Op kamers wonen #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:24

Haha goedemiddag =)
Heb net heerlijk gesprongen met Akuna. Had alleen een balkje op de laatste hindernis want er reed net iemand achter langs (en ze is bang voor andere paarden) :P
Maar was zeer tevreden :D
Maar het liep best uit, dus ik moet nu nog heel veel leren :oo
Dus ik denk dat ik de laptop maar eens uitzet en voor vanavond niet meer op Bokt verschijn..

_AB_

Re: Op kamers wonen #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:53

Succes met leren! Pap en mam belden net dat ze er bijna zijn, dus ik ben er ook voorlopig ff niet denk ik! Tot vanavond :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 15:33

zoo ik ben hopelijk over de helft van mijn wereld reis,,, heb de volgende dorpen/ stedn al gezien: 's heerenhoek, Heiekenszand, Goes, Bergen op zoom ,Roosendaal, Breda, Den bosch, Tilburg en sta inmiddels te verkleumen op utrecht, dan mag ik zo door naar Amersfoort, dan mn scooter op snorren en door naar mn kamertje (waar hopelijk dit kee wel de verwarming aan staat...)

hier (in zeeland) is de jumbo ook open vanaf 11 tot 5 of 6 uur.
In barneveld is ALLES dicht (nog al gelovig haha) behalve het zwembad, die mag 2 uurtjes in de middag open zijn haha

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:05

wwr schreef:
Haha goedemiddag =)
Heb net heerlijk gesprongen met Akuna. Had alleen een balkje op de laatste hindernis want er reed net iemand achter langs (en ze is bang voor andere paarden) :P
Maar was zeer tevreden :D
Maar het liep best uit, dus ik moet nu nog heel veel leren :oo
Dus ik denk dat ik de laptop maar eens uitzet en voor vanavond niet meer op Bokt verschijn..

Toevallig in Raalte? :+
Daar reden wij nl langs op weg richting Heeten, dus dachten we al wel dat daar iets voor paarden zou zijn :P

Bij mij ging het wel wat minder, maargoed. M'n pony heeft z'n best gedaan en ik moest gewoon wat beter rijden :')
Dus ik ben wel tevreden, al ben ik nog steeds van mening dat m'n laatste ponyspringwedstrijd in februari had moeten zijn :P

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:06

Hier in de buurt zit trouwens ook alles dicht.
Gemeente Staphorst he :P
Maar zoals in Meppel zit het ook allemaal dicht volgens mij, behalve op koopzondag..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 17:13

@nevermind,, hahaha ja staphorst staat er om bekent dat het errrug gelovig is :-P
ik zit nogsteeds in de trein, dit keer wel een 3 kwartier stilstaande trein. Niemand weet waarom.. Beetje jammer!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:23

Staat erom bekend ja. Maar tegenwoordig is het wel véél minder, omdat er heel veel nieuwbouw bij gekomen is. Slechts nog echt de kern is echt gelovig :P
Maar verder zijn ze in dit soort dingen wel streng ja :j
Ook bijv met voetbal, absoluut zaterdagvoetbal. Voetbal in IJhorst (gemeente Staphorst ook) is wel zondagvoetbal. Ze krijgen dan ook helemaal geen subsidie of wat dan ook van de gemeente. Zelfs vroeger kregen ze niet eens een bouwvergunning voor nieuwe kleedkamers :+
En zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen :P

En dan heb je al zo'n lange reistijd, krijg je dat er nog weer bovenop.
Vervelend!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:26

Het is echt niet alleen om de gelovigen dat alles op zondag dicht is hoor, als alles maar iedere dag van de week door zou gaan zonder "pauze" wordt je helemaal gek! Ik denk dat er dan echt wel meer mensen overspannen e.d. zullen worden, omdat een dag rust gewoon goed is om nog eens stil te staan. Als je ziet hoeveel mensen alsmaar door rennen voor werk, carrière en geld... Familie komen sommige mensen niet eens meer aan toe! :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 18:29

Ik ben na 6 uur eindelijk op mijn kamer beland gelukkig!
Ja was er niet zo blij mee dat ik extra vertraging kreeg...

Ik vind het wel erg makkelijk als winkels open zijn, betekend niet dat ik het nodig heb.. Hier in barneveld mis ik het ook niet heel erg, maar als ze wel open zouden zijn dan zou ik er wel naar toe gaan. Tegenwoordig word het voor de mensen (klanten) het steeds makkelijker gemaakt..

Ook op zondag open willen is vaak toch extra mensen aan nemen, of het geluk hebben dat je mensen meer uren willen werken. Het is echt niet zo dat iemand elke zondag moet werken, maar bijv. 1x per maand.

Tegenwoordig hebben wij in nederland geen echte vrije dagen of feestdagen waarbij alles gesloten is, zeker niet in de detailhandel.. (winkels), geloof niet dat er een dag is dat een ah in een grote stad (a'dam oid) 1 dag dicht is...

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:55

Zoals 1e en 2e kerstdag toch vast wel?
Dat lijkt me nou ook niet een dag dat mensen echt boodschappen gaan doen ofzo :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:07

Volgens mij is alleen 1e kerstdag alles dicht! En nieuwjaarsdag de meeste winkels ook ja!

Ik heb volgens mij een gaatje in mn kies... Partij pijn met warm en koude dranken, maar zo of als ik iets eet niet.. Dus ik duim voor gevoelige zenuw :=

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:34

Is het niet ontstoken ofzo dan?
Zoiets had ik vorig jaar ook :j
Geen pijn, tenzij je wat gaat eten ofzo en die was dus ontstoken...
(en vervolgens moest die kies eruit, maar dat had niet echt veel met die ontsteking te maken, meer met het ruimte maken voor m'n verstandskiezen :P )

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:48

Oeh dat klinkt niet lekker van je kies! Ik heb het ook wel eens met warmte/kou maar ben laatst geweest voor controle en had geen gaatjes! Viel me erg mee!!

Oeh nog een klein weekje en dan zit ik op me kamer! Raar hoor!
Van de week maar eens een lijstje maken wat mee moet!

Heb het idee dat ik een heleboel dingen ga vergeten...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:36

Zo, ik ben dr ook weer ff xD
Asociale klant heeft een volle kar boodschappen gewoon in de winkel laten staan en is weggelopen :=
gevolg--> na sluitingstijd moeten de cassieres die tot sluit werken alle boodschappen weer in de winkel terugleggen :Z --> 20 minuten langer bezig dan normaal

Was t werken ook wel beetje zat :') Later was het 17:58 dus dacht, jeeej nog 2 minuutjes.
Had nog klant bij de kassa die k nog moest laten afrekenen (hij had 3,47 aan boodschappen ofzow), maar ik zat zo op die tijd te letten dat ik zei: dat is dan 17 euro en 60 cent _O- haha die klant echt zo van: huh? wat? 17 euro?! :wow: :+ oops

Net met mn papa ff businessplan voor project op school doorgenomen xD Met verzekeringen en belastingen enzo :+ snapten er geen hout van :') Mn vader gelukkig wel :D

Mn vader heeft nu al een klein kerstboompje voor me gekocht, volgens hem past ie wel in een rugzakje aan de koffer _O- volgens mij niet xD

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:54

Wow,koffer?!? Neem je zoveel spullen mee naar je ouders dan? Ik heb altijd aan n rugzak genoeg, haha! ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:57

Ik heb een koffer ja :j moet een week doen met mn kleding he :)
Mn koffer zit alsnog vol. In een rugzak krijg je écht niet alle kleding voor een volledige week + evt. toilettas of andere spullen xD
Heb geen wasmachine daarzo. Dus moet iedere keer laten wassen en dan weer meenemen @ Arnhem xD

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:01

Ah, ja dat verklaard het ;) Wij hebben hier n wasmachine. Dus das wel superchill :)
Ik hang nu lekker op de bank. Tv aan t kijken. Zo maar eens douchen. Dan is m'n haar mss droog voor ik naar m'n bed ga, haha! :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:02

Ik heb ookaltijd een koffer trolley. Neem mijn was ook mee naar huis.

Oh zulke klanten zijn zo vervelend. Een keer hadden we een klant die niet helemaal goed was, en die was ookal vanaf 6 uur in de winkel. Toen om 3 voor 3 ging ze afrekenen, ze had boodschappen van boven de 200 euro. Maar ze had maar 100 euro mee. Nou toen wou ze eerst dat alles eraf gehaald moest worden ( en dat moet 1 voor 1) maar dat wouden wij niet. Kar is gewoon in de koeling gezet, en het probleem werd de volgende dag maar opgelost. :P

Ik moet nog een heel verslag schrijven, heb het een beetje uitgesteld maar het moet toch echt af.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:03

Haha ja als ik ook een wasmachine had dan nam ik ook niet mn halve kamer mee naar huis in een koffer hoor :')
Tis wel gesjouw altijd met een (soms zware) koffer, maargoed. xD
Ik zit in de woonkamer nog met mn laptop aan de eettafel xD Had geen zin om na de uitleg over t businessplan naar boven te gaan *hoezo lui*
Dalijk nog ff koffer inpakken.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:03

ik wou dat ik eindelijk mn wasmachine hier had.. moet er nog eentje aanschaffen..

tis nu steeds aanbellen bij de buuf, maar de laatste tijd is die erg weinig thuis, of is ze net zelf aan t wassen, of gaat ze net slapen..

ik tref t niet steeds :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:05

das wel een erg aardige buuf dan dat je daar soms de was kunt doen!
Wij vinden het een beetje veel geld om een wasmachine aan te schaffen en aan te sluiten. Mn huisgenoot zorgt er ook niet voor dat er een wasmachine komt, die doet geloof ik alles in een wasserette (volgens mij heel duur)
zolang ik gewoon mn kleren mee naar huis kan nemen, doen we dat gewoon xD Scheelt ook weer verwassen kleding :')
Een vaatwasser vind k handiger om te hebben O:)
Ben zeer benieuwd hoe ik de keuken morgen aantref. Zal wel ff foto maken _O-

Zitten ff te kijken of er geen bestaand lijstje is voor huisregels enzo :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:21

Zo druk geklets weer..
Even geen tijd om op alles te reageren, alleen snel even op de wasmachines.
Wij gaan met z'n drieen een wasmachine huren. Kost 10 euro per maand. Voor 15 euro wordt hij bezorgd, omhoog getild en aangesloten, Als hij stuk is of gerepareerd moet worden hoeven wij dit niet te betalen.
Ideaal dus, voor ruim 3 euro per maand kan ik straks wassen. Scheelt een hoop gesleep met koffers etc. Alleen (mooie) kleding ga ik wel thuis laten wassen

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:28

haha ja, als ik thuis nog kon wassen dan deed ik dat ook wel ja :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:35

Okeej.... mijn Duits is flut _O-
*wil briefje in het Duits maken voor die huisregels in de keuken*

argh en er zijn zulke fcking irritante liedjes op de radio nu :')

hahaha k gebruik Google translate, krijg k dit:
Nederlands: Plank voor de magnetron schoonmaken, kruimels weg
Duits: Vorstand der Mikrowelle reinigen, Krümel weg
En toen dacht ik, k ga ff kijken als ik dat andersom vertaal wat ie dan zegt :+
Duits--> Nederlands: Raad van bestuur van de magnetron schoon, kruimels weg. :+
Laatst bijgewerkt door 1234 op 11-12-11 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:37

hahaha, google translate! :')