Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:26

Naast dat ik niet dol ben op reizen, vind ik reistijd echt zonde van mn dag! Ik heb altijd heel dichtbij mn werk gewoond, vaak ook wel te doen op de fiets en met de auto was ik altijd lekker snel thuis. "Vroeger" stapte ik om 09:40 op de fiets, om 09:45 was ik op mn werk en 's avonds was ik om 18:30u weer thuis, maar dan had ik onderweg ook al boodschappen gedaan! Nu ik verhuisd ben ga ik om 9 uur de deur uit (althans, nu met de pup om half 9 want moet haar eerst bij mn ouders brengen) en ben om 18:45u thuis. 1,5 uur van mn dag gaat op aan reizen, terwijl ik die tijd liever besteed aan "nuttige" dingen. Daarom wil ik weer een baan zoeken zo dicht mogelijk bij huis, ik weet wat ik mis ;)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:51

Plukje schreef:
Kiim schreef:
Huh hoezo ga je je ontslag indienen voordat je ander werk hebt?

Omdat de situatie op mijn huidige werk me te veel opvreet. Ik kom nu al een aantal maanden huilend thuis uit mijn werk en ik wil nu gewoon weer rust in mijn lijf. Ik heb dus nog twee sollicitaties lopen waar ik hoge verwachtingen van heb en ik denk dat ik met mijn cv wel redelijk makkelijk aan werk kan komen. Op dit moment zoek ik nog naar een baan 'voor het leven'. Hoe dichter we bij 01 maart in de buurt komen, des te meer neem ik genoegen met 'minder'.

Ik heb hetzelfde gedaan in november. Kwam ook huilend terug van mijn werk. Heb mijn baan daar opgezegd. Heb een goed CV (door meerdere bureaus bevestigd) en toch is het heeeeel lastig aan nieuw werk komen! Ik heb nu nog 4 weken om werk te vinden, gebeurt dat niet dan zit ik dus zonder WW. Achteraf gezien had ik het risico nooit genomen, en had ik liever even doorgebeten op mn oude werk totdat ik nieuw werk zou hebben gevonden. Zeker als het financieel eigenlijk niet kan zou ik er nog maar eens goed over nadenken! De markt trekt aan, maar dat zegt nog niet zo veel!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:02

Ik heb het ook echt niet naar mn zin op het werk, veel spanning en iedereen is gedemotiveerd. Een paar jaar geleden had ik gelijk mn baan opgezegd en zou ik wel zien wat er op mn pad zou komen. Nu blijf ik lekker zitten waar ik zit en zoek ik eerst wat anders, ik moet maar even door de zure appel heen... Tot nu toe kon ik altijd zo makkelijk aan een baan komen, vaak had ik binnen een paar dagen al wat anders gevonden. Ik ben nog nooit afgewezen, werd altijd vlot en warm onthaald, maar ik kan wel merken dat het nu andere tijden zijn, het is echt pittig om wat anders te vinden!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:05

Ik had eerder na 1 gesprek alweer nieuw werk. Nu al meer dan 10 gesprekken gehad.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:11

Ben vanmiddag even naar Randstad en Tempo Team geweest om me weer in te schrijven.
Heb nog een week of 6 om wat te vinden,...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:12

Ik heb me vandaag online ingeschreven bij Randstad, ben benieuwd of ze wat voor me kunnen betekenen!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:18

[/quote]
Omdat de situatie op mijn huidige werk me te veel opvreet. Ik kom nu al een aantal maanden huilend thuis uit mijn werk en ik wil nu gewoon weer rust in mijn lijf. Ik heb dus nog twee sollicitaties lopen waar ik hoge verwachtingen van heb en ik denk dat ik met mijn cv wel redelijk makkelijk aan werk kan komen. Op dit moment zoek ik nog naar een baan 'voor het leven'. Hoe dichter we bij 01 maart in de buurt komen, des te meer neem ik genoegen met 'minder'.[/quote]

Ik heb hetzelfde gedaan in november. Kwam ook huilend terug van mijn werk. Heb mijn baan daar opgezegd. Heb een goed CV (door meerdere bureaus bevestigd) en toch is het heeeeel lastig aan nieuw werk komen! Ik heb nu nog 4 weken om werk te vinden, gebeurt dat niet dan zit ik dus zonder WW. Achteraf gezien had ik het risico nooit genomen, en had ik liever even doorgebeten op mn oude werk totdat ik nieuw werk zou hebben gevonden. Zeker als het financieel eigenlijk niet kan zou ik er nog maar eens goed over nadenken! De markt trekt aan, maar dat zegt nog niet zo veel![/quote]

En ik ga precies hetzelfde doen! Situatie is niet veranderd, het gaat maar door |( En ik ben er zo ontzettend zat van!
Ik heb nog een tip nodig hoe ik het het beste kan aanpakken, brief of persoonlijk ?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:24

tip voor ontslag nemen?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:38

Nou de manier waarop vooral,
Ik denk dat ik the bitch ook maar een brief geef, wil ik dat gezicht wel es zien :D
Ben ziek thuis op dit moment, buikgriep en moe en gestressed van het werk |(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:44

Ik heb altijd mondeling ontslag genomen, met een brief erbij om het zwart op wit te hebben! Vind dat wel altijd moeilijk om te doen, maar het is wel zo eerlijk, als je zo'n tijd met mensen hebt samengewerkt.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:55

gewoon even bakje koffie doen met degene en aangeven dat je om je heen aan het kijken bent voor ander werk en dat je bij deze je baan wil opzeggen. Zo heb ik het gedaan.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:24

wwillemijn schreef:
Plukje schreef:
Omdat de situatie op mijn huidige werk me te veel opvreet. Ik kom nu al een aantal maanden huilend thuis uit mijn werk en ik wil nu gewoon weer rust in mijn lijf. Ik heb dus nog twee sollicitaties lopen waar ik hoge verwachtingen van heb en ik denk dat ik met mijn cv wel redelijk makkelijk aan werk kan komen. Op dit moment zoek ik nog naar een baan 'voor het leven'. Hoe dichter we bij 01 maart in de buurt komen, des te meer neem ik genoegen met 'minder'.

Ik heb hetzelfde gedaan in november. Kwam ook huilend terug van mijn werk. Heb mijn baan daar opgezegd. Heb een goed CV (door meerdere bureaus bevestigd) en toch is het heeeeel lastig aan nieuw werk komen! Ik heb nu nog 4 weken om werk te vinden, gebeurt dat niet dan zit ik dus zonder WW. Achteraf gezien had ik het risico nooit genomen, en had ik liever even doorgebeten op mn oude werk totdat ik nieuw werk zou hebben gevonden. Zeker als het financieel eigenlijk niet kan zou ik er nog maar eens goed over nadenken! De markt trekt aan, maar dat zegt nog niet zo veel!

Ik heb mijn cv zondagavond ge-update op Monsterboard en ben gisteren zes keer gebeld. Vandaag en morgen heb ik gesprekken, dus ik heb nog steeds goede hoop. Ik heb een mooi stabiel cv en kan zonder problemen bij een ander uitzendbureau aan de slag. Mijn voorkeur ligt hier alleen niet.
Qua financiën red ik het nog in ieder geval drie maanden. Wij betalen nu al twee jaar een dubbele hypotheek, maar afgelopen zaterdag hebben wij een bod geaccepteerd op ons huis wat al twee jaar te koop staat. Als die koop doorgaat hebben we financieel nog heel veel meer speelruimte.

In het uiterste geval zal ik dus uiteindelijk een baan aannemen waar ik niet voor 500% achtersta, maar goed ik heb echt goede hoop.

Doorbijten op mijn werk was echt echt echt onmogelijk. Ik ben heel blij met mijn beslissing, de rust die ik nu voel en de blijheid die ik gister had met al die leuke telefoontjes zijn voor mij het bewijs dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:35

Wat zou dat fijn zijn als jullie de last van de dubbele hypotheek ook nog eens kwijt zijn.
Ook het feit dat je zo snel na het updaten van je CV al zo veel telefoontjes hebt gehad bewijst dat je goed in de markt ligt.
Scheelt je ook heel veel energie om zelf ergens op te moeten solliciteren.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:51

Ik ben afgelopen vrijdag uit eten geweest met mijn nieuwe baas.
En hij had een hele verassing.... We gaan de functie met zijn 4e vervullen...
Ik met dus nog 3 andere, hij had dit wel even mogen melden..

Toen ik op soll gesprek was zei hij dat hij nog meer gesprekken had maar dat was niet zoveel en dat hij doorging met mij, blijkt dus dat hij dat vrouwtje waarvan hij dacht dat het niets was ook aangenomen heeft...

Maar goed we gaan dus alle 4 20 uur werken en moeten 2 aan 2 dus afwisselen zodat hij elke dag 2 mensen heeft zitten, betekend dus dat hij 80 uur per week een secretaresse nodig heeft..

Heb er zelf een beetje een vreemd gevoel bij, maar ik wacht het wel af.
Ik begin met een vrouwtje op 1 maart, de ander begint 1 april en die andere 1 mei...

Als het maar niet een of andere selectie ronde is en er aan het einde van de rit nog 2 mogen vertrekken...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:55

Dat is inderdaad een beetje vreemd pascal.

Ik had een super goed uitzendbureau gevonden! Alleen heb ik in het weekend het persoonlijk wat gezellig gemaakt met een medewerker daar en dat wist ik dus niet dat hij daar werkte.
Vind het een beetje genant om daar weer binnen te lopen :o

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:57

ik ga zo solliciteren bij de Hier...heb ik eerder in het magazijn gewerkt en is toch best te doen ! beter 2 banen dan geen een :)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:54

Hoi hoi allemaal!

Ik heb gister mijn sollicitatiegesprek gehad. Ik moet nog 2,5week wachten voor ik iets hoor ivm alle andere kandidaten.... :n

Zucht!!

En een baan opzeggen zonder zicht op een nieuwe baan zou ik nu zeker niet doen, mij een veel te grote gok!! Respect voor degene die dat aandurft!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:19

Ik heb vanochtend telefoon gehad voor een sollicitatiegesprek! Ben erg benieuwd. :)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:25

Nou ik heb gelukkig mijn ontslag niet voor niets ingediend. Ik heb vanmorgen een gesprek gehad met de eigenaar van een werving en selectie bureau voor arbeidsbemiddelaars en hij had 8 concrete vacatures voor me.
Net belde hij me omdat ik donderdag op gesprek mag en morgen word ik gebeld door een ander om een afspraak in te plannen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:30

ik meld me hier ook.
ben eind november afgestudeerd (dierwetenschappen) en daarna maar is een maandje gaan skien. (had al gehoord dat er niet veel op de markt was). nu dus al ruim 3 weken op zoek naar een baan, maar heb in totaal maar 4 in mijn ogen geschikte vacatures gevonden. helaas vond het agrarisch uitzendbureau ze niet geschikt voor mij, of ik had niet voldoende werkervaring of er waren al voldoende kandidaten.....
ik verwacht ook niet dat het binnen maand zoeken zou gaan lukken, maar me ouders denken er anders over. ik woon weer bij hun thuis omdat ik mijn kamer heb op gezegd voor mijn stages in het buitenland. ben hun gezeur al aardig zat....

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:59

Annash schreef:
Ik heb vanochtend telefoon gehad voor een sollicitatiegesprek! Ben erg benieuwd. :)

Vertel! Wat voor functie?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:47

Webredacteur. Vacature leek erg op wat ik zoek met nog wat bijkomende activiteiten die me ook goed liggen. Ga mijn best doen! :)

Vraagje: ik moet nog wat formulieren invullen en een pasfoto erbij doen. Mijn pasfoto's zijn redelijk recent (6maanden terug ofzo) maar ik ben vanochtend naar de kapper geweest en daardoor is mijn haar wel drastisch anders :o
Kan ik die (koperblonde) pasfoto's gebruiken of zouden jullie nieuwe foto's laten maken? (Ben nu eeh... zwart met een pony :+ )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:15

Ik zou nieuwe foto's laten maken!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:02

Ik ook :j

Zo weer een aantal open sollicitaties de deur uit gedaan....

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:26

goed bezig.....
verlopig krijg ik alleen maar reactie van we hebben genoeg kandidaten. en geef je aan dat je wilt verhuizen is je woonplaats nog steeds te ver.....
maar als het goed komen er vanaf half februari normaal gesproken weer meer vacatures. dus we houden nog maar ff vol