Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:47

Mag ik me hier ook melden,

Na een tijd gezocht te hebben, heb ik sinds mei dit jaar heb ik werk. Enkel zijn er op mijn soolicitatiegespreken dingen beloofd die niet nagekomen kunnen worden. Onder andere er zou weinig zorg komen, ik ben alsnag tot uurtje of 11/half 12 mensen aan het wassen en aankleden. Dit noem ik niet bepaald weinig. Dus wil ik opnieuw opzoek gaan naar ander werk.

k ben opzoek naar een leuke uitdagende baan met pubers/ jeugd of mensen met een licht verstandelijke beperking, of NAH. jeugdgevangenis lijkt me ook erg leuk.
Hierin zoek ik vooral een baan die gericht is op de begeleiding van deze doelgroep.

En hele andere kant op vind ik ook leuk, alleen heb ik geen idee wat... misschien dat jullie ideeen hebben, ik heb diploma's spw3 en spw4.

En op welke site's kijken julie voor werk?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:48

Annastasia gefeliciteerd.

Destino

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:07

BEN AANGENOMEN!! :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:15

Destino schreef:
BEN AANGENOMEN!! :D

*\o/* *\o/* *\o/*

En ik heb weer een afwijzing binnen en nog steeds niks gehoord over stage. -O-

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:20

Woooo dit is zooooo apart :oo
Zondag zat ik die brief te schrijven, maandag bracht ik hem langs en werd ik gebeld of ik gelijk op gesprek wilde, dinsdagochtend gesprek en vandaag aangenomen :oo !
Ben helemaal blij :D :D !

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:20

Ik gok het gewoon.....iemand hier op zoek naar een baan als beginnend/gevorderd assistent accountant in Utrecht??? Ik zoek me rot en dacht wie weet zit er hier wel iemand tussen die zo aan de slag kan bij ons administratiekantoor!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:21

gefeliciteerd!!

patpen fijn dat je nu eindelijk iemand gevonden hebt die je goed helpt. hopelijk levert het een baan op. wel balen van defensie.

hier nog steeds weinig, weinig vacatures, eigenlijk geen een die echt aan sluit. denk dat ik het ook maar zo laat voor juli, dan gaan we in augustus er weer vol tegen aan, dan ben ik ook weer thuis (de maand juli staat in het teken van ponykampen begeleiden)

succes allemaal

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:51

daffodil schreef:
Ik gok het gewoon.....iemand hier op zoek naar een baan als beginnend/gevorderd assistent accountant in Utrecht??? Ik zoek me rot en dacht wie weet zit er hier wel iemand tussen die zo aan de slag kan bij ons administratiekantoor!

Heb je wat meer info? Hoeveel uur, waar in Utrecht, opleiding..... Bezwaar tegen arbeidshandicap?

Destino: *\o/* *\o/* *\o/*
Lekker vlot zeg! Zeldzaam :#

Cowgirl: ik rij dus ook zadelloos. Althans, ik rij met een bontzadel. Wel iets heel anders dan een leren zadel, alleen de vorm lijkt er op. Ik rij in principe 1/2 uur pw bij een fysiotherapeute die dus heel goed let op balans. Speciale oefeningen zorgen voor sterkere spieren enzovoort. Juist door de beweging en warmte van het paard is er resultaat (vandaar geen leren zadel maar bontzadel). En uiteraard geen "wilde" dingen zoals springen of hoge dressuur. Paarden zijn ook selectiever op deze manege gekomen. Ik vind het iig geweldig. En het is bij de belasting op te geven!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:12

patpen schreef:
daffodil schreef:

Heb je wat meer info? Hoeveel uur, waar in Utrecht, opleiding..... Bezwaar tegen arbeidshandicap?

Destino: *\o/* *\o/* *\o/*
Lekker vlot zeg! Zeldzaam :#

Cowgirl: ik rij dus ook zadelloos. Althans, ik rij met een bontzadel. Wel iets heel anders dan een leren zadel, alleen de vorm lijkt er op. Ik rij in principe 1/2 uur pw bij een fysiotherapeute die dus heel goed let op balans. Speciale oefeningen zorgen voor sterkere spieren enzovoort. Juist door de beweging en warmte van het paard is er resultaat (vandaar geen leren zadel maar bontzadel). En uiteraard geen "wilde" dingen zoals springen of hoge dressuur. Paarden zijn ook selectiever op deze manege gekomen. Ik vind het iig geweldig. En het is bij de belasting op te geven!

Heb je er eentje van Christ? Die wil ook...maar eerst die baan want ze zijn behoorlijk prijzig.
Ik heb laatst een pad van Emiel Voest geprobeerd met memory foam. Zat erg lekker maar doordat mijn paard ook al zo breed is was het niet echt een combi.
En ik ben al een korte tijd een beetje <3 op het tennessee walking horse, vroeger vond ik ze lelijk maar sta nu te popelen er eens eentje te proberen.

Nou ga weer helemaal off topic...FOEI ~~}>

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:19

Ja, de Christ bareback premium (met wrongen). Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd op de manege en deze was het lekkerst. 2e hands niet te vinden :n dus reken op 250 euro. Ik heb de maat full; ligt aan confectiemaat. Tip: koop er shet beugelriemen bij want gewone zijn te lang!

Goed, terug naar de banenleed!

Heeft er iemand op dit topic ervaring met het opzetten van een eigen bedrijf? Succesvol of niet, waar te beginnen, hoe te beginnen, noem maar op! Er is een nieuwe rage in de handwerkwereld waar ik op in zou willen spelen. Wel een blijvertje hoor want het bestaat in Amerika al veel langer. Hier in Nederland is het relatief nieuw maar wel erg populair. Hoe kom ik te weten of het haalbaar is?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:29

@Destino: Gefeli!

@Steentje: Hoe lang zit je al te wachten dan? Soms gaan er wel 4 weken of meer overheen voordat je een afwijzing/reactie krijgt.

@Patpen: Ik ben vorig jaar voor mezelf begonnen, althans, ingeschreven bij de KVK en langzaam aan de boel op poten gaan zetten. Eind deze maand ga ik online (eigen webwinkel) en dan zullen we zien of het succesvol is. Je kunt van tevoren nooit weten of iets succesvol is, wat het maar zo'n feest! Dat is ook het risico van ondernemen, maar het is wel een heel leuk avontuur! Ik zou eens beginnen met een enquete te maken (heb ik vorig jaar gedaan via www.thesistools.com ) en die breed te verspreiden o.a. op diverse fora die met handwerken e.d. te maken hebben. Ik zou proberen om minimaal 100 serieus ingevulde enquetes te krijgen. Dan weet je al een beetje hoe of wat en zoek eens op internet over je veel concurrentie hebt. Bezoekje aan de (website van) KVK is vaak ook erg verhelderend! Als je het daarna nog ziet zitten, kun je losjes wat plannen op papier gaan zetten en daarna beginnen aan een ondernemingsplan.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:32

Destino! Gefeliciteerd echt superleuk voor je!
Hou me op de hoogte over het verloop!

Ongelofelijk toch dat het zo snel gaat! geniet er maar lekker van *\o/* :(:)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:27

Hi ladies,
Mijn gesprek dinsdag is positief verlopen en nu moest ik gisteren een contract en salarisvoorstel doen.... :D
Vandaag nog even verder over babbelen of we daar uitkomen.
Met een btje luck weet ik vanmiddag en uiterlijk morgen meer.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:25

Gefeliciteerd voor degene die een baan gevonden hebben. Er komt bij mij gewoon zo weinig voorbij wat de moeite is om te reageren. Heel veel functies zijn midcareerfuncties..

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:51

Als er zoveel positieve berichten zijn, dan gaat het voor ons allemaal lukken! *\o/*
Op dit moment staat er weinig voor mij op internet.

Vandaag ga ik een aantal "open" solliciaties doen, es kijken wat dat brengt!

Af en toe word ik er een beetje gek van......maar we houden moed!

:j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:24

Voor mij staat er ook weinig op internet. Hoewel, de vacature van daffodil spreekt mij wel erg aan! Ik heb al wat meer info gekregen van haar :9 en het lijkt mij wel wat.
Op het moment hartstikke verkouden (vind je het gek met dit weer, het lijkt wel herfst!) dus ook weinig puf om te zoeken. Niet ziek genoeg om in bed te blijven, maar te beroerd om actief te zijn. Geen paardrijden vanmiddag |( en vanaf maandag hebben de paarden 3 weken vakantie.....

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:59

patpen schreef:
Voor mij staat er ook weinig op internet. Hoewel, de vacature van daffodil spreekt mij wel erg aan! Ik heb al wat meer info gekregen van haar :9 en het lijkt mij wel wat.
Op het moment hartstikke verkouden (vind je het gek met dit weer, het lijkt wel herfst!) dus ook weinig puf om te zoeken. Niet ziek genoeg om in bed te blijven, maar te beroerd om actief te zijn. Geen paardrijden vanmiddag |( en vanaf maandag hebben de paarden 3 weken vakantie.....

Beterschap voor jou dan he! :(:)
Rij jij op een manege? 3 weken vakantie is wel lekker voor de paarden!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:14

byjou1983 schreef:
Rij jij op een manege? 3 weken vakantie is wel lekker voor de paarden!

Een gehandicaptenmanege om precies te zijn. Geen financiële mogelijkheden voor een eigen paard :n, was het maar waar! Er wordt wel in het dorp een verzorgpony aangeboden maar ik denk dat het te zwaar zou zijn voor mij. Hoewel het al weken door mijn hoofd spookt...... Zou zo graag meer info willen hebben. Het gaat om een haf van 19 jaar. Stal/wei mesten en rijden in bak, als het goed gaat ook buiten in het bos.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:04

Je kan het altijd proberen Patpen.
Vraag wat info, en vraag een maand proeftijd (ok, ik weet ook wel dat ze een vaste verzorger willen) ivm met je lichaam. Als het goed gaat wil je door, als het niet gaat hebben ze iig al een maandje een verzorger gehad ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:57

Tweede afwijzing is binnen..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:22

Ik ben vandaag weer uitgenodigd voor een gesprek, aankomende maandag! En morgen heb ik nog een gesprek...
Ik vrees wel voor een afwijzing van het gesprek waar ik dinsdag ben geweest. Zou het uiterlijk maandag horen, maar mijn ervaring is wel dat als ze je graag willen hebben je dezelfde dag of de dag erna wat hoort...

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:28

Ik ben al vanaf jan. aan het solliciteren. Heb in totaal 15 afwijzingen gehad. Het eerste wat ik kon aanpakken heb ik nu gedaan. Dus heb een lekker inkomen en kijk weer verder.
Ik heb gewerkt in de jeugdzorg en was intern ingegroeid. Zie dan maar eens extern binnen te komen. Lastig!

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:58

Tulandro schreef:
Gefeliciteerd voor degene die een baan gevonden hebben. Er komt bij mij gewoon zo weinig voorbij wat de moeite is om te reageren. Heel veel functies zijn midcareerfuncties..

Hmmmmmmmmmmm .... maar dan wel jonger dan ... pfffffffffff, ik ben 'midcareer' maar ben overal 'te oud' voor, al durft niemand dan direct te zeggen (mogen ze uiteraard niet) dus komen ze met de meest stompzinnige redenaties. :7

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:27

gefeliciteerd voor de gene met positieve verhalen.

ik ben afgewezen voor de functie waarop in juni heb gesolliciteerd. was ook geen startersbaan, maar had gehoopt dat het een ingang zou geven........ ben het zo zat. er is niks wat echt aanspreekt wat een startersbaan is en wat ik wel leuk vind heb ik geen ervaring voor......

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:31