit echt geen probleem, maar met een kind in huis is dat echt anders geworden.

Heb trouwens sph gestudeerd, en wil het liefst een functie waarin ik (woon) begeleiding en zorgoverstijgende taken kan combineren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:56

Yonne schreef:
maai_ke schreef:
Yonne en Susan, dat is inderdaad een rotsector om in te solliciteren momenteel. Vallen veel ontslagen ook. Al eens bij Dimence gekeken? Weet niet wat jullie voor opleiding hebben gedaan?

Ik heb orthopedagogiek gestudeerd maar wil ook als begeleider aan de slag als ik daar iets in kan vinden.. Heb net even op de site van Dimence gekeken maar worden vooral GZ en klinisch psychologen gevraagd. En dat ben ik helaas niet..

De GZ-functies kun je meestal best op reageren, uiteraard tenzij er staat dat GZ een harde eis is of dat je supervisie aan GZ-ers in opleiding moet geven oid :) Bedrijven zetten altijd hoog in, maar zoveel GZ-ers zijn er ook weer niet ;)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:57

Jullie gaan hard kan het niet bij houden! Ben vanavond op gesprek geweest bij de ouders idd voor functie als nanny. Goede klik met de kids en ouders. Morgen komt er nog iemand langs bij ze en stiekem hoop ik dat ze tegen valt heel erg maar ik ben zo enthousiast dat ik zeker hoop dag ik mag komen bij dit gezin. Heb er van 19:00 tot 21:45 gezeten dus dag zegt qua klik wel genoeg :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:17

Knert schreef:
Ineke2 schreef:
Ik gebruikte deze regelmatig:

Vandaag viel uw vacature mij op en daarom wil ik u graag kenbaar maken dat ik via deze openstaande vacature de mogelijkheid wil benutten een volgende stap te zetten in mijn carrière.

Of:
Naar aanleiding van de vacature **** op de **** website, maak ik graag mijn interesse voor deze functie kenbaar door middel van deze brief. Met mijn achtergrond en *** vaardigheden denk ik dat ik een sterke kandidaat ben voor deze positie.
....
*

De eerste zou ik vertalen in: vandaag viel u mij op, morgen valt een ander mij op...
de tweede vind ik persoonlijk niet echt een verbetering.

Oh ik ben echt een muts op dat vlak. :')

Op sollicitatiegesprekken, als er werd gerefereerd naar mijn brieven werd juist de eerste vaak genoemd in positieve zin dat ik mijn uitleg mocht doen in hoe ik dat voor mij zag.

Maar ieder moet dat voor zich weten. Er werd om voorbeelden gevraagd, die geef ik.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:13

idinn schreef:

Deze vacature is dus op 2 1/2 uur reizen met de trein. Ik kan mij voorstellen als ze op mijn CV zien waar ik nu woon (najah m'n ouders, laat ik mijn adres in Gent maar niet gebruiken :+) ze mijn brief al bijna direct naar de nee stapel verschuiven. Het is alleen wel echt iets waar ik graag voor verhuis. Ik zou dit dus graag aan willen geven in mijn brief. Iemand tips hoe dit het beste neer te zetten?

Sowieso is het niet bepaald mijn toekomstbeeld hier in de omgeving te gaan wonen later. Dit valt onder mijn lijstje provincies waar ik liever niet wil wonen haha.

Ik zou gewoon iets zetten als= Momenteel ben ik woonachtig te ... maar voor een boeiende job verhuis ik graag. Oid.

Zelf heb ik het er nooit bijgezet en solliciteerde ook door heel het land. Kreeg er ofwel een vraag via email over, ofwel op het sollicitatiegesprek, maar het was nooit een reden om direct op de nee-stapel te belanden.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:34

Solleke_Noah schreef:
idinn schreef:

Ik zou gewoon iets zetten als= Momenteel ben ik woonachtig te ... maar voor een boeiende job verhuis ik graag. Oid.

Zelf heb ik het er nooit bijgezet en solliciteerde ook door heel het land. Kreeg er ofwel een vraag via email over, ofwel op het sollicitatiegesprek, maar het was nooit een reden om direct op de nee-stapel te belanden.

Ik zou er ook zoiets bijzetten :)
Ik weet dat er bedrijven zijn die wel afwijzen op afstand, omdat ze willen dat mensen op maximaal 1.5 uur reizen van hun werk wonen.

Ik ga mijn motivatie eens zoeken om aan de slag te gaan met mijn motivatiebrief. Heb gisteren na lang zoeken één vacature gevonden.

In een andere vacature die ik tegenkwam gaven ze aan dat je geen vakantiedagen had, maar je zelf je targets en salaris mocht bepalen. Hoe zouden jullie daar tegenover staan? Ik geloof dat het binnen die sector niet heel gebruikelijk is. Wel dat je een aantal declarabele uren moet hebben (die niet gering zijn), maar wel vakantiedagen en een standaard salaris, met evt. bonus.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:56

Zijn hier nog mensen die belangstelling hebben voor een parttime functie in de dagbesteding op een dierverzorgingscentrum (honden, katten, kinderboerderij incl. 8 ponies, 3 paarden en 4 ezels)?
Regio Amsterdam-noord.

Taken: begeleiding van clienten EN de verzorging van de aanwezige dieren.

Het is echt een combi functie!!! Tijdens het verzorgen van de dieren begeleidt je de aanwezige clienten, dus het is de bedoeling dat je ook zelf de handen uit de mouwen steekt.
Voorlopig voor 2 dagen per week, af en toe op zaterdag. Halfjaar contract met uitzicht op meer dagen en verlenging contract bij gebleken geschiktheid.

Opleidingseisen: dierverzorging met aantoonbare affiniteit/ervaring voor zorgclienten (bv. stages of werkervaring), of opleiding SPW (of maatschappelijke dienstverlening of iets dergelijks) met aantoonbare ervaring/interesse in de dierverzorging (bv, stage of werkervaring op zorgboerderij).

Als je alleen clienten wil begeleiden en te beroerd bent om zelf even de handen uit de mouwen te steken om bv. een ezelstalletje uit te mesten hoef je niet te reageren. (Sorry als dat er een beetje bot staat, dat dat hebben we helaas al meegemaakt tijdens eerdere sollicitatie rondes).
Ervaring met paarden is een must!

Voor meer info: pb.
Of stuur gewoon je CV incl motivatiebrief op.
Email: dierenpensionnoord@online.nl
Facebook: Dierverzorgingscentrum Zunderdorp

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:15

Klinkt als een hele leuke functie, maar helaas te ver weg voor mij.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:18

Mijn woon-werk afstand is maar 35km en in theorie is dat niet ver, ware het niet dat heel België met de auto afzakt naar Brussel om te gaan werken :+ Ik ben vaak 1,5u en minstens 1x per week wel 2u enkele rit onderweg, ook als ik om 7u15 vertrek. Mij stoort het niet zo, ik heb geen gezin en benzinekosten worden toch betaald door het werk. Voor een superleuke functie reis ik graag wat verder :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:28

Ik vind reistijd gewoon zo zonde van mijn dag, die tijd kan ik ook gebruiken om mijn huis te poetsen, iets leuks met mijn gezin te doen, of lekker paard te rijden.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik de functie waarin ik geplaatst ben aanvaarden. Niet mijn ideale werkplek, maar redelijk dicht bij huis en bij dezelfde werkgever als waar ik nu werk. Ik wil het gewoon een tijdje proberen, als het niet bevalt om wat voor reden kan ik altijd nog verder zoeken. Blijf ondertussen wel uitkijken naar iets anders, omdat ik het liefst een functie wil waarbij ik meer zorgoverstijgende taken heb.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:34

Ik vind reistijd ook zonde. Zit nu in een hele leuke winkel waar ik eigenlijk ook niet weg wil. Voor het UWV maakt reistijd niets uit. Ze zeggen gewoon dat je na een half jaar maximaal 1,5 uur enkele reis onderweg moet zijn. Ik ben nu nog ongeveer 1 uur onderweg naar het werk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:39

Zonde is het misschien, maar hier zijn bijna alle functies in mijn sector (PR/communicatie) in Brussel. Ik woon nog relatief dicht bij Brussel en heb absoluut geen zin om te verhuizen, dus dan is het maar zo. Ik heb me erbij neergelegd dat ik enkele rit minstens 1u in de auto zit dus ik maak me ook niet meer druk om de files. Dat uurtje 's ochtends is best fijn om rustig wakker te worden en 's avonds vind ik het aangenaam om een uurtje alleen te zijn en te ontspannen voor ik thuiskom.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:40

Yasmine schreef:
Mijn woon-werk afstand is maar 35km en in theorie is dat niet ver, ware het niet dat heel België met de auto afzakt naar Brussel om te gaan werken :+ Ik ben vaak 1,5u en minstens 1x per week wel 2u enkele rit onderweg, ook als ik om 7u15 vertrek. Mij stoort het niet zo, ik heb geen gezin en benzinekosten worden toch betaald door het werk. Voor een superleuke functie reis ik graag wat verder :)

Op dit moment reis ik als het tegenzit 3 uur per dag, 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Als het meezit is het 2 uur per dag. Wij hebben 2 paarden die in de avond gereden e.d. moeten worden, langer dan dit moet het absoluut niet worden, hoe leuk de baan ook is. Sterker nog, de tijd moet minder worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:42

Ik vind reistijd ook zonde hoor. Zeker als het 2 1/2 uur enkele reis is. Maar die afstanden solliciteer ik enkel als de baan echt heel erg leuk is. En mocht het dan wat worden zal ik ook zeer snel die kant uit wat zoeken om te wonen en een stalling voor m'n paard regelen. Dat de reistijd snel weer beperkt is :+

Rondom Brussel is het idd gewoon bagger. Tja en als de functie dan heel leuk is en je hebt de tijd. Zou ik er ook gewoon voor kiezen. Het scheelt dat ik ook geen rekening hoef te houden daarin met andere.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:46

Voor een leuke werkplek heb ik het er echt voor over hoor.