Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:54

xManon_ schreef:
Ja heb je wel snel gedaan dan!
Als 't klaar is kom ik langs! :D

Haha jij toch ook? xD
en neeeee, ik kom bij jóú langs! *\o/*

MilleniumK

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:57

Hey meiden! Hoe gaat het hier qua kamers? Het komt allemaal dichtbij nu he? :)
15 augustus ga ik de sleutel halen, blijf ik er meteen slapen met m'n moeder (op matrasjes :') ) om meteen schoon te maken + te verven. Dezelfde week gaan we alles inrichten en de week erop begint het festijn al :))

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:19

Ik ben vandaag op en neer naar Groningen geweest met mijn vriendje en zijn ouders om zijn 7,5m² in te richten. Ik ben BLIJ, dat ik 1,5m² meer heb dan hij. Wat een godsgeklaagd klein hok is dat zeg! :')

Morgen ga ik met mijn vader naar mijn kamer, contract afleveren en misschien krijgen we de sleutels mee, tenminste ... dat zou ik wel heel handig vinden, want anders kan ik volgende week (1 aug) wéér naar Groningen om alleen die sleutels te halen.

Ik ben echt een twijfelkont wat betreft de inrichting. Ik weet gewoon écht niet meer wat ik wil en of het übeerhaupt allemaal wel passen gaat op mijn postzegeltje. Het is gewoon moeilijk. Maar morgen sta ik voor de tweede keer in mijn kamer en dan kunnen we even wat ideetjes opdoen en meten of het past of niet enzo.

Dat is hoe het er nu voor staat.

Nienke, ik denk dat ik weet waar die kamers zijn, dus ook ongeveer op welk nummer je woont, haha! Ik heb daar wel eens een feestje gehad, maar die meid woont er al niet meer. Heel grappig!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:27

En mijn pa is fúcking irritant wat betreft de inrichting. Op marktplaats staat zo'n Hemnes bedbank, incl. matrassen voor 220 (beginbod) hij zegt .. BIED 130 dan! Maar daarvoor krijg je dat bed dus echt niet en al helemaal niet inclusief twee matrassen. Dan zegt hij dat ik het niet mag, want het is te duur. HALLO? Volgens mij betaalde ik zelf?

En dan zoekt hij zelf bedden op marktplaats, en dan vind ik ze niet mooi, niet praktisch en dan wordt hij boos en nukkig. Hij doet net alsof het zijn kamer is.

En dat we morgen langsgaan is zijn "schuld" want hij wil dat contract niet ondertekenen voordat hij mijn kamer heeft gezien. Zo kinderachtig loopt hij ook te doen .. "Ik geen kamer gezien, jij geen handtekening". Dat vertelde ik vandaag aan mijn schoonmama en die moest er keihard om lachen.. "Is hij 50? Eerder 5!" _O-

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:48

Hahah je paps doet lekker moeilijk dan, zal er wel moeite mee hebben dat z'n dochter uit huis gaat. :D
Is overigens wel een van de redenen waarom wij geen minderjarige huisgenoten willen, alles is nog afhankelijk van paps en mams dan. Ik wil nog steeds een tweepersoonsbed, sparen dan maar..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:01

JENNx schreef:
Nienke, ik denk dat ik weet waar die kamers zijn, dus ook ongeveer op welk nummer je woont, haha! Ik heb daar wel eens een feestje gehad, maar die meid woont er al niet meer. Heel grappig!

Haha wat grappig! Nou dan weet je meteen waar ik woon als je een keer zin hebt om langs te komen :Y)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:23

Wat irritant van je vader dan! Mijn ouders doen eigenlijk helemaal niet moeilijk. - Gelukkig. Ze geven wel suggesties, maar 9 van de 10 keer ben ik het er dan ook wel mee eens.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:32

Wat een ontzettend gaaf kamertje NieneWiep! Als ik zoiets zou vinden zou ik echt een gat in de lucht springen.

Ik zit (alweer) met een vraagje over de SSH-site. Ik had gereageerd op een kamer en de inschrijvingen ervan zijn inmiddels gesloten, 21 juli zelfs al. De eerste 10 mensen zouden nu dus moeten mogen komen hospiteren. En ik sta tiende! *\o/* Maar... ik heb nog steeds geen mail gekregen dat ik mag komen hospiteren. Terwijl je volgens de site wel een mail zou moeten krijgen. -O- Betekent dat nu dat ik toch niet mag komen? Of kan de mail nog komen. De hospiteeravond zou al op 8 augustus zijn. Moet ik misschien zelf ergens achteraan?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:44

Jemig, wat vervelend Jenn! Hij zal er inderdaad wel wat moeite mee hebben dat je nu het huis uit gaat... Mijn ouders doen gelukkig helemaal niet moeilijk. Heb het meeste met mijn vriendje en zus uitgezocht en ben één keer met mijn vader en moeder naar de ikea geweest. Maar toen deden ze ook niet vervelend :P

Wat heeft je vriendje allemaal in zijn kamer te staan? :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:48

Zijn jullie nu ook rustig aan alles thuis aan het opruimen e.d? :)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:50

Balen Jenn...

Mijn ouders zijn het allemaal al gewend :')
Ik heb 2 oudere zussen die jaren geleden al het huis uit gingen en nu allebei ook een huis gekocht hebben...
En daarnaast nog een oudere broer die nu ook het huis uit gaat.
En ik ben dan de jongste :P

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:51

MilleniumK schreef:
Zijn jullie nu ook rustig aan alles thuis aan het opruimen e.d? :)

Jep :j
Maar ik doe het héél rustig, ben er al mee bezig sinds het einde van de examens _O-

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:53

hahahha herkenbaar! :)) Vandaag ga ik maar even goed aan de slag, maar dat zeg ik al wel langer. Nee, oke, vandaag doe ik het echt! :D Vind die puinhoop hier dan ook wel genoeg zo :=

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:18

Wat een knus kamertje Nienewiep, super leuk met dat hout zo!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:16

millenium: haha ik wil ook opruimen. maar heb dan zoiets van goh ik kan het toch nog niet weg zetten in mijn nieuwe kamer. en straks heb ik nog wat nodig..:P maar wil graag opruimen verven en alles..:D

mijn moeder doet ook niet moeilijk. wil leuke dingen zoeken en regelt allemaal dingen. echt chill!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:59

Chill lrm!

Ik ruim thuis niks op, alles blijft gewoon in mijn kamer thuis staan :Y) Kleding verhuis ik wel per week ofzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:04

Even een stipje, ik ben ook opzoek naar een kamer, maar heb een best wel klein budget dus super lastig.. Heb namelijk een redelijk dure zorgverzekering.. Sommige huizen willen ook echt alleen maar mensen die echt studeren.. Ik studeer niet, ik wil gewoon uit huis :')

Als jullie nog wat handige sites hebben behalve kamernet.. :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:19

shetjessweet schreef:
JuliaMaria schreef:
SSH = sshxl.nl ? Toevallig kwam ik daar net terecht en ben wel benieuwd of iemand van hier daar ingeschreven staat? :)

Ikke, al meer als een jaar.
Als je je inschrijft, kies dan voor de gecombineerde inschrijving met woningnet. Voor een aantal kamers stellen ze namelijk als voorwaarde dat je daar ook ingeschreven bent. ik heb het niet gedaan en heb daar nu toch een beetje spijt van.

@red_savage: Is er geen woningstichting voor studenten die je kunt bellen met je vraag? Die was bij mijn broer zeer meedenkend.

Nou, dat is al niet eens meer nodig, want ik ben er zelf nog een achteraan gegaan en ze hebben iemand anders gekozen voor de kamer. jammer. -O-
Blijkbaar deed ik toch te moeilijk in hun ogen. Ik verwacht dat ze iemand hebben gevonden die wel een dubbele borg wilde betalen. :=
Maarja, dan heb ik dat dilemma iig niet meer.

Vrijdag heb ik een nieuwe kamerbezichtiging. Het klinkt heeeel positief, dus ik heb er stiekem ook wel veel hoop in! Dit word mijn 4e kamerbezichtiging.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:28

Anthea schreef:
Even een stipje, ik ben ook opzoek naar een kamer, maar heb een best wel klein budget dus super lastig.. Heb namelijk een redelijk dure zorgverzekering.. Sommige huizen willen ook echt alleen maar mensen die echt studeren.. Ik studeer niet, ik wil gewoon uit huis :')

Als jullie nog wat handige sites hebben behalve kamernet.. :)

Waar zoek je een kamer dan? :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:33

Jeetje RS wat banketstaaf!!! Hopelijk wordt het vrijdag wat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:39

Den Bosch, Vught, Boxtel, zoiets.. Tilburg en Eindhoven kan evt ook nog. Maar hoeft dus niet midden in de stad oid.
Antikraak vind ik trouwens ook geen probleem

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:49

Zo te lezen gaan het hier redelijk goed met het vinden van kamers, leuk!

@Nienewiep, ziet er ruim uit, laminaat ook mooi gelegd! :)

Ik moet nu nog 2 weken op een huis passen, dus kom begin augustus weer in mijn kamer. Dan gaat het denk ik ook hard, want dan moet de boel ingericht worden om op tijd klaar te zijn voor de introductie (wie nog meer naar de UIT week?) Weet al wel hoe ik het wil! Vooral witte meubels met licht roze accesoires en van die lieve rieten hartjes etc. Ik wil een 2 persoons wit spijlenbed met een Expedit kast van de Ikea als afscheiding tussen slaap en woon gedeelte. Voor de rest haal ik alles van de kringloop denk ik, lieve kastjes, stoeltjes etc! Heb er echt zin in :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:50

dressagelady schreef:
Jeetje RS wat banketstaaf!!! Hopelijk wordt het vrijdag wat :j

Ja, ik vond het ook niet zo tof. Vooral omdat ik dacht dat het wel vast stond, alleen begon ik of er eventueel wat te regelen viel over die borg. (sorry, maar 915 euro in 1 maand zonder stufi krijg ik echt niet voorelkaar :=)
Nou en toen was de kamer van iemand anders :')
Ik hoop ook echt dat het wat is vrijdag!

Linda, wat leuk dat je ook op kamers gaat! Wat is je budget? Als ik ergens tegen aan loop (ben nogal actief op kamernet atm) kan je ik tippen. :j
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 25-07-11 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:53

Hahaha snel editen he _O- Ik ga iets als een LOI thuisstudie doen dus niet echt studeren :P Maar thanks! Het werkt dus wel goed? Dan ga ik mezelf ook binnenkort maar eens aanmelden denk ik.. :=

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:56

Verdorie, ik dacht dat ik snel genoeg was. :')

Kamernet doet het tot nu toe prima bij mij. :) Eerst hield de betaling mij ook tegen, maar het werkt prima.
Niet iedereen reageert terug , houd daar wel rekening mee. (genoeg mensen ook wel trouwens)

Hm, en voor een thuisstudie krijg je studiefinanciering? Of ga je daarnaast werken? :)