Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:11

Nummer 2!

Bij 1 krijg ik pijn aan mijn ogen en moet ik zeker nog een keer kijken :o

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:13

Ik vind de speelse letters van de bovenste leuker maar het wordt erg slecht leesbaar. Daarom zou ik voor de onderste gaan.

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:20

Ik vind idd de speelse letters heel leuk, maar omdat de naam al vrij lastig is, ben ik bang dat het te onduidelijk word. Nummer 2 is heel leesbaar, maar is misschien net weer iets te strak. Qua kleur gaat het straks allemaal goed komen, het komt nu niet zo mooi uit op die witte achtergrond, maar op de achtergrond van de webshop toont het veel beter ;)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:22

Joyce, ik vind nr 1 leuker. Je moet bij deze wel iets beter kijken om het te kunnen lezen, maar ik vind je naam iets speels hebben en vind daar een speels lettertype bij passen. Maar om heel eerlijk te zijn zou ik voor geen van beide kiezen :o (sorry, misschien niet wat je wilt horen :P ) volgens mij kan je hier veel leukere dingen mee, ook met een beeldmerk erbij (maar misschien wil je dat wel niet of houd je daar niet van)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:24

Probeer anders iets er tussenin te vinden. Meer ruimte tussen de letters, wel speels maar iets meer gelijk van grootte oid.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:29

De naam Fuzzydinges in de onderste letters (goed leesbaar dus) en de tekst eronder in de speelse letters van logo 1. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:30

Ik zal even laten zien hoe de webshop er tot nu toe uitziet, ondanks dat het nog totaaaaal niet af is:
http://dev.teamrehost.com/asselt/

Op deze achtergrond moet dus het logo komen. In de toekomst word de lay-out nog wel aangepast, maar omdat ik nu al bijna een maand vertraging op heb gelopen laten we het even voor wat het is (op kleine aanpassingen na). De pup aan de rechterkant moet er nog af, dat heeft ie er even ingezet als voorbeeld en daar komt misschien nog een foto van onze pup of van een van de katten oid.

Ik zou hulp krijgen van mn schoonzusje voor het logo, maar die laat niets meer van zich horen, dus dat laat ik voor wat het is. Als de website af is, ga ik ook nog even met mn broertje over een logo brainstormen, want hij doet sinds kort een opleiding waarbij hij ook moet ontwerpen, dus ben benieuwd waar hij mee komt. Zoals ik al zei, het zijn opzetjes, nog niets definitiefs, al heb ik logo 2 al een paar keer gebruikt voor boven een factuur, voor mensen die niet konden wachten met bestellen ;)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:31

Nr 1 maar zonder de oranje omlijning. Kies voor één kleur, als je beide kleuren terug wilt laten komen zou je de ondertitel in de andere kleur kunnen doen. Ik zou dan de kleuren juist andersom kiezen; oranje voor Fuzzylicious en grijs voor de ondertitel. Door het oranje lijntje wordt het slecht leesbaar.

Ook van mij een vraag: hoeveel interesse zouden jullie als ondernemers hebben om je eens goed bezig te gaan houden met je presentatie? En dan bedoel ik het neerzetten van jezelf als bedrijf, dus niet hoe de visitekaartjes eruit moeten gaan zien, maar het omschrijven van een pitch en jezelf als merk. Wat doe je precies, wat maakt jou zo speciaal? Wat is je missie, je visie? Zou je in zo'n workshop/cursus interesse hebben?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:32

Ik vind de website mooi, hij spreekt me aan! Maar ik zou dan misschien zelfs nog wel voor witte letters kiezen voor je titel (zoals nu dus ook) in het speelse lettertype van nr 1, en dan de ondertitel in grijs, lettertype ook zoals in 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 01:26

@Kay: hoewel ik dergelijke materie erg boeiend vind, denk ik persoonlijk dat ik wat dat betreft wel aardig goed op weg ben... Mag ik de bal terugkaatsen en jou vragen wat jij voor mij zou kunnen betekenen op dat gebied? :D

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:38

:D Ik denk ook dat jij aardig op weg bent.

Ik ben erg zoekende in wat ik zou kunnen en willen aanbieden, ik wil me gaan richten op het geven van workshops/cursussen en een gedeelte coaching op het gebied van richting geven aan (loopbaan)keuzes en ondernemen. Ik interesseer me daarbij vooral voor beweegredenen, motivatie, authenticiteit etc. Enerzijds dus het gedeelte -wat zijn je wensen en hoe zou je daar werkelijkheid van kunnen maken, en anderzijds -wie ben je, wat is je missie en hoe draag je dat uit?

Je ziet, ik moet voor mezelf ook nog een pitch formuleren. ;) Zoals gezegd, ik ben nog zoekende, ik heb wel het idee dat het langzamerhand meer vorm gaat krijgen en er een richting uit komt rollen. Ik heb me in mijn opleiding tot coach veel verdiept in innerlijke motivatie en ik ben ervan overtuigd dat je op je sterkst bent als je doet wat je het allerleukste vind en wat je van nature goed kunt. Veel ondernemers zoeken dat vanzelf al op (maar lang niet alle), maar weten dat naar mijn idee niet helder genoeg uit te dragen, of zijn bang zich te onderscheiden met het idee dat ze potentiële klanten af zullen schrikken waardoor ze eenheidsmassa worden.

Mijn kracht zit 'm in het raken van de kern in mensen en situaties en daarbij kan ik dingen goed verwoorden, dus het opstellen van een pitch en het bezig houden met personal brandig vind ik erg leuk, het raakt beide kanten. :)

Ik heb niks kant en klaars op de plank liggen, ik ben in eerste instantie alleen maar benieuwd of mensen in zoiets interesse hebben.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:32

@Joyce: Site ziet er mooi uit.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:52

@Kay: Daar zou ik ook wel in geïnteresseerd zijn. Ik ben momenteel al wel bezig met een cursus in die richting (gehele marketing cursus voor fotografen), maar aanvulling is nooit verkeerd!
Ik hoor het graag als je meer info hebt!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:25

@ Kay, zeker interessant. Alhoewel ik zelf merkte dat niet in het begin maar juist na een aantal jaren de boel wat onduidelijker werd. Althans voor mijzelf. Ik was ineens met van alles en nog wat bezig, vloog alle kanten op en had geen duidelijke structuur meer. Ook nu ben ik weer bezig om de boel te ordenen. wel grappig overigens, ondernemerschap blijft een dynamisch iets merk ik.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:48

Cornelie, ik kan me voorstellen dat dat na verloop van tijd gebeurt. Dan is het juist interessant om weer opnieuw te kijken naar wat je het liefst doet, wat neem je mee, wat laat je achter. Door een nieuwe pitch te formuleren baken je de dingen dan ook weer af, zowel voor jezelf als voor de klant. Dit doe ik wel, dit doe ik niet. Dat geeft rust en duidelijkheid. ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:14

Ik meld me ook voor de fotocursus, maar wat als je alleen een gewone digitale camera hebt?
Ik heb geen opzetstatief, flitser, sluiternsnelheden etc. dus ik ben echt een leek, heb ik dan ook iets aan zo' n dag?
1. Paan
2. Michelle
3. Joyce
4. Foxy80 (Elke)

Over het logo, het bovenste is net te onduidelijk maar de stijl spreekt me meer aan dan nr 2

Cornelie, in die situatie bevind ik me nu ook. Moet mezelf momenteel een beetje heruitvinden en een nieuwe impuls aan mijn zaak geven.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:30

joyce2 schreef:
Dames, nog even een vraagje, welk opzetje van logo vinden jullie het leukste/beste:

1.
[im]http://94.100.126.77/1203000001-1203050000/1203049601-1203049700/1203049604_5_99uU.jpeg[/img]

of 2.
[im]http://94.100.120.133/1203000001-1203050000/1203049601-1203049700/1203049673_5_Yf-b.jpeg[/img]

Ik zou een combinatie aanraden :j 'Fuzzylicous' van de 1ste en de 'For cute cats & darling dogs' van de 2e :j

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:08

Foxy, ik heb ook interesse in de fotocursus, maar ik zou wel graag m'n vraag beantwoord zien door Nouks van de vorige pagina.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:15

Georgette, even teruggekeken... Vraag over kosten etc?

Kan ik nu nog even niet beantwoorden, maar ben daarover in gesprek. Wat ik nu doe is puur interessepeiling, en het lijkt erop dat er in ieder geval genoeg interesse is om iets te gaan organiseren, dus die details gaan snel volgen :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:30

Sorry, ik bedoelde meer of het niet nuttig is eerst een basiscursus te doen, aangezien ik nu alleen nog op automatische stand foto's heb gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:47

Oh die :)

Goede vraag, dat zal ik ook even met de ander bespreken. Net als die vraag over het gebruik van compactcamera's. Als compactcamera's geen probleem zijn, verwacht ik dat het nog niet hebben gevolgd van een basiscursus ook geen enkel probleem is :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:24

Ik heb nu een simpele digitale camera, maar ik zal dus moeten gaan investeren in een betere camera neem ik aan ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:33

Okay, dan wacht ik het nog even af Nouks :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:38

joyce, ik vind nummer 1 leuker :))

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:23

Pfff, krijg via de mail een hoop gezeur van een concullega (schrijf ik dit wel goed :=). Een paar van m'n productfoto's zijn rechtstreeks van de websites gehaald van m'n leveranciers (met toestemming). Nu beweert zij dat dat haar foto's zijn en verzoekt ze direct te verwijderen, anders volgen er juridische stappen. Ik heb haar daarop volgend verzocht eerst maar eens contact op te nemen met deze leveranciers, aangezien ik me van geen kwaad bewust ben en ook eerst bewijzen van haar kant wil zien.