't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blacknorton

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:40

super lolleke!

jorida wat voor werk zoek je?
is studentenwerk niet iets? dat is vaak op oproepbasis
of anders een weekend baantje in de horeca?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:43

Ik zoek vooral zittend of lopend/bewegend werk in verband met rugklachten bij lang stilstaan. Een kassabaantje waarbij je niet op een stoel kan zitten is bijvoorbeeld niets voor mij, maar schoonmaken of post bezorgen lukt dan weer wel. Verder maakt het me weinig uit, als het maar verdient. Ben wel slecht in mensen overtuigen, ben te lief, dus iets van een callcenter waarbij ik mensen iets aan moet smeren wordt lastig denk ik :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:51

Soms zit ik wel eens te deken of ik toch niet weer het distributiecentrum/ magazijn in moet. Verdient een stuk beter en ondertussen kan ik gewoon verder met m'n avondopleiding.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:37

Wij zouden per 1 juni loonsverhoging krijgen, helaas is dat nog niet verwerkt.....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:32

Ik ben aangenomen bij de BBL opleiding Verzorgende niveau 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben echt zo blij he, liep echt bijna te janken van blijdschap toen ik me moeder belde!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:32

Ik werd gisteren gebeld door het bedrijf waar ik een eerste oriënterend gesprek heb gehad en waar ik erg graag zou willen werken. Ze willen me graag op een tweede oriënterend gesprek hebben! *\o/*
Meteen de afspraak met het headhunterskantoor maar even verzetten, want het is dus maandagmiddag. Ben erg blij! Ze willen ook graag horen wat mijn input zou zijn voor de functie die ik wil vervullen, want ze zijn een beetje bezig met hervormingen en functieveranderingen. Heb blijkbaar dus een goede indruk achtergelaten :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:35

Wat een goed nieuws Purny en Westernfreak!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:36

Gefeliciteerd purny! :D
En Westernfreak, succes bij het 2e gesprek!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:39

Dank jullie wel! Ik ga per 1 september starten in de opleiding en die duurt 2,5 jaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:41

Ik zoek naar een BBL plek voor Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener maar dat is gewoon echt niet te vinden. :n Heb tot 4 min buiten mijn woonplaats gezocht maar ze zitten vol, nemen alleen SPH studenten aan of ze accepteren geen BBL student. -O-

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:50

Gefeliciteerd meiden! :)

Ik loop even vast, zie het niet meer zitten.. Rotwerk!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:01

Oei vanochtend een heel leuk gesprek gehad bij een bedrijf waar ik echt graag zou willen werken.

Maar hier op de zaak is het zo'n rommel dat ik me ernstig afvraag of ik hier wel wegkan.
Dit kaartte ik net aan bij PZ en zij zegt: "je moet solliciteren, gewoon doen, bel me dan prive en dan maken we een plannetje'.. dus ergens heb ik wel goeie hoop (dan moet ik nog wel aangenomen worden maar goed)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:21

je kunt toch altijd weg? Niemand is onmisbaar denk ik altijd maar, en als dit nu een baanis waar je gelukkig van wordt en een nieuwe uitdaging in vind, dan zou ik dat gewoon doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:24

Sterker nog, ik heb nu al mail dat ik op tweede gesprek mag komen :oo

Nee een tijdelijk contract zonder opzegtermijn is niet opzegbaar... klaarblijkelijk...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:30

op geen enkele manier? MOet toch een weg zijn?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:35

Zeggen ze dat? Als er in jouw contract niks over een opzegtermijn staat en je er geen algemene voorwaarden bij hebt gekregen waar dat wel in staat lijkt me dat je gewoon per direct kan opzeggen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:41

@ de paar boven me....die discussie is in dit topic gewoon een paar pagina's terug ook al geweest. Lees even terug rond pagina 7.

Een tijdelijk contract is op te zeggen als dit in het contract staat vastgelegd en met de wettelijke opzegtermijn van een maand.
Stata dit niet in het contract kun je alleen weg met toestemming van je werkgever en anders ben je schadeplichtig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:44

Wat Lolleke zegt :j

PZ heeft toegezegd dat ik wegmag, maar het is dan haar woord tegen dat van de directeur.. ach, we zullen wel zien. Tegen de eventuele nieuwe werkgever heb ik gezegd dat het opzeggen problematisch kan zijn, maar ik mag toch voor een 2e gesprek komen, dat geeft moed :j

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:48

Oh sorry ik haalde even een tijdelijk en een 0-uren contract door elkaar. Ik ben eens per direct ergens opgestapt, ik had daar een 0-uren contract en een opzegtermijn van een maand. Ik heb toen aangegeven dat ik de laatste maand maar 0 uur wilde werken. Op die manier kon ik er dus onderuit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:54

Cer, wie weet valt het mee joh en kun je gewoon na een maand weg. Kan me niet voorstellen dat het wettelijk toegestaan is dat je een jaar MOET blijven. Overigens, bij mijn vorige werkgever dacht ik ook dat hij wel zou zeggen dat ik lang moest blijven maar hij zei, is 2 weken goed als opzegtermijn? :D

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:56

Mag ik me ook melden?

Ik ben mandy 23 jaar en op zoek naar een fulltime baan.
heb een afgeronde mbo 4 dierverzorging opleiding en zoek werk in de omgeving van arnhem
Het hoeft niet perse in de branche te zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:29

Ffortuna schreef:
Cer, wie weet valt het mee joh en kun je gewoon na een maand weg. Kan me niet voorstellen dat het wettelijk toegestaan is dat je een jaar MOET blijven. Overigens, bij mijn vorige werkgever dacht ik ook dat hij wel zou zeggen dat ik lang moest blijven maar hij zei, is 2 weken goed als opzegtermijn? :D

Nou ja het voordeel is ook dat ze pas iemand willen per 1 september, dus als ik het mn baas op tijd kan zeggen,(dan kan eventueel de kantonprocedure gestart worden) en we kunnen tijdig iemand zoeken om me te vervangen die ik dan ook nog in kan werken, dan zou het moeten kunnen passen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:40

Ik zou me niet kunnen voorstellen dat je baas dan moeilijk doet. Maar ja, je weet maar nooit natuurlijk. Ik duim dat het 100% meevalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:23

purny schreef:
Ik ben aangenomen bij de BBL opleiding Verzorgende niveau 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben echt zo blij he, liep echt bijna te janken van blijdschap toen ik me moeder belde!

Wat leuk!! *\o/* *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:29

Weetje, veel werkgevers hebben geen zin in ongemotiveerd personeel. Vaak gaan mensen bewust of onbewust toch een beetje de kantjes er vanaf lopen als ze ander werk hebben gevonden, je verlaat een bedrijf meestal niet omdat je het er zo naar je zin hebt ;) Dus werkgevers hebben er vaak gaan baat bij om iemand tegen zijn zin heel lang door te laten werken.