Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:42

Ja heb echt een hele lijst gekregen met per onderdeel wat er verkeerd was/beter kon!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:20

Dat scheelt een hoop Barabientje! En het is ook geen cijfer dat niet op te halen is. Die 4 punten moet je er wel bij kunnen sprokkelen, helemaal als je zoveel feedback hebt. :)

Morgen heb ik een presentatie van de opdracht. Ben heel benieuwd of het goed is wat ik heb gedaan. := Vraag me echt af wat die docenten willen zien, want daar is nog wel eens wat onenigheid en onduidelijkheid over hier en daar. Wel fijn als dat achter de rug is. Dan heb ik alles gemaakt en ingeleverd voor deze minor. Daarna alleen nog tentamen maken. :)

Jeetje, dat is heftig Girassol! Succes en sterkte daarmee. Ik hoop dat het meevalt. :(:)

Kirsha schreef:
Wat betreft tijdspad, ik moet in principe in februari beginnen met het schrijven van mijn projectplan, en dan globaal vanaf week 6 t/m week 16 echt onderzoek doen. Ik ga afstuderen bij het bedrijf waar ik nu ook stage loop, daar heb ik het nu iets rustiger qua werkzaamheden, wat positief is want dan kan ik vast voorbereidingen treffen. Hoe eerder het allemaal klaar is hoe beter.

Dat komt wel redelijk overeen met mijn planning dan denk ik. :j

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:36

Balen Barbabientje! Nu nog even knallen voor delaatste puntjes :D
Succes met de presentatie Saskia :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:59

Ik meld me ook. 19 januari mijn eerste examen en dan aan het eind van het schooljaar nog een 2e examen. Maar ben er niet zo bang voor. Als het niet goed ging op mijn stage, dan had ik ook geen examen mogen doen, dus eigenlijk ben ik zo goed als geslaagd. Hoop ik dan :+

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:50

Ik heb vandaag mail gekregen van de éérste examinator dat mijn afstudeerplan goed was. Nu wachten op het oordeel van de tweede examinator.

En goed nieuws! Mijn baas wil graag praten over mijn uren voor de afstudeeropdracht. Hij ziet nu geloof ik in dat wat in het plan staat niet haalbaar is in twee uur per week.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:13

Fijn dat je veel feedback hebt gekregen Barbabientje! Daar kun je wat mee.

Hier bezig met de laatste loodjes voor de minor. Afgelopen week begonnen met mijn nieuwe baan, dat wordt nog pittig naast het afstuderen straks. Maar gelukkig voer ik het afstudeeronderzoek ook uit vanuit mijn organisatie. Ik mag het wat combineren met de uren binnen mijn contract.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:29

Zo te zien is iedereen lekker bezig.

Ik ben nog steeds aan het wachten tot mijn assessment. Als ik 2 dagen eerder akkord had gehad voor mijn portfolio had ik een maand geleden mijn assessment al gehad. Maar goed. Nu heb ik wel voldoende tijd om mijn presentatie goed voor te bereiden en mijn documenten nog een keer goed door te kijken. 5 februari is het dan eindelijk zover. Hopen dat in een keer alles goed is en dat ik mijn diploma in ontvangst kan nemen.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:44

Iedereen is hard aan het werk zo te zien.

Ik heb vrijdag mijn eerste herkansing, als ik die niet haal zit afstuderen er dit jaar 90% zeker niet meer in.. M'n stage en thesis lukt wel naast elkaar, maar merk dat de vakken er echt bij inschieten, waardoor ik nu dus voor beide vakken een her heb. Heb vrijdag tentamen dus heb donderdag in ieder geval vrij genomen van stage (heb woensdag altijd vrij voor thesis. Heb alleen echt het concentratieniveau van een goudvis.. -O-

Ik vind mijn master echt heel erg leuk, maar stage, werken, vakken volgen, een thesis schrijven en ook nog voldoende slapen en ontspannen combineren vind ik tot nu toe wel echt heel moeilijk.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:14

Dat klinkt inderdaad ook als heel druk Gittekit :(:)
Heb je al wat van je assessment gehoord Christeltjuh?

Ik zit nu ook even in een dipje. Op school al gewaarschuwd door docenten dat de meesten studenten vertraging oplopen vanwege communiceren. Docenten die te laat reageren, respondenten die je moet interviewen die steeds maar niet kunnen..
Ik heb het zojuist aan den lijve ondervonden, want ik probeer al een week in contact te komen met iemand die ik nodig heb voor ik mijn onderzoek kan beginnen, en het lukt maar niet :=
En nu loop ik volgens mij eigen planning al twee weken achter. Wat opzich niet gelijk vertraging hoeft te betekenen, maar ik raak er wel gestresst van :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:31

Dat is ook wel echt frustrerend.. Is het geen optie om langs te gaan?

Ik probeer vandaag te leren voor mn herkansing van vrijdag, maar de concentratie wil niet echt komen vandaag. Zit er ook echt even doorheen.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:33

Nee, heb veel mensen 'nodig' die op allerlei verschillende locaties werken, dus dan moet je maar net gokken dat diegene op dat tijdstip op de juiste locatie is :')

Af en toe een dipdagje moet kunnen. Kun je niet samen met iemand leren? Dat werkt bij mij altijd goed! Heb je in ieder geval het gevoel dat je niet de enige bent die moet leren!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:43

Pff dat is ook niet handig dan, dan maar blijven mailen en bellen. ;)

Echt fysiek samen leren is niet echt iets voor mij, dan ben ik al helemaal continue afgeleid haha. Helaas morgen en dinsdag gewoon stage, dus moet vandaag nog wel productief gaan zijn. In ieder geval ook maar in de trein proberen te studeren komende 2 dagen. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:45

Ik loop ook vast met mn scriptie verbeteren.. Ben zo ontzettend bang dat ik wat nu goed is verkeerd verander zeg maar _O-

Oh over mensen moeten hebben die je nodig hebt maar niet kunt bereiken, verschrikkelijk!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:03

In de trein is ook een goeie :j
Als het een beetje rustig is (lees: gewoon lekker in je eentje in zo'n 4-zits zitten), kan ik ook altijd goed in de trein leren.

En Barbabientje, ik herken je helemaal! Had precies hetzelfde voor mijn onderzoeksvoorstel.
Heb je wel duidelijke feedback gekregen?
Bij mij stond er ook af en toe: mooi stuk! Dus dan ben ik daar maar vanaf gebleven :')

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:07

Haha ja dat is ook wel bekend, ik verbeter maar gewoon alleen de dingen waar commentaar bij staat. Vind het wel vreemd.. de jongen met dezelfde begeleider heeft al wel reactie op zijn definitieve proposal en ik nog niet. Ik hoop maar gewoon dat die van mij nu ook goed is (heb al 3 keer moeten verbeteren onder het mom ja het is eigenlijk al akkoord, maar wil je dit toch nog even uitwerken?).

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:14

Ja, ik heb nu wel mijn eerste inleverscriptie mee, dus daar staan opmerkingen bij gekrabbeld, maar waar een plusje staat blijf ik mooooi vanaf :D

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:11

Oej ik geloof dat ik niet de enige ben die het druk heeft :').
Ik heb morgen 2 presentaties waar ik 2 (groepsopdrachten) voor moet inleveren.
Volgende week 2 tentamens en dan zitten de lesdagen er bijna op! Spannend en heel druk momenteel. Naast het werk en thuis nog druk met verbouwen ook nog druk met school bezig zijn is best lastig. Ben heel blij als de tentamens achter de rug zijn dan heb ik even een weekje vakantie. Kan ik wat schoolwerk inhalen en na m'n vakantie aan de slag aan m'n afstudeeropdracht op m'n werk (als het m'n plan nu wordt goedgekeurd)

Succes iedereen!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 00:21

Hier druk, druk, druk. Ik heb zoooo geen zin in dit eerste half jaar. Er is nog zoveel te doen! |( Vandaag eindelijk een begin gemaakt aan het schrijven van mijn scriptie en de toetsen van mijn leerlingen nagekeken. :)

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:27

Anna schreef:
Heb je al wat van je assessment gehoord Christeltjuh?

Alleen dat ik hem 5-2 om 13.00 heb en wie mijn assessoren zijn. Vrijdag ga ik naar de opleiding om een lokaal en dergelijke te regelen. En verder ga ik me goed voorbereiden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:38

Drukte van belang hier lees ik :D

Gittekit, alvast succes met je tentamen vrijdag! Let je wel een beetje op jezelf? Lijkt me erg veel hooi op je vork :(:)

Fijn lauwie, een weekje vakantie! Ik heb volgende week ook een weekje vrij, ben ik weleens aan toe.

Adamootje, komt vast wel goed! Ik word zelf altijd gek van drukte (vooral als het ongeorganiseerde drukte is) en ga dan altijd maar lijstjes maken zodat de hoeveelheid werk enigszins te overzien blijft. Structuur is belangrijk voor mijn stressniveau :))

Alvast succes met de voorbereiding Christeltjuh!

Hier loopt net mijn stagebegeleider de deur uit. Al mijn stress is dus weer eens voor niets geweest :') Ik heb een vrij praktische uitvoerende stageopdracht en geen onderzoeksopdracht, daardoor moet ik mijn stageverslag wat anders indelen. Ik was heel bang dat daar problemen over zouden ontstaan maar dat is dus helemaal niet het geval. Dat houdt in dat deze week definitief mijn laatste stageweek is, komende week een weekje vakantie (waarin ik wel wat dingen wil regelen betreffende mijn afstuderen, wat ik bij ditzelfde bedrijf ga doen) en daarna nog een sollicitatietraining en dáárna dan beginnen met mijn afstuderen. Spannend *\o/*

Succes iedereen! We kunnen het +:)+

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:53

Fijn dat de stress voor niks was! Wanneer verwacht je af te studeren?

Is het bij jou allemaal gelukt Lauwie?

Ik heb onverwacht tot mijn vak van voor de kerstvakantie gehaald en zag net dat ik een ander vak ook gehaald heb. *\o/* Dus als ik mijn herkansing haal vrijdag ziet het ernaar uit dat ik toch echt ga afstuderen dit jaar. :oo

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:04

Top! Gaat vast goedkomen!

Laat ik zeggen, ik begin 3 februari. En dan hoop ik netjes voor de zomer klaar te zijn, maar niks is zeker in dit leven :))

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:20

@Kirsha ik begin als het goed is 2 februari;-). Succes

@Gittekit wat fijn dat je het vak hebt gehaald! Succes met je herkansing vrijdag. Ik heb gisteren 2 presentaties gehouden die gingen goed:-) nu hard blokken voor 2 tentamens voor dinsdag..

Succes iedereen! We kunnen het!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:54

Spannend Christeltjuh!

En succes met leren Lauwie :)

En wat een lekker gevoel is dat Gittekit! Succes met je herkansing!

Ik ben op dit moment én aan het leren voor tentamens, én een presentatie aan het maken, én een toetsgesprek aan het voorbereiden, én een betoog aan het schrijven, én aan het werk voor mijn onderzoek. Lekker druk dus :=
Bij mij vliegt het echt van 0 naar 100, de ene dag lig ik lekker te niksen, om vervolgens de volgende dag dik te stressen en echt 10 volledige uren aan school te werken. Wat zal ik blij zijn als dit jaar (en de gehele studie dus) erop zit :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:33

Leuk, een topic met lotgenoten!

Ik studeer ook dit jaar af. Hopelijk zelfs deze maand al. Mijn scriptie en afstudeerpresentatie heb ik gelukkig gehaald, ik moet alleen nog een tentamen maken 20 januari. Ook moest ik 5 januari een onderzoeksvoorstel inleveren wat ik moest herkansen. Ja, heel raar, aangezien ik dus al onderzoek heb gedaan :D Maar dit was een ondersteunende cursus die ook gewoon met voldoende afgesloten moet worden. Voor deze cursus had ik een onvoldoende, terwijl het voor de opleiding voldoende was om af te studeren...

Anyway, 19 januari uitslag van het onderzoeksvoorstel, hope for the best!