[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:22

Rond deze tijd gaat dat niet meer, dan moet je wel dokken...

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:27

Nou dat is niet meer het probleem gelukkig. Maar ik baal er zo van dat er dan weer zo lang tussen zit, dan ben ik het weer helemaal kwijt.
Had vanochtend al opgebeld zodat ik in ieder geval 24 uur van te voren laat afweten. Net gesmst dat ik het wil proberen, en kreeg gelijk terug dat als ik morgen vroeg me niet goed voel het kan afzeggen en het geen lessen kost!
Ik ben ook echt heel tevreden met mij rijschool, hoef ook nooit iemand naar huis te brengen en wordt nooit thuisgebracht, hij is altijd wel 70 min bezig met een uur rijles omdat we uitgebreid na bepreken, en dan moet hij dus nog naar de volgende rijden. Volgens mij heb ik wel echt geluk want hoor vaak dat het bespreken tijdens het rijden gebeurt, en dat je altijd wel iemand moet halen of brengen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:42

Ik vind dat halen en gebracht worden juist fijn, bij een ander meekijken, wat die doen. Al ben ik 9/10 keer om 8u de eerste en hoef dus niemand weg te brengen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 21:42

Batlow schreef:
Rond deze tijd gaat dat niet meer, dan moet je wel dokken...

Hangt van je instructeur af hoor :D

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:43

Misschien dat ik het over een tijdje fijn vind, gebracht worden vond ik wel fijn inderdaad door het meekijken. Maar toen konden we niet meer nabespreken, dus dat was wel zonde. Zelf iemand wegbrengen hoef ik dus echt niet, ik denk dat ik dan spontaan vergeet hoe ik moet schakelen oid.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:46

Juist daarom vind ik het ook fijn :) Maar hun zijn ook leerlingen hè, die hebben ook recent hun eerste les gehad!

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:55

Misschien als ik iets beter ben. :D Maar vind het zonde van mijn tijd. :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:59

De eerste les moest ik al iemand thuis brengen. Vind het ook niet erg om te doen. Naar huis gebracht worden vind ik wel leuk. Kijken hoe andere het doet.
Wen je er ook alvast aan om met mensen op de achterbank te rijden :)
Ale mensen die ik thuis moet brengen wonen in het zelfde dorp dus is maar 5 min rijden.

Ik zou nu ook nog kunnen Afzeggen als ik morgen les had. Kan zelf nog de zeldse dag als je ziek bent ofzo.

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:05

Het gaat me niet om de afstand, maar meer omdat ik dan niet meer kan nabespreken, en dat vind ik altijd wel fijn.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:09

Ik moet vaak iemand thuisbrengen en/of ophalen.
Vind het geen probleem, wel leuk om te zien hoe de ander rijdt en hoe de instructeur inspeelt op de leerling. Lessen worden wel degelijk nabesproken. meestal in 1 of 2 minuten en daarna komt de volgende lesser. Tegenwoordig zijn het toch maar een paar aandachtspuntjes die zo te noemen zijn en mocht het meer zijn kan dat ook nog wel tijdens de les van de volgende leerling even snel. Tijdens het afstellen van de stoel,spiegels e.d.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:09

Als ik iemand thuis moet brengen bespreken wij gewoon na hoor. Meestal wacht diegene na mij alsnog gewoon binnen totdat hij even een sigaretje gaat roken en dan wisselen we. Ik moet ook altijd even wachten op degene voor mij. Na bespreken is wel noodzakelijk vind ik, althans, ik vind het fijn om even back-up te krijgen op het uur of 2 uur die ik gereden heb.

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:10

Wij doen nabespreken altijd minimaal 5 minuten, en altijd als we stil staan, dus als ik voor mijn huis ben. Als ik dan thuis gebracht wordt is dat een beetje vervelend voor de gene die eigelijk lestijd heeft natuurlijk.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:12

Bij mij duurt dat soms ook 5 minuten inderdaad. Vind het soms ook wel vervelend dat ik zo lang moet wachten op mijn voorganger. Hij laat dan ook meestal wel de les uitlopen. Hij is ook regelmatig 5 minuutjes later. Maar dat vind ik (persoonlijk) niet zo'n probleem. Heb ook al heel wat gratis lessen van hem gehad, dus dat compenseert het wel weer een beetje voor mij :j

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:16

Mazzel dat je lessen gratis hebt gehad! Waarom?
Bij mij loopt het ook regelmatig uit, we bespreken van te voren vaak ook, en pas als we rijden houd hij de tijd bij en rijden we een heel uur. Dus al het voor bespreken al 5 min duurt, loopt het al 5 min uit, en dan nog na bespreken. Maar meestal is er amper voor te bespreken, alleen even wat we gaan doen maar dan stel ik de spiegels in enzo.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:18

Ja wij bespreken eigenlijk nooit wat voor, even stoel instellen en dat soort dingen. Meestal verteld die even wat we gaan doen deze les maar dat ook nog niet eens altijd. Dat doet die meestal wel tijdens het rijden.

O, eigenlijk zonder belangrijke reden. Soms had die een uurtje niks te doen; "Ik laat je les lekker een uur uitlopen, anders heb ik een uur niks te doen. Dus dit uurtje krijg je gratis." Oké, prima haha! Of gewoon dat die soms 20 minuten te laat was, en ik een les van 2 uur geplaned had staan. Dan zijn er dus nog 40 minuten over van de eerste les, maar die gaf die dan gratis. Dan heb ik bijna 2 volle lessen gehad en er maar 1 betaald. En deze 2 zijn beide meerdere keren voorgekomen :j

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:20

Oh dat is wel chill! Ik krijg binnenkort drie kwartier gratis, omdat mijn neefje op mijn advies daar ook is begonnen sinds kort. Ben ik al helemaal blij mee haha.
Woensdag ochtend voor de eerste keer de spits in, brr

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:23

Ja dat is zeker chill! Vind het lessen nu ook echt leuk, nu al die stomme bijzondere verrichtingen gewoon lukken en ik nu richting mijn examen ga. Alles lukt redelijk prima op paar puntjes na dus dan is het rijden al een stuk fijner. Kan nu veel relaxter rijden zonder zorgen, en gewoon met mijn instructeur praten en lachen. Ben echt blij dat mijn instructeur nog zo jong is, kan je echt heerlijk mee lachen.

Pff, de drukte in. Komt vast goed! Ik plan meestal mijn lessen op de rustige tijdstippen, alleen als het niet uitkomt. Meestal les ik ook wel in rustige momenten omdat dat het beste ook uitkomt voor hem en verder heb ik gewoon school. Helaas moet ik zaterdag ochtend, ik haat lessen echt in het weekend, maar achja, het is maar een uurtje.

Hoeveel lessen heb je al gehad en hoelang ben je al aan het lessen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:29

Lijkt me fijn niemand thuis brengen en nabespreken!

Doen wij niet echt... Wel soms even als we wachten zo van 'denk aan dit en dit'

Maar op zich is iemand ophalen niet erg, je bent toch aan het autorijden en terug kan je kijken hoe iemand anders het doet.
Stiekem vind ik het dan niet erg als diegene hem 3x uit laat vallen :Y)

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:29

Ik les een keer per week en heb nu 13 lessen gehad geloof ik, wil wel vaker per week gaan lessen want zit net iets te lang tussen elke keer. Alleen 2 uur achter elkaar lijkt me niet zo heel fijn.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:30

Dat na bespreken vind ik echt niks. Duurt het langer dan 3 min ben ik er al weer klaar mee. Is echt niet mijn ding. Vooral waneer die vraagt hoe ik vond dat het ging, nou zo als altijd niet goed. Voor me zelf is het pas goed als het anderhalf uur alles prefect ging (nooit dus)

Verapopeye, spits rijd lekker hoor. Er is altijd wel wat om je heen dus je wordt wel uitgedaagd om goed te kijken. Je hebt het idee van a er rijd toch niks niet meer dan.

Bentemaxime, in het weekend lessen? Wist niet dat dat kon. Heb nog nooit een les auto gezien in het weekend. )

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:31

2x een uur werkt beter dan 1x twee uur. zou dus zeker kiezen voor 2x een uur als je die mogelijkheid hebt ;)

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:32

Ik les altijd in het weekend, zelfs een keer op zondag! Zie er op zaterdag ook veel rijden.
Spits lijkt me zo erg omdat je natuurlijk de heletijd moet optrekken, zie het al gaan. Hou vaak zou die afslaan, 100 keer? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:33

Ben ik niet met je eens. 1x 2 uur heb ik meer aan! maar ik woon wel in buitendorp dus moet eerst naar de stad rijden.

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:34

Ik denk ook dat voor de meeste 2 x 1 uur het beste werkt, maar het verschilt per persoon. Hier is ook een rijschool waar je alleen 2 uur kan rijlessen, vind ik zo achterlijk

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:40

Haha zal we wel een keer op gaan letten in het weekend. Zie ze dan opeens heel veel zeker.

Valt mee hoor. Je staat niet veel vaker stil als dan normaal. Of je moet in de file staan.

Ik denk ook dat ik een keee 2 uur prettiger vind dan 2 keer een uur. Omdat je gewoon wat meer kan doen in de 2 uur achter elkaar.
Zelf les ik anderhalf uur in de week.