Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:10

Welkom DameBlanche, ik ga zo eens even kijken op bovengenoemde sites!

@11A: goede tip over Facebook/Twitter, ik zag alleen dat mijn updates al vermelden worden op Twitter, dus blijkbaar was het bij mij al ingesteld...

@LovePaints: Ik vond de beurs interessant, omdat ik nu met partijen kon praten die mij eerst niets wilden leveren en na een gesprekje daar nu toch over na gaan denken, of gelijk al toegezegd hebben om dat te willen doen. Met sommigen ook de mogelijkheid besproken om dure artikelen eerst in de shop te zetten, zonder vooraf in te hoeven kopen, om te zien of het aan gaat slaan bij de klanten. Ook krijg ik van sommige bedrijven een cdrom toegestuurd met super mooie productfoto's op groot formaat, om de boel nog beter te kunnen promoten!

Waar ik ook blij mee was, ik bestel nu regelmatig producten van een bepaald merk en ik vind de service van de vertegenwoordiger/tussenpersoon heeeel erg slecht. Ze had bijv. gezegd dat mijn order vorige week verwacht werd, het is nu dinsdag en heb nog niets van haar gehoord. Ipv dat ze me even mailt of belt dat het toch uitgelopen is ofzo, maar nee! Ondertussen zitten er 4 klanten op spullen van die order te wachten... Als ik haar mail om wat te bestellen reageert ze heel snel, maar zodra ik haar mail over waar mn spullen blijven, laat ze daar gerust 3 dagen overheen gaan. Het mooie is dat ik nu op de beurs een andere partij heb gevonden die ook de gehele collectie van dat merk levert, onder dezelfde voorwaarden, dus ik ga mooi overstappen!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 12:48

Hihi Joyce, wat erg! Het lijkt wel een soapserie bij jou.

Goed in je hoofd prenten, alle contacten die je hebt zijn zakelijk, dus zo pak je ze ook aan.
Bevalt het niet, dan zeg je dat en stap je op. Zo simpel is dat.
Laat hier nou weer geen dagen overheen gaan en regel het vandaag nog!
De touwtjes zelf in handen pakken wijfie.

Hallo DameBlanche :wave:
En volgens mij zag ik nog meer nieuwe namen voorbij komen? Ook hallo :wave:

Volgens de dokter heb ik momenteel een burn-out/oververmoeid (dus geen HV joyce/pmarena ;) ) dus ik moet het verplicht rustiger aan doen, maar....da ken ik nie :):)
Ik ben dan ook gewoon druk bezig met nieuwe dingen uit werken, sinterklaas en kerst voor te bereiden, etc
In plaats daarvan stop ik gewoon als ik denk whhaaaa (ik gooi het dadelijk het raam uit frusti) en ga even ergens anders aan bezig. Zo maak ik het iig niet erger :D

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:57

@DameBlanche: welkom :)
@Paan: hopelijk geniet je van een paar prachtige dagen :D
@Cissy: ik zie dat jij ook parttime in loondienst bent, weet jij misschien hoe dat zit met de inkomstenbelasting als je parttime ondernemer bent die ook inkomen uit loondienst heeft?

@ Joyce: ik vind het echt leuk om te zien hoe ontzettend hard je werkt aan je onderneming, dat weet je kennelijk nu ook over te brengen aan je leveranciers. Top dat ze bereid zijn te leveren of het in elk geval te overwegen.
Dan zie je maar hoeveel het uitmaakt om even face to face te staan, pas dan kun je jezelf als onderneming "verkopen". Vwb die tussenpersoon van dat merk: ongelooflijk wat een arrogantie er soms bij dat soort mensen is.

Zelf ben ik zaterdag naar België geweest om zelf leer en accessoires uit te zoeken, en ben teruggekomen met een paar grote stukken kwaliteitsleer, prachtig dik maar toch mooi zacht en soepel. Een genot om mee te werken. En het loont, want door de groothandelkorting die ik kreeg heb ik ze voor een bijzonder leuk prijsje meegekregen :D
Erg vriendelijke mensen, zeer servicegericht en absoluut niet arrogant of hooghartig. Kortom, ik ben blij dat ik een nieuwe leverancier gevonden heb :D

Over die HDB facturen: als ik een paar halsbanden op mijn site plaats, wordt dat dan ook gezien als detailhandel?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:58

Burn out Holly? Dat klinkt niet best. Ik zou toch wel rustig aan doen, hoor! Anders kun je daar nog heel lang een nare nasleep van krijgen. :(:)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:03

Zal dan wel oververmoeidheid zijn Holly. Als je echt een burnout hebt kun je helemaal niks meer ook al zou je het willen.
Maar doe kalm aan! Dokter zal niet voor niks aanraden om het rustig(er) aan te doen :(:) . Sterkte!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:14

Remy, dat weet ik nog niet, ben net begonnen :) daar heb ik een boekhouder voor genomen. Ben (nog) niet zo thuis in belastingregeltjes. Maak ook nog geen winst in dit jaar en waarschijnlijk volgend jaar ook niet dus heb weinig inkomsten uit eigen bedrijf :D

die HDB facturen, mij werd verteld door de KVK dat ik beter geen materialen kon verkopen omdat ik dan ook aangeslagen zou worden voor die detailhandelsvergoeding. Dan doen we dus maar niet meer.... officieel.... :)
Laatst bijgewerkt door cissy op 11-10-11 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:17

Remy schreef:
Over die HDB facturen: als ik een paar halsbanden op mijn site plaats, wordt dat dan ook gezien als detailhandel?

Geen idee wat precies de regeltjes zijn, maar volgens mij gaan ze uit van de inschrijvingen bij de KVK.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:27

@Dameblanche: mooie en vrolijke dingen op jullie site. Heb niets nodig maar toch leuk om even rond te neuzen.

@ Joyce: komt met heel bekend voor die mevrouw. Maar laten we daar vooral niet in blijven hangen want ik werd er toen niet helemaal vrolijk van, om zo maar te zeggen. Goed dat je zo de contacten hebt opgedaan en lekker verder kunt gaan/uitbreiden. Doe je nu ook zomaar ineens aan dropshipping!

@Holly: rustig aan doen, hoor. Straks ben je nog verder van huis als je maar door blijft gaan. Gezondheid is toch erg belangrijk.

@ remy: fijn dat je toch een goede leverancier hebt kunnen vinden.

Hier nogal druk met mijn (toch maar) 6 uurtjes per week werken maar daar moet ik nog even een ritme in vinden. Loop nu wat achter de feite aan van mijn webshops en het huishouden (haha).
Goed ga dus maar weer aan de slag met het updaten van de shops.
greetz :wave:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:30

@Holly: Ik kan je de hand schudden, ik zit nu al voor de 4e week thuis, volgens de huisarts overspannen/zware stressklachten. De eerste 2 weken kon ik niets en ben vorige week bij de bedrijfsarts geweest, moet zeker nog een week of 6 thuis blijven en moet zoveel mogelijk leuke dingen doen en afleiding zoeken. Mag me gelukkig nog wel met de webshop bezig houden, omdat ik daar positieve energie van krijg en omdat ik op die manier aan mijn toekomst werk.

@Remy: tnxx voor het compliment! Het is idd belachelijk hoe arrogant mensen/bedrijven kunnen zijn als ze in een positie zitten met weinig concurrentie. Ben ook echt hartstikke blij dat ik na deze bestelling naar een andere partij over kan stappen!

Ik probeerde haar net nog te bellen, maar krijg haar niet te pakken. Dan staat er ook nog eens heel leuk op de website "De snelste manier om ons te bereiken is door ons een e-mail of fax te zenden. U bent uw vraag dan kwijt, en wij beloven u zo snel mogelijk te antwoorden. Mail wordt minimaal 2x per dag uitgelezen en beantwoord." Toch grappig, ze is tot 16:00u open vandaag en ik heb gisteravond mijn mail verstuurd, maar hij is nog niet beantwoord en dan zeggen dat je minimaal 2x per dag je mail checkt en beantwoord.... Ik zou zo echt niet met mijn klanten om durven gaan! Enig idee hoe je bij Outlook in kan stellen dat je bericht krijgt als de mail gelezen is? Dan werk ik voortaan wel op die manier, weet ik in elk geval of er naar gekeken is of niet... Maarja, wat Lovepaints zegt, niet in blijven hangen en lekker doorgaan (naja, zodra ik die bestelling binnen heb dan he).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:47

je kunt een leesbevestiging krijgen vanuit Outlook, als je een mail maakt zie je een vakje opties en daar staat ie bij.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:40

Holly en Joyce, balen zeg. En nu?

Hier nog steeds druk en drukte erbij gekregen omdat mijn externe harde schijf zonodig op het deel waar foto's staan die ik nog verspreiden moest (werk van afgelopen dagen) kapot is gegaan. Heb nu 40 foto's die ik mis en niet terug lijk te kunnen halen. Grrrrrrrrrrrrrrrrr.

Kreeg vandaag mail of ik mee wilde doen aan de bruidsfotoaward. Ik kijken hoe en wat. Mag je gewoon bijna 18 euro betalen per foto die je in wilt sturen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:07

Ik moet rustig aan doen, proberen niet te piekeren en de energie die ik heb in leuke dingen te stoppen. Verder gewoon kijken hoe het loopt en wel een ritme in mn dag houden, dus op tijd opstaan, eten op de tijden dat ik normaal al deed, normale tijd naar bed en elke dag in elk geval wat dingetjes doen en proberen veel te bewegen om weer conditie op te bouwen (mag dus niet meer de hele dag op de bank hangen en series kijken, omdat je daar niet bepaald energie van krijgt).

Maar het gaat al weer iets beter, in het begin kon ik vrij weinig, douchen was zeg maar al een opgave, of een rondje met de hond lopen, was helemaal lusteloos en op. Nu ga ik elke dag even met de hond trainen en om de dag met haar fietsen en de andere dag een stuk met haar in het bos wandelen. Verder probeer ik elke dag een klusje in huis te doen en elke dag wat dingetjes voor de webshop te doen of even wat met vrienden af te spreken. Tussendoor zit ik natuurlijk nog wel op de bank een serie te kijken of een boekje te lezen, want ik red het niet om de hele dag in touw te zijn. Het is gewoon heel moeilijk om nu een balans te vinden tussen inspannen en ontspannen, want ik ben gewend om altijd rond te rennen. Maarja, zal het toch moeten leren he ;)

Belachelijk trouwens van die bruidsfotoaward, even 18 euro betalen per foto. Zo kan ik ook rijk worden!!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:36

Hilda79 schreef:
Hier nog steeds druk en drukte erbij gekregen omdat mijn externe harde schijf zonodig op het deel waar foto's staan die ik nog verspreiden moest (werk van afgelopen dagen) kapot is gegaan. Heb nu 40 foto's die ik mis en niet terug lijk te kunnen halen. Grrrrrrrrrrrrrrrrr.

Kreeg vandaag mail of ik mee wilde doen aan de bruidsfotoaward. Ik kijken hoe en wat. Mag je gewoon bijna 18 euro betalen per foto die je in wilt sturen.

Balen van je harde schijf. :(

Bruidsfotoaward: meedoen kan je een hoop opleveren. Als je bij de genomineerden komt of bij de eervolle vermeldingen heb je mooie publiciteit voor weinig. Stel dat je 5 foto's instuurt, dan zijn je kosten 75 euro excl. BTW. Adverteren in een blad als Bruid & Bruidegom is vast een stuk duurder.
En als je op je website kunt vermelden dat je genomineerd bent, dan maakt dat ongetwijfeld indruk op klanten.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:57

Tja maar ik ben lang niet goed genoeg dat ik kans maak op een eervolle vermelding. Ik kan dus slechts vermelden dat ik mee doe.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:08

Niet zo negatief! Je maakt onwijs mooie foto's. Als ik jou was, zou ik het gewoon eens proberen.
Je hebt niks te verliezen, behalve een paar tientjes...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:30

Niet negatief maar realistisch. Al moet ik zeggen dat ik sommige voorgangers met een eervolle vermelding of nominatie euhm hoe zal ik het zeggen, zelf nooit gekozen zou hebben.
Als je suggestie's hebt?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:22

@Remy: vergeet ik nog helemaal te reageren op jou bericht over je nieuwe leverancier!! Gefeliciteerd! Lijkt me erg prettig dat je nu eindelijk materiaal hebt waar je wel mee uit de voeten kunt. Ben erg nieuwsgierig naar wat voor moois je er allemaal van gaat maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:01

Toch wel allemaal positieve dingen hier van iedereen , super +:)+

Wat betreft burn-out / overspannen / hyperventilatie : die klachten liggen allemaal erg dicht bij elkaar en in elkaars verlengde , het komt gewoon neer op een overbelasting van je systeem waardoor je teveel spanning vasthoudt (en daardoor ga je al snel een verstoorde ademhaling krijgen).

Hilda : gewoon meedoen ! Waarom zouden jouw foto's minder zijn dan die van een ander , je hebt er vast wel een paar juweeltjes bij zitten toch :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:04

Hilda79 schreef:
Niet negatief maar realistisch. Al moet ik zeggen dat ik sommige voorgangers met een eervolle vermelding of nominatie euhm hoe zal ik het zeggen, zelf nooit gekozen zou hebben.
Als je suggestie's hebt?

Ik zal morgen eens even spitten in je portfolio.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:06

Dan zal ik hem even bijwerken want heb van 3 stellen de foto's er nog niet in gezet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:13

Waar zijn jullie verder allemaal mee bezig momenteel , zakelijk gezien ? :)

Ik heb gisteren de nieuwe prijslijsten voor de wederverkopers gemaakt en ben druk bezig met de nieuwe website , wil binnenkort gaan testen hoe het werkt met bestellingen , hoe die verwerkt worden binnen de OXID-Shop en hoe het systeem omgaat met facturatie en voorraadbeheersing enzo , ik moet het hele spul nog leren kennen :) Heb een "testklant" account aangemaakt om eens te gaan spelen met het susteem , ben wel benieuwd hoe het werkt en wat ik nog gemist heb aan instellings-mogelijkheden :=

De SHOP is nu aardig ingevuld , moet nog wat foto's toevoegen , wat artikelen toevoegen , wat informatie-pagina's toevoegen en wat vertalingen maken.

Ben tevens bezig met de nieuwe catalogus , aanpassing van Bokt-wiki over boomloze zadels , opruimen van de opslag en op de foto (en site) zetten van spullen die met een korting weg mogen.

En dan natuurlijk bezig met het uitdenken van nieuwe artikelen voor Barefoot : innovatieve singels / veiligheidsbeugels / beugelriemen / bitloze optomingen....dat soort werk.

En net nog even uitgewerkt hoe het zit met het serienummer in de zadels , dat wil ik ook nog even op de nieuwe website zetten. Misschien ook nog op de oude (huidige...) maar dat ben ik een beetje zat eerlijk gezegd om daar nog aan te werken :o

Volgende punt op de agenda is het maken van matentabellen van alle artikelen zodat van alle artikelen alle (of zoveel mogelijk....) maten op de nieuwe site te vinden zullen zijn.

Het implementeren van iDeal heb ik nog maar even uitgesteld , ik hoop dat we de site 1 januari draaiende kunnen krijgen maar ik betwijfel het....wil eerst even aan het nieuwe systeem wennen voordat ik iDeal erbij ga doen...en misschien laat ik het wel helemaal weg om problemen te voorkomen :o

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:24

Hier afronden trouwseizoen. De laatste albums en boeken maken dus. Het komende seizoen voorbereiden. Site up daten, nieuwe voorbeeldalbums samenstellen/maken, reclame aanpassen online, nieuwe visitekaartjes maken (alweer ja, haha), gesprekken met bruidsparen die volgend jaar plannen hebben voor een huwelijk en dat soort zaken.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:28

hier nog steeds het inladen van mijn webwinkel met wat ik allemaal heb :+
zit je toch ook weer even aan... en al helemaal als het stuk per stuk savonds na een vermoeiende werkdag moet :O

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:37

Nog niet erg productief, ben herstellende van een operatie aan mijn eileider waar een cyste van 8 cm aan hing! Dat deel van de operatie ging voorspoedig! Ze hebben alleen per ongeluk mijn blaas geraakt dus zit nu ook 14 dagen aan een katheter vast! Erg handig (NOT)!

Leuk om te lezen waar iedereen mee bezig is!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:53

Dat klinkt best heftig allemaal. Beterschap.