Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:41

Maar dat is zo 'zonde' van die opdrachten. Dan maak je eerst de helft van de opdrachten om het te snappen, dan heb je er nog maar een paar over om echt te oefenen...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:17

M en o en normale verdelingen? Mis ik iets?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:19

Ik kreeg via school deze site toegestuurd!

http://www.examensite.nl

Echt ontzettend handig, ik ben fan :D Online examens oefenen en punten uitrekenen, persoonlijk rooster, en alle examenstof per onderwerp gerangschikt :) Ook bijvoorbeeld samenvattingen van geschiedenis, geschreven door historici, zijn er te vinden!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:35

Meiden, ik ga zakken. -O-

Vandaag gemaakte examens:
Wiskunde B 2008-2: 4.5
Biologie 2009-1: 5.9 (beste vak)
Nederlands 2010-1: 5.0 (dit is hoog voor mij, normaal zit ik op de 4.5)

Ik kan wel janken.....

ook nog een handige site: www.alleexamens.nl

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:46

Douce schreef:
M en o en normale verdelingen? Mis ik iets?

dat waren 2 losse dingen, normale verdelingen ging over een wiskunde examen :P

xCathy, natuurlijk ga je niet zakken. Als je nu blijft denken dat je gaat zakken, ja dan zak je. Maar als je nu denkt 'oké, ik heb poedersuiker gehaald, en ik ga nu 2 weken knallen om te zorgen dat dat beter wordt', dan kom je al een heel eind verder. Positief blijven denken! :+:

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:51

Is een beetje moeilijk nu..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:56

Volg je eigen onderschrift op!

Het is erg balen ja, ga eens kijken op welke onderdelen je onvoldoende scoort en ga dat proberen te verbeteren door leren en oefeningen uit examenbundel bv.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:06

Ohja, opgeven is geen optie!
Helaas is voor mij 6x die klote berg opfietsen, ongeveer 100 keer makkelijker dan m'n diploma halen..

Ja, dat ga ik maar doen..

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:25

Kop op Cathy. :(:) Even 2 weken in de boeken en dan komt het helemaal goed. Even niet feesten, dat komt erna wel weer!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:31

Het komt goed! Oefenen is anders dan de echte examens he, en het duurt nog wel even. Schrok al van de normale verdeling, heb al het gevoel dat ik niets snap van m en o en dat werd even versterkt :P

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:55

xMarloess schreef:
Goed bezig iedereen! Niemand die Q-day viert?
Ik iig ook niet, wel naar Q-night geweest, en eerst misschien nog wel Q-day maar vriendin had geen zin, dus eigenlijk maar goed ook want nu heb ik een beetje aardrijkskunde geleert.. Kon me alleen niet zo goed concentreren door die heerlijke zon!

Is KUA niet heel irritant om te leren, omdat het zo stampen is?

xCathy, zeker spannend.. Ik heb vooral ook het idee dat ik veel te weinig doe :o En dan probeer ik iets te doen, lukt het niet, ik onthoud het gewoon niet allemaal! En ik heb steeds geen zin om 3 uur achter elkaar vrij te houden voor een examen. Maar ik denk dat ik morgen maar een examen nederlands ga maken. Daar ben ik als het goed is, best goed in. Dus hopelijk zakt de moed me niet in de schoenen morgen als ik toch lager dan een 6 haal.

Hoe leren jullie trouwens? Maken jullie examens en ga je dan kijken waar je niet goed in was, om dat te leren, of gaan jullie eerst leren en daarna kijken hoe de examens gaan?

Viel wel mee, ik heb alledrie de boeken natuurlijk al eens eerder gelezen, dus ik herlees ze nu vooral - en als ik dan een heel boek doe op een dag, zit het best wel goed. Bij het lezen maak ik aantekeningen van dingen waarvan ik denk dat ik ze straks nogmaals moet doorlezen, op 42 blz was dat een half a4tje :D Mijn hele klas maakt zich druk over de modernen, want ze hadden helemaal niet door dat ze die ook moesten leren :z Ik heb die het afgelopen jaar al twee keer opnieuw doorgenomen, omdat de lerares zei dat we die op tentamens nodig hadden, wat niet zo was, maar dat is nu wel prettig.

Bij kua weet ik dat ik op deze manier moet leren en dan straks een examen moet gaan maken, voor geschiedenis en aardrijkskunde is dat ook, eigenlijk gewoon de leervakken. Bij economie (vind ik lastig) hebben we de afgelopen weken al een aantal examens gemaakt en daar ga ik gewoon mee door en bij wiskunde ook. Nederlands, Engels en Frans heb ik nog niet zoveel voor gedaan, maar daar ga ik gewoon een paar examens voor doen om te kijken waar ik nog op moet letten. Over het algemeen haal ik hier best wel goed voor, dus volgens mij moet dat wel loslopen...

Zijn er trouwens meer mensen die 0 motivatie hebben voor Frans, omdat dit nog zo ver weg is? Ik weet wel dat ik echt wat moet doen voor de examens echt beginnen, je zult zien dat ik er anders niet meer aan toekom, maar 'het duiveltje' zegt de hele tijd: ''het duurt nog zooooooo lang'', waarna 'het engeltje' zegt: ''schop onder je kont moet je hebben! Werken, anders heb je straks niks gedaan!'' -O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:37

Hebben jullie ook een mail gehad van studielink? Kreeg ineens een mail dat ik m'n opleiding moest betalen. Ik slaag toch liever eerst..

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:48

Ja klopt. Dat zag ik ook. Apart dat ze nu al willen dat we gaan betalen..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:38

Ja die heb ik ook gekregen. Ik vind het ook een beetje vreemd. Vraag dadelijk wel aan mn broer of dat bij hem ook zo was.

Nou net examenvragen over redox gedaan op havo niveau, zelfs daar kom ik niet uit :') Gelukkig heb ik deze week twee keer bijles, heb ik hard nodig.

Frans heb ik geen ervaring mee, op welke datum staat die? Mijn laatste is 30 mei (economie)
En jij hebt al veel gedaan voor kunst dan, goed bezig!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:47

Ja, die kreeg ik ook al. No way dat ik ga betalen voordat ik geslaagd ben hoor := En m'n zus heeft pas vorig jaar halverwege augustus zich ingeschreven en betaald, dus dat kan wel even wachten tot 14 juni hoor :P

Redox kan ik opzich wel xMarloess, dus als je gerichte vragen hebt, wil ik je wel proberen te helpen!

Ik heb even een vraagje, weten jullie hoe dat zit met normeringstabellen. Want ik heb net een examen natuurkunde gemaakt, en had er 25 punten voor. In de tabel (http://www.eindexamens.leidenuniv.nl/ni ... mering.htm) staat dan dat ik een 4.0 heb, alleen bovenin staat dat de N-term 0.5 is, mag ik er dan nog 0.5 bij optellen of is het gewoon een 4.0?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:50

Frans is mijn allerlaatste examen, na economie, dus op donderdag de 31e.
Mijn rooster is trouwens best wel chill, ik heb maar een keer twee vakken op een dag (Engels en Aardrijkskunde), verder overal volgens mij maar twee keer in de week :) Hoe zit dat bij jullie?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:00

Ik heb in de eerste week eerst Nederlands en dan
de dag erna handvaardigheid en m en o..
De week erna elke dag iets, maar ik hoef alleen die week 2 vakken te leren, wiskunde en geschiedenis
Economie ga ik pas een week van tevoren leren.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:00

Hmm, ik heb die mail van studielink over betalen niet gehad. Kan dat komen omdat ik hbo ga doen en jullie uni?

Mijn rooster is echt perfect _O_
De moeilijke vakken (eco, gs en m&o) zitten heel erg gespreid, en geen enkele dag met 2 examens

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:04

Mijn rooster is ook best lekker! :D

maandag: nederlands
dinsdag: -
woensdag: wiskunde B
donderdag: -
vrijdag: -
weekend: -
maandag: natuurkunde
dinsdag: -
woensdag: Duits & bio
donderdag: Engels
vrijdag: -
weekend: -
maandag: -
dinsdag: scheikunde
woensdag: muziek & economie
KLAAAAAAAAAAAAAAR!

Heb echt ontzettend veel dagn ertussen, en duits+bio op één dag met vlak erachter engels is totaal geen probleem voor mij! Ik baal alleen wel van scheikunde en economie zo dicht tegen elkaar, dat is veel en moeilijk. Maargoed, dat zit aan het einde, dus veel tijd om ervoor te gaan! :D

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:56

Bedankt voor het aanbod iig, als ik eens iets tegenkom waar ik duidelijk iets over kan vragen zal ik t zeker doen!
Ik heb geen idee hoe het zit met die N-term.

Mijn rooster vind ik eigenlijk best klote, bijna alles in de 2e week:
Maandag: Nederlands
Di t/m ma niks
Dinsdag: Wisk A
Woensdag: Duits en biologie
Donderdag: Engels en Aardrijkskunde
Vrijdag t/m maandag niks
Dinsdag: scheikunde
Woensdag: economie
KLAAR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:59

Het komt wel goed cathy! Ik had voor proefexamens ook lage cijfers :( Maar nu ik steeds blijf oefenen word het steeds hoger!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:06

Mijn rooster is best balen....
Dinsdag: M&O (wel lekker dat ik daar meteen vanaf ben)
Woensdag t/m vrijdag niks
Maandag: Geschiedenis
Dinsdag: Wiskunde
Woensdag: Duits
Donderdag: Engels en aardrijkskunde
Vrijdag niks
Dinsdag: Filosofie

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:18

Mijn rooster:
Dinsdag: M&O
Woensdag : -
Donderdag: -
Vrijdag: -
Maandag : geschiedenis
Dinsdag : wiskunde
Woensdag: -
Donderdag : Engels
Maandag: -
Dinsdag: -
Woensdag: economie
Donderdag: Frans

_O_

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:30

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:35

xCathy schreef:
Ik heb even een vraagje, weten jullie hoe dat zit met normeringstabellen. Want ik heb net een examen natuurkunde gemaakt, en had er 25 punten voor. In de tabel (http://www.eindexamens.leidenuniv.nl/ni ... mering.htm) staat dan dat ik een 4.0 heb, alleen bovenin staat dat de N-term 0.5 is, mag ik er dan nog 0.5 bij optellen of is het gewoon een 4.0?

Dan heb je gewoon een 4.0
De N-term gaat over hoe moeilijk het examen is, daarvoor wordt het cijfer gecorrigeerd. Normaal is een 1, heel moeilijk een 2, heel makkelijk een 0. Hij kan alles daar tussenin zijn. Dus een examen met een normering van 0.5 was vergeleken met voorgaande jaren redelijk makkelijk, maar wordt dus ook strenger beoordeeld. Bij dit examen heb je met 25 punten dus een vier, terwijl je bij een ander examen met 25 punten misschien wel een 4.5 zou hebben gehad.
Maar het cijfer dat in de tabel staat is altijd je echte cijfer.

Mijn rooster nog even:
Dinsdag: M&O
Woensdag: Wiskunde B
Donderdag: -

Maandag: Geschiedenis en Natuurkunde
Dinsdag: -
Woensdag: -
Donderdag: Engels
Vrijdag: Latijn

Maandag: -
Dinsdag: Filosofie
Woensdag: Economie

En dan: Klaar!!!

Behalve dat natuurkunde en geschiedenis op een dag is is mijn rooster echt best wel fijn vind ik. Het kan in ieder geval een stuk erger