Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:37

Dat dacht ik ook, toen nog een keer een poging gewaagd en het sindsdien helemaal zat, ballenzooi :P

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:31

pmarena schreef:
Slepen naar de adresbalk, ja hoor??? Nooit geweten, lachen!

Als ik foto's moet jatten en het is echt goed afgeschermd allemaal....gebruik ik altijd maar gewoon een printscreen :P

Er is niet zoiets als goed afgeschermd. Op het moment dat jij de foto ziet, staat hij al op je PC. Alle moeite om het af te schermen is dus ook verspilde moeite.

Nog makkelijker is naar images.google.com en daar site:domeinnaam.nl in te tikken. Dan krijg je alle afbeeldingen van dat domein.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:41

LHO schreef:
pmarena schreef:
Slepen naar de adresbalk, ja hoor??? Nooit geweten, lachen!

Als ik foto's moet jatten en het is echt goed afgeschermd allemaal....gebruik ik altijd maar gewoon een printscreen :P

Er is niet zoiets als goed afgeschermd. Op het moment dat jij de foto ziet, staat hij al op je PC. Alle moeite om het af te schermen is dus ook verspilde moeite.

Nog makkelijker is naar images.google.com en daar site:domeinnaam.nl in te tikken. Dan krijg je alle afbeeldingen van dat domein.

Er zijn geen afbeeldingsresultaten gevonden voor uw zoekopdracht 'site:www.horse-assist.nl'.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:46

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:47

Jij hebt echt interessante kennis LHO :)

Maar voor mij als redelijke leek is het al gauw goed afgeschermd natuurlijk als ik een foto simpelweg niet mag selecteren dan kan ik er ook niks mee....behalve dan die Printscreen en even de foto uitknippen :)

Ik krijg ook niks, wat doe ik fout :P

site:barefoot-saddle.nl

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:47

Beetje jammer dat ik juist in het ondernemerstopic lees over foto's jatten. Heel professioneel. :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:56

Ik jat ze legaal hoor, mag ze gewoon gebruiken :P

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 09:59

Ik zie het niet als, hoe jat je foto's Jolanda, maar als hoe voorkom ik dat dat gebeurt.

Nu vraag ik me af, is het slim als je alles blokt? Tuurlijk is het niet je bedoeling dat andere met je foto's aan de haal gaan, maar aan de andere kant wil je wel in google voorkomen want ook foto's leveren bezoekers op. Mensen kijken nu eenmaal plaatjes.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:20

JolandaS schreef:
Beetje jammer dat ik juist in het ondernemerstopic lees over foto's jatten. Heel professioneel. :n

Het gaat niet over het 'jatten van foto's' maar over de (in mijn ogen) onzinnige pogingen dat te voorkomen. En zeker ook voor de gene met een webshop kan het ook nog nuttig zijn; iemand die een product ziet wat bevalt, daar over post op een forum, en een afbeelding er bij plakt; is toch een vorm van reclame. En voor mensen die je afbeeldingen van je site plukken om ze op hun eigen site te gebruiken; tsja, dat lukt ze toch wel. Die kan je beter aanpakken door dan achteraf het beeldmerk toe te eigenen dan wel te factureren voor het gebruik van bijv. intellectueel eigendom.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:22

pmarena schreef:

Maar voor mij als redelijke leek is het al gauw goed afgeschermd natuurlijk als ik een foto simpelweg niet mag selecteren dan kan ik er ook niks mee....behalve dan die Printscreen en even de foto uitknippen :)

Dankje :) Even spieken.

https://www.google.nl/search?q=site:bar ... GdOsnc4IgH

Ik zie gewoon een aantal afbeeldingen hoor. En Google heeft de site blijkbaar geindexeerd als boomloosrijden.nl. Als ik daar op zoek, zie ik nog heel veel meer afbeeldingen :-)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:23

pmarena, ben jij trouwens een blonde, Brabantse dame die ook langs stallen gaat met haar producten? :) Wij hebben nl. ooit een boomloos zadel geprobeerd voor een aantal dagen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:24

haha, ik zie mogelijkheden voor een workshop van LHO, wanneer kan ik inschrijven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:32

Nou, dat zit een beetje raar in elkaar (Dat "geïndexeerd op boomloosrijden.nl" ;) ) := Voor jou waarschijnlijk wel heel begrijpelijk denk ik :P

**let op: lang en wazig verhaal**

Ik heb jarenlang mijn website op http://www.boomloosrijden.nl gehad. En heb een heel zooitje domeinen die daar ook naartoe re-directen, zoals de verschillende barefoot-zadel / barefoot-saddle.nl en fijnzadel.nl / .be domeinen, om te voorkomen dat iemand anders daarmee aan de haal gaat.

Nu ben ik al een jaar bezig met bouwen en schaven aan de nieuwe website, en die is afgelopen maandag officieel online gegaan. Nog wel wat probleempjes (zie bericht op de openingspagina :o ) maar alles doet het grofweg nu wel gelukkig.

Nu moeten dus al mijn domeinen die naar BoomloosRijden.nl ge-re-direct hebben...naar Barefoot-saddle.nl gaan redirecten.

De nieuwe website staat op een server in Duitsland. De andere domeinen bij een Nederlandse host. Nu heeft de Duitse host al toegang gegeven aan BoomloosRijden.nl om te redirecten. Dat doet deze volgens mij direct op de Duitse server, net zoals barefoot-saddle-nl direct naar de "echte" website op de Duitse server doorlinkt.

Alleen nu hebben de Duitse en Nederlandse host wat onenigheid over hoe de andere domeinen ge-re-direct moeten worden :=

Nederlandse host wil dat ze direct toegang krijgen tot de "echte" website in Duitsland, omdat dit beter voor de SEO zoekresultaten zou zijn.

De Duitse host zit er echter niet echt op te wachten om al die domeinen in te moeten stellen om te laten oppakken door de echte website....en wil graag dat de Nederlandse host van die domeinen ze gewoon simpelweg re-direct naar barefoot-saddle.nl....zodat die ze mee kan nemen naar de echte site zeg maar.

Ik krijg nu echter wel het vermoeden dat mijn Nederlandse host gelijk heeft want ik verdwijn wel heel rap uit de Google resultaten nu na een paar dagen valt me op :P

Heb de oude BoomloosRijden-website ook helemaal offline gehaald waardoor oude links nu zo'n saai wit beeld met zwarte error-tekst krijgen....dat vind ik wel jammer, ik zou graag willen dat bezoekers van die oude links (via oude Bokt-topics enzo...) terechtkomen op de openingspagina van de nieuwe website, dat lijkt me veel nuttiger en klantvriendelijker :j

Probleem is dat ik er niks aan kan doen zelf.

Heb op dat niveau geen toegang tot de Duitse of Nederlandse server en alles moet dus door de wizzkids gebeuren die het nu niet met elkaar eens zijn ^)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-04-12 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:33

LHO schreef:
pmarena, ben jij trouwens een blonde, Brabantse dame die ook langs stallen gaat met haar producten? :) Wij hebben nl. ooit een boomloos zadel geprobeerd voor een aantal dagen.

Nee helaas, donkerharig propje van 30km onder Rotterdam dat het achter de computer al te druk heeft met klanten :P

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:34

joyce2 schreef:
Nou, het is nog niet binnen hoor ;) Was het maar zo'n feest! :D

Haha ik zie nu dat ik iets te positief je bericht heb gelezen. (hele irritante gewoonte, te snel lezen en van te voren al bedenken wat er staat :+ ).

Nou hopen dat je 't snel binnen krijgt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:35

LHO schreef:
pmarena schreef:

Dankje :) Even spieken.

https://www.google.nl/search?q=site:bar ... GdOsnc4IgH

Ik zie gewoon een aantal afbeeldingen hoor. En Google heeft de site blijkbaar geindexeerd als boomloosrijden.nl. Als ik daar op zoek, zie ik nog heel veel meer afbeeldingen :-)

Hee huh :? DAT kreeg ik net niet :n

Het zijn ook wel de meeste flitsende afbeeldingen zeg, pfffft :P
Waarom nu juist die vraag je je af :P (nouja, ik dan :P )

Er staan een kleine 3 miljoen afbeeldingen op ongeveer (okee misschien een beetje overdreven :') ) en dan is dat de schrale oogst :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:36

Blijft grappig om te zien dat mijn geopende topic voor ondernemers zo een succes is haha!
Deel 5 al!! Jullie zijn er maar druk mee ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:42

Onenigheid bij host... Breek me de bek niet open... Ik ben voor duizenden euro's in de nek geslagen en nu wilt hij weer €2.500 van me hebben..
Voordat die 2.500 betaald is, cq er een betaalafspraak gemaakt is, wilt hij mijn webshop niet in de nieuwe versie opleveren. Die €2.500 betreft
echter een offerte waar ik geen akkoord voor heb gegeven, ik ben dan ook niet bereid om hiervoor te betalen. Het is van begin tot eind 1 groot
drama gebleken... De hosting word zodra mogelijk onder gebracht bij een ander bedrijf.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:46

Dat is een berg geld, laat jij je site door een ander bouwen dan :?

Mijn host kost me elk jaar een paar honderd euro.... die biedt alleen maar de ruimte op zijn server eigenlijk, en dan wat diensten / hulp om de domeinen te re-directen enzo :)

De site heb ik altijd zelf gebouwd en onderhouden.

Deze nieuwe is nu gebaseerd op die van Barefoot zelf, daar heb ik de huls van gebruikt zeg maar maar die helemaal zelf verder ingevuld, met wat hulp van de website-man van Barefoot zelf omdat die dieper in het systeem kan dan ik zelf :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:48

Alles is gemaakt ja, het was een bijzonder ingewikkeld gebeuren met koppelingen aan boekhouding, voorraad etc.. Ik ben een leek wat dat soort dingen betreft,
ook qua vormgeving. Daarom heb ik alles uit handen gegeven. Als je die €2.500 al veel vind, wil je al helemaal niet weten wat ik voor de shop zelf betaald heb :')
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 06-04-12 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:49

cissy schreef:
haha, ik zie mogelijkheden voor een workshop van LHO, wanneer kan ik inschrijven?

:D Verzamel genoeg mededeelnemers en doe een voorstel, zou ik zeggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:54

Ik weet hoe duur het is inderdaad als je alles laat bouwen..... :(:)

Voor mij genoeg reden om het dan liever zelf te doen naar mijn eigen smaak en zodat ik zelf weet hoe het in elkaar zit...en zelf wijzigingen kan maken en toevoegingen kan doen enzo. Ik hou het graag zelf een beetje in de hand en als je dan eens een paar honderd euro kosten maakt voor professionele hulp om de laatste eindjes netjes aan elkaar te knopen, dat is prima.

Maar ik ga echt geen duizenden euro's uitgeven aan zoiets waar ik uiteindelijk zelf nog weinig mee kan :o
Dat budget gebruik ik dan liever elders :)

Maar als alles er heel professioneel uit komt te zien, alles geïntegreerd en helemaal naar je zin wordt gemaakt èn je kunt er straks zelf ook nog goed mee uit te voeten om nieuwe artikelen e.d. toe te voegen, dan kan ik me wel voorstellen dat je het de investering waard vindt :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:55

pmarena schreef:
Nou, dat zit een beetje raar in elkaar (Dat "geïndexeerd op boomloosrijden.nl" ;) ) := Voor jou waarschijnlijk wel heel begrijpelijk denk ik :P

**let op: lang en wazig verhaal**
*knip*^)

Je Nederlandse host heeft inderdaad gelijk. Stukje techniek (waarbij ik wel iets kort door de bocht ga, maar het dekt de lading aardig):

Je hebt een leesbare naam (http://www.bladiebla.nl) en die verwijst naar een server inderdaad, of beter gezegd: Naar een IP. Het verzoek dat daar binnen komt, wordt door de server afgehandeld, en die toont je gegevens.

Tweede domein verwijst naar datzelfde IP. Je host voegt dat ip dan in het systeem toe (er zullen waarschijnlijk tientallen sites achter dat IP hangen, dus dat wordt 'gefilterd'), en ook dat IP toont dan jouw site.

Je kan ook bij je domain host een forward instellen, dan verwijst http://www.bladiebla2.nl niet naar het IP, maar naar http://www.bladiebla.nl. En dat werkt, maar is inderdaad verre van ideaal. Je Nederlandse host heeft gelijk, en in principe moet je Duitse host dat gewoon instellen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:56

pmarena schreef:
LHO schreef:

Nee helaas, donkerharig propje van 30km onder Rotterdam dat het achter de computer al te druk heeft met klanten :P

Niets mis met donkerharige propjes! :)

En zeker niets mis met Rotterdam 8-)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:57

Lottie84 schreef:
Onenigheid bij host... Breek me de bek niet open... Ik ben voor duizenden euro's in de nek geslagen en nu wilt hij weer €2.500 van me hebben..
Voordat die 2.500 betaald is, cq er een betaalafspraak gemaakt is, wilt hij mijn webshop niet in de nieuwe versie opleveren. Die €2.500 betreft
echter een offerte waar ik geen akkoord voor heb gegeven, ik ben dan ook niet bereid om hiervoor te betalen. Het is van begin tot eind 1 groot
drama gebleken... De hosting word zodra mogelijk onder gebracht bij een ander bedrijf.

2500 euro voor hosting? Of hosting + design?

Voor 2500 euro aan hosting kan je onderhand streaming video leveren aan duizenden bezoekers per dag! :oo