Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26597
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:17

Tja... ik heb laatst ook ergens geinformeerd en niks terug gekregen... nou, dan niet! Ik snap wel dat je naar een ander loopt. Hopelijk leveren ze meer goede service/diensten dan alleen antwoord op mails en telefoontjes, dan heb je de juiste keus gemaakt. :)

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:18

Annash schreef:
Tja... ik heb laatst ook ergens geinformeerd en niks terug gekregen... nou, dan niet! Ik snap wel dat je naar een ander loopt. Hopelijk leveren ze meer goede service/diensten dan alleen antwoord op mails en telefoontjes, dan heb je de juiste keus gemaakt. :)

Shanna, mocht jij nog goedkoop op zoek zijn naar een logo/huisstijl.. :) Ik wil m'n portfolio uitbreiden dus werk vrij goedkoop op dit moment!

Eilish
Berichten: 3021
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:07

Ik ben vanavond naar een boekhoudworkshop geweest, dat was heel verhelderend :)
Nu weet ik een stuk beter hoe het in elkaar zit met BTW, aftrek enz.
Ik weet nog (lang) niet alles over administratie en belasting, maar ben al goed op weg denk/hoop ik :)
Hoe hebben jullie je verdiept in de administratie en belasting?
Nog bepaalde boeken of site's oid aan te raden? Naast de kvk en belastingdienst.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:04

Ik heb het zelf uitgezocht. De website van belastingdienst geeft ook wel informatie, maar ik heb zelf economie gestudeerd, dus dan krijg je er wel iets van mee. Alhoewel, dat ging eigenlijk meer over grote bedrijven of macro-economische dingen.

Over dat van Sanoma; vanaf januari sta ik mogelijk in drie paardenbladen met artikelen. In één blad elke editie en de andere twee af en toe. Ik ga dit samen met MacRider doen. Er wordt nu nog onderhandeld met Sanoma, dus het is nog niet zeker.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:07

Eilish schreef:
Ik ben vanavond naar een boekhoudworkshop geweest, dat was heel verhelderend :)
Nu weet ik een stuk beter hoe het in elkaar zit met BTW, aftrek enz.
Ik weet nog (lang) niet alles over administratie en belasting, maar ben al goed op weg denk/hoop ik :)
Hoe hebben jullie je verdiept in de administratie en belasting?
Nog bepaalde boeken of site's oid aan te raden? Naast de kvk en belastingdienst.

Ik zal er nooit wat van snappen :=
Gelukkig heb ik een vriend die het heeft uitgezocht en nu steeds voor mij bijhoud.
Godzijdank bied mijn bedrijf diensten aan ipv goederen, dus dan is de administratie nog te overzien

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:13

Leuk zeg Connepon!

Ik heb ook economie gehad bij mijn studies maar laat me voornamelijk adviseren/informeren door mijn boekhouder. Ik kan er zelf niet genoeg van dus geef ik het liever uit handen!

Eilish
Berichten: 3021
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:22

Gaaf connepon! Ik hoop dat het doorgaat :D
Ik heb op de middelbare school economie gehad, maar dat ging weinig over kleine ondernemingen.
Is voor mij nog maar 2 jaar geleden, maar ik was er niet zo goed in en het is allemaal weggezakt :P
Het zou eigenlijk een keuzevak moeten zijn op school, hoe je een eigen onderneming kan hebben.

Lowara, dat is handig :) ik wil ook diensten aanbieden, dat scheelt inderdaad.

Mallootje, ja dat kan ook, ik hoop alleen wat geld te besparen door het (grotendeels) straks zelf te doen.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:43

Ik vind eigenlijk ook dat ze op de middelbare school iets zouden moeten doen over het starten van een eigen onderneming.

Mallootje, welke studie heb jij gedaan?

Bij mij was het een beetje vreemd. Ik heb niet eens economie gehad op de middelbare school. Ik deed Natuur en Techniek en had economie niet als keuzevak genomen. Toch ben ik daarna algemene economie gaan studeren. (Vraag me niet waarom :p )

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:44

Ik heb Bedrijfsmanagement gestudeerd en daarna nog eventjes Rechten maar dat vond ik toch niet zo leuk.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:51

Leuk! En lijkt me handig voor je eigen winkel! Rechten lijkt mij ook niet leuk; saaaai. Maar ieder zijn ding.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:54

Ik vond het helemaal niet saai, maar wel te zwart-wit als je begrijpt wat ik bedoel :)

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:47

Ik had in de HAVO 3 wel Management en Organisatie voor een korte periode, waarbij we dus ook een balans leerde maken en zo. Heel kleinschalig, omdat het meer als teaser was voor HAVO 4 en 5 waarbij je dat echt als vak kon kiezen. Vond het wel super leuk, maar ben daarna teruggestapt naar het VMBO en daar had je dat niet....

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:56

connepon85 schreef:
Ik vind eigenlijk ook dat ze op de middelbare school iets zouden moeten doen over het starten van een eigen onderneming.

Mallootje, welke studie heb jij gedaan?

Bij mij was het een beetje vreemd. Ik heb niet eens economie gehad op de middelbare school. Ik deed Natuur en Techniek en had economie niet als keuzevak genomen. Toch ben ik daarna algemene economie gaan studeren. (Vraag me niet waarom :p )

:') dat is wel een grappige onlogische keuze geweest

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:19

Het lijkt mij ook goed als er meer algemene lesstof komt over het ondernemerschap. Zelf heb ik wel enkele extra vakken gevolgd tijdens mijn HBO studie, namelijk ondernemersvaardigheden en ondernemersplan. Maar dat ik nu kan zeggen dat ik er zo enorm veel aan gehad heb....;)

Ben toch stiekem een beetje zenuwachtig voor vanmiddag: fotoshoot met K.laas-J.an H.untelaar
Slaat nergens op, maar toch, haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 14:00

Haha gut, ik zou niet eens die camera meer stil kunnen houden.
Ik wens je iig veel plezier!

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:17

@Yucca, wat leuk, hoe kom je daar aan dan?

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:18

haha, in mijn MBO opleiding Fotografie werden wij opgeleid tot bedrijfsleider/freelance fotograaf, maarre... die Marketing lessen waren nou niet echt zoals het in de praktijk ook werkt...

Wow, gaaf zeg, Yucca! Echt gaaf dat je hem mag fotograferen! Stiekem wel benieuwd hoe je aan zo'n klus komt ;) haha
Pff... Ik begin weer boven water te komen... 3 klussen voor Jumbo gehad in de laatste 48 uur, waarvan nr 2 om 22 uur vannacht afliep en ik voor nr 3 vanochtend om 6 uur moest vertrekken... Dus nu met de voetjes omhoog en foto's gaan afwerken!

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:22

Het is voor een Achterhoeks ondernemersblad/magazine. Ze houden met hem een interview over zijn foundation.
En daarbij moeten natuurlijk foto's komen + een coverfoto. Ik ben toevallig in contact gekomen met de maker van het blad, vandaar!

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:24

Wow, goeie connectie! Wist eigenlijk niet dat hij een foundation had, maar wel heel leuk zeg!
Zo zie je maar hoe belangrijk een goed netwerk is!

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:17

Leuk hoor, dat zijn leuke opdrachten!

Maar 11A, Jumbo lijkt toch ook geen verkeerde klant?

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:44

Wat leuk, iedereen gezellig veel werk!

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:54

Ik amuseer me met mijn webshop. Net de algemene voorwaarden herschreven, verzendkosten aangepast, allerlei randdingetjes gedaan, en nu beginnen we aan de producten.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:01

Pfoe heel werk he, moet alles er opnieuw in? Ik heb echt dagen en dagen werk gehad met alles importeren, blij dat ik nu alle nieuwigheden beetje per beetje kan doen want een paar honderd ineens bezorgde me nachtmerries :D

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:22

Taffje schreef:
Leuk hoor, dat zijn leuke opdrachten!

Maar 11A, Jumbo lijkt toch ook geen verkeerde klant?

haha, zeker niet! Wordt zelfs alleen maar meer en de Openingen zijn weer begonnen, dus ik heb er zeker niet te klagen over hoor! Vind het super leuk om te doen en een fijn bedrijf om voor te werken. Maar altijd leuk om te horen hoe andere aan hun klanten komen ;)

Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:23

Eilish schreef:
Ik ben vanavond naar een boekhoudworkshop geweest, dat was heel verhelderend :)
Nu weet ik een stuk beter hoe het in elkaar zit met BTW, aftrek enz.
Ik weet nog (lang) niet alles over administratie en belasting, maar ben al goed op weg denk/hoop ik :)
Hoe hebben jullie je verdiept in de administratie en belasting?
Nog bepaalde boeken of site's oid aan te raden? Naast de kvk en belastingdienst.


Mijn moeder helpt me met mijn administratie, die houden we bij in een excel bestand. :) Ik vul alles in en het wordt automatisch ge-update. En eens in de zoveel tijd kijken we alles even door samen, om te kijken of het nog klopt, en ook aan het einde van het jaar. :)