Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shadow0 schreef:Sporten is alleen gezond onder de juiste omstandigheden. Als je buitengesloten wordt, je minderwaardig voelt etc is het niet gezond, juist niet. Daarnaast is de gymles zo opgezet dat de mensen die er niet goed in zijn vaak helemaal niet echt sporten - bij de meeste teamsporten bv word je dan toch niet aangespeeld, en op de ongevaarlijkste plaatsen neergezet (zo ver mogelijk weg van het spel.)
En wat betreft het 'breken' van de dag - mijn gymles zat altijd aan het begin van de dag.

ik heb gym op mn langste schooldag, en ja ik vind het wel een fijne onderbreking Goof schreef:Het is een moeilijke situatie hoor als je kind gepest wordt, maar ik vind dat je heel de school zelf ondermijnt. Zij maken de regels, je kind is gewoon verplicht om de lessen te volgen.
Dit komt echt over als "ik wil niet meedoen en mama lost het wel voor me op".
Ik hoop niet dat dat de levensles is die je mee wil geven aan ze.
Goof schreef:Het is een moeilijke situatie hoor als je kind gepest wordt, maar ik vind dat je heel de school zelf ondermijnt. Zij maken de regels, je kind is gewoon verplicht om de lessen te volgen.
Dit komt echt over als "ik wil niet meedoen en mama lost het wel voor me op".
Ik hoop niet dat dat de levensles is die je mee wil geven aan ze.
Shadow0 schreef:Ik vind 'je blijft gewoon gepest worden en je mag je daar niet aan onttrekken' eigenlijk ook niet echt een les die ik mensen mee zou willen geven.
Maartje1990: teams indelen ipv steeds de laatste zijn die gekozen wordt helpt soms wel iets, maar heel vaak maakt het niet echt uit, omdat je binnen het team alsnog geheel genegeerd wordt / naar de minst schadelijke positie verbannen en vooral nooit aangespeeld wordt.
(Oh ja, dan beweeg je vaak dus ook vrij weinig, dus ook dat doel van de gymles haalt het dan niet.)
Bambi1995 schreef:Idd, Als je dan toch perse bij een team moest dan werd je altijd op de minst schadelijke positie gezet en reken maar dat je nooit de bal kreeg. Waar de leraar weer van zei dat ik mee moest doen en niet gaan stil staan in het veld. Tja dat vond ik toch wel erg lastig als ik nooit de bal kreeg om mee te doen, want hoe hard ik ook altijd stond te zwaaien voor de bal, het werkte niet.