Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:23

Bij ons echt heel keurig niet. Mensen die ivm wat voor reden dan ook niet op zondag willen werken worden ook echt nooit op zondag ingeroosterd.
Veel plezier vandaag! :D

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:26

Over 3 weken staat er op mijn rooster CSU (is toch iets van set up ofso)... Wat moet je dan doen eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:53

Set-up:

- counter leeghalen
- shake-machine doorspoelen en aansluiten
- dingen bijvullen en van het magazijn naar voren halen
- alle apparatuur ed aanzetten

Het wordt sws uitgelegd hoor, wees niet bang. Bij ons sta je vaak raam 1 + raam 2 + counter met z'n tweeën de eerste paar uur omdat het lekker rustig is altijd. Ik vind set-up heerlijk en de tijd vliegt!

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:55

Oh oke, ik vind vroeg beginnen altijd heel lekker, dus dit is eigenlijk wel lekker dan.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:01

Set up vind ik ook fijne dienst :)

Wij gaan woensdag een dagje weg met het restaurant.. Het is een informatief dagje weg, buitenactiviteit, zonnebril en camera mee en schoenen waarop je goed kan lopen. Iemand enig idee? :') De managers willen niets loslaten -O-

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:16

Wat bedoel je met counter leeg halen, pimaude? Kan me er even niks bij voorstellen.

Hier is counter set up: shake machine doorspoelen en aansluiten, ijsblokjes, DR klaar zetten, prullenbakken klaar zetten, toilet papier bijvullen. En dan als we open zijn bijvul lijstje maken en halen/bijvullen, schoonmaak klusjes, happy meals vouwen. En dan natuurlijk nog de gasten helpen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:53

Gewoon alles van de counter aftillen :p

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:05

Oh haha. Nee dat hebben wij niet. Staat namelijk nooit wat op de counter. :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:12

zo vandaag eerste officiele soc 55% auw :') en ik dacht dat ik al kritisch op mezelf was...
gister een orientatie van een heel andere trainer 85... :+
hoorde ook allemaal dingen die ik nog nooit had gehoord vandaag

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 02:13

owww das idd wat minder.... Maar wel weer een hoop geleerd en meegekregen, dus hoogst waarschijnlijk heb je de volgende keer wel een veel betere score :) Misschien moet je eens een keer vragen of je een soc mag meenemen of doorlezen, zodat je inzicht krijgt in wat je moet weten en hoe iets uitgevoerd dient te worden. Wat je dan niet snapt, kun je altijd aan een crewtrainer of evt. manager vragen. Dan toon je in ieder geval wel initiatief :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:55

Je kan nu ook op ourlounge.nl alles bekijken. Weet niet of elke vestiging dat heeft, maar is echt handig. Je logt dan in met volgens mij hetzelfde emailadres als van jouwloon.nl, dna ga je naar elearning (staat rechts) en dan documentatie, daar zie je dan alle SOC's. Maar je kan bijvoorbeeld ook alle filmpjes nog eens terug kijken.
Ik vertel dit ook altijd tegen mijn trainees, sommige doen er wat mee, sommige niet, die keuze is dan aan hun. Maar het is wel fijn als je een training moet geven en je trainee weet al een beetje hoe het gaat.

Je bent ook net begonnen, denk ik? Helemaal niet gek dat je dan nog niet zo'n hoge score hebt.. Gewoon je best doen dan komt het allemaal wel goed!

Bij ons is een oriëntatie eigenlijk altijd 100%, omdat je op een eerste dag niets fout kan doen. Hoe zit dat bij de anderen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:02

Toen ik nog CT was nam ik de oriëntatie wel gewoon af, een beetje kritisch maar meer kijken naar of hij/zij een beetje opgelet heeft wat ik zei naar de uitvoer kijk ik dan nog iets minder. Hij telde sowieso niet mee in de officiële metingen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:23

Orientatie is de allereerste dag waarbij je uitleg en kleding krijgt toch?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:48

Ja, bij ons was dat wel. Soms dag 2.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:49

Ooh, dat wordt volgens mij bij ons ook standaard 100% gedaan. Dat heb je hier in Groningen namelijk op 1 bepaalde locatie en de rest van de dagen volg je op je 'eigen' locatie.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:17

@ans; een beetje? Wel 2 beetjes! :)) (grapje hoor)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:34

Fee_ schreef:
Je kan nu ook op ourlounge.nl alles bekijken. Weet niet of elke vestiging dat heeft, maar is echt handig. Je logt dan in met volgens mij hetzelfde emailadres als van jouwloon.nl, dna ga je naar elearning (staat rechts) en dan documentatie, daar zie je dan alle SOC's. Maar je kan bijvoorbeeld ook alle filmpjes nog eens terug kijken.
Ik vertel dit ook altijd tegen mijn trainees, sommige doen er wat mee, sommige niet, die keuze is dan aan hun. Maar het is wel fijn als je een training moet geven en je trainee weet al een beetje hoe het gaat.

Je bent ook net begonnen, denk ik? Helemaal niet gek dat je dan nog niet zo'n hoge score hebt.. Gewoon je best doen dan komt het allemaal wel goed!

Bij ons is een oriëntatie eigenlijk altijd 100%, omdat je op een eerste dag niets fout kan doen. Hoe zit dat bij de anderen?

pff heel verhaal verwijderd ie het weer... :+
ik ken ourlounge niet..
ja ik ben net begonnen, mijn orientatie soc was op mijn 4e dag , dit was de 2e dag dat ik kassa draaide én mijn officiele dus op mijn 5e dag die dag had ik 2 uurtjes kassa.
maar ik ben super perfectionistisch en wil het direct foutloos en als ik dan achteraf pas hoor je moet het zo doen ... ik wil het allemaal vooraf weten :+ maar bewaartijden is ook foutgerekend omdat mn crewtrainer niet wist of ik het had gedaan. daar houd ik wel rekening mee. maar het is mijn eerste officiele en zo kan er alleen maar heel veel vooruitgang in zitten denk ik dan maar... al had ik het idee dat ik het onderhand wel doorkreeg :+
waar ik wel mee zit, als ik met drinken naar achteren loop moet ik die heeel laag houden want stel iemand stoot je aan en dan valt je drinken in het vet oke met zo'n bekertje kan dat nog maar met een emmer, je vernaggeld je rug als je hem zo laag moet houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 02:34

Oh de laag-regel is bij ons wel soepel, als je het maar weet. Gewoon ff kijken of het wel/ niet streng is bij jullie en dan gewoon langs de bop met lange arm lopen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:42

Wij mochten gewoon nooit langs de BOP met ons drinken maar moesten via de grill.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 00:34

Je mag inderdaad niet met vloeistoffen langs het vet lopen. Levensgevaarlijk.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 00:35

Ik ga zo slapen, morgen dus een dagje weg met de McDonalds. Ben heel benieuwd! Zal morgen zodra ik iets weet het hier neerzetten haha.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:42

friendly schreef:
Wij mochten gewoon nooit langs de BOP met ons drinken maar moesten via de grill.

er is maar 1 doorgang naar de keuken via de bop? ( gok dat dat de frituur is? :') )

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:47

Het restaurant waar ik werkte had een doorgang via de BOP (frituur) en eentje via de grill. Dus wij hadden er twee. Daarvoor werkte ik in een restaurant die er inderdaad ook maar eentje had maar dan moest het bekertje inderdaad laag en in de linkerhand.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:02

yeah :D had nu 86 % nog maar net gehaald maar toch een hele verbetering :+
baalde wel dat ik 2 dezelfde puntjes als de vorige keer had gekregen. ( bedrag noemen wat je krijgt en inpakzakken, de ene keer wel een extra zak en de andere keer prop alles te samen om zo min mogelijk zak te gebruiken :+ ) waarom ik die briefjes niet op de lade legde .. tjaaah haast haast die servicetijden :+ heel slordig... ( doe ik normaal altijd ,... heb al langer kassa gedaan alleen niet bij de mac ) en als ik het gepast krijg vergeet ik altijd het bedrag te zeggen...
al vond ik het dan vandaag minder gaan dan de vorige keer :+

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:10

Rubber_Duck schreef:
Ja ik Miekel! Ik ben het alleen niet officieel geweest. Ik was wel de jongste hostess van Nederland op dat moment met mn 15/16/17 :) Als je wat specifieks wil weten roep maar hoor!

Ik moet echt beter bokt bijhouden, is al weer te lang geleden :')
Inmiddels heb ik te horen gekregen dat ik getraind ga worden voor hostess, ik heb er ontzettend veel zin in!